Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

patfhinder 2.5 dci Automat przestał odpalać


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   midull

midull

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zduńska Wola
  • Flaga:
  • Model:patfhinder
  • Silnik:2.5 dci
  • Nr rejestracyjny:ezd
  • Time Online: 9h 35m 10s

Napisano 09 styczeń 2018, 19:10

Panowie  jestem  tu  nowy i  nie  do końca znam  się na  tych  sprawach moim  problemem  jest to iż  moja  Pati przestała odpalać jest  to  wersja 2.5 DCI automat z 2005r wersja  bez kluczykowa (pokrętło) i  po  ciężkich poszukiwaniach doszedłem  do  tego iż wywala  mi  cały  czas pod  maską bezpiecznik podpisany niby jako klakson (horn) raz udało się  tak że wsadziłem bezpiecznik  wróciło wszystko na miejsce po chwili po próbie  ruszenia bezpiecznik wystrzelił auto nie zgasło ale przestało wyświetlać  który bieg i w  jakiej pozycji są  mosty po zgaszeniu już nie odpalił i za  każdym  razem  ten bezpiecznik wystrzela po ciężkiej  wędrówce po wiązce  kabli okazuje się  że  ten  bezpiecznik  tzn przewód  za  bezpiecznikiem (czerwony srebrne plamki) idzie  do skrzyni biegów  do wtyczki po odłączeniu wtyki bezpiecznik przestaje  się palić więc chodzi o coś  dalej, teraz takie pytanie czy spotkał się  ktoś  z takimi obawami co mogę  dalej  zrobić czy to  gniazdo wtyki to jakiś  czujnik wymienialny czy to jest złącze  sterownika który znajduje  się  w skrzyni biegów od  czego ten wtyk za  co odpowiada ??

załączam  foto żeby było dokładniej  wiadomo  o co  chodzi 

Załączone pliki


  • 0

#2 OFFLINE   camo

camo

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 348 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Pathfinder 4.0V6
  • Silnik:4.0
  • Time Online: 9d 35m 53s

Napisano 09 styczeń 2018, 21:09

to jest połączenie z całym sterownikiem elektrozaworów w skrzyni automatycznej + kilka czujników wszystko jest w misce olejowej. 

Załączone pliki


  • 0

#3 OFFLINE   midull

midull

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zduńska Wola
  • Flaga:
  • Model:patfhinder
  • Silnik:2.5 dci
  • Nr rejestracyjny:ezd
  • Time Online: 9h 35m 10s

Napisano 09 styczeń 2018, 21:29

Tzn przez zdjęcie miski olejowej jestem w stanie dostać się i zobaczyć od czego konkretnie idzie ten kabelek który robi to zwarcie?
  • 0

#4 OFFLINE   camo

camo

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 348 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Pathfinder 4.0V6
  • Silnik:4.0
  • Time Online: 9d 35m 53s

Napisano 09 styczeń 2018, 22:15

 trzeba spuścić olej i  wyjąć cały sterownik, od drugiej strony jest podłączenie do tej kostki i wszystkie kable. 


był temat o awarii skrzyni biegów 

Załączone pliki


Użytkownik camo edytował ten post 09 styczeń 2018, 22:15

  • 0

#5 OFFLINE   midull

midull

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zduńska Wola
  • Flaga:
  • Model:patfhinder
  • Silnik:2.5 dci
  • Nr rejestracyjny:ezd
  • Time Online: 9h 35m 10s

Napisano 09 styczeń 2018, 22:26

Wielkie dzięki za info tylko sam to raczej nie mam gdzie i jak tam grzebać ja bardziej elektryk niż mechanik więc pewnie odstawie auto do mechanika ale dzięki za odpowiedź
  • 0

#6 OFFLINE   camo

camo

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 348 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Pathfinder 4.0V6
  • Silnik:4.0
  • Time Online: 9d 35m 53s

Napisano 09 styczeń 2018, 22:47

w temacie o skrzyni podałem link do manuala, tam jest dokładnie opisane co i w jakiej kolejności odkręcać, ja to robiłem w garażu po najechaniu przednimi kołami na betonowe kostki. nie było zbyt wygodnie ale dało sie pracować. warto wczesniej umyć podwozie ;)


http://www.thenissan.../Service/AT.pdf

Załączone pliki


  • 0

#7 OFFLINE   midull

midull

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zduńska Wola
  • Flaga:
  • Model:patfhinder
  • Silnik:2.5 dci
  • Nr rejestracyjny:ezd
  • Time Online: 9h 35m 10s

Napisano 09 styczeń 2018, 22:55

powiedz  mi czy  orientujesz  się  czy  to normalny  obiaw  padnietego  sterownka że  wywala  bezpiecznik i  auto nie  odpala. bo tu  jest  ewidentny  obiaw  zwarcia na  jednym z pinów przez co  wywala  bezpiecznik i  w sumie  raz  musiało się  to  wszystko  dobrze  ułożyć bo jak pisałem wcześniej  wsadziłem bezpiecznik i  auto normalnie  odpaliło. i na  co obstawiasz  sterownik  do  wymiany  czy da  się  go jeszcze  naprawić ??


Użytkownik midull edytował ten post 09 styczeń 2018, 23:55

  • 0

#8 OFFLINE   camo

camo

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 348 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Pathfinder 4.0V6
  • Silnik:4.0
  • Time Online: 9d 35m 53s

Napisano 09 styczeń 2018, 23:05

powinien wyskakiwać błąd zablokowanych elektrozaworów  i skrzynia powinna pracować w trybie awaryjnym, jeśli wywala bezpiecznik to obstawiam jakieś zwarcie, tam jest sporo metalu i dosyć delikatne przewody więc jakis + mógł spotkać sie z masą. 


  • 0

#9 OFFLINE   midull

midull

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zduńska Wola
  • Flaga:
  • Model:patfhinder
  • Silnik:2.5 dci
  • Nr rejestracyjny:ezd
  • Time Online: 9h 35m 10s

Napisano 09 styczeń 2018, 23:54

powiedz  mi czy  orientujesz  się  czy  to normalny  obiaw  padniętego  sterownika że  wywala  bezpiecznik i  auto nie  odpala. bo tu  jest  ewidentny  obiaw  zwarcia na  jednym z pinów przez co  wywala  bezpiecznik i  w sumie  raz  musiało się  to  wszystko  dobrze  ułożyć bo jak pisałem wcześniej  wsadziłem bezpiecznik i  auto normalnie . Na  co obstawiasz  sterownik  do  wymiany  czy da  się  go jeszcze  naprawić ??


  • 0

#10 OFFLINE   camo

camo

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 348 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Pathfinder 4.0V6
  • Silnik:4.0
  • Time Online: 9d 35m 53s

Napisano 09 styczeń 2018, 23:58

jak jesteś "bardziej elektryk" to myśle że naprawisz :) musisz sie tylko dobrac do środka i sprawdzić ścieżki 


  • 0

#11 OFFLINE   midull

midull

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zduńska Wola
  • Flaga:
  • Model:patfhinder
  • Silnik:2.5 dci
  • Nr rejestracyjny:ezd
  • Time Online: 9h 35m 10s

Napisano 10 styczeń 2018, 00:03

powiem  tak  odpaliłem  to auto na po prostu podając plus na  rozrusznik i  wygląda że jest  w trybie  awaryjnym bo jest  tylko jedne bieg  do przodu  tzn do przodu kreci się na 3 tys obrotów i po woli rusza i jedzie tak jak by  był jakiś pośredni bieg wpęiety z diagnozą problem bo niby brak komunikacji przez  to zwarcie po odpaleniu nie  wyświetla  biegu ani pozycji reduktora to z tego co mówisz  warto by spróbować zajrzeć  pod tą miskę  bo byc może  tak jak mówisz być może wystarczy wyjąc ten sterownik wyczyścić z opiłków  sprawdzić  w jakim stanie są przewody czy nie widać  fizycznego zwarcia jak nie pomoże  to wtedy oddać do mechanika 


  • 0

#12 OFFLINE   camo

camo

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 348 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Pathfinder 4.0V6
  • Silnik:4.0
  • Time Online: 9d 35m 53s

Napisano 10 styczeń 2018, 00:18

pewnie juz przez wtyczke mozna sprawdzic gdzie wystepuje zwarcie, ale po otworzeniu bedzie mozna znaleźć przyczynę. 


  • 0

#13 OFFLINE   midull

midull

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zduńska Wola
  • Flaga:
  • Model:patfhinder
  • Silnik:2.5 dci
  • Nr rejestracyjny:ezd
  • Time Online: 9h 35m 10s

Napisano 11 styczeń 2018, 18:10

w  wtyczce  tak jak pisałem  na czerwonym przewodzie z  srebrnymi  kropkami jest  zwarcie  do masy ale nic  m  to nie mówi muszę  poszukać  kanału lub  podnośnika i zerknąć do środka prawdopodobnie na chłopski rozum jeśli raz  działa  raz nie  to może i coś  tam fizycznie  robi zwarcie zalezy jak się ułoży i być może czyszczenie wystarczy taką mam cichą nadzieję :P


no  to nie  jest  dobrze po  sterowniku skrzyni. teraz podpowiedź  dostanie  się  go gdzieś czy  raczej  tylko  wymiana  skrzyni ?? jak  wymiana  skrzyni to czy wymienia się  ją po prostu wkładając  drugą czy  jednak  trzeba  to jakoś  parować  z  komputerem. w  załączniku foto  tego  co napotkałem w środku :-( 

Załączone pliki


  • 0

#14 OFFLINE   camo

camo

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 348 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Pathfinder 4.0V6
  • Silnik:4.0
  • Time Online: 9d 35m 53s

Napisano 11 styczeń 2018, 18:58

przykra sprawa, co mogło byćprzyczyną? sterownik był sprzedawany jako cala częśc wraz z zaworami. 

 

https://www.ebay.com...459718391&rt=nc

 

 jest kila rodzajów o ile pamiętam 3, różnia sie czasem produkcji i wtyczkami. niestety od kilku lat sprzedaja je czyste i  po zakupie wymagaja zaprogramowania. 

 

sam TCM, czyli to co sie spaliło mozna sprobować trafić na jakiś używanych częściach.

jest i sam komputer: http://midparts.com....RZYNI-NOWY/3138  powinien pasować, ciekawe czy trzeba programować. 

 


https://www.ebay.com...d=292352876790

Użytkownik camo edytował ten post 11 styczeń 2018, 19:03

  • 0

#15 OFFLINE   midull

midull

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Zduńska Wola
  • Flaga:
  • Model:patfhinder
  • Silnik:2.5 dci
  • Nr rejestracyjny:ezd
  • Time Online: 9h 35m 10s

Napisano 11 styczeń 2018, 19:24

powiedz mi czy  kojazysz  czy  po  wymianie  skrzyni  też  trzeba  programować ??


  • 0

#16 OFFLINE   camo

camo

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 348 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Pathfinder 4.0V6
  • Silnik:4.0
  • Time Online: 9d 35m 53s

Napisano 11 styczeń 2018, 19:35

możliwe że nie, ale nie mam pewności czy jakies komplikacje sie nie pojawią. 


  • 0




 
x

Reklama

Bez reklamy Wyjdź