Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Drgania kierownicy oraz w wewnatrz na wolnych obrotach

Nissan x trial wibracje

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   patrick137

patrick137

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Podkarpacie
  • Flaga:
  • Model:Nissan x trial t31
  • Silnik:2.0 dci 150KM
  • Nr rejestracyjny:Rjs
  • Time Online: 4h 46m 19s

Napisano 06 grudzień 2017, 08:18

Witam wszystkich.Moj problem polega na tym ze jak odpale Niska to na wolnych obrotach udczuwalne sa drgania,wibracje na kierownicy oraz w srodku auta.Zjezdzilem juz roznych fachowcow i kazdy mowi co innego.Ze dwumasa,ze wtryski
ze poduszki.Silnik pracuje rowno,nic nie stuka i nie szarpie oraz nie slychac zadnych dziwnych dzwiekow.Moze ktos mial podobny problem.
  • 0

#2 OFFLINE   karibox1

karibox1

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 2818 postów
  • Płeć:
  • Skąd:bydgoszcz
  • Kraj:POLAND
  • Model:t30 2006 comfort/columbia benzyna QR20DE 2.0 super black
  • Nr rejestracyjny:cb
  • Time Online: 32d 13h 31m 21s

Napisano 06 grudzień 2017, 09:07

napisz coś o przebiegu i wieku


  • 0

#3 OFFLINE   Thunder

Thunder

    Nic mi się nie chce...

  • Moderator Globalny

  • 4777 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska/Bawaria
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail T30 Sport type 2004r. 2,2dCi / Cytryna Jumpy 2,0 Hdi
  • Silnik:136KM / 109 KM
  • Nr rejestracyjny:KBR

Napisano 06 grudzień 2017, 10:14

Jak pracuje równo to nie wtryski.

Przysłuchałbym się dźwiękom przy gaszeniu i zapalaniu.


  • 0

#4 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 771 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 85d 11h 7m 8s

Napisano 06 grudzień 2017, 11:31

Zweryfikuj stan poduszki olejowej, po prawej stronie na górze.


  • 0

#5 OFFLINE   patrick137

patrick137

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Podkarpacie
  • Flaga:
  • Model:Nissan x trial t31
  • Silnik:2.0 dci 150KM
  • Nr rejestracyjny:Rjs
  • Time Online: 4h 46m 19s

Napisano 06 grudzień 2017, 15:41

Wiec tak.Rocznik koncowka 2007,przebieg 160tys.km.Przy odpalaniu i gaszeniu nic nie szarpie anie nie stuka.Patrzylem na ta poduszke i nie czuc zeby przenosila drgania.Troche drzy ta wyzej.Chyba ze od strony skrzyni tez jest olejowa.Ale nie wiem.
  • 0

#6 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 771 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 85d 11h 7m 8s

Napisano 06 grudzień 2017, 16:02

Nie wiem czy mówimy o tej samej. Ja mówiłem o tej z załącznika.

Załączony plik  poduszka1.jpg   183,28 KB   1 Ilość pobrań


  • 0

#7 OFFLINE   patrick137

patrick137

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Podkarpacie
  • Flaga:
  • Model:Nissan x trial t31
  • Silnik:2.0 dci 150KM
  • Nr rejestracyjny:Rjs
  • Time Online: 4h 46m 19s

Napisano 06 grudzień 2017, 22:12

Dzieki za zainteresowanie. Ta poduszka z obrazka nie przenisi drgan, bo jak przyloze reke do karoserki obok tej poduszki to nie drzy.Ta wyzej troche drzy. Bo podobno od strony skrzyni tez sa 2 poduszki ale ich nie sprawdzalem bo nawet nie wiem gdzie. Mam nadzieje ze to nie sa poczatki dwumasy.


Moze ma ktos jakies pomysły gdzie szukac przyczyny. 

Załączone pliki


  • 0

#8 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 771 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 85d 11h 7m 8s

Napisano 07 grudzień 2017, 05:05

Ta poduszka, którą wskazałem, bywa zdradliwa. Nawet jeśli nie jest wylana, bardzo często odpowiada za telepanie budą na wolnych obrotach. Sprawdź odległość od pałąka do poduszki właściwej (tak jak na fotce). Jeśli odległość ta jest dużo większa niż 8-10 mm, z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że jest przyczyną febry.

Załączony plik  wysokość pod pałąkiem.jpg   105,98 KB   1 Ilość pobrań


Oczywiście stan pozostałych poduszek należy też zweryfikować


  • 0

#9 OFFLINE   patrick137

patrick137

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Podkarpacie
  • Flaga:
  • Model:Nissan x trial t31
  • Silnik:2.0 dci 150KM
  • Nr rejestracyjny:Rjs
  • Time Online: 4h 46m 19s

Napisano 07 grudzień 2017, 08:22

Dzieki za odpowiedz.Dzisiaj popatrze i dam znac.
  • 0

#10 OFFLINE   piotrek3

piotrek3

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 1117 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Polska
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail 2,2 Di 2003r X-trail 2,2DCI 2007 aktualnie X-trail 2.0 Dci T31
  • Time Online: 46d 17h 21m 8s

Napisano 07 grudzień 2017, 09:05

Ta poduszka, którą wskazałem, bywa zdradliwa. Nawet jeśli nie jest wylana, bardzo często odpowiada za telepanie budą na wolnych obrotach. Sprawdź odległość od pałąka do poduszki właściwej (tak jak na fotce). Jeśli odległość ta jest dużo większa niż 8-10 mm, z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że jest przyczyną febry.

attachicon.gifwysokość pod pałąkiem.jpg


Oczywiście stan pozostałych poduszek należy też zweryfikować

To jak to jest rzeczywiście?

Poduszka jest dobra jak odległość w zaznaczonym na zdjeciu miejscu jest powyżej 8-10 mm czy mniejsza??

U mnie jest ok.12 mm w tym miejscu a wg opinii jakie wczesniej słyszałem- jest źle kiedy ta odległość jest minimalna lub nawet zdarzyc może sie ,że  prześwitu nie ma zupelnie i te elementy stykaja sie ze sobą..


  • 0

#11 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 771 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 85d 11h 7m 8s

Napisano 07 grudzień 2017, 10:49

Już wyjaśniam. Silnik wisi na tej poduszce, ciągnąc ją w dół, oddalając od pałąka, który zamontowany jest na sztywno do karoserii. Sprawność poduszki oceniamy (poza oczywistymi cechami takimi jak wyciek oleju, czy rozwulkanizowanie) na podstawie tej odległości. Im większa, tym poduszka bardziej sklepana/zużyta, a tym samym utraciła własności tłumiące.


Reasumując, im mniejsza ta odległość tym lepiej.


  • 0

#12 OFFLINE   piotrek3

piotrek3

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 1117 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Polska
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail 2,2 Di 2003r X-trail 2,2DCI 2007 aktualnie X-trail 2.0 Dci T31
  • Time Online: 46d 17h 21m 8s

Napisano 07 grudzień 2017, 12:32

Dzieki.

Moje watpliwości wynikaja z tego ,ze nt temat juz było na forum i jeszcze gdzie indziej czytalem .

Ludzie wymieniali te poduszki kiedy nie było już luzu w tym miejscu i nawet ten pałak opierał sie na drugiej częsci..

U mnie trzepie mocno buda na luzie ,luz w tym miejscu to własnie ~~12 mm ale kiedy silnik pracuje wiele razy sprawdzalem na rózne sposoby ta poduszkę (jak rowniez inne przy wymianie tulei wózka)i nie wyczułem zadnych drgań ,wibracji czy jakiekolwiek innego ruchu tej  poduszki.

A buda telepie sie.

Delikatne tylko podniesienie obrotów do ~~900-1000 trzęsawka ustepuje jak reka odjął..


  • 0

#13 OFFLINE   patrick137

patrick137

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Podkarpacie
  • Flaga:
  • Model:Nissan x trial t31
  • Silnik:2.0 dci 150KM
  • Nr rejestracyjny:Rjs
  • Time Online: 4h 46m 19s

Napisano 07 grudzień 2017, 12:54

Wlasnie sprawdzilem ta poduszke i odleglosc od palaka wynosi ok 8mm.Dotykajac reka poduszki nie odczowam drgan na niej.Chyba ze jest jeszcze jedna poduszka olejowa trzymajaca skrzynie.Juz sam nie wiem.
  • 0

#14 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 771 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 85d 11h 7m 8s

Napisano 07 grudzień 2017, 15:34

To znaczy, że jest jeszcze sprawna. Musisz szukać gdzie indziej.


Ludzie wymieniali te poduszki kiedy nie było już luzu w tym miejscu i nawet ten pałak opierał sie na drugiej częsci..

Byłoby to bez sensu. Piotrek, spójrz na moje zdjęcie. W sytuacji nieobciążonej, pałąk jest bardzo blisko samej poduszki, bo nic jej nie ciągnie w dół. Dopiero po zawieszeniu na niej silnika, widać, czy nie poddaje się za bardzo i nie idzie w dół. Pałąk zawsze zostaje na swoim miejscu.

Ja mam 9 mm i bardzo delikatne drgania, które można tolerować. Ale ponieważ będę wymieniał obie poduszki (kości) na górze i na dole, postanowiłem i tę wymienić. Jak chcesz mogę Ci wysłać po wymianie swoją i sprawdzisz czy coś się poprawiło. Najwyżej odeślesz.


Kupiłem używaną, w idealnym stanie, po przebiegu ok. 20 kkm. Prześwit na niezamontowanej - 0,00 mm


  • 0

#15 OFFLINE   piotrek3

piotrek3

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 1117 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Polska
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail 2,2 Di 2003r X-trail 2,2DCI 2007 aktualnie X-trail 2.0 Dci T31
  • Time Online: 46d 17h 21m 8s

Napisano 07 grudzień 2017, 16:02

To znaczy, że jest jeszcze sprawna. Musisz szukać gdzie indziej.


Byłoby to bez sensu. Piotrek, spójrz na moje zdjęcie. W sytuacji nieobciążonej, pałąk jest bardzo blisko samej poduszki, bo nic jej nie ciągnie w dół. Dopiero po zawieszeniu na niej silnika, widać, czy nie poddaje się za bardzo i nie idzie w dół. Pałąk zawsze zostaje na swoim miejscu.

Ja mam 9 mm i bardzo delikatne drgania, które można tolerować. Ale ponieważ będę wymieniał obie poduszki (kości) na górze i na dole, postanowiłem i tę wymienić. Jak chcesz mogę Ci wysłać po wymianie swoją i sprawdzisz czy coś się poprawiło. Najwyżej odeślesz.


Kupiłem używaną, w idealnym stanie, po przebiegu ok. 20 kkm. Prześwit na niezamontowanej - 0,00 mm

Dziekuje za wyjaśnienia ,bo z tego co wczesniej słyszałem to niby jest  niedobrze kiedy te elementy stykaja sie ze soba

Cena  nowej poduszki to chyba cos ponad 3tys.zł ,nie wiele dokladajac mozna  kupic silnik używany nawet i z ta poduszką ,wiec niech sobie buda podskakuje na luzie dalej :)


  • 0

#16 OFFLINE   berater

berater

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 771 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:X-TRAIL LE T31 2008, kaszlak M9R, manual, kiedyś podobno 173 KM
  • Silnik:2.0 DCI
  • Nr rejestracyjny:WI
  • Time Online: 85d 11h 7m 8s

Napisano 07 grudzień 2017, 16:12

One nie mają szans, żeby się stykać pod obciążeniem. Nasze silniki trochę ważą.


  • 0

#17 OFFLINE   patrick137

patrick137

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Podkarpacie
  • Flaga:
  • Model:Nissan x trial t31
  • Silnik:2.0 dci 150KM
  • Nr rejestracyjny:Rjs
  • Time Online: 4h 46m 19s

Napisano 07 grudzień 2017, 17:19

A powiedzcie mi czy te drgania to moze byc poczatek dwumasy? Z tym ze nic nie stuka i nic nie szarpie.
A powiedzcie mi czy te drgania to moze byc poczatek dwumasy? Z tym ze nic nie stuka i nic nie szarpie.
  • 0

#18 OFFLINE   maver27

maver27

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wola Prażmowska
  • Model:x-trail t31
  • Time Online: 1d 12h 16m 36s

Napisano 07 grudzień 2017, 18:15

Na dwumasę to otwierasz drzwi i gasisz silnik, jak drzwi zatrzęsą się to dwumasa. U mnie nawet nie drgną a problem z telepaniem budą od 1.5 roku. 90% mechaników obstawia układ paliwowy. Postaw kubek z wodą na silniku to zobaczysz jak równo chodzi. Nowy nawet monety postawionej na sztorc nie powinien przewrócić.
  • 0

#19 OFFLINE   patrick137

patrick137

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Podkarpacie
  • Flaga:
  • Model:Nissan x trial t31
  • Silnik:2.0 dci 150KM
  • Nr rejestracyjny:Rjs
  • Time Online: 4h 46m 19s

Napisano 07 grudzień 2017, 18:26

Tez obstawialem wtryski.Ale obroty trzyma rowno i pracuje ladnie.Juz zglupialem naprawde. W sobote jeszcze mysle sprawdzic poduszki od strony skrzyni.


  • 0

#20 OFFLINE   piotrek3

piotrek3

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 1117 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Polska
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail 2,2 Di 2003r X-trail 2,2DCI 2007 aktualnie X-trail 2.0 Dci T31
  • Time Online: 46d 17h 21m 8s

Napisano 07 grudzień 2017, 21:11

Na dwumasę to otwierasz drzwi i gasisz silnik, jak drzwi zatrzęsą się to dwumasa. U mnie nawet nie drgną a problem z telepaniem budą od 1.5 roku. 90% mechaników obstawia układ paliwowy. Postaw kubek z wodą na silniku to zobaczysz jak równo chodzi. Nowy nawet monety postawionej na sztorc nie powinien przewrócić.

Z tą monetą to mocno przegialeś..

Moze na silniku elektrycznym to w teorii jest możliwe(aczkolwiek tez wątpie) -ale na pewno nie na zadnym spalinowym- nowym czy starym.


  • 0




 
x

Reklama

OK Wyjdź