Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

1.5 czy 1.6


Olimpkrk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

wy tu gadu ,gadu a ja posiadam 1,5 dci silnik auto  mam 3 lata 73800 km i nie ma z nim żadnego problemu tylko jakieś 3 miesiące temu wymiana baterii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moim nie było najmniejszych problemów przez 4.5 roku i coś ok. 87kkm :) zanim panewka się obróciła :(

Generalnie nie ma nigdy problemu zanim się coś nie zepsuje, a jak wieje to zimno jest jak hoho... Dziś w nocy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manix ale Ty miałeś j10 nieprawdaż? W każdym razie j11 ma już 4lata, na wyspach jeździ tego mnóstwo a ja nie słyszałem o problemie z panewkami ani w 1.5 jak również w 1.6.

Edytowane przez kiego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ja miałem cx11 :)

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z kolejnym pytaniem. Chce zakupic auto qashqai z 2014/2015 roku i tu moje pytanie diesel 1.5 ma przejechane 50tys. Mil a diesel 1.6 ma juz 100tys. Na budziku a cena taka sama tak samo wersja tekna wszystko pieknie cacy. Co wybrac? Diesel 1.5 i przebieg mniejszy o polowe? Czy 1.6? 100tys mil to bedzie 160tys km. Na diesla w 4 lata to chyba nie duzo no ale? Moze ktos podpowie ;) auto oczywiscie serwisowane w aso zadnych mankamentow itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiem gdzie Ty szukasz tego auta, w UK 100 tys mil obniza cenę o 3 tyś funtów w porównaniu do mniejszego(50/60 tys) przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze dlatego ze to 1.6 diesel. Ze moze lepszy czy cos? Normalnie 1.5 jak szukam maja przejechane kolo 50tys mil a 1.6 zawsze 100k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 to zdecydowanie lepszy wybór, jeśli ma być to diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz brałbym 1.5

I wymiana oleju i filtra oczywiście co 15tys.km

Mam 1.5 i auto super z tym silnikiem jeździ.

Edytowane przez QashqaiP11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Brał bym nawet z dwukrotnie większym przebiegiem1.6, ten 1.5 ma wyjątkowo złą opinię w mocnych odmianach, też myślałem, że przecież tyle razy poprawiny to musi być już spoko z panewkami. Guzik prawda, padały, padają i prawdopodobnie będą padały. Mi padł wyjątkowo szybko bo przy 87kkm (105KM) ale znajomemu już w QQ wersja 110KM przy 150kkm.

Oczywiscie są tacy którzy mają po 200kkm i "dycha" ale 1.6 to zdecydowanie lepszy silnik.

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brał bym nawet z dwukrotnie większym przebiegiem1.6, ten 1.5 ma wyjątkowo złą opinię w mocnych odmianach, też myślałem, że przecież tyle razy poprawiny to musi być już spoko z panewkami. Guzik prawda, padały, padają i prawdopodobnie będą padały. Mi padł wyjątkowo szybko bo przy 87kkm (105KM) ale znajomemu już w QQ wersja 110KM przy 150kkm.

Oczywiscie są tacy którzy mają po 200kkm i "dycha" ale 1.6 to zdecydowanie lepszy silnik.

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Z drugiej strony - 100 tysięcy mil to jest 160 tysięcy kilometrów. Przy takim przebiegu jaki to by nie był silnik już trzeba myśleć że może być potrzebny niedługo remont. Powiedzmy, całkiem teoretycznie,że przy 200 tysiącach trzeba będzie zrobić jakąś poważniejszą robotę, więc kolega będzie miał jakieś 40 tysięcy jeszcze bezstresowej jazdy. Przy 1.5dci, jeżeli znajdzie ofertę na 50 tysięcy mil(~85 tysięcy km), to powinien w sumie od razu po zakupie iść do warsztatu i wymienić panewki na nowe - ale wtedy ile może mieć spokój? Kolejne 100 tysięcy? 

 

Szczerze,chyba wybrałbym tą drugą opcję mając taki wybór. Jeszcze przy wymianie panewek oglądną czy wszystko jest ok w silniku.

 

Albo za zaoszczędzone na naprawie pieniądze znalazłbym model 1.6dci który nie ma przebiegu jak dostawczy van :PPPP

Edytowane przez gambiting
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

160 kkm dla diesle to dużo? Ja myślę, że to spoko wynik i do tego nalatany na trasie, co dla diesla też ma znaczenie. Ostatnio jak szukałem mazdy w DE, to większość czterolatków miała ponad 300kkm na blacie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy kto i jak serwisował dany silnik.

A wysilony jest 1.5 i 1.6 tak samo.

Mercedes raczej by nie montował silnikòw z wadą fabryczną...:)

Popatrzcie ile jezďzi silnikow 1.5dci w różnych markach i modelach aut.

I macie odpowieć czy ten silnik ma zacierajace sie panewki tak czesto jak pisza na forach internetowych...

Wymiana oleju co 15tys.km!!!!

A nie jak zaleca producent co 30tys.km :)

Jak kto dba tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za opinie. Co do linkow nie kupuje od prywaciarza. Kupuje od komisu ktory daje roczna gwarancje i gwarancje ze przejdzie nastepny przeglad. Wiem ze to wsumie 160tys km ale dla diesla nie powinno to robic problemu. Auta latane tylko na trasie bo robily przebiegi dla firm. Co do 1.5 nie chce kupowac i odrazu wymieniac panewek.. chce kupic i jezdzic. Wymienic plyny i filtry co najwyzej dac do warsztatu by sprawdzili ogolny stan. Ale jak jest gwarancja to nie chce sie zaglebiac. W 1.6 chyba tez jest lancuch a w 1.5 pasek rozrzadu chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Ty w ogóle jeździłes już jakimś Qq? Mam na myśli czy byłeś już coś oglądać.

Co do auta od prywaciarza to można zamówić inspekcji z AA lub RAC, również z PEŁNĄ gwarancją i transportem auta do domu. Kupując w komisie przepłacasz, a masz tą samą gwarancję co kupiona we własnym zakresie, tylko że płacisz cenę jak za part ex bez narzutu dilera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby było jasne, dbam o auta jak mało kto i wszystko u mnie zawsze perfekt dopilnowane a i tak się wyspałem przy śmiesznym przebiegu.

Znam kilka osób w serwisach i zgodnie twierdzą, że tak naprawdę nigdy nie rozwiązano problemu panewka do końca.

Gdy Nissan występował do Renault zgłaszając problem, firma odpowiedziała, że na dzień dzisiejszy technologia użyta jest najlepsza z możliwych i niestety nie są w stanie wyeliminować całkowicie problemu.

Co do Mercedesa, oni do tego silnika opracowali swój zestaw wał/panewki oraz inna pompa oleju (która notabene jest ponoć głównym winowajcą obok materiału) Te informacje mam od dwóch osób, w tym kierownika ASO, z tym że już sprzed trzech-czterech lat.

Każdy swoje chwali, ale ja naprawdę byłem mega zadowolony przez 4 lata z tego motoru, poza długim nagrzewaniem się. Wiem, że duże przebiegi wytrzymuje gdy jest eksploatowany w trasie, mój miał odcinki podstawowe rzędu 13km i dużo krótkich, to go pewnie załatwiło.

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i moge sie wkoncu pochwalic 2 msc juz jezdze 2015 lr. 1.6 diesel. Zrobilem 2tys. Mil zero problemow. Wersja tekna rowno i mocno prawdziwy traktor bez zarzutow czy bylo zimno czy cieplo slisko bez znaczenia. Duzy pakowny nie wymagajcy. Bajerancki bardzo duzo czujnikow kontrolek. Panoramiczny dach podgrzewana skora fajnie fajnie. Spalanie? Trasa 6litrow i mniej miasto gorzej bo lubie depnac na niskich biegach. Zrobilem full serwis 3tyg temu pogratulowali zakuou wymienili plyny i filtry nic tylko jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...