Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana silnika 2.2 di 114km


Ac3r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ktos moze wyciagal ten silnik z xtraila wyjdzie gora czy raczej trzeba dolem wyciagac? Jakies wskazowki przy montarzu slupka spowrotem przeskoczyl rozrzad mam silnik od almery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A jakis pomysl od wczoraj dopiero sie zabralem za wymiane jednak musze go wydlubac gora skrzynie zrzuce i wyjdzie wedlug mojego wyobrazenia tylko skrzynia nie chce puscic.... Jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro nie chce puścić to pewnie gdzieś nie odkręciłeś śrub wszystkich.

Przekładna kątowa zdemontowana ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz wyjety napalilem sie na almere do swapa z 2.2 di ale d*pa silnik inny na pompowtrysku a nie na CR okazalo sie po przywiezieniu do domu....


Wedlug vinu ja mam YD22ETI a almera YD22DDT .... Biednemu zawsze wiatr w oczy i ch*j w du*e 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam wszystkich. Silnik w moim x trailu 2.2 dci 136 km 2005r uległ uszkodzeniu, korbowód wybił otwór w bloku silnika. Pozostały osprzęt jest sprawny. Teraz do dyspozycji mam 2 silniki z almery 2.2 di. Moje pytanie czy osprzęt z mojego silnika nadaje się do przełożenia do bloku od almery ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać poprzednicy próbowali ze starszą wersją silnika z X'a (2.2 di 114 km) pożenić osprzęt z podobnym silnikiem od almery (2.2 di) i im się nie udało, więc raczej mało prawdopodobne, aby zrobić to z nowszą wersją silnika 2.2 (dCi 136 km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega post wyżej jasno się nie określił czy w ogóle próbował. Jeżeli kupujemy nowy slupek to jest wlasnie napisanie , że jest kompatybilny z wersją 136 km oraz almera 2.2 od 2002 do 2007r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Xsuv napisał:

Kolega post wyżej jasno się nie określił czy w ogóle próbował. Jeżeli kupujemy nowy slupek to jest wlasnie napisanie , że jest kompatybilny z wersją 136 km oraz almera 2.2 od 2002 do 2007r.

Kolego, wpisz sobie Vin Twojego auta na tej stronie https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Nissan  , następnie tą samą stronę otwórz w nowej karcie, wyszukaj Almery di i porównaj nr części bloku, tłoków, pierścieni, panewek, wału i misy olejowej. Zobaczysz czy są różnice i jakie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1631055474126.png

 

 

Blok silnika (nr 2 z diagramu) w wersji 2.2 di 114 KM ma numer OEM 10103-8H8A0 i jego występowanie można sprawdzić tu:

http://nissan4u.com/parts/info/101038H8A0/

 

Blok silnika w wersji 2.2 dCi 136 KM ma numer OEM 10103-EQ4A0 i jego występowanie można sprawdzić tu:

http://nissan4u.com/parts/info/10103EQ4A0/

 

Blok silnika z ALMERA TINO/PRIMERA P12E w wersji 2.2 82KW/100KW ma numer OEM 10103-AW400 i jego występowanie można sprawdzić tu:

http://nissan4u.com/parts/info/10103AW400/

 

Jak widać wszystkie trzy silniki to ten sam model (2.2), ale jednak różne wersje.

Skoro bloki mają różne numery OEM to jednak zakładałbym, że różnice nie sprowadzają się tylko do osprzętu silnika.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodać trzeba jeszcze że są inne stopnie sprężenia w Di 110KM i dCi 136KM więc nawet jeśli graty spasują to i tak może nie banglać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się załatwić silnik prawie kompletny od x trail 2.2 dci . Jedyna różnica która zauważyłem to to , że w nowym silniku jest pompa CR Japońska a w moim węgierska . Różnią się nieznacznie nr .16700 AW420 jest zgodny , ten dolny to chyba wewnętrzne oznaczenie ale nie jestem pewien. Według vin powinna być 16700AW403 Zobaczymy co z tego wyjdzie . Dziękuje wszystkim za zainteresowanie.

Edytowane przez Xsuv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zauważyłem , ze złączki do wtrysków są naderwane . Przerabiał ktoś taki temat ? Są delikatne niczym z papieru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki juz prawie przełożony. Wtryski naprawione domowym sposobem, bo w zadnym serwisie sie nie chcieli podjąć . Graty z 2.2 di nawet nie pasują to szkoda zachodu . Głupia miska olejowa nawet jest inna. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie w temacie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...