Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drgania kierownicy oraz w wewnatrz na wolnych obrotach


patrick137
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ten silnik nie ma prawa pracować głośno/twardo dłużej niż 2 sek, po rozruchu na zimnym. Tyle mniej więcej potrzeba, żeby szklanki (popychacze zaworów) napełniły się olejem. Jeśli trwa to znacznie dłużej, obstawiałbym wtryskiwacze.

Tez mi sie wydaje ze wtryski. Ale po czy to poznac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze można sprawdzić, tak na prawdę tylko na stole probierczym. Nawet próba przelewowa na silniku, nie da odpowiedzi.

Poszukaj renomowanej firmy, która zajmuje sie regeneracją i podjedz na sprawdzenie. Nie jest to duży koszt.

 

W naszym przypadku, dodatkowy problem jest w tym, że mamy, co prawda świetne wtryskiwacze piezoelektryczne Boscha, ale są one naprawialne tylko w wąskim zakresie. Najczęściej potrzebna jest wymiana. Z drugiej zaś strony, pytałem o realny przebieg, bo u mnie 245 kk na blacie i wtryski jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz. Jest tu warsztat ktory zajmuje si etylko dieslami. Podjade do nich i popytam co i jak. Przebieg jest autetnyczny 160 tys km,Tez mnie dziwi ze cos by sie sypnelo przy takim przebiegu.A po za tym ze spalaniem nie moge zejsc ponizej 9l/100km przy spokojnej jezdzie. Moze faktycznie te wtryski zle podaja. Bo strasznie ten silnik stuka jak zimny. A dzisiaj zauwazylem ze jak odpalilem klime to nie chcial szybko schodzic z obrotow. Np po przekroczeniu lekko 2000 utrzymywal je przez 1,5 secundy i dopiero pozniej spadaly powoli.Ale jak klime wylaczylem to normalnie wszystko dziala,powiedzmy.

Edytowane przez patrick137
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się mądrzyć za dużo, bo jestem księgowym, a nie mechanikiem :), ale daj sobie spokój z weryfikacją wtryskiwaczy w normalnym warsztacie. Nie mają urządzeń pomiarowych i tak czy siak wysyłają do specjalistów.

Wbij w google "regeneracja wtryskiwaczy" i coś może znajdziesz w swojej okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się mądrzyć za dużo, bo jestem księgowym, a nie mechanikiem :), ale daj sobie spokój z weryfikacją wtryskiwaczy w normalnym warsztacie. Nie mają urządzeń pomiarowych i tak czy siak wysyłają do specjalistów.

Wbij w google "regeneracja wtryskiwaczy" i coś może znajdziesz w swojej okolicy.

dzieki. Bede szukal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spalanie na poziomie 9 l/100km, nie jest niczym nadzwyczajnym, ani wysokim. Poniżej, to możesz zejść podczas jazdy emeryckiej, z prędkością do 90 km/h, na płaskiej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zrobienia filmu jeszcze nie zabralem sie(ale zrobie to na pewno) ale dzis przejechałem trase ok.300km i w trakcie postoju bacznie przyjrzałem nalanej  kawie w kubku i obserwowałem drgania na powierzchni.

Wydaje mi sie ze jest niemal  to samo co u Beratera.

Jak Kolega twierdzi ,ze jego silnik chodzi aksamitnie i nie drży to ja chyba  jestem przewrażliwiony na tym punkcie .

Przed T31 jeżdziłem ponad 3 lata BMW X3 w,niej na prawde ani silnika specjalnie nie było słychac ani najmniejszych  drgań w środku czuć.

Jeszcze lepiej było w A6 .Ba !Nawet  w obu posiadanych wczesniej T30 drgania nie czuło sie w środku jak silnie jak w obecnie posiadanym T31.

Jak wczesniej pisałem dwa razy porównywałem swego z dwoma innymi T31 -wewnątrz to samo albo jeszcze gorzej drżało.

Tak wiec coraz bardziej skłaniam sie ku temu ,ze typ tak ma a to ,ze ja na to zwracam uwage i mnie irytuje  to tylko dlatego ,ze  wczesniej uzytkowane samochody praktycznie nie przenosily do środka drgań w takim stopniu jak to czyni T31.

Nic innego do głowy mi przychodzi na ten moment..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, sprawa odczuć jest względna i subiektywna, ale wydaje mi się, że przykładasz złą miarkę do naszych furmanek, porównując je z BMW czy Audi, tym bardziej Audi A6.

 

Ale jeśli masz większe telepanie w T31 niż T30, to z pewnością jest coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A6 owszem super autko i zupelnie inny segment wiec moze porównanie nie adekwatne.

Ale znow X3- kiedy  przesiadlem sie  z niej  w T31 to poczulem wielką ulge.T31 jest o wiele wiekszy w srodku ,o niebo mniej awaryjny . BMW x3 -model e83 jest bardzo twarda ,ze co nie ktorym plomby z zebów wypadają w czasie jazdy.Dopiero w nastepnej wersji F25 zmienionio zupelnie charakterystyke zawieszenia na bardziej komfortową i łagodniejsza nie tylko dla plomb i protez zebowych ale przede wszystkim kregosłupa.

Berater,czy miałeś i jeździłes T30???

Silniki 2,2 czy di czy późniejsze 2,2dci są na prawde bardzo udane, jeszcze Nissana,jest wiele opinii ,ze to  duzo lepsze jednostki od francuskiego 2,0dci w T31

T31 od T30 ,tak na prawdę jest tylko wiekszy,lepiej  wyposazony i ma mocniejsze silniki.

Czy jest bardziej komfortowy??Raczej pod tym wzgledem wiekszej róznicy nie zauważyłem.

Natomiast oba moje T30 na pewno przenosily do środka mniejsze drgania od uzytkowanego przeze mnie teraz T31..

 

P.S.

gdyby zapytac mojego Kolegi ,któremu z potrzeby czesto przyszło wozic mnie moimi autami ,ktore wg niego byl najwygodniejsze moje auto:T30 di ,T30 dci,bmw x3 czy obecny T31 -bez wachania wskazalby.. T30 di ..Ciagle wspomina ,ze nim najlepiej mu sie jeździło...

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T30 nie miałem. Opieram się wyłącznie na tym co przeczytałem na forum. Założyłem, wydaje się logicznie, że każda następna generacja, powinna wykazywać progres, w stosunku do poprzednika.

 

Tak na marginesie, jednak szkoda, że nie masz możliwości porównać z moim, w realu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ,ze dośc daleko jestesmy od siebie.Ale filmik postaram sie wstawic dla porównania.

Założenie ,ze kazda nastepna wersja modelu jest lepsza od poprzednika od dawna jest nieaktualna.Nie tylko z samochodami ale niemal ze wszystkim,czy to tv,pralka,lodówka-na ogól jest zawsze odwrotnie i działania producentów sa w tym wzgledzie jak najbardziej celowe.

Teraz nowszy model od poprzednika rózni sie tylko wieksza ilościa 'bajerow",ktore na ogól sa zbedne a co gorsze jeszcze -często źródłem klopotów kiedy zaczyna sie to psuć

Daleko nie trzeba szukac-czy Twoim zdaniem T32 jest lepszy od T31-szczegolnie jeszcze z silnikiem 1,6 dci??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie X-Trail skończył się wraz z wersją T31.  T32 nie zasługuje na tę dumną nazwę. Powinien się nazywać QQ wer. jakaś tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie tez zauwazylem ze twoj silnik ciszej i ladnie pracuje. Jestem drugim wlascicielem i mam cala historie serwisowa wbita w ksiazke oraz przeglady. Silnik jak jest zimny to strasznie glosno pracuje dopiero jak sie nagrzeje to jest w maiare ok. Ale i tak cos mi tu nie gra,

Firmy zajmujące się regeneracją wtryskiwaczy potrafią wstępnie przeczyścić układ wtryskowy przy pomocy specjalnych środków. Ja w swojej Mazdzie 6 czyściłem wtryski w serwisie. Teraz w Xtrailu T31 173kM przy wymianie filtra paliwa zgodnie z tym co mi podpowiedzieli w serwisie wlewam taki środek do pustego filtra podłączam przewody i w drogę. Samochód ma przebieg 196 tk i chodzi super. Spalanie zależnie od ciężaru nogi od 8,1 do 9,5. Ja używam środka firmy Forte koledzy Liquimoly efekty podobne. Może u ciebie też się sprawdzi. Ja czyszczę co 20-25 tk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz, cenna rada. Zastanawiałem się jak podać płukankę do listwy wtryskowej, żeby nie wpinać się pod wysokie ciśnienie. Tyko, że w filtrze niewiele się mieści. Ja chciałbym podać 3 opakowania półlitrowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz w Xtrailu T31 173kM przy wymianie filtra paliwa zgodnie z tym co mi podpowiedzieli w serwisie wlewam taki środek do pustego filtra podłączam przewody i w drogę. 

zastanawia mnie ten sposob, jego skutecznosc i ewentualne negatywne skutki uboczne

srodek czyszczacy wg. instrukcji wlewany do zbiornika miesza sie z ON i jest dostarczany przez dluzszy okres czasu, wlany bezposrednio do filtra paliwa sprawia ze auto przez bardzo krotka chwile jest zasilane prawie czystym specyfikiem

 

nie neguje tego konceptu ale przyznam ze jestem zdziwiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest nic nadzwyczajnego. Wszystkie firmy zajmujące się czyszczeniem układów wtryskowych, na samochodzie (np. system Jet Clean Tronic), zapodają swój specyfik wlewając go do maszyny i podając go bezpośrednio do układy wtryskowego. Silnik przez dłuższy czas pracuje na samej płukance. Ale problem w tym, że nie chcą się zgodzić na specyfik klienta, tylko leją swój, najczęściej Liqui Molly, tłumacząc się, że obawiają sie o filtry w swoich urządzeniach. A oczywiście chodzi o to, że tną nie tylko na swojej usłudze, ale też na specyfiku.

Ja chcę zapodać koniecznie swój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na samochodzie (np. system Jet Clean Tronic), zapodają swój specyfik wlewając go do maszyny i podając go bezpośrednio do układy wtryskowego. Silnik przez dłuższy czas pracuje na samej płukance....

 

Ja chcę zapodać koniecznie swój.

no wlasnie 'przez dluzszy czas' a specyfik wlany do filtra zapewni prace silnika na ile minut?

 

jesli nie tejamnica podpowiedz jaki prosze

 

BTW ile sobie licza za taka usluge czyszczenia wtryskow na Jet Clean Tronicu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie napisałem, cytuję:

Tyko, że w filtrze niewiele się mieści. Ja chciałbym podać 3 opakowania półlitrowe.

Zastanawiam się, może zrobić to kilka razy ?

Płukanki tej jedynie słusznej firmy stosuję od lat z powodzeniem (do silnika, paliwa, etc.). Nie podaję nazwy środka, żeby nie rozpętać burzy o wyższości Świat Wielkiej nocy na d Świętami Bożego Narodzenia.

Ew. na PW.

Na ich materiałach robiłem to wiele lat temu. Wtedy kosztowało to coś miedzy 150 a 200 zeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na YT sa jakies filmiki gdzie ludzie podpinaja sie pod zasilanie z butelki zamiast zbiornika

 

tylko zastanawia mnie bo na urzadzeniu serwisowym zasilanie jest normalnie ze zbiornika i silnik pracuje na ON a na filmie zasilanie odciete i silnik pracuje tylko na preparacie

czy to aby nie nazbyt szkodliwe?

 

edycja

@berater, teraz doczytalem w karcie produktu ktory podales ze jednak silnik podczas procedury jest zasilany wylacznie preparatem, moze mozna to zrobic tak jak kiedys w firmach robilo sie test na zuzycie paliwa przez pojazdy, montowalo sie wyskalowany zbiornik na aucie i paliwo z niego grawitacyjnie opadalo do ukladu zasilania podczas jazdy testowej

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wam powiem tak. Wlalem wczoraj preparat do czyszczenia wtryskow do ON. Uzywam firmy Redex ON. Produkt ten uzywalem czasami w swoich wczesniejszych Dieslach. Jestem mile zaskoczony gdyz silnik zmienil kulture pracy i zrobil sie cichszy,nawet drgania sa mniej odczuwalne. Barater mial racje ze jednak cos z wtryskami. Jak wyjezdze caly zbiornik to powtorze zabieg,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ten środek Ci pomaga to na bank masz już sporą korektę wtrysków. Na lanie wtryskiwacza niestety nie podziała. Powodzenia aby zadziałało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...