Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Problemy z odpaleniem, nierówna praca 2.8 diesel

diesel wypadanie zaplonow patrol y61

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   finerek123

finerek123

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wyszków
  • Flaga:
  • Model:Patrol Y61
  • Silnik:2.8 TD
  • Time Online: 4h 49m 32s

Napisano 23 grudzień 2017, 17:14

Cześć, niedawno miałem przygodę, mianowicie silnik mi się przegrzał, wystrzelił brok, a także doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Na wymianę uszczelki auto poszło do mechanika który ją wymienił i generalnie wszystko jest okej. Niby.

 

 

Gdy samochód postoi dłużej(np po nocy na dworze). to ma ogromny problem z odpaleniem. Mam wrażenie, że jest podawane za mało paliwa. Natomiast jak odpali to kultura silnika nie jest na najwyższym poziomie. Wypadanie zapłonów, bardzo niskie obroty(300-400rpm. Aż kontrolka akumulatora się pali). Budą szarpie niesamowicie. Dodatkowo strasznie kopci. Kolor dymu - szary/czarny/szaroczarny. Gdy auto złapie chociaż trochę temperatury, silnik zaczyna pracować normalnie, tak jak powinien.

 

Generalnie wymieniłem już świece żarowe, uszczelkę pod pokrywą zaworów(choć to raczej nie ma związku z problemem), filtr powietrza, olej z filtrem a także filtr paliwa. Problem jak był tak jest dalej.

 

Zwróciłem uwagę na jeden problem. Mianowicie brakuje wtyczki do przepływomierza, a także nie mogę jej nigdzie znaleźć. Dodam, że w silniku jest założona pompa mechaniczna z Y60

 


  • 0

#2 OFFLINE   saydack

saydack

    Nissanmaniak

  • Moderator Globalny

  • 1203 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Flaga:
  • Model:Y60/D22
  • Silnik:RD28T(i) / QD32ETi
  • Nr rejestracyjny:SJZ

Napisano 09 styczeń 2018, 13:39

Ja bym zaczął od sprawdzenia sterownika świec - powinien działać w 2 trybach: 1) podgrzewanie świec przed zapłonem i 2) grzanie świec do osiągnięcia temperatury silnika


  • 0

#3 OFFLINE   Juchas

Juchas

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Podhale
  • Flaga:
  • Model:Y61
  • Silnik:2.8
  • Nr rejestracyjny:KNT
  • Time Online: 1d 7h 14m 4s

Napisano 09 styczeń 2018, 18:54

Kolego powiedz jaki masz silnik przy aucie bo w twoim profilu nie jest to zaznaczone a jest to bardzo ważne co do świec . Niby w Y61 katalogowy są tez dwa rodzaje świec żarowych a wychodzi inaczej . Ja mam akurat 11W świece i w tym może być problem ze założone masz inne (słabsze i przepala je ) musisz dobrze sprawdzić napięcie jakie masz na świecach .
  • 0

#4 OFFLINE   saydack

saydack

    Nissanmaniak

  • Moderator Globalny

  • 1203 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój
  • Flaga:
  • Model:Y60/D22
  • Silnik:RD28T(i) / QD32ETi
  • Nr rejestracyjny:SJZ

Napisano 10 styczeń 2018, 09:47

Skoro piszę że ma pompę z y60 to znaczy nie mnie ni więcej tylko to że ma motor 2.8tdi, ale istotnie profil należałoby uzupełnić


  • 0

#5 OFFLINE   Juchas

Juchas

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Podhale
  • Flaga:
  • Model:Y61
  • Silnik:2.8
  • Nr rejestracyjny:KNT
  • Time Online: 1d 7h 14m 4s

Napisano 10 styczeń 2018, 10:47

No właśnie . W starszych modelach były dwa rodzaje świec i na dwóch listwach . Nowszy silnik jest na jednej listwie. Wiec tak jak pisałem wcześniej sprawdź napięcie możesz mieć 11V świece , ja tak miałem ze poprzednik nawet nie sprawdził i założył dwie nowe ale 5,5V, No i oczywiście ze odrazu je spaliło . Wymieniłem na te 11 i pali aż miło . W intercars nie maja katologowo takich do y61 ale dobiorą ci identyczne z innego katalogu i tez pasi .
  • 0

#6 OFFLINE   PatrolBialystok

PatrolBialystok

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Bialystok
  • Model:Y61 gr 2005
  • Silnik:Zd30
  • Nr rejestracyjny:Bi
  • Time Online: 1h 27m 50s

Napisano 24 luty 2018, 00:46

Cześć, niedawno miałem przygodę, mianowicie silnik mi się przegrzał, wystrzelił brok, a także doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Na wymianę uszczelki auto poszło do mechanika który ją wymienił i generalnie wszystko jest okej. Niby.


Gdy samochód postoi dłużej(np po nocy na dworze). to ma ogromny problem z odpaleniem. Mam wrażenie, że jest podawane za mało paliwa. Natomiast jak odpali to kultura silnika nie jest na najwyższym poziomie. Wypadanie zapłonów, bardzo niskie obroty(300-400rpm. Aż kontrolka akumulatora się pali). Budą szarpie niesamowicie. Dodatkowo strasznie kopci. Kolor dymu - szary/czarny/szaroczarny. Gdy auto złapie chociaż trochę temperatury, silnik zaczyna pracować normalnie, tak jak powinien.

Generalnie wymieniłem już świece żarowe, uszczelkę pod pokrywą zaworów(choć to raczej nie ma związku z problemem), filtr powietrza, olej z filtrem a także filtr paliwa. Problem jak był tak jest dalej.

Zwróciłem uwagę na jeden problem. Mianowicie brakuje wtyczki do przepływomierza, a także nie mogę jej nigdzie znaleźć. Dodam, że w silniku jest założona pompa mechaniczna z Y60


Sprawdz czy smok paliwa nie skorodowal i czy nie podaje powietrza do ukladu.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: diesel, wypadanie zaplonow, patrol, y61

 
x

Reklama

Bez reklamy Wyjdź