Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Benzyna


karlitojuke
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zależy co uznajesz za pojęcie „lepiej”. Nissan nie wymaga od nas 98. Nie znalazłem nigdzie takiej informacji. Wiec wystarczy w zupełności 95.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

@ karlitojuke

Natomiast jeżeli masz nadmiar kasiory, to postaw na jakość 95-ki w Shell'u. Za te kilka groszy więcej na pewno zauważysz różnicę, szczególnie w zużyciu paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko jedno uzasadnienie by lać 98 do silnika zestrojonego na 95, mianowicie dużo trasy z dużym obciążeniem lub w wysokich temperaturach. Osiągi słabsze ale temperatura silnika niższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku zabawiałem się w lanie papu do baku o rożnej wartości z Shella i Orlena robiłem notki z odczuć jak sprawuje sie auto i doszłem do wniosku że nie warto lać innego niż 95 z dobrej stacji choć to też loteria. Według moich odczuć ta niby lepsza nie była lepsza a czasami silnik był jakiś bardziej ospały, silnik QQ jest zestrojony pod 95, w innych autach jakie miałem było można odczuć różnice a w tej kasztance lepiej się sprawuje na tym co zaleca fabryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ karlitojuke

Natomiast jeżeli masz nadmiar kasiory, to postaw na jakość 95-ki w Shell'u. Za te kilka groszy więcej na pewno zauważysz różnicę, szczególnie w zużyciu paliwa.

Skąd masz takie informacje? Shell w zależności od regionu sprzedaje paliwo od Lotosu lub Orlenu.

 

Trzeba lać, to co zaleca producent. Lanie 98 nie ma sensu, niezależnie od sposobu eksploatacji aua.

Edytowane przez neq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Skąd masz takie informacje? Shell w zależności od regionu sprzedaje paliwo od Lotosu lub Orlenu.

Trzeba lać, to co zaleca producent. Lanie 98 nie ma sensu, niezależnie od sposobu eksploatacji aua.

A gdzie ja napisałem, by lać 98 ?

Natomiast co do reszty, to nie interesuje mnie, kto zaopatruje jakie stacje, natomiast kiedyś trafiłem na artykuł branżowy z którego wynikało, że niektóre marki wymagają od producentów paliw ściśle określonej specyfikacji paliwa, a dodatkowo stosują własne uszlachetniacze. Stąd różne V-Pover itp.

A tak skrótowo to tutaj https://www.shell.pl/kierowcy/paliwa/v-power.html , ale temat zapewne jest Ci znany, podobnie jak właściwości m.in. czyszczące paliw Shella 

 

... Trzeba lać, to co zaleca producent. Lanie 98 nie ma sensu, niezależnie od sposobu eksploatacji aua.

 

Natomiast dla mniej zorientowanych i stroniących od lektury Instrukcji Obsługi, swojego pojazdu, pozwolę sobie zacytować fragment z mojej:

Informacje o paliwie

Silniki benzynowe

Silnik HRA2DDT

Używaj wyłącznie benzyny BEZOŁOWIOWEJ PREMIUM o liczbie oktanowej co najmniej 95 (RON).

Najważniejsze podkolorowałem i uwypukliłem.

Mam nadzieję, że znaczenia "co najmniej" nie trzeba tłumaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy sliniku 1,6T 190km lepiej lać 95 czy 98?

 

 

Ogólnie to wynikiem procesu rafinacji jest benzyna o liczbie oktanowej nie większej niż 60, po krakingu może to być gdzieś w granicach 75. Tę liczbę podnosi się sztucznie poprzez dodawanie do benzyny środków przeciwstukowych, ale to obniża kaloryczność benzyny.

 

Jeśli nie masz na klapce wlewu takiej naklejki:

 

e2beab081dea81f4.jpg

 

to lanie 98 zamiast 95 będzie nieszkodliwą fanaberią, której (poza ubytkiem w portfelu) nie odczujesz.   :) Chyba, że silnik był modyfikowany (np. przez zmianę programu sterującego ECU), no ale w takiej sytuacji jasne jest, że zalecenia producenta mogą być nieadekwatne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie ja napisałem, by lać 98 ?

Natomiast co do reszty, to nie interesuje mnie, kto zaopatruje jakie stacje, natomiast kiedyś trafiłem na artykuł branżowy z którego wynikało, że niektóre marki wymagają od producentów paliw ściśle określonej specyfikacji paliwa, a dodatkowo stosują własne uszlachetniacze. Stąd różne V-Pover itp.

A tak skrótowo to tutaj https://www.shell.pl/kierowcy/paliwa/v-power.html , ale temat zapewne jest Ci znany, podobnie jak właściwości m.in. czyszczące paliw Shella 

 

 

Natomiast dla mniej zorientowanych i stroniących od lektury Instrukcji Obsługi, swojego pojazdu, pozwolę sobie zacytować fragment z mojej:

Najważniejsze podkolorowałem i uwypukliłem.

Mam nadzieję, że znaczenia "co najmniej" nie trzeba tłumaczyć

 

Skończ Pan wstydu oszczędź. Podobne informacje o ekstra właściwościach danego paliwa znajdziesz na każdej stronie większego koncernu. Każda z sieciówek ma swoje wygórowane wymagania wobec dostawców i każda z sieciówek je kontroluje i egzekwuje. Co nie zmienia faktu, że dostawcami paliwa w Polsce jest Lotos i Orlen. Są stacje, które ciągną paliwo ze wschodu, ale jest ich stosunkowo niewiele. Ogólnie mam wrażenie, że piszesz jak byś miał interes w tym, żeby promować tutaj jedną z marek. 

 

Kontynuując

 

Co najmniej oznacza ni mniej ni więcej jak, to że zalewając paliwo o wyższej liczbie oktawowej pojedziesz dalej. Co nie zmienia faktu że silniki (a raczej mapy) są projektowane pod konkretny rodzaj paliwa i najlepiej jest się tego trzymać. Zresztą widzę, że koledzy już wyjaśnili ten temat.

 

ps. Fragment dotyczący 98 tyczył się wypowiedzi manixa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

... Ogólnie mam wrażenie, że piszesz jak byś miał interes w tym, żeby promować tutaj jedną z marek.

No tak - zapomniałem dodać, że jestem właścicielem Shella :dribble:

Właściwości paliw Shella były na forum już niejednokrotnie opisywane, więc nie ja wymyśliłem to co napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan przy silniku MR16DDT dla modelu NISMO RS w Europie  zaleca używanie 98 ale ala zwykłego F15 można stosowac 95. 

 

Co do paliwa od Shella to ja lubie osobiście 95 VPower... może subiektywne odczucie, ale samochód jedzie lepiej :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Co do paliwa od Shella to ja lubie osobiście 95 VPower... może subiektywne odczucie, ale samochód jedzie lepiej :)

Odczucia co do 95 VPover mamy identyczne. Jako że od nowości prowadzę dokładną statystykę spalania (co widać w moim podpisie), dodam jeszcze, że na tej benzynie przy porównywalnym stylu jazdy, Pulsar pali w granicach 0,5 l / 100 km mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie mogło spaść ... ale przy Infiniti czy Mercedesie to i tak chleje wiecej niż ja whisky ... 0,5L nie odczuje... ale silniki lubią to paliwo..i charakterystyka pracy silników też jest przyjemniejsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he :D Robimy reklamę Shella ;)
Powiem Wam że nie widzę różnicy w spalaniu.
Może w portfelu, bo z kartą klienta jest taniej za litr ;)post-68386-0-15714500-1515412882_thumb.jpg
A spalanie zależy od nogi, wiatru i korków.
A jak pisze że trza lać 95 to nie kombinowałbym z polepszaniem, bo to do niczego nie prowadzi.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G

Może w portfelu, bo z kartą klienta jest taniej za litr ;)

A jak pisze że trza lać 95 to nie kombinowałbym z polepszaniem, bo to do niczego nie prowadzi.

Cały czas piszemy, by lać 95 i w tej materii niczego nie chcemy polepszać.

... a kartę też mam, tyle że patriotyczną - "PL" :dribble:

... a czy reklama, to nie wiem - lepsze po prostu należy chwalić, a gorsze ganić. Jeszcze nie tak dawno często tankowałem w Lukoilu - byłem zadowolony. Teraz jak te stacje przechodzą w ręce jakiegoś nowego właściciela, zatankowałem jak zwykle i zdziwko - styl jazdy bez zmian - "staruszka", a zużycie skoczyło diametralnie w górę ... i na pewno nie za przyczyną temperatur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam dwie .. jedna z PL a druga z DE... szkoda,że nie można na jednej zbierac pkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shella bojkotuję właśnie za karty z DE i PL, zwróć uwagę na ceny nagród. Za to samo Polak musi więcej bulić/ zbierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...