Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Niepoprawna praca silnika Primera P12 1.8 Pb (bez LPG)


cedricco
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Witam wszystkich forumowiczów i proszę o szerokie rozpisanie tematu w sprawie nie poprawnej pracy silnika w Primerze 1.8 Pb (bez LPG) P12 Hatchback 2002r. W skrócie opiszę moje problemy z pracą silnika...

 

Objawy:

- Wysokie spalanie 12-15l

- Czarne świece jak węgielki ( świece 3tyś. przebiegu po wymianie 6 m-cy NGK)

- Obroty wolne w miarę poprawna praca. Po dodaniu gazu charakterystyczne terkotanie

- Po dodaniu gazu praca na trzech cylindrach ( Jakby nie było spalania na wszystkich cylindrach ) Obroty normują się praca przyjmijmy w miarę poprawna?

- Na wyższych biegach 3-4-5 krztusi się przerywa szarpię czy po prostu silnik nie ciągnie nie pracuję poprawnie.

 

Dodam:

Obecnie zapalała się kontrolka silnika ale to była wina cewek zapłonowych które wymieniłem Problem ustąpił świecącej kontrolki... Moje pytanie brzmi czy to może być sonda LAMBDA czy sonda za katalizatorem? Jeżeli problem tkwi w czymś innym proszę o szerokie rozwinięcie tematu i za wszystkie odpowiedzi dziękuję są dla mnie bardzo ważne i cenne. Z góry Dziękuję i Pozdrawiam...

Edytowane przez cedricco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego! DINO Dziękuję za odpowiedź ale proszę o jeszcze w celu weryfikacji i potwierdzenia oraz wyeliminowania usterki  :) Pozdro...

Edytowane przez cedricco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?? to dlaczego strojąc auta używa się w OL  AFR-a?? bo wg Ciebie skład mieszanki nie jest ważny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ciepłym...

 

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

Tzn. Rozgtzanym...

 

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?? to dlaczego strojąc auta używa się w OL  AFR-a?? bo wg Ciebie skład mieszanki nie jest ważny

A to dlatego ,że sonda wprowadza tylko małą korektę.Oczywiście mowa o sprawnym układzie bo niesprawny wygląda już całkiem inaczej i działanie sondy(w większości awarii) jest mylące bo reaguje na to co już się wydarzyło w silniku i układzie wydechowym.

Można tu podać 100 różnych przykładów zachowania się sterownika w danej sytuacji.Jakiś czas temu chwile mi zeszło aby znależć konkretną więdzę fachową odnośnie tych tematów.Niestety prawdy próżno szukać w necie....

 

Co do strojenia oczywiście nie podlega dyskusji scisła kontrola AFR kiedy auto jest mocno doinwestowane i seryjny układ w pewnych warunkach może się wysypać i głowica spłynie z tłokami do tego świecącego na biało wydechu.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest za bogato czy ubogo silnik potrafi przerwać, zbadane empirycznie wiele razy podczas strojenia, a za to między innymi odpowiada lambada w CL

zmierz też przepływkę 

 

w sumie od czegoś trzeba zacząć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja bym napisal sprawdz przeplywke a także sonde.oczywiscie ze jak jest za bogato albo za ubogo to moze niezle zawilosci robic.Jak wybuchajacy tlumik u mnie w primerze heheheh ale sonda przez swoje dzialanie,sama z siebie nigdy nie zrobi takich zmian w mieszance aby pracowal na 3 gary.mozesz ja odpiac i jezdzic w czym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będzie przelany to może zapłon wypadać a wszytko wskazuje na to, że jest 

lub lejący wtrysk, jest wiele możliwości ale od czegoś trzeba zacząć :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie z autami z tych lat temat naprawy powinien byc zaczynany kiedy potencjalna osoba ma zrzuty z diagnostyki silnika.

Niestety caly internet jest pelny opini jak na pale ktos wymienia kabel WN a obroty mu przestaja falowac i inne tematy w żaden sposob nie potwierdzone pomiarami itp.Pozniej sa takie rzeczy ze wszyscy wymieniaja pol auta...bo nie zaszkodzi.moje zdanie jest takie do czego doszedlem to bez diagnostyki nie mozna powiedziec nic a tylko powielac krazace mity jak to ze druga sonda wprowadza korekcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się ale aby zmierzyć lambadę i przepływomierz potrzeba tylko  miernika i nikt nie pisał o II lambadzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy! Jeszcze dwie na dole w sumie cztery!

 

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

Dziś sprawdzałem. Jutro będe walczył bo dopiero dostanę klucz...

 

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj esej dotyczy tylko sprawy sondy nawet dobrym oscyloskopem nie stwierdzimy na sto czy charakterystyka jest przez niedomagajaca sonde czy wkradaja się jakies pingi po zlym spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli masz wytwór z dwoma bankami w czterech cylindrach :D było cos takiego przez jakis czas :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdzałem ich stan zardzewienia od strony silnika i od strony podwozia i jutro dostanę klucz powalcze zobaczymy co z tego wyjdzie...

 

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

Jesteśćie super dzieki za podpowiedzi do napisania jutro odpowiem c i jak?

 

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie pomiar miernikiem nie da nic oprucz sprawdzenie czy przeplywka dziala i walcze z tym gdzie mogę.licza się wyniki w tescie drogowym dynamicznym to jak ustawianie gazu w garazu o czym zapewne dino wiesz o co chodzi.

Kolega z tym wynazakiem bedzie mial wiecej problemow hehe i kosztow...wszystko jest fajnie jak jest nowe czyste i dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by nie było sensu tego robić na postoju to servis manual by tego nie podawał a jak podaje czy to za pomocą miernika czy consulta i wartości jakie powinny byc przy jakich obrotach to chyba warto to zrobić :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze mogą być wartości poza podanymi w manualu ale cała charakterystyka będzie liniowa i auto bedzie pracowało bardzo dobrze.

Zadne 2g nie robi różnicy na starych przepływkach przekłamania są o wartosci +/- 20g

 

Czy warto grzebać się miernikiem?Oczywiście ale to raczej pedał gazu,czujnik temperatury silnika,przepustnica.

 

Miernik także nam wskaże czy sonda jeszcze w miarę działa czy nie.Czy jest odcinka paliwa przy hamowaniu silnikiem i bogata mieszanka przy pełnym obciążeniu.ALe to wszystko mało dokładne pomiary.

 

Ale dobra tyle tych rozwinięc tematu.Kolega może ma bardziej przyziemny problem i to powoduje złą pracę auta.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Koledzy dzieki za wypowiedzi będę przeglądał wszystko krok po kroku zobaczymy co to wyjdzie z tego a jeszcze raz dzieki za wszystkie odpowiedzi podpowiedzi i wypowiedzi artystyczne! :-) Napisze jeśli uda mi sie to ogranąć Pozdrawiam CDN...

 

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

 

Wymieniłem cały nowy przepływimierz ze cewkami zapłonowymi i świecami oraz byłem na Diagnostyce komputerowej i wykazało czujnik powietrza dolotowego. Moje pytanie gdzie on może znajdować się ten MAP Sensor bo może ktoś sie orientuje gdzie go można zakupić? Silnik QG18DE

 

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez cedricco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug mnie z autami z tych lat temat naprawy powinien byc zaczynany kiedy potencjalna osoba ma zrzuty z diagnostyki silnika.

Niestety caly internet jest pelny opini jak na pale ktos wymienia kabel WN a obroty mu przestaja falowac i inne tematy w żaden sposob nie potwierdzone pomiarami itp.Pozniej sa takie rzeczy ze wszyscy wymieniaja pol auta...bo nie zaszkodzi.moje zdanie jest takie do czego doszedlem to bez diagnostyki nie mozna powiedziec nic a tylko powielac krazace mity jak to ze druga sonda wprowadza korekcje.

Podpisuje się obiema rękami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest w przepływce założyłeś może nieprawidłową bo w drugim typie jest o jeden pin mniej.

Żadnego MAP-a tam nie ma tylko jest MAF to co to za diagnostyka?

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...