Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Usterka, Wycieraczki


Sadzia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 
Mam problem z moja Kazką. Mianowicie Wycieraczki działaja tylko na najszybszym biegu i to nie zawsze włączą sie odrazu, na pozostałych pozycjach nie ma reakcji.
Gdzie szukać problemu?
Pozdrawiam :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Mam problem z moja Kazką. Mianowicie Wycieraczki działaja tylko na najszybszym biegu i to nie zawsze włączą sie odrazu, na pozostałych pozycjach nie ma reakcji.

Gdzie szukać problemu?

Pozdrawiam :whistle:

Prawdopodobnie wina styków w manetce. Trzeba ja rozebrać i przeczyścić styki.

 

Problem był już poruszany na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styki wyczyszczone i nie dalo to zadnego efektu. Auto w ciaglym uzytkowaniu wiec na dzis koniec prob. Licze na inne wasze pomysly=)

Dodam ze nie dzialaja tylko 3 funkcje przednich wycieraczek-na najszybszej z opoznieniem. Cala reszta smiga (tj tylna wyc. Spryskiwacze przod tyl).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Wycieraczki działały jak chciały - raz tak raz nie - ale zazwyczaj dopiero na najszybszym biegu, na pozostałych jak już ruszyły to ruch był baaardzo wolny. Ostatecznie przestały działać wogóle. Rozwiązaniem ... wymiana silnika wycieraczek. Po rozbiórce silnik w środku cały zardzewiały (części metalowe), styki przegniłe, szlam powstały w wyniku połączenia wody i smaru wszędzie. Wine temu uszczelnienie - uległo uszkodzeniu i woda po ośce wycieraczki powoli dostawała się do środka. Koszt silnika około 350 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam problem, przez moją nieuwagę po nocnych mrozach ruszyłem samochodem a wycieraczki jako że były na automacie prawdopodobnie chciały ruszyć, kiedy dojechałem na miejsce wycieraczki już nie działały ( chodzą tylko na najwyższym biegu). Nie może to być brak styku czy korozja bo stało się nagle, podejrzewam że albo jakiś bezpiecznik albo moduł od sterowania wycieraczek-tylko gdzie to jest? Jak na najbardziej popularny samochód to bardzo niewiele jest o nim w internecie.


No cóż, poradziłem sobie sam. winę miały styki w silniku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie. Winne było zatarcie mechanizmu. Wymiana mechanizmu pomogła i wszystko do dzisiaj działa bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, 

Mam problem z moja Kazką. Mianowicie Wycieraczki działaja tylko na najszybszym biegu i to nie zawsze włączą sie odrazu, na pozostałych pozycjach nie ma reakcji.

Gdzie szukać problemu?

Pozdrawiam :whistle:

 

Miałem podobny problem po zimie. Próbowałem samodzielnie to naprawić bo wielu już podzieliło się swoimi doświadczeniami na ten temat :) Mi jednak nie udało się nawet odkręcić śrub, ale to ponoć łatwizna w porównaniu ze zdejmowaniem ramion wycieraczek. Zaprowadziłem auto do zaufanego mechanika, który za uczciwą cenę rozwiązał problem i chodzą jak nowe (nic nie wymieniał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
8 godzin temu, szm napisał:

zakładam, że mechanizm się zatarł

Na to wychodzi. Trzeba rozebrać trzpienie wycieraczek, wyczyścić z rdzy i nasmarować jakimś dobrym smarem. Tam jest też (powinna być) uszczelka typu o-ring. Dobrze jest wymienić ją na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem mechanizm na nowy(bez silnika) - efekt: ruszają się raźnie ale bez sensu. Włączają się i wyłączają kiedy chcą; w tym zatrzymują się na środku szyby. Wydawało mi się, że ustawiłem poprawnie pozycję; przed montażem włączyłem sam silnik, żeby zrobił 1 cykl a ramiona mechanizmu ustawiłem tak samo jak zdemontowanego.

Otworzyłem go i mam wątpliwości co do jednego ze styków:

kaszan-silnik-wycieraczek.thumb.jpg.e09bbb3c086fd8728df63f1532f171ca.jpg

Czy to tak powinno wyglądać? Jaką funkcję pełni styk zaznaczony strzałką?

Jeśli to nie silnik jest przyczyną a manetka o której już czytałem to się poddaje, pojadę do znachora.

Edytowane przez szm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień silnik. Miałem takie same objawy .wyczyściłem styki w silniku ,pochodził "chwilę "I padł

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Styk chyba masowy. WILGOCI NIE MIAŁEŚ W SILNICZKU?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic poza tymi glutami, wody nie ma.

Takie coś znalazłem na Elektrodzie - wątek dotyczył Nissana Micry K12:

Cytat

A tak jak ktoś nie chce się bawić w przeróbkę to może wymienić sobie silniczek spryskiwacza w zbiorniczku na NOWY ( to nic że działa ten co jest !). NOWY będzie działał dopóki nie nasiąknie wodą jego uzwojenie a wtedy zaczyna zwierać do masy i elektronika wykrywa załączenie wycieraczek! (bo elektronika z francuza wzięta (Renault) i niedopasowana do tego auta) 

Problem jest w przełącznikach pod kierownicą - brakuje opornika bocznikującego +12V . Wystarczy rozkręcić plastikową obudowę nad przełącznikami kierownicy - w wiązce do przełączników nad kierownicą trzeba znaleźć kabel od załączenia spryskiwacza ( pojawia się na nim masa po naciśnięciu spryskiwania)- i do niego dolutować opornik 3,3 kΩ a drugą stronę do +12V - też jest w tych kabelkach - opór można zmniejszyć (np; 2,7kΩ) jeśli nadal się włączają samoczynnie. 

Trochę czasu mi to zajęło ale niech właściciele odetchną od serwisów które wymieniają przełączniki i moduły za grubą kasę i nadal usterki nie usuną . 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem naszykowaną manetkę .U mnie spalił się silnik.Dużo śmieci było pod silniczkiem?


Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie; chociaż co do poprzedniego pytania. Zdjąłem tylko plastik ze stykami, nie zaglądałem głębiej. Jutro się dobiorę do niego jeszcze raz i sprawdzę teorię z pompką spryskiwacza (odłączę i zobaczę jaka będzie reakcja). Niestety niewiele mogę zrobić w garażu - za mało miejsca, kanału o podnośniku nie wspominając. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim zdjęciu widać że uszczelka na tym dekielku jest mocno zjechała więc wilgoć ma którędy wchodzić do środka.umiejscowienie śilniczka też temu sprzyja.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szm a jak pracują osie wycieraczek? Na filmie, który podałeś wygląda, że są zatarte, bo cały mechanizm aż się wygina podczas pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK temat ogarnięty - skoro już miałem zdjęty dekiel silnika to lekko przeczyściłem i podoginałem styki ale przede wszystkim poprawiłem ułożenie ramion na starcie (bo bezmyślnie założyłem, że stary mechanizm był zdjęty w poprawnym położeniu - nie był) i jest OK.

Pozostaje zajrzeć tam raz jeszcze i uszczelnić dekiel silnika bo chwilowo nie miałem nic stosownego pod ręką. A stary mechanizm zatarł się na osiach, może się go jeszcze zreanimuje na zapas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...