Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Silnik QR20DE


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
73 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   karibox1

karibox1

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 2953 postów
  • Płeć:
  • Skąd:bydgoszcz
  • Kraj:POLAND
  • Model:t30 2006 comfort/columbia benzyna QR20DE 2.0 super black
  • Nr rejestracyjny:cb
  • Time Online: 34d 19h 31m 23s

Napisano 10 luty 2018, 21:39

tylko pełna regeneracja. zmierzyłeś ładowanie


  • 0

#62 OFFLINE   TomekX-TRAIL

TomekX-TRAIL

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 387 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Sędziszów/Jędrzejów/Kielce
  • Flaga:
  • Model:X-TRAIL 2.0 Benzyna - LPG
  • Silnik:2.0 QR20DE
  • Nr rejestracyjny:TJE
  • Time Online: 8d 12h 20m 42s

Napisano 11 luty 2018, 12:13

Mam nadzieję, że to sama rolka do wymiany...przed remontem silnika tego nie było...


  • 0

#63 OFFLINE   polo32

polo32

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Eksperci

  • 549 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ZST
  • Flaga:
  • Model:WP11.144 + LPG
  • Silnik:SR20DE
  • Time Online: 63d 42m 9s

Napisano 11 luty 2018, 20:27

Bardzo prawdopodobne - zwykle jak uszkadza się koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań to leci też sprzęgiełko alternatora (sprawdzić też trzeba łożyska altka). Samo koło z gumą wytrzymuje zwykle ok.120-150 tkm - u Ciebie dodatkowo przyspieszył to demontaż podczas remontu.

Jednak w pierwszej kolejności wymieniłbym koło pasowe wału.


  • 0

#64 OFFLINE   TomekX-TRAIL

TomekX-TRAIL

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 387 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Sędziszów/Jędrzejów/Kielce
  • Flaga:
  • Model:X-TRAIL 2.0 Benzyna - LPG
  • Silnik:2.0 QR20DE
  • Nr rejestracyjny:TJE
  • Time Online: 8d 12h 20m 42s

Napisano 13 luty 2018, 18:19

Pasek zrzucony, to nie wina rolek...wychodzi na to że rozrząd szumi...jutro wraca tam gdzie był remontowany
  • 0

#65 OFFLINE   zienek75

zienek75

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk
  • Flaga:
  • Model:Nissan X-trail
  • Silnik:2,0 benzyna
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 4h 21m 9s

Napisano 14 luty 2018, 11:55

Tomek coś ten remont nie wyszedł najlepiej.

Osobiście jestem bardzo negatywnie nastawiony do "mechaników", po prostu im nie wierzę i wiem że nabijają w butelkę.

 

Podobne objawy do Twoich z paskiem miałem w poprzednim aucie. Sugerowałem się opiniami fachowców i nie potrzebnie wydałem kilka stówek więcej, a było to łożysko na alternatorze. Ale wiadomo każdy przyp0adek może być nieco inny.


  • 0

#66 OFFLINE   TomekX-TRAIL

TomekX-TRAIL

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 387 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Sędziszów/Jędrzejów/Kielce
  • Flaga:
  • Model:X-TRAIL 2.0 Benzyna - LPG
  • Silnik:2.0 QR20DE
  • Nr rejestracyjny:TJE
  • Time Online: 8d 12h 20m 42s

Napisano wczoraj, 21:49

Wszystko sie zgadza, ale tu po zrzuceniu paska rolki się nie kręcą...a wycie jest
Auto oddane na gwarancję, odbiór po niedzieli

 

 

 

 

Mechanik twierdzi, że to wycie spowodowane jest uszkodzonym  kołem zmiennych faz rozrządu czyli wariatorem... dzwoniłem do innego mechanika w kielcach i powiedział, że przy uszkodzeniu wariatora cały czas by grzechotał rozrząd...a tu specyficzne wycie do momentu rozgrzania auta, potem przy wkręcaniu na obroty również dźwięk zbliżony do miksera...1300zł... najtańszy ponoć oryginalny wariator...już pomału coś mnie trafia...


Użytkownik TomekX-TRAIL edytował ten post wczoraj, 21:53

  • 0

#67 OFFLINE   polo32

polo32

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Eksperci

  • 549 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ZST
  • Flaga:
  • Model:WP11.144 + LPG
  • Silnik:SR20DE
  • Time Online: 63d 42m 9s

Napisano wczoraj, 22:42

A sprawdzałeś selenoid KZFR ? Co prawda siał by błędem P0011, ale warto sprawdzić jak pracuje. Może być zapieczony i nie steruje właściwie kołem. 

A co mechanik stwierdził na koło pasowe wału (z tłumikiem drgań) - bo ewidentnie przy remoncie zostało rozwalone (pisałeś, że bije na boki). Dla sprawdzenia, poprowadź białym markerem promieniście krechę od środka do zewnątrz koła. Następnie popracuj silnikiem na różnych obrotach ok. minuty. Po zatrzymaniu silnika na uszkodzonym kole linia promienia będzie poprzestawiana (nie będzie ciągła).


  • 0

#68 OFFLINE   chudson

chudson

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 682 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Gorzów
  • Kraj:POLAND
  • Model:X-trail 04r
  • Silnik:2,2 dci
  • Nr rejestracyjny:FGW
  • Time Online: 15d 22h 47m 44s

Napisano dziś, 08:02

Płać za naprawę a nie wymianę wariatora. Dajesz 1300 jeśli przestanie hałasować a jeśli diagnoza była błędna to wariator mechanik zakupi z własnej kieszeni. Mówmy NIE zgadywaniu w warsztatach. 


  • 0

#69 OFFLINE   polo32

polo32

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Eksperci

  • 549 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ZST
  • Flaga:
  • Model:WP11.144 + LPG
  • Silnik:SR20DE
  • Time Online: 63d 42m 9s

Napisano dziś, 09:50

Fakt faktem, wariator może dawać takie objawy. Jednak (według relacji) przed remontem tego nie było. Napisałem wcześniej, żeby sprawdzić selenoid KZFR - jest on elementem sterującym a wariator elementem wykonawczym przestawiania faz rozrządu. Sterowanie odbywa się ciśnieniem oleju, który przepływa zarówno przez ten elektrozawór, jak i wariator. Po remoncie pomimo płukania, przedmuchiwania itp. mogą pozostać jakieś syfy w układzie olejowym - wariator jak i selenoid mają wąskie kanały olejowe - mogło coś przytkać je. Wariatora bez demontażu rozrządu nie przepłukasz, ale selenoid możesz wyciągnąć sam, przepłukać i sprawdzić jak chodzi. 

Warto sprawdzić też okablowanie (przetarcie przewodów, śniedz) itp. przy selenoidzie.

Jakim olejem zalany silnik?


  • 0

#70 OFFLINE   TomekX-TRAIL

TomekX-TRAIL

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 387 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Sędziszów/Jędrzejów/Kielce
  • Flaga:
  • Model:X-TRAIL 2.0 Benzyna - LPG
  • Silnik:2.0 QR20DE
  • Nr rejestracyjny:TJE
  • Time Online: 8d 12h 20m 42s

Napisano dziś, 10:15

Silnik zalany na 99% castrol 10w40...auto stoi u mechanika...
  • 0

#71 OFFLINE   Kalapan

Kalapan

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 92 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Alwernia
  • Model:T-30 2003 benzyna 2.0
  • Silnik:QR20DE
  • Nr rejestracyjny:KR
  • Time Online: 8d 9h 29m 1s

Napisano dziś, 13:36

Wszystko sie zgadza, ale tu po zrzuceniu paska rolki się nie kręcą...a wycie jest
Auto oddane na gwarancję, odbiór po niedzieli

 

 

 

 

Mechanik twierdzi, że to wycie spowodowane jest uszkodzonym  kołem zmiennych faz rozrządu czyli wariatorem... dzwoniłem do innego mechanika w kielcach i powiedział, że przy uszkodzeniu wariatora cały czas by grzechotał rozrząd...a tu specyficzne wycie do momentu rozgrzania auta, potem przy wkręcaniu na obroty również dźwięk zbliżony do miksera...1300zł... najtańszy ponoć oryginalny wariator...już pomału coś mnie trafia...

 

A nie masz czasami tego samego problemu co ja miałem? Opisywałem to w innym temacie, bo też wymieniałem kompletny rozrząd.Po wymianie okazało się, że silnik wyje, wydaje dziwny odgłos.Opisałem to wtedy tak:

 

A jednak to nie koniec mojego problemu z x-trailem   :thumbsdown:  Co prawda auto chodzi idealnie, lampka się nie pali, ale po całej tej naprawie auto na zimno dziwnie gwiżdże.Jak się rozgrzeje jest prawie dobrze, wydaje tylko taki cichy dziwny gwizd, który w pewnym sensie był mi znany np. po wymianie łożysk w alternatorze akurat w innym aucie i można nawet powiedzieć  jest to dość przyjemny gwizd.Ale po uruchomieniu auta po nocy nie wygląda to najlepiej  :(

Wróciłem dzisiaj do warsztatu , zdjęliśmy pasek klinowy i uruchomiliśmy auto.Niestety gwiżdże tak samo.Tak więc moje podejrzenie o gwizdanie nowego łożyska napinacza paska klinowego upadło. Tak po prawdzie trudno określić co wydaje taki dziwny dźwięk, osłuchaliśmy słuchawkami praktycznie cały silnik i nie da się jednoznacznie określić miejsca. Jednym słowem kicha pany  :( No cóż - na razie spróbuję z tym pojeździć bo innego wyjścia nie ma, ale czym to się skończy to nie wiem  :(

 

Po wymianie kompletnego rozrządu jeździłem z duszą na ramieniu, bo każde odpalenie silnika doprowadzało mnie do obłędu.ten dziwny gwizd/wycie było straszne. Spędziliśmy z mechanikiem kupę czasu na szukaniu błędu i nic to nie dało. Zacząłem więc jeździć i tyle.Wycie cały czas było i tyle.W końcu wybrałem się w dalszą podróż, poleciałem z duszą na ramieniu do  Niemiec. Zrobiłem w sumie ponad 2500 km i po powrocie zauważyłem, że silnik jakby mniej wył. Zaczynało się robić coraz lepiej. Później poleciałem na północ Polski i po powrocie stwierdziłem, że silnik ucichł kompletnie. Teraz już nic nie wyje i jest to obojętne czy silnik jest zimny czy ciepły.

Teraz wiem, że mechanik miał rację, że łańcuch musi się dopasować do starego wariatora, bo przecież w komplecie nowego rozrządu wariatora nie masz, a więc był on jedyną niewymienioną częścią.Dlatego łańcuch musiał się do niego dopasować. Podejrzewam, że  to oddanie auta do warsztatu obecne oczywiście nic Ci nie da, mam nadzieję, że nie wpadną na głupi pomysł żeby rozrząd rozbierać, bo nic im to nie da. Silnik i tak będzie gwizdał/wył szczególnie na zimnym lub nawet na ciepłym przy przyspieszaniu.Tak było u mnie, ale już mam spokój.


  • 0

#72 OFFLINE   TomekX-TRAIL

TomekX-TRAIL

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 387 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Sędziszów/Jędrzejów/Kielce
  • Flaga:
  • Model:X-TRAIL 2.0 Benzyna - LPG
  • Silnik:2.0 QR20DE
  • Nr rejestracyjny:TJE
  • Time Online: 8d 12h 20m 42s

Napisano dziś, 13:44

Rozumiem, przeczytałem lekturę mądrą, powiem tak, w dużej mierze na pewno masz rację tyle że mechanik chce załoŻyć nowy wariator bo ma wyrobione zęby i przez to wyje, jak wspomniałeś łańcuch się dopasuje i ok, tylko nie wiem jak było u Ciebie, u mnie wkurzajaco głośno to wyje, jak sie zagrzeje jest cicho, tylko przy wkrecaniu na obroty wyje...no czekam na tel...1300max dam za wariator jeżeli rozwiąże problem
  • 0

#73 OFFLINE   Kalapan

Kalapan

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 92 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Alwernia
  • Model:T-30 2003 benzyna 2.0
  • Silnik:QR20DE
  • Nr rejestracyjny:KR
  • Time Online: 8d 9h 29m 1s

Napisano dziś, 13:50

A myślisz, że u mnie było to ciche - gwizdał jak wściekły, jak startowałem to wszystkie psy w okolicy zwiewały. Myślałem, że mnie krew zaleje. Tak na dobrą sprawę to ucichł zupełnie dopiero po około 5 tys. km, w tym sporo z przyczepą kempingową. Ja też bym wtedy wymienił wariator, ale mój mechanik stwierdził, że wcale źle on jeszcze nie wygląda i  w skoro jest w takim stanie to nie ma sensu go wymieniać, ale lekko zużyty to na 100% był, w końcu miał przejechane 165 tys.


  • 0

#74 OFFLINE   TomekX-TRAIL

TomekX-TRAIL

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 387 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Sędziszów/Jędrzejów/Kielce
  • Flaga:
  • Model:X-TRAIL 2.0 Benzyna - LPG
  • Silnik:2.0 QR20DE
  • Nr rejestracyjny:TJE
  • Time Online: 8d 12h 20m 42s

Napisano dziś, 14:22

To mój będzie miał nalatane więcej, ok 300, 400 bo już remont byl robiony, głowica, tłoki, rozrząd, mechanik to zobaczyl po rozbiorce
  • 0