Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Muł zamiast Qashqaia


eddred

Rekomendowane odpowiedzi

Dobrydzień,

Qq z 2010 roku, 2,0 Diesel. Kupiony pół roku temu. Raz wyskoczyła kontrolka osławionego fitra cząsteczek stałych. Nie wiedząc dokładnie co robić, a była noc ciemna i głucha, intuicyjnie poleciałem na autostradę, przejechałem 20 w jedną, 20 w drugą, nic. W rozpaczy lekkiej wyłączyłem silnik pod domem (a podobno nie należy tego robić przed wygaszeniem kontrolki), włączyłem po kilku minutach. I stało się OK. Minęło kilka miesięcy. Jeżdżę po mieście, czasem wyskok na trasę, ale mało.

Zatankowałem ViPower na Shellu, parę kilometrów później samochód zaczął osiągać 3 tys. obrotów i tyle. Panika, bo znowu noc, a rano lot za granicę, ale dojechałem do domu, wyłączyłem silnik. Rano poszedłem sprawdzić co jest, taxi czy własny chód. Własny. Dojechałem do lotniska, postał 5 dni, wracają gazowałem na niskich biegach, żeby ewentualnie "przedmuchać" filtr. Kontrolki, te straszne, się nie palą. OK. Mija kilka dni. Dziś - obroty spadły do 3 tysięcy i nie chcą się podnieść. Zapaliła się kontrolka silnika, żółta, jakoby sygnalizująca możliwość awarii silnika. Nie czerwona - awaria, tylko żółta. I nie DPF, tylko "silnik".  Po chaotycznych telefonach wiem, że paliwo nie ma wpływu, ale co ma wpływ nie wiem. Nawet nie bardzo wiem - walić do NIssana czy do Renaulta, i czy warto, bo pewnie zakasują ile się da i ile się nie da.

Miał ktoś podobny problem? I jak go rozwiązał?

Dzięki wam, ci, wszystkim, za byle hint!..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pali się kontrolka silnika i silnik nie wkręca sie powyżej 3000 obr., to auto jest w trybie serwisowym. Diagnostyka komputerowa powinna w takim przypadku wskazać winowajcę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak byś podczas wypalania pogonił jeszcze 10-20km to może by zgasła... u mnie potrzeba 50-60km żwawym tempem (zależnie jak jest jest zapchany)

 

gazowanie nic nie daje... żeby dpf się wypalił auto być być mocno rozgrzane i dobrze gonione najlepiej na jakiejs S../A... żadne wysokie obroty na niskich biegach, tylko but w podłogę i prędkości autostradowe...

 

bez diagnostyki się nie obejdzie, silnik ewidentnie wszedł w tryb serwisowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tak jak pisza koledzy, diagnostyka w konkretnym aso a nie u jakiegos Wieska w stylu "a moze to, a moze tamto"  kumpel mial podobnie ale w skodzie fabia i wyszlo ze egr uwalony ale dopiero jak byl w aso bo u wieskow to roznosci wychodzily 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...