Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana Tarcz i Klocków Qashqai 1.2


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana tarcz i klocków.Narzędzia:Klucz oczkowy 19,klucz oczkowy 14,torx gwiazdka 5mm 

Zaczynamy od odkręcenia zacisku,łatwe,klucz 14 dwie śruby.Zacisk należy ręką "powyginać" na lewo i prawo by schować tłoczek ,umożliwi to zdjęcie zacisku z jarzma.

Następnie klucz 19 i odkręcamy śruby trzymające jarzmo zacisku

post-15221-0-62741200-1511439686_thumb.jpg

Następnie,po zdjęciu jarzma odkręcamy torxem śrubę ustlającą tarczy

post-15221-0-31253700-1511439822_thumb.jpg

Niektóre tarcze nie posiadają otworu na tą śrubę

Aby zdjąć tarczę,należy ją dość mocno potraktować młotkiem góra-dół w tedy odpada z piasty bez problemu.Po zdjęciu tarczy czyścimy piastę szczotką drucianą,aż się będzie świecić i zakładamy nową,ustalając jej położenie tą śrubą

Po tej czynności przystępujemy do czyszczenia jarzma zacisku:

post-15221-0-56604000-1511440179_thumb.jpg

Widać zdemontowane blaszki samoregulatora i wyczyszczone jarzmo,ale blaszki jeszcze czarne.Po ich wyczyszczeniu siedlisko w jarzmie smarujemy smarem do układów hamulcowych i składamy "do kupy"

post-15221-0-29427000-1511440362_thumb.jpg

Widać jak wygląda wyczyszczone gotowe do założenia klocków jarzmo.Klocki zakładamy od zewnątrz jarzma,gdyż jest tam specjalna sprężynka która ustala dystans klocka względem tarczy.Po złożeniu zakładamy jarzmo i mocno dokręcamy.Następnie przystępujemy do wciskania tłoczka,tą czynność robiłem dwoma kluczami na zasadzie dźwigni,idzie to bez problemu.ALE JEST UWAGA!!!!

Podczas wciskania tłoków,podnosi się poziom płynu w zbiorniczku!Należy to kontrolować! Ja usunąłem ze zbiorniczka około 20ml płynu!

post-15221-0-36441100-1511441361_thumb.jpg

Po wymianie tarcz i klocków należy na sucho nadepnąć kilka razy hamulec,aby wyrównać odległości klocków od tarcz,a następnie,ewentualnie uzupełnić poziom płynu,jeżeli zbyt wiele go odessaliśmy .

Po przejechaniu na fabrycznym zestawie 59tys km moje tarcze miały ok. 0.1mm nadmiaru od minimalnej grubości tarczy

post-15221-0-03643000-1511440899_thumb.jpg

A klocki w jarzmie już zaczynały się skosować,

post-15221-0-72027600-1511440982_thumb.jpg

Na wiosnę postanowiłem rozebrać jeszcze raz zaciski i dobrać się do tłoczków by wymienić gumowe osłony na tłoczkach.Niestety materiał który mam tam obecnie raczej nie przypomina gumy i niebawem na pewno zakończy żywot.

 

I jeszcze jedno! System hamulcowy w Qashqai'u J11 1.2 jest AKEBONO i pod tym względem trzeba dobierać części

  • Upvote 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super to rozpisałeś, jedna uwaga. Gdy śruba ustalająca też nie puszcza, traktujemy ją przez śrubokręt raz młotkiem, w celu zerwania zapieczenia. Ja tak miałem w K12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super to rozpisałeś, jedna uwaga. Gdy śruba ustalająca też nie puszcza, traktujemy ją przez śrubokręt raz młotkiem, w celu zerwania zapieczenia. Ja tak miałem w K12.

Dokładnie,a następnie smarujemy smarem litowym

Ja mam lamerskie pytanie...

Co powoduje takie "koszenie" klocka? 

Albo słabsza z jednej strony sprężynka odciągająca klocek,albo brud w jarzmie gdzie jest osadzony klocek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam lamerskie pytanie...

Co powoduje takie "koszenie" klocka?

Zacisk pracuje na tulejkach a klocki dociska tłoczek i zakłócenia pracy tych elementów (bród zapieczenie uszkodzone zużyte uszczelnienia) powodują, albo ścieranie mocne jednego klocka, albo nierówne zużycie. Tak naprędce.

Stąd brawa dla Jacka, bo mało komu się chce aż tak dokładnie w to bawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I przyjdzie jeszcze raz się tym zająć jak pisałem na wiosnę,niesamowite że po blisko 4 latach i 60 tys przebiegu osłony tłoczków wyglądają jak stare szmaty! Już widać spękania,co prawda nie na wylot,ale niebawem do tego dojdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo Jacek :spoko:

Zastanawia mnie jedno. Chyba w ASO mówili mi, że po wymianie klocków w J11 bez ustawienie położenia tłoczków, czy czegoś tam jeszcze w Consult się nie obędzie. :wow:

Tez mnie to niedługo czeka i jak widać można.

:claps:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to chyba była mowa o tyle? Tam jest elektryczny regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na wiosnę muszę piasty zamalować bo po 1,5 są juz rude. Odpadam zawsze przy okazji zmiany opon i mam porównanie do Toyoty 5 miesiącu młodszej i tak nie ma śladu rudej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Da się bez kompa,robili to już niektórzy.'

Mniej więcej robi się to tak:

1-odpinasz kostkę od elektryki (pomijam temat odkręcania jarzma i samej wymiany klocków)

2-przewód dwużyłowy podpięty do aku i sterujesz zaciskiem.Tam są dwa piny więc zmiana biegunowości powoduje zmianę kierunku obrotów silniczka

3-Odkręcasz na maksa.

4-Po wymianie zmiana biegunowości i dociskasz klocki.

5-Podpinasz kostkę i kilka razy zwalniasz i zaciskasz zacisk za pomocą klawisza w środku.Widziałem to .Działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a jaka jest minimalna grubość tarczy?? bo mi tez na przeglądzie przy 45000 mówili że klocki już słabiutkie z przodu?

czy klocki dawałeś z blaszką sygnalizującą zużycie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w X-trailu na drugim przeglądzie wymienili klocki z przodu.

Zakręcony byłem i właściwie cały czas byłem na telefonie w sprawach firmowych, więc jak w międzyczasie przyszedł do bistro z info, machnąłem ręką żeby wymienili. Dopiero w domu pomyślałem, że się sfrajerzylem i dałem naciągnąć. Przecież one mają czujnik zużycia i spokojnie mogłem olać i wymienić we własnym zakresie, tym bardziej że od samego przeglądu na początku listopada, auto stoi jak trzecie w garażu.

Powoli biję się z myślą, że może czas go sprzedać, bez sensu żeby stał, a jeździł do przysłowiowego kościoła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałeś się wpuścić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byłem na 4 przeglądzie(niedawno) to też zwrócili uwagę na klocki,zadziwiająco dobrze się trzymają panie Jacku...Bidoki nie wiedzieli ,że sam wymieniłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OYODO,firma która produkuje na pierwszy montaż do Toyoty.Płaciłem coś około 80 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boś prawdziwy Słowianin

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ale temat jest o wymianie tarcz i klocków. By zdjąć tarcze trzeba odkręcić jarzmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...