Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik QR20DE


TomekX-TRAIL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na zimno 11 to ładny wynik. 

 

Kupowanie słupka to loteria.  Aby sprawdzić gładź trzeba ściągać głowice a to oznacza rozkręcenie jeszcze bardziej całości co znacznie zwiększa koszty

 

Ja tam jestem zwolennikiem naprawy ale jak ktoś nie zrobi tego sam to również zabuli nieźle.  Półśrodki też są możliwe, można testować czy gładź zużyta czy może tylko pierścienie trzeba wymienić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Problem widze w nazewnictwie i nie dla każdego dane słowo znaczy to samo.

Aby bylo jasne -dla mnie słupek silnik ,blok silnika czy jeszcze inaczej korpus silnika to jest to co widać w załączonym obrazku.

Inni natomiast słupkiem błędnie nazywaja cały silnik z głowica ale pozbawiony osprzetu.

Więc jak ktos chce kupic sam słupek -nie ma żadnej loterii bo  gładź cylindrów jest bardzo łatwa do oceny zarówno wzrokowo jak przez pomiary .

post-25292-0-60769600-1516867986_thumb.jpg

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek a jak blok, czy cokolwiek innego będzie zarysowane w dolnej części wewnątrz lub pęknięte w niewidocznym miejscu to jak to Ty znajdujesz? Jakim narzędziem? Da się oczami to wypatrzeć? a jak korbowód, panewki czy inne czopy są zużyte to jak to oceniasz? Przecież tego nie widać?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek a jak blok, czy cokolwiek innego będzie zarysowane w dolnej części wewnątrz lub pęknięte w niewidocznym miejscu to jak to Ty znajdujesz? Jakim narzędziem? Da się oczami to wypatrzeć? a jak korbowód, panewki czy inne czopy są zużyte to jak to oceniasz? Przecież tego nie widać?

W  tym wątku swoja opinie opieram na tym,ze pewniejsza opcja jest zakup samego slupka silnika a nie remont -szlif u byle kogo,kto ma nikle pojecie jak ta czynnośc ma wygladac prawidłowo.

Widzialem juz "szlify"wykonane przy pomocy rozwiertaka i papieru sciernego

Oczywiście zakladam,ze przyczyna braniu oleju została prawidłowo rozpoznana-brak prawidlowego cisnienia na cylindrach przez uszkodzenie/wyrobienie gładzi cylindrów lub pierscieni .

Korbowód ,panewki ,zawory itp to zupelnie inny temat.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Pete przecież jak kupię słupek to muszę wiedzieć jaki jest stan całego elementu, nie tylko gładzi? Tam tylko gładzie cylindrów są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to to jest blok z miską a słupkiem u nas nazywa się golizne z głowicą zamontowaną i pokrywą na niej. 

 

W takim rozkręconym gładź obejrzysz ale pierścieni już nie ( pęknięcie cylindra to skrajne wypadki więc pomijam) . Aby sprawdzić panewki musisz zdejmować miskę ( i tu zależy czy sprzedawca się na to zgodzi )

 

W szlify robione rozwiertakiem nie wierzę w dzisiejszych czasach bo nie widziałem tak dużych rozwiertaków :P a już na pewno nie mają ich partacze.( no chyba ,ze u rzemieślników pchających auto na sprzedaż ale nie w szlifierniach )  Ale faktycznie szlif można spieprzyć tylko ,że w dobrych szlifierniach ( a w każdym większym mieście taką znajdziesz ) zrobią to dobrze i dadzą gwarancję lub na własny koszt poprawią. Dajesz nowe tłoki albo sami je załątwią  i muszą to spasować.

 

I tutaj  trudne pytanie , Robić połowicznie , robić połowę czy robić całość. Co lepsze ?

 

 Używany blok i stare pierścienie czy chociaż pierścienie wymienić? 

a może jednak Swój blok ze szlifem i nowe tłoki z pierścieniami

 

Głowicy nie ruszamy ? 

czy  regenerujemy , a może chociaż przylgnie dotrzemy ?  może same prowadnice wymienimy a może same uszczelniacze ? 

 

Rozrząd nowy  czy stary jeszcze pojeździ ?

 

Panewki mogą jeszcze być  czy jak robić to je również ?

 

Pompa oleju regenerujemy czy jeszcze chodzi ?

 

Uszczelniacze wału zostawiamy czy ? jak już mam wyciągnięte to zmienię?

 

Zależnie od opcji koszta szybko rosną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam opcje 2 mechaników, miejscowy, który zajmuje się remontami silników od 90+ któregoś roku ma warsztat...daje pół roku gwarancji, remont głowicy, remont dołu, pierścienie, rozrząd nowy, z robocizną 3000zł, drugi mechanik którego poleca kumpel, robi u niego auta bardzo długo i różne...to Katowice... widać konkretny gość, ogarnięty...wymienił chyba wszystko co możliwe do podjęcia naprawy w tym motorze...co więcej u niego wymiana rozrządu, remont głowicy, części i robocizna to koszt 3500zł... uważa, że wina leży po stronie głowicy...nie znam się na tyle, abym mógł coś powiedzieć... 3500zł robota głowicy, robocizna, rozrząd, dół nie ruszany...Daje na to rok gwarancji

Edytowane przez TomekX-TRAIL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważa, że wina leży po stronie głowicy...

Tomek - też tak uważam i dalej namawiam na próbę wymiany samych uszczelniaczy (jak na filmie bez ściągania głowicy, nie samemu - tylko niech mechanik to zrobi). Ryzykujesz niewiele - uda się, to zaoszczędzisz trochę sianka. Nie uda się - to i tak rozbierasz cały silnik i głowicę dajesz do regeneracji - zrobią planowanie, dotrą zawory a uszczelniacze będziesz już miał i tak musisz je kupić. Ryzykujesz tylko robocizną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 5 lutego silniczek przechodzi operację zdecydowalem się i remontuje, w 3 tysiach mam sie zmieścić, glowica, rozrząd, pierścienie, ogólnie dół i robocizna do odbioru 9 lutego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...zdecydowalem się i remontuje,

Słuszna decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 do odbioru 9 lutego

znaczy robisz sobie prezent na walewtyłki  ;)

Jak już tak inwestujesz to może chciałbyś o krok dalej... mam garretta g25... 

Samym dmuchnięciem to gdzieś 230KM można by wyciągnąć a jak doinwestujesz we wtryski i przy okazji teraz założysz kute tłoki i korby to w zasięgu będzie 350KM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko odnośnie oleju po remoncie, jeżdżę na Motul 10w40, zalać tym samym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że po remoncie napiszesz co i jak.

Mam podobny problem, olej bierze, a z rury wydechowej parowóz.

Płyn chłodniczy cały czas na tym samym poziomie.

Żadnych widocznych wycieków i tak już od ponad roku czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłeś na białej tekturce, przyłożonej do rury, spaliny na zimnym i gorącym? Możesz stanąć za rurą w białych spodniach też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę z tekturą przy rurze wydechowej.

Chcę również dokonać próby olejowej, ale jednej rzeczy nie rozumiem.

Wyczytałem, że:

 

a- jeśli wyniki obu pomiarów sa identyczne to świadczy o nieszczelności zaworów i ich gniazd

b- jeśli w drugim pomiarze wynik uległ wyraźnemu wzrostowi to sugeruje on nieszczelność tłoków, pierścieni i gładzi cylindra

c- jeśli w drugim pomiarze zanotowano tylko nieznaczny wzrost ciśnienia to świadczy o nieszczelności zarówno zaworów gniazd i tłoków, lub uszczelki

 

Jakie wyniki uzyskuje się w dobrym, sprawnym silniku??

Czy drugi pomiar jest niższy??

Bo innego rozwiązania nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz dobre ciśnienie przed i po próbie olejowej ( po olejowej może nieznacznie wzrosnąć ) 

 

w przypadku A wyjdzie ci dwa razy 9 barów na przykład a w przypadku dobrego silnika dwa razy wyjdzie ci 12-14 barów ( nie wiem ile dokłanie barów powinien mieć akurat ten silnik ) 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co zmierzyłem sprawdziłem ciśnienie.

Na wszystkich cylindrach bardzo podobnie, po 11,5.

Nie wiem czy to mało czy średnio, bo z tego co wyczytałem na necie informacje na ten temat są różne, więc nie znam wartości prawidłowych.

Dokonałem również kontroli tekturą przy rurze wydechowej.

Jak dla mnie praktycznie zero brudu, może minimalnie ledwo zauważalnie nieco więcej na zimnym silniku.

Choć rura nie jest sucha, a raczej wilgotna.

Jest to skroplona para ze śladowymi ilościami sadzy :-)

Dodam że podczas ostatniej regulacji lpg (trzy miesiące temu) wszystkie odczyty pomiaru spalin, w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam z głowy ale jest wzór na obliczanie ile powinien mieć silnik barów  znając stopień kompresji 

 

 

Już posprawdzałem

http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm

 

nissan ma stopień sprężania 9  wieć ciśnienie powinien mieć około 11,25bara  ( oczywiście na ciepłym silniku i badamy przy wciśniętym do dechy gazie ) 

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissanik odpowadzony do zakładu, od jutra rozbiórka Serducha :) Odbiór w piątek, wrócę akurat z delegacji i odbiorę, poinformuję co zrobione i jakie koszta :)


Nissan odebrany:

Wymienione:

Pierścienie tłokowe komplet

Panewki korbowodowe

Uszczelniacz na Wał Korbowy

Komplet uszczelek silnika

Rozrząd kompletny

Zawory wydechowe 8 sztuk

Płynna uszczelka

Filtr oleju

Filtr powietrza

Olej

Koncentrat chłodniczy

Ogólnie Zdjęcie i założenie głowicy, przedniego dekla, miski olejowej, wałków wyrównoważających, wymiana rozrządu to koszt 900zł

 

Demontaż, czyszczenie tłoków, kanałów tłokowych, wymiana pierścieni w tłokach 140zł

 

Remont głowicy: rozebranie, mycie, frezowanie gniazd zaworowych, docieranie zaworów, planowanie, ustawianie luzów zaworowych to 400zł

 

 

Ponad to, po odpaleniu wszystko ok, jedyne co mechanik stwierdził i ja również, na zimnym słychać tak jak by piszczenie miksera...delikatne, wkurzające dla ucha

 

Jak się rozgrzeje, to wolnych obrotach tego nie słychać, chodzi ładnie, ale jadąc założmy przy 2000-3000 obrotów słychać ten dzwięk dalej...czy to może być jakaś rolka, łożysko?
Dźwięk tak jak by od strony własnie kierowcy gdzie pomysłu nie mam co to może być, chociaż z drugiej strony na kola pasowym wału widzę tak jak by koło miało bicia... dzięki za jakieś wskazówki, film mi będzie nagrać ciężko ponieważ dźwięk pojawia się podczas jazdy... 

 

Suma sumarą, remont z robotą 3400zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dźwięk tak jak by od strony własnie kierowcy gdzie pomysłu nie mam co to może być, chociaż z drugiej strony na kola pasowym wału widzę tak jak by koło miało bicia... dzięki za jakieś wskazówki, film mi będzie nagrać ciężko ponieważ dźwięk pojawia się podczas jazdy... 

 

Koło pasowe wału korbowego jest z tłumikiem drgań skrętnych? Jeśli ma bicia (rozwulkanizowała się guma) i hałasuje, to do wymiany - doliczyć 130 zł do rachunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...