Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

R51 AT 2,5DcI 171KM - błędy 4WD/ABS/ESP


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   DiakOn

DiakOn

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 34 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Flaga:
  • Model:Pathfinder
  • Silnik:2,5 DCi
  • Nr rejestracyjny:SL
  • Time Online: 1d 7h 34m 35s

Napisano 01 grudzień 2017, 22:20

Witam.

Dzisiejszego zimnego, potwornie zamglonego wieczoru po odpaleniu samochodu pojawiła się kontrolka ABS, oraz ESP/Poślizg/ESP Off,

Ustawiony napęd AUTO - przy próbie ruszania zorientowałem się, że samochód prowadzi się bardzo niebezpiecznie, zupełnie jakby każde z kół chciało inaczej przyspieszać/jechać w inną stronę, samochód 'tańczy' po drodze nawet przy prędkości mniejszej niż 20km/h. Już po kilku metrach pojawił się symbol błędu 4WD. 

Do domu jakoś dotarem - na sztywno na napędzie 2WD. 

 

Po ponownym rozruchu silnika błędy ABS/ESP wracają od razu, a błąd 4WD załącza się mimo że jadę na 2WD.

 

Ponownie zwracam się do doświadczonego grona Kolegów - od czego zacząć, gdzie szukać problemu?


  • 0

#2 OFFLINE   sq9mcs

sq9mcs

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1772 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pathfinder R51 LE AT
  • Silnik:YD25
  • Nr rejestracyjny:KR
  • Time Online: 52d 14h 52m 29s

Napisano 02 grudzień 2017, 09:28

Coś z skrzynią rozdzielczą. Poszukaj na forum mojego tematu dotyczącego autodiagnostyki tego elementu. Podaj jakie błędy system wskazał.


  • 0

#3 OFFLINE   DiakOn

DiakOn

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 34 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Flaga:
  • Model:Pathfinder
  • Silnik:2,5 DCi
  • Nr rejestracyjny:SL
  • Time Online: 1d 7h 34m 35s

Napisano 02 grudzień 2017, 20:21

Coś z skrzynią rozdzielczą. Poszukaj na forum mojego tematu dotyczącego autodiagnostyki tego elementu. Podaj jakie błędy system wskazał.

Jutro będę sprawdzał autodiagnoze skrzyni rozdzielacza-podam błędy. 

Dzis podłączyłem komputer i wykazał tylko błąd prawego czujnika ABS. Wciąż mam nadzieję że to tylko problem ABS ...


Użytkownik DiakOn edytował ten post 02 grudzień 2017, 20:22

  • 0

#4 OFFLINE   sq9mcs

sq9mcs

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1772 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pathfinder R51 LE AT
  • Silnik:YD25
  • Nr rejestracyjny:KR
  • Time Online: 52d 14h 52m 29s

Napisano 03 grudzień 2017, 08:58

Jest taka opcja.


  • 0

#5 OFFLINE   tony091

tony091

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Model:Pathfinder(R51)
  • Silnik:2,5dci
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 2d 3h 2m 48s

Napisano 04 grudzień 2017, 14:35

U mnie tez paliło sie 4WD jak padł czujnik z przodu. Jeszcze cos o czujniki kąta skrętu kierownicy miałem błąd. Po wymianie czujnika wróciło wszystko do normy.
  • 0

#6 OFFLINE   dzemik

dzemik

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1503 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Śląsk
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Navara D40 2,5DCI 174 KM
  • Silnik:2,5 dCi 174 KM
  • Time Online: 3d 12h 38m 19s

Napisano 04 grudzień 2017, 16:38

Czujnik może być dobry , ale przewody korodują wewnątrz izolacji. Niestety w przewodach jest mało miedzi. To jest jakiś stop,  AL/Cu albo cholera wie czego. Skorodowane nie przewodzą, lutować się nie da


  • 0

#7 OFFLINE   DiakOn

DiakOn

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 34 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Flaga:
  • Model:Pathfinder
  • Silnik:2,5 DCi
  • Nr rejestracyjny:SL
  • Time Online: 1d 7h 34m 35s

Napisano 06 grudzień 2017, 08:10

Czujnik ABS wymieniony, przewody są ok.
Błąd czujnika ABS zniknął-teraz świeci się po prostu błąd ABS .... :(
Zostaje skrzynia rozdzielcza?
  • 0

#8 OFFLINE   sq9mcs

sq9mcs

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1772 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pathfinder R51 LE AT
  • Silnik:YD25
  • Nr rejestracyjny:KR
  • Time Online: 52d 14h 52m 29s

Napisano 06 grudzień 2017, 10:05

Ale jaki błąd?? Konkretne numery


  • 0

#9 OFFLINE   dzemik

dzemik

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1503 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Śląsk
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Navara D40 2,5DCI 174 KM
  • Silnik:2,5 dCi 174 KM
  • Time Online: 3d 12h 38m 19s

Napisano 06 grudzień 2017, 16:37

Po przejechaniu ok 100 m powinna zgasnąć kontrolka ABS.


  • 0

#10 OFFLINE   KrisT

KrisT

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 360 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Ruda Śl.
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pathfinder R51 2.5
  • Silnik:2.5dci
  • Nr rejestracyjny:SL
  • Time Online: 15d 2h 46m 52s

Napisano 06 grudzień 2017, 16:55

skrzynia rozdzielcza nie ma nic do ABS, 

skoro wymieniłeś czujnik trzeba przejechać kilkadziesiąt metrów, jeśli nadal wywala ABS może trzeba odwrotnie wpiąć przewody czujnika.

Chinczyki potrafią zamieniać kabelki stronami we wtyczce.


Użytkownik KrisT edytował ten post 06 grudzień 2017, 16:55

  • 0

#11 OFFLINE   Hanek.marcin

Hanek.marcin

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 17 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Sieradz
  • Model:Pathfinder
  • Silnik:2.5
  • Nr rejestracyjny:Esi
  • Time Online: 14h 5m 24s

Napisano 06 grudzień 2017, 17:32

Mialem taki sam problem auto jechalo jakby na ręcznym. U mnie problemem byla wtyczka czujnika abs,po prostu nie łączyla.
  • 0

#12 OFFLINE   KrisT

KrisT

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 360 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Ruda Śl.
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pathfinder R51 2.5
  • Silnik:2.5dci
  • Nr rejestracyjny:SL
  • Time Online: 15d 2h 46m 52s

Napisano 07 grudzień 2017, 17:11

ja kilka dni (zanim zdiagnozowałem i kupiłem) jeżdziłem z padniętym przednim czujnikiem ABS, system ABS był wyłączony i ECM sygnalizował też awarię napędów 4x4. 

Dlatego iz abs jest potrzebny do poprawnej pracy czterech łapek naszych aut,  nie wiem czy tylko system wyłączy kontrole trakcji, esp i elektroniczną blokade dyfrów  (tu potrzeba danych z czujników o obrotach kół) pozwalając skrzynce na dołączenie przedniego napędu 4H czy 4Lo.... nie wpadłem na pomysł aby to sprawdzić, ale chyba nie dołączy przedniej osi. A szkoda.... bo czasem lepiej miec "upośledzony" napęd na cztery a nizeli sam tył ktory na śliskim nie da sobie rady. 

 

Wracając do tematu, jeżdząc z uszkodzonym czujnikiem i wyłączonych systemach nie zaobserwowałem żadnej zmiany w prowadzeniu się auta.


  • 0

#13 OFFLINE   sq9mcs

sq9mcs

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1772 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pathfinder R51 LE AT
  • Silnik:YD25
  • Nr rejestracyjny:KR
  • Time Online: 52d 14h 52m 29s

Napisano 07 grudzień 2017, 21:05

System odłączy sterowanie skrzyni rozdzielczej która będzie pracować tylko w trybie 2H. Powód: System stwierdza awarię ABSu a przez to nie może w razie potrzeby uruchomić systemu ABLS który jest potrzebny przy trybach Auto, 4H i 4L.


  • 0

#14 OFFLINE   DiakOn

DiakOn

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 34 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Flaga:
  • Model:Pathfinder
  • Silnik:2,5 DCi
  • Nr rejestracyjny:SL
  • Time Online: 1d 7h 34m 35s

Napisano 11 grudzień 2017, 12:17

Uff. Udało się ustalić numery błędów !
- P1830

- P1831

- P1832

- P1808

Czy coś przychodzi Wam do głowy?
:((

Dziś w trakcie testów doszło jeszcze jedno, co jakiś czas załącza się taki tryb, że czasami po zahamowaniu mimo dodawania gazu, auto nie przyspiesza, lub baaaaardzo powoli się rozpędza, wrastają obroty praktycznie bez zmiany prędkości.

Zdarza się to też czasem od razu po rozruchu, jeśli spróbuję zahamować przed pojawieniem się błędów - ruszam, słuchać cykający/chroboczący ABS,a jak próbuję hamować - hamulce prawie że nie reagują . Dopiero po rozpędzeniu do ok 40km/h wyświetlą się błędy, i wtedy hamulec już poprawnie reaguje.
Jak wyłączę samochód i załączę ponownie - znów jest ok.


Użytkownik DiakOn edytował ten post 11 grudzień 2017, 13:26

  • 0

#15 OFFLINE   sq9mcs

sq9mcs

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1772 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pathfinder R51 LE AT
  • Silnik:YD25
  • Nr rejestracyjny:KR
  • Time Online: 52d 14h 52m 29s

Napisano 11 grudzień 2017, 16:52

P1830 - Nieprawidłowy sygnał z sterownika pompy ABS (system ABS) do systemu CAN

P1831 - Nieprawidłowy sygnał z sterownika pompy ABS (system ESP) do systemu CAN

P1832 - Nieprawidłowy sygnał z sterownika pompy ABS (system TCS) do systemu CAN

P1808 - Nieprawidłowy sygnał z sterownika pompy ABS (czujnik prędkości pojazdu) do systemu CAN

 

Pierwsze trzy błędy wskazują na problem z systemem ABSu. Czwarty dotyczy skrzyni automatycznej.

FSM wskazuje na konieczność sprawdzenia całej magistrali systemu ABS a tego nie da się zrobić z byle jakiego komputera diagnostycznego. Jeśli jakiś wysoki model Autela tego nie ogarnie to pozostaje tylko Nissanowski Consult.

 

Co do P1808. Może to być błąd wtórny albo wiązki skrzyni automatycznej. No chyba że czujnik padł. 


  • 0

#16 OFFLINE   dzemik

dzemik

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1503 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Śląsk
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Navara D40 2,5DCI 174 KM
  • Silnik:2,5 dCi 174 KM
  • Time Online: 3d 12h 38m 19s

Napisano 11 grudzień 2017, 18:41

Czy czujnik ABS został dobrze wpięty ? Przewody mogą być zamienione we wtyczce. Nie sugeruj się kolorami przewodów. Albo są dwa rodzaje czujników albo małe rączki pakują jak się trafi. :devil: 

Sprawdź to. Ja przy wymianie piasty musiałem zamienić miejscami przewody we wtyczce bo tez ABS głupiał


Użytkownik dzemik edytował ten post 11 grudzień 2017, 18:43

  • 0

#17 OFFLINE   DiakOn

DiakOn

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 34 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Flaga:
  • Model:Pathfinder
  • Silnik:2,5 DCi
  • Nr rejestracyjny:SL
  • Time Online: 1d 7h 34m 35s

Napisano 15 grudzień 2017, 22:37

Koniec. Wreszcie ... sprawcą w/w zamieszania okazał się nowy czujnik ABSu !

Podawał błędne odczyty, np. koła kręciły się z prędkością 5km/h a ten 'nowy' wskazywał raz 5km/h, raz 0km/h, a za chwilę już 80km/h :D

I przez to takie cuda z samochodem się działy.

 

Wszystkim uczestniczącym w dyskusji dziękuję za wsparcie i do następnego. 

 

p.s.

Nissanowski Consult zrobił dobrą robotę


  • 0

#18 OFFLINE   mcmc

mcmc

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bielsko Biała
  • Model:Pathfinder
  • Silnik:2.5 d
  • Time Online: 4h 49m 56s

Napisano 10 styczeń 2018, 21:37

Mnie także wyswietla 4WD ESP+"glizdy
Błędy C1163 , C1143 z tego co znalazłem dotyczą czujnika kąta skrętu. Może ma ktoś pomysł od czego zacząć?
  • 0

#19 OFFLINE   roguwawa

roguwawa

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Płeć:
  • Skąd:wawa
  • Model:pat r51
  • Silnik:2.5
  • Nr rejestracyjny:wa
  • Time Online: 6h 36m 2s

Napisano 14 styczeń 2018, 00:28

Ja bym zaczął od usunięcia błędów i przeprowadzenia kalibracji Consultem


  • 0

#20 OFFLINE   Leon 73

Leon 73

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 328 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Elbląg
  • Kraj:POLAND
  • Model:Pathfinder R51
  • Nr rejestracyjny:NE
  • Time Online: 2d 4h 33m 49s

Napisano 21 styczeń 2018, 15:48

Mam podobny problem, bujam się z tym od roku. Padnięty był czujnik ABS z tyłu oraz mechanik wymienił mi całą instalację ABS (poprzedni naprawiciel poszatkował ją szukając przerwy). Teraz niby ok ale ESP jest nadwrażliwe, uruchamia się nie tylko na zakrętach (bez poślizgu) ale nawet przy zmianie biegów. Może być, że przy wtyczce od tylnych czujników zamienione są kabelki (jak pisali koledzy wyżej), Najnowszy news od innego majstra brzmi: błąd zasilania po stacyjce (cokolwiek to znaczy). Jeżeli ktoś z Was ma schemat elektryczny instalacji ABS to proszę o podrzucenie, może udało by się dojść który PIN w kostce odpowiada za to zasilenie po stacyjce ;-)


  • 0