Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

terrano 2.4 kopci na biało ,uszczelka pod głowicą


Mariusz1305
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dziś niestety w moim terrano 2.4 coś się spier.. tzn kopci na biało ,olej zrobił się mętny podejrzewam a raczej jestem pewny że to będzię uszczelka pod głowicą .Nie wiem tylko dlaczego to wszystko stało si tak nagle może na dystansie 5 km ,zaczął się przegrzewać więc włączyłem drugi bieg wentylatorów (mam elektryczne),ale to nie pomogło zgasiłem silnik obejrzałem co się dzieję pod maską ,a jak już odpaliłem z trudem ponownie to biała chmura była taka że żona myślała zę się palimy.  Chciał bym się was doradzić co wyjdzie korzystniej nie chodzi tylko o koszty ?Mam kilka wyjść wymiana uszczelki i zrobienie głowicy (planowanie ,sprawdzenie szczelności wymiana czego trzeba ),czy szukać używanego silnika ,a może od razu generalny remont . Macie może jakieś doświadczenie jak to wychodzi jeśli chodzi o koszty i co się tak naprawdę opłaci? Terrano mam od 8 miesięcy co prawda wpakowałem już w niego tyle co kosztował ale auto mi się podoba tzn jazda nim bo piękny to on nie jest ,i chciał bym jeszcze się nim pokulać .,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob uszczelke i tyle.

daj glowice do sprawdzenia planowania i heja.

jesli ylko ten kawalek jechales to odrazu nic sie pewnie nie stalo.

 

ja bym robil czapke i smigal dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus znalezienie przyczyny? Może urwany wirnik w pompie wody? Zepsuty termostat? Lub jakaś inna pierdoła. Tak sam z siebie się nie zagotował, tym bardziej przy temperaturach panujących na zewnątrz, nie mamy 30 stopni w cieniu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wentylatory mam elektryczne i prze tej pogodzie jaka jest teraz jak kulam się po asfalcie to nie musiałem ich włączać nigdy na drugi bieg nawet pierwszy się bardzo rzadko załączał . 1 bieg mam po termowłączniku 2 bied na sztywno z kabiny .Dodam jeszcze zę temperatura poszła na 3/4 skali  i wyłączyłem  silnik , więc sie jeszcze nie zdążył zagotować choć w zbiorniczku od nadmiaru płynu zrobiło się pełno .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej musisz znaleźć przyczynę tego przegrzania.

Ciśnienie które się zrobiło jak widać wystarczyło, żeby rozwalić uszczelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się jeszcze czy nie nie wymienić ,pierścieni i panewek . Od jakiś ostatnich dwóch miesięcy kontrolka oleju gasła po odpaleniu z rana po około 5/ 7 sekundach .  Chciałem się poradzić w jeszcze jednej sprawie dotyczy to rozrządu . Rozrząd wymieniłem jakieś 10 tys temu ,ale po odpaleniu z rana puki kontrolka nie zgaśnie to słychać łańcuch ,napinacz też był nowy komplet z tego co pamiętam firmy osk . Zastanawiam się nad takim czymś jak tu 

. Z tym że mysle nad jednolitą tulejką na ten trzpień ,co o tym sądzicie ?? 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro kontrolka gaśnie późno po odpaleniu auta, to oprócz panewek,

do inspekcji (wymiany) będzie pompa oleju.

 

Na Twoim miejscu zacząłbym od rozebrania silnika i oceny zużycia (plus jak pisze Badger1s ) znalezienia przyczyny przegrzania.

Dopiero kompleksowa ocena stanu silnika da odpowiedź, czy warto go remontować.

 

(żebyś się nie wkopał w robotę w stylu, zrobiłem głowice, wyszły panewki, zrobiłem panewki, wyszła pompa, 

zrobiłem pompę, wyszły zużyte wałki rozrządu, zrobiłem wałki, pierdaknął niedosmarowany łańcuch - jest to do ogarnięcia, ale za jaką kasę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro w końcu normalny dzień ,wyrywam głowice i powinno się coś wyjaśnić tak jak piszesz dokładnie wszystko obejrzę ,potem ściągam miskę i zobaczę panewki . A pompę powinienem już dawno sprawdzić ,ale jak to bywa nie było czasu ,więc na końcu po poskładaniu wszystkiego sprawdze ciśnienie oleju .Najgorsze czyli wkur... minęło ,teraz trzeba się brać do roboty 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mialem problem z tym lancuchem i chrabotaniem lancucha przy odpaleniu po dluzszym postoju.

po wymianie rozrzadu kilka tys km i problem powrocil 

jak by co to mam przerobiony napinacz lancucha, zostal mi po moim w ktrym nie zdazylem go wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no był bym zainteresowany może nie samym napinaczem ale jak się go przerabia ,coś jak na filmiku który dodałem kilka postów wyżej ? 


wyrwałem głowice ewidentnie na 4 cylindrze puściła uszczelka ,zawiozłem już  głowice do planowani i sprawdzenia reszty. Postanowiłem wyjąć z pod maski ręszte w celu sprawdzenia panewek pierścieni wału , cylindry są raczej ok progu nie wyczuwam  nie ma rys . Dorobiłem sobie tulejkę na napinacz rozrządu. Pytanie do was mam zaślepionego egr-a o prócz tego mam pękniętą rurkę idącą do wydechowego i mam taki pomysł żeby kolektor zaspawać (nie da się tego co zostało wykręcić egr-a wywalić ,zostawić tylko zaślepkę na ssącym . tylko  co z podciśnieniami nie bardzo wiem co gdzie po zaślepiać  żeby było ok ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...