Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

falujące obroty na biegu jałowym 1.5 dci j11


killer1975
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich zmagam się z problem falujących obrotów na biegu jałowym. Posiadam Nissana qashqai 1.5 dci wersja j11 rok 2014 zakupiony w Niemczech od 2 tyg mam problem gdy odpalam samochód przez około 30 sekund falują mi obroty między 900-1100 czym zimnej tym gorzej objaw jest tylko z rana później cały dzień bez problemów silnik nie kopci nie ma większego zużycia paliwa. Wymieniony filtr paliwa sprawdzone świece podpięty pod kompa żadnych błędów. Miał ktoś z was może taki problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry rzeczywiste trzeba sprawdzić odrazu po odpaleniu. Przede wszystkim korekty wtrysków i ciśnienie na szynie. Jak sprawdzane były świece ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

witam mam nadzieję, że uda mi się znaleźć jakąś podpowiedź na mój problem z którym borykam się od początku grudnia jak wyżej pisałem posiadam Nissana qashqai 1.5 dci wersja j11 rok 2014 problemem są falujące obroty przy porannym rozruchu. A więc w samochodzie wymieniłem filtr paliwa, nowe świece żarowe, nowy rozrząd sprawdziłem poprzez podmienione przewody paliwowe na przezroczyste czy schodzi paliwo ( wszystko ok ). udałem się do serwisu tam została wgrana nowa mapa sprawdzony samochód poprzez podłączenie brak błędów. serwis stwierdził że nie znaleźli problemu ale jeśli chce to zaczną szukać koszt około 15 tyś. Nie sprawdzałem wtrysków ponieważ jeśli rano jest temperatura poniżej zera samochód przez 10/20 sekund faluje w zakresie 800/1200 obrotów później jest tylko pstryk i obroty są równe i tak mogę jeździć cały dzień samochód może stać 8 godzin w mrozie i zero problemów. Pokusiłem się jeszcze celem sprawdzenia odpaliłem samochód rano przy 0 stopni falował przejechałem się odstawiłem o 17 przy 0 stopni odpalił bez falowania zrobiłem to samo o 22 przy -5 odpalił bez falowania zrobiłem to samo jak wyżej wstałem 0 2 rano -8 stopni samochód odpalił bez falowania koło 7 rano -10 samochód odpalił bez falowania. Na drugi dzień samochód odpaliłem jak zwykle z rana wystąpiło falowanie. Co najciekawsze przy temp. powyżej 4 stopni nie ma problemu falowania. Więc wykluczam wtryski gdyż samochód nie kopci spalanie te same ma przyspieszenie serwis też wykluczył wtryski. Jeszcze zostało sprawdzone czy są opiłki brak. Pisząc tu liczę na cud bo żaden mechanik nie chce się podjąć tematu twierdząc, że jest tu szukanie igły a serwis za 15 tyś wymieni co ma wymienić ale też nie dają gwarancji

Edytowane przez killer1975
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam nadzieję, że uda mi się znaleźć jakąś podpowiedź na mój problem z którym borykam się od początku grudnia jak wyżej pisałem posiadam Nissana qashqai 1.5 dci wersja j11 rok 2014 problemem są falujące obroty przy porannym rozruchu. A więc w samochodzie wymieniłem filtr paliwa, nowe świece żarowe, nowy rozrząd sprawdziłem poprzez podmienione przewody paliwowe na przezroczyste czy schodzi paliwo ( wszystko ok ). udałem się do serwisu tam została wgrana nowa mapa sprawdzony samochód poprzez podłączenie brak błędów. serwis stwierdził że nie znaleźli problemu ale jeśli chce to zaczną szukać koszt około 15 tyś. Nie sprawdzałem wtrysków ponieważ jeśli rano jest temperatura poniżej zera samochód przez 10/20 sekund faluje w zakresie 800/1200 obrotów później jest tylko pstryk i obroty są równe i tak mogę jeździć cały dzień samochód może stać 8 godzin w mrozie i zero problemów. Pokusiłem się jeszcze celem sprawdzenia odpaliłem samochód rano przy 0 stopni falował przejechałem się odstawiłem o 17 przy 0 stopni odpalił bez falowania zrobiłem to samo o 22 przy -5 odpalił bez falowania zrobiłem to samo jak wyżej wstałem 0 2 rano -8 stopni samochód odpalił bez falowania koło 7 rano -10 samochód odpalił bez falowania. Na drugi dzień samochód odpaliłem jak zwykle z rana wystąpiło falowanie. Co najciekawsze przy temp. powyżej 4 stopni nie ma problemu falowania. Więc wykluczam wtryski gdyż samochód nie kopci spalanie te same ma przyspieszenie serwis też wykluczył wtryski. Jeszcze zostało sprawdzone czy są opiłki brak. Pisząc tu liczę na cud bo żaden mechanik nie chce się podjąć tematu twierdząc, że jest tu szukanie igły a serwis za 15 tyś wymieni co ma wymienić ale też nie dają gwarancji

W łódce(sorry za kiepskie porównanie, ale też diesel, tylko... bez żadnej elektroniki!) miałem ten sam problem(silnik mercedes 100 KW 3.0D 24V , OM606.910. Metodologia poszukiwaia przyczyny podobna. Okazało się , że jest przytkany smok w zbiorniku. Na obroty wchodził jako tako, ale na wolnych zawsze falowało od 950(własciwe 950) do 1400. zdjąłem wężyk z powrotu, a tu paliwo minimalnie lub wcale nie wracało do zbiornika, zacząłem podejrzewać pompkę zasilającą lub regulator obrotów, ale od tego odwiodła mnie jej cena. Po wykręceniu i wyczyszczeniu smoka falowanie ustąpiło.

Edytowane przez Romek_Hel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romek,to można w lato do Ciebie na rybkę uderzyć? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A czy obiawy się nasiliły, jak znosi silnik minusowe temperatury. Natkonołem  się na ten sam problem w sieci, gdzie przy minus 12 silnik tak skakał że jest to niemożliwością bez żadnej większej awarii. Komentarze również nic nie wnosiły bo kazdy z nich miał ten problem ale nikt nie wie jak sobie z tym poradzić . Ktoś tam wymienił czujnik ciśnienia spalin drugi Aku a trzeci wgrał nowy soft i  ponoć ustawały  obiawy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

10 godzin temu, skay1976 napisał:

Witam

Mam ten sam problem, i ciekawi mnie czy udało się znaleźć usterkę?

Witam, 

Ja cały czas próbuje szukać jakiegoś rozwiązania,  znalazłem jedno rozwiązanie. Sposób naprawy został zrobiony na modelu scenic 3,Megane 3 ale jest to wyjaśnione w języku rosyjskim, nie znam go za dobrze,  jeden z czujników  najprawdopodobniej przekłamuje wartości, ale nie wiem dokładnie bo żaden ze mnie mechanik. 

Fix

Edytowane przez bllomer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bllomer napisał:

 

Witam, 

Ja cały czas próbuje szukać jakiegoś rozwiązania,  znalazłem jedno rozwiązanie. Sposób naprawy został zrobiony na modelu scenic 3,Megane 3 ale jest to wyjaśnione w języku rosyjskim, nie znam go za dobrze,  jeden z czujników  najprawdopodobniej przekłamuje wartości, ale nie wiem dokładnie bo żaden ze mnie mechanik. 

Fix

Popatrzałem na to troszkę i z tego co zrozumiałem to problem jest z czujnikiem temperatury paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2019 o 07:27, JACKO29 napisał:

Popatrzałem na to troszkę i z tego co zrozumiałem to problem jest z czujnikiem temperatury paliwa

Teraz mam pytanie, dlaczego nie wymienił czujnika jeżeli tam jest problem (kosztuje grosze). Czy można sprawdzić parametry tego czujnika, on coś sprawdza w programie, ciężko  określić co robi dokładnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro stawiam auto na kompa. Tzn stawiam już dziś żeby wychłódł przez noc i po podpięciu zobaczymy odczyty temperatury paliwa. No a jak nie to dalej szukanie. Korekty wtrysków, itd itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 28.10.2019 o 08:27, JACKO29 napisał:

Popatrzałem na to troszkę i z tego co zrozumiałem to problem jest z czujnikiem temperatury paliwa

Witam pisałem z tym gościem zrobiłem wszystko jak on i nic nie pomogło. Problem mam nadal jak przychodzi temp. poniżej 5 st. a sprawdziłem już chyba wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, killer1975 napisał:

Witam pisałem z tym gościem zrobiłem wszystko jak on i nic nie pomogło. Problem mam nadal jak przychodzi temp. poniżej 5 st. a sprawdziłem już chyba wszystko

Witam, a czy sprawdzałeś lub wymienialeś  uszczelki na pompie wysokiego ciśnienia, czytałem że ktoś rozwiązał problem przez wymianę tych uszczelek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

@killer1975udalo ci się już wygrac z tą usterka? Bo ja u siebie mam podobny problem tylko że w 1.6 dCi, po porannym uruchomieniu silnika delikatnie obroty falują a później w ciągu dnia mogę go gasić i odpalać i już ten objaw nie występuje i zastanawiam się co może być przyczyną... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niestety nadal mam tak samo a może delikatnie gorzej bo teraz silnik prawie zawsze przy pierwszym uruchomieniu ma objaw falowania. Nie wiem czy to może faktycznie być zaczynający się problem z  konczoncym się dwumasem. Zauważyłem również że sprzęgło też inaczej pracuje i możliwe że wszystko łączy się w całość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bllomer a miałem nadzieję że ktoś się z tym uporał. Na dwumase bym nie stawiał, mi dzisiaj ktoś przedstawił że może być tak że jak jest zimno to komputer daje dodatkowy prąd na świece żeby dogrzać i to powoduje zwiększenie pracy alternatora i przez to jest to całe falowanie obrotów... Nie wiem ile w tym prawdy, kazał mi sprawdzić podczas odpalania skoki napięcia jeśli są to jest tak jak mówi, a jeśli nie ma skoków to trzeba szukać dalej. ja niestety zrobię pomiar dopiero tak za 3 tygodnie więc zobaczymy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kilka dni temu również pojawił się ten problem. Co ciekawe nie było go w dniu pierwszych mrozów (przy -10) a zauważyłem przy -2. Teraz jest zero, +2 i falowanie minimalne jedynie. Tak się zastanawiam jeszcze, bo mam przekręcony czujnik otwarcia klapy silnika, czy tutaj komputer nie głupieje przy odpalaniu zimnego silnika i nie zmienia jakiś parametrów... Jak u was z czujnikiem otwarcia klapy? Macie przekręcony czy nie?

Dodam, że mam silnik 1.6 dCi ze skrzynią automat CVT

 

Edytowane przez mac27000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2021 o 13:51, mac27000 napisał:

U mnie kilka dni temu również pojawił się ten problem. Co ciekawe nie było go w dniu pierwszych mrozów (przy -10) a zauważyłem przy -2. Teraz jest zero, +2 i falowanie minimalne jedynie. Tak się zastanawiam jeszcze, bo mam przekręcony czujnik otwarcia klapy silnika, czy tutaj komputer nie głupieje przy odpalaniu zimnego silnika i nie zmienia jakiś parametrów... Jak u was z czujnikiem otwarcia klapy? Macie przekręcony czy nie?

Dodam, że mam silnik 1.6 dCi ze skrzynią automat CVT

 

Ja nie mam przekręconego czujnika ja też mam silnik 1.6 dCi tylko w manualu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie udało mi się nic zrobić ale na początku też słabo falował teraz już mocniej poddałem się 

Jak coś ustalicie dajcie znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...