Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Słabe ogrzewanie na wolnych obrotach Primera P12 2.2 DTi


amatoraut

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam taki kłopocik... jak już pisałem kupiłem Primerę P12 2.2 DTi i wszystko super tylko słabo grzeje kabinę.

 

Mianowicie to co wiem:

 

- Poprzedni właściciel wymienił nagrzewnicę bo się rozleciała (pokazywał mi starą)

- Złożył średnio obudowę nawiewu ale już to naprawiłem (wieje dobrze, klapy działają itd)

- zalał układ czystym koncentratem !!! (sądzę, że to może być przyczyna)

- w układzie są resztki uszczelniacza, ale płyn jest czysty i są to śladowe ilości więc pewnie chciał ratować nagrzewnicę (generalnie to raczej nie przyczyna)

 

I teraz tak... podejrzewałem, że jakąś taniość założył nagrzewnicę chińską, ze sprawnością żadną ale kosztowała 180 zeta (firmy nie pamiętam) ale tutaj jest git.. widziałem rachunek

 

W silniku wszystko ok, temperaturę łapie, termostat się otwiera (też nowy), rura do nagrzewnicy gorąca, a powrót letni i... miękki w porównaniu do zasilania (więc z przepustowością problem... ale kiedy przytrzymam ma 4,5 tyś obrotach przez kilkanaście sekund to z nawiewów idzie żar! Więc nagrzewnica ma sprawność odpowiednią tylko płyn za wolno przez nią płynie...

 

Czy przyczyną tego może być tylko układ zalany gęstym koncentratem czy szukać gdzieś jeszcze??

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam taki kłopocik... jak już pisałem kupiłem Primerę P12 2.2 DTi i wszystko super tylko słabo grzeje kabinę.

 

Mianowicie to co wiem:

 

- Poprzedni właściciel wymienił nagrzewnicę bo się rozleciała (pokazywał mi starą)

- Złożył średnio obudowę nawiewu ale już to naprawiłem (wieje dobrze, klapy działają itd)

- zalał układ czystym koncentratem !!! (sądzę, że to może być przyczyna)

- w układzie są resztki uszczelniacza, ale płyn jest czysty i są to śladowe ilości więc pewnie chciał ratować nagrzewnicę (generalnie to raczej nie przyczyna)

 

I teraz tak... podejrzewałem, że jakąś taniość założył nagrzewnicę chińską, ze sprawnością żadną ale kosztowała 180 zeta (firmy nie pamiętam) ale tutaj jest git.. widziałem rachunek

 

W silniku wszystko ok, temperaturę łapie, termostat się otwiera (też nowy), rura do nagrzewnicy gorąca, a powrót letni i... miękki w porównaniu do zasilania (więc z przepustowością problem... ale kiedy przytrzymam ma 4,5 tyś obrotach przez kilkanaście sekund to z nawiewów idzie żar! Więc nagrzewnica ma sprawność odpowiednią tylko płyn za wolno przez nią płynie...

 

Czy przyczyną tego może być tylko układ zalany gęstym koncentratem czy szukać gdzieś jeszcze??

 

Z góry dzięki za pomoc.

Kolego dałeś radę ja mam podobnie całą sobotę spędziłem na odkamienianiu ale nic to nie dało, co do gęstości to raczej bym nie szedł w tym kierunku miałem w układzie ocet w wodą destylowana i też zimny wylot

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego dałeś radę ja mam podobnie całą sobotę spędziłem na odkamienianiu ale nic to nie dało, co do gęstości to raczej bym nie szedł w tym kierunku miałem w układzie ocet w wodą destylowana i też zimny wylot

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

 

Generalnie zastanawiam się już czy nie jakaś słabej jakości nagrzewnica jest założona, chociaż wymiana płynu (koncentratu) na płyn 1 do 1,5 pomogła znacznie i ogrzewanie działa lepiej. zastanawiam się czy coś zwyczajnie nie blokuje nagrzewnicy... spróbuję zdjąć przewody z niej i coś przepłukać w obie strony bo nadal mam efekt taki, że zasilający jest gorący i twardy a powrót jest chłodny i znacznie mniej twardy więc coś jest z przepustowością... dam znać jak ogarnę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

- Poprzedni właściciel wymienił nagrzewnicę bo się rozleciała (pokazywał mi starą)

....

- w układzie są resztki uszczelniacza, ale płyn jest czysty i są to śladowe ilości więc pewnie chciał ratować nagrzewnicę (generalnie to raczej nie przyczyna)

 

W silniku wszystko ok, temperaturę łapie, termostat się otwiera (też nowy), rura do nagrzewnicy gorąca, a powrót letni i... miękki w porównaniu do zasilania (więc z przepustowością problem... ale kiedy przytrzymam ma 4,5 tyś obrotach przez kilkanaście sekund to z nawiewów idzie żar! Więc nagrzewnica ma sprawność odpowiednią tylko płyn za wolno przez nią płynie...

1. Układ chłodzenia jest dobrze odpowietrzony ? - po otwarciu termostatu oba przewody (góra/dół) dochodzące do chłodnicy mają jednakową twardość i zbliżona temperaturę?

2.Sprawdź, gumowe przewody dochodzące do nagrzewnicy, czy nie są od wewnątrz rozwarstwione, blokując przez to przepływ, ewent. wymień.

3. jak w układzie był już uszczelniacz, to przymierzałbym się do wymontowania i przepłukania chłodnicy wody (gluty z uszczelniacza przytykają cienkie rurki  w radiatorze chłodnicy) - z biegiem czasu możesz mieć problemy z chłodzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...