Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Szpilki w tylnym kole


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Svetr

Svetr

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Tiida
  • Time Online: 8h 48m 33s

Napisano 03 grudzień 2017, 20:22

Witam,
Wiosną tego roku wspaniali mechanicy ukręcili mi gwint na szpilce przy tylnym kole. Nakręcili nakrętke ile się dało i zostawili. Tak zorientowałem się kilka miesięcy później czyli dzisiaj jak zmieniałem kila na zimowe i nie mogłem nakręcić jednej nakrętki. Moje pytanie brzmi czy można w tidzie wymienić sama szpilke czy muszę wymienić połowę zawieszenia z tyłu . Ktoś ma jakieś doświadczenia.
  • 0

#2 OFFLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5863 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 47d 4h 30m 5s

Napisano 03 grudzień 2017, 21:30

Powinno dać radę, ale moja rada, spróbuj przegwintować gwint narzynką
  • 0

#3 OFFLINE   Svetr

Svetr

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Tiida
  • Time Online: 8h 48m 33s

Napisano 03 grudzień 2017, 21:47

Też o tym myślałem tylko nie wiem jakiej użyć, jaką wysokość gwintu itp. Pojęcie uniwersalności istnieje w tym przypadku?
  • 0

#4 OFFLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5863 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 47d 4h 30m 5s

Napisano 03 grudzień 2017, 23:36

Nie, są różne "skoki" gwintu np.1.25 lub 15 ale to sprawdzisz nawet po nakrętkami na allegro, bo ja nie pamiętam
  • 0

#5 OFFLINE   polo32

polo32

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 481 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ZST
  • Flaga:
  • Model:WP11.144 + LPG
  • Silnik:SR20DE
  • Time Online: 56d 18h 29m 2s

Napisano 04 grudzień 2017, 02:30

Odkręcasz i zdejmujesz koło, zacisk hamulcowy razem z jarzmem, tarczobęben i masz piastę ze szpilkami na wierzchu (piasty nie musisz zdejmować).

Szpilkę wybijasz z piasty (ma wieloklin przy łbie, co uniemożliwia obrót szpilki przy przykręceniu koła), i na jej miejsce wbijasz nową - prosta sprawa. Nakrętkę też dajesz nową.

Wymiar gwintu M12x1,25  np. http://allegro.pl/sz...5291030338.html


W przypadku, jeśli na piastę masz założoną inna felgę (grubszą od standartowej lub np. założone dystanse przelotowe) - tym samym potrzebujesz dłuższą szpilkę. 

Tutaj też nie ma problemu: wybijasz, mierzysz i zamawiasz: http://allegro.pl/sz...7073654599.html

Ważna jest klasa twardości i materiał z którego zrobione są szpilki i nakrętki: 10,9  32-39HRC - i tutaj polecałbym zakup u polskiego producenta (druga z ofert - f-ma Królak).


Użytkownik polo32 edytował ten post 04 grudzień 2017, 22:06

  • 1

#6 OFFLINE   Svetr

Svetr

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Tiida
  • Time Online: 8h 48m 33s

Napisano 05 grudzień 2017, 01:41

Super dzięki za informację ;-) Mam nadzieje uporać się z tym w któryś mroźny weekend.

Jeszcze raz dziękuję
  • 0




 
x

Reklama

OK Wyjdź