Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pływające napięcie na postoju


Rotation
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panie i Panów

Zauważyłem coś niepokojącego w moim qashqai’a ;/ Co prawda widziałem to już 2 miesiące tomu po zakupie samochodu ale jakoś mnie to nie zaniepokoiło do dziś. Chodzi mianowicie o nierówną pracę alternatora albo regulatora napięcia. Gdy zapalam zimny silnik i zostawię samochód na luzie to jest efekt pływania całej elektryki co objawia się przygaszaniem świateł mijania, LED z tyłu i przodu, do tego teraz kiedy mamy okres zimowy i włączam nadmuch na szyby dmuchawa także pracuje nieregularnie. To znaczy słychać jej „ falowanie „ tzn dmuchawa pracuje głośno po czym się ścisza i to samo widuje się na światłach przygasają… Czy to jest normalne ?  Dziś gdy drapałem szyby strasznie to irytowało gdy światła przygasały nie do zera ale efekt był widziany bardzo wyraźnie ( wracałem z pracy po 22 ) Myślałem ze to cos z obrotami silnika ale silnik chodzi równo… choć zauważyłem ze i po czasie wskazówka z obrotomierza także lekko falowała… zgłaszać reklamację ?

Pozdrawiam

Edytowane przez Rotation
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, to nie jest normalnie. Na zimnym, silnik podnosi obroty ale napiecie ma być stałe.

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panie i Panów

Zauważyłem coś niepokojącego w moim qashqai’a ;/ Co prawda widziałem to już 2 miesiące tomu po zakupie samochodu ale jakoś mnie to nie zaniepokoiło do dziś. Chodzi mianowicie o nierówną pracę alternatora albo regulatora napięcia. Gdy zapalam zimny silnik i zostawię samochód na luzie to jest efekt pływania całej elektryki co objawia się przygaszaniem świateł mijania, LED z tyłu i przodu, do tego teraz kiedy mamy okres zimowy i włączam nadmuch na szyby dmuchawa także pracuje nieregularnie. To znaczy słychać jej „ falowanie „ tzn dmuchawa pracuje głośno po czym się ścisza i to samo widuje się na światłach przygasają… Czy to jest normalne ?  Dziś gdy drapałem szyby strasznie to irytowało gdy światła przygasały nie do zera ale efekt był widziany bardzo wyraźnie ( wracałem z pracy po 22 ) Myślałem ze to cos z obrotami silnika ale silnik chodzi równo… choć zauważyłem ze i po czasie wskazówka z obrotomierza także lekko falowała… zgłaszać reklamację ?

Pozdrawiam

Serwis,nie jest to normalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt zgłoszony do serwisu salonu w Gliwicach. Pan usterki nie skomentował tylko „ czy samochód był już w naszym serwisie”. Mówię mu PANIE ten samochód kupiłem u Państwa 3 miesiące temu, to chyba dobrze, że jeszcze u was nie był.

Termin jak w NFZ na 19 lutego ;/

Edytowane przez Rotation
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się musiał zdziwić, że aż trzy miesiące be żadnego problemu :devil:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba tak z tego szło wywnioskować ;/

A terminy jak Narodowym Funduszu Zdrowia i to na godziny …. Ciekawe jak będzie to cos powazniejszego to dostanę samochód zastępczy. Wybrałem godzinę 9:00 co by na 13:00 być w robocie  Anie brać specjalnie urlop ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba tak z tego szło wywnioskować ;/

A terminy jak Narodowym Funduszu Zdrowia i to na godziny …. Ciekawe jak będzie to cos powazniejszego to dostanę samochód zastępczy. Wybrałem godzinę 9:00 co by na 13:00 być w robocie  Anie brać specjalnie urlop ;/

W Gliwicach nawet na czas przeglądu proponują bezpłatnie auto zastępcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać po wizycie, co ustalili. Taki termin... o ludzie, by usłyszeć od serwisanta "wszystko w porządku, nic nie stwierdziliśmy". Oby nie, ale TTTM jest całkiem realne, bo czasem pulsowanie świateł mijania i lampki w podsufitce po nocnym rozruchu się zdarza i jest nawet taki temat w dziale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wątek na ten temat jest tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/106041-j11-pulsowanie-%C5%9Bwiate%C5%82-dmuchawy-pod%C5%9Bwietlenia/

Miałem tak w dwóch kolejnych po sobie QQ. Rocznik 2015 było ok, 2016 pulsowanie, 2017 po FL to samo. Jako że auto używam tylko roik olałem kwestię, ale zimą to bardzo denerwujące, że auto wygląda z zewnątrz jak stary rzęch, światła przygasają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Od mojego serwisu a raczej 1.5h wizyty trochę minęło ale już frustracja wzrosła więc temat odświeżam.

Pan z serwisu sympatyczny popytał ( oczywiście pomimo zgłoszonej awarii i tłumaczeni co się dzieje ) pan pytał o wszystko jeszcze raz a na liście oczekujących na serwis mnie oczywiście nie było. No nic samochód wzięli na 1.5h. Po wszystkim Pan mnie zawołał i pokazał owoc swojej pracy:

Akumulator dobry trzyma napięcie, alternator ładuje dobrze nawet pod obciążeniem itp. Itd. Pokazali wykresy. Jedynie co to akumulator niedoładowany bo tylko 50%. Pan pyta się ile robie km średnio. Jeżdżę do pracy ok. 13km w jedna stronę ja uważam ze nie jest to mało a Pan z serwisu ze trochę mało ! Że mam naładować akumulator mały prądem ok. 6h i będzie ok. Do tego wgrali nowy soft do modułu odpowiedzialnego za napięcie… i  koniec obserwować…

Wgranie softu jak dla mnie nic raczej nie zmieni no ale ok. Po naładowaniu akumulatora do 100% ( ładował się fakt ok. 6h )jechałem do pracy i faktycznie odpalam silnik i na początku z 3 razy przygasły światła po czym się objaw uspokoił i mówię no nieźle…

Minoł 1 dień i jest jak było ! Nagrałem specjalnie filmik gdzie wszystko idealnie widać. Chętnie bym się  Wami nim podzielił ale waży 300MB może wiecie jak go wrzucić ?

Na filmiku widać ze po odpaleniu zimnego silnika światło z oświetlenia wnętrza cyklicznie przygasa to samo z światłami zewnętrznymi no i dmuchawa. Jej obroty spadają i zwiększają się

Najlepsze na koniec gdy wszyłem na zewnątrz kamerować reflektory słychać wyraźnie i na filmiku też jak podczas przygasania puszcza i chwyta jakiś przekaźnik ( słychać cykanie jak przy działaniu kierunkowskazów tylko ze z mniejsza częstotliwością !!!). Dodatkowo pokazałem że gdy przygazuję  i trzymam obroty ok. 2500 obr/min wszystko się uspakaja..gdy puszczam gaz znów dyskoteka. No niech mi nikt nie mówi ze to normalne i ze to wina akumulatora a jak i akumulatora to chyba nadaje się do wymiany !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% masz skopana instalację lub sterownik. Jakie masz napięcie po uruchomieniu? Przekaźniki muszą mieć okolo 12v żeby cewka trzymała. Przeważnie wystarczy od 10V do 16V. Czasami może być problem z sterownikiem. Może na wyjściu trazystora OC jest obniżone napiecie np: 8-9V cewka łapie ale nie do końca zaczyns pulsowac po przygazowaniu regulator podnosi napięcie i łapie dobrze. Przyjzalbym się tym elementom.

Dodam że moja żona jeździ do pracy w sumie 3km dziennie i żadnych objawów nie ma co sa wymienione na forum. Teraz sa mrozy u nas ponad 20 stopni a auto pali bardzo dobrze jak w lecie i tego oczekuje bo to benzyna.

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Do tego wgrali nowy soft do modułu odpowiedzialnego za napięcie… i  koniec obserwować…

 

 

hmmm ciekawe ktoś coś jeszcze wie na temat tego nowego softu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego wgrali nowy soft do modułu odpowiedzialnego za napięcie… i  koniec obserwować…

Minoł 1 dień i jest jak było !

Czyli serwis nie za bardzo wie o co chodzi i jak rozwiązać problem.

 

Na 100% masz skopana instalację lub sterownik. 

Pytanie co z tym dalej zrobić. Czy serwis jakiekolwiek sugestie weźmie pod uwagę? Czy też może jak u kolegi wyżej coś tam sprawdzą a na koniec powiedzą że ten typ tak ma. Zobaczę jak to będzie u mnie ale w razie zbywania będę dalej z tym walczył jakoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, przypadłość występuje w wielu egzemplarzach, od co najmniej roku, objawy są dość charakterystyczne a serwis dalej działają po omacku? Coś słabiutko... W innym wątku ktoś pisał, że to słaba jakość połączenia przewodu masowego samochodu za to odpowiada, ale to dość dziwne patrząc na objawy i zachowanie samochodu. Widząc to wszystko nie chce mi się tracić czasu na wyjazdy do serwisu i szuanie po omacku... Chyba za rok wezmę inne autko ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widząc to wszystko nie chce mi się tracić czasu na wyjazdy do serwisu i szuanie po omacku... Chyba za rok wezmę inne autko ;/

Z takiego powodu?

 

Ja jako plan B mam znajomego auto-elektryka. Może on coś ogarnie jeśli serwis sobie z tym nie poradzi. Problem w tym że jeśli trzeba będzie coś wymienić bądź naprawić to zostaje mi ASO bo samochód jednak na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Temat  o którym ciągle pisze widzę, że nie jest nowy i teraz przeglądam forum SA dwa podobne tematy dość świeże i nadal nic nie wiadomo. Tak jak koledzy sugerowali znów dzwoniłem do nissana GLIWICE no i tym razem już potraktowali mnie już „zleksza” olewająco. O ile ostatnio wysłuchali mnie i umówili na serwis o tyle dziś Pan z serwisu tylko jak zacząłem zdanie mówiąc ze 16.02.2018 byłem w serwisie z powodu pulsowania , pływania napięcia ,że wgrano soft i kazano doładować akumulator problem nadal jest… odpowiedział : „ Znamy problem kontaktowaliśmy się z centralą Nissana który stwierdził ŻE NIE JEST TO WADA FABRYCZNA  „ Jak mu powiedziałem dl dlaczego nie każdy model Qashqaia tak ma, że ilość ludzi skarżący się na ten problem wzrasta Pan powiedział mi „ Wiemy że takowy problem jest i firma NISSAN się tym zajęła i analizuje to i jak będą mieć jakieś rozwiązanie to wiadomość trafi do wszystkich dilerów. Na ten moment nie wiem co z tym mam Panu zrobić. Mogę wziąć samochód na serwis ale nie ma pojęcia co mogę w tym kierunku zrobić „… wow co za szczerość. Mówię mu ze mam filmik jak widać pływa światło w podsufitce, bagażniku, dmuchawa i reflektory zewnętrzne ! Na zewnątrz przy reflektorach słychać puszczanie i chwytanie styków przekaźnika, że jak trzyma się obroty na ok. 2000 to efekt pulsowania znika a gdy znów silnik leci na obrotach jałowych problem powraca. Wygląda to jak stary rzęch aż wstyd stać takim samochodem na parkingu jak ludzie patrzą ze w aucie dyskoteka. Auto za 102tys zł a tu taka wtopa. Pan powiedział „ Ja Pana rozumiem czekamy na informację od NISSANA i jak tylko coś będziemy wiedzieć dam Panu znać lub proszę dzwonić pod koniec następnego tygodni … filmikami dysponujemy wysłaliśmy kilka do nissana „… no i nic… będę ich molestował w czwartek za tydzień. Mam od poniedziałku urlop więc chciałem im zostawić auto do sprawdzenia a tu d*pa…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nonie potraktował Cię olewająco! Rzeczowo wyjaśnił,nie może nic zrobić dopóki Nissan czegoś nie wymyśli.Konkretna rozmowa.Po prostu czekać i monitorować,albo samemu gnieść centrale niech wiedzą że jest wk****cy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj rozmawiałem z serwisem Yama w Osielsku na temat falowania napięcia na wolnych obrotach.

Odpowiedź Pana z serwisu: Nissan nie traktuje tego jako wady.

Mogę przyjechać do serwisu na przegląd i weryfikację, ale oni nic w tym temacie nie zrobią.

Żenada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy na angielskim forum Qashqaia nie piszą o tym problemie. Zajrzę tam wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...