Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Obroty jałowe w 2.0 benzyna


grzesiek_1986
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie od posiadaczy Xtraila 2.0 benzyna. Jakie macie wolne obroty na biegu jałowym po rozgrzaniu silnika? U mnie utrzymują sie na poziomie 1000 obr/min. Mam też tak że jak wcisne sprzęgło np na krzyżowce albo wrzuce ba luz to przed dłuższą chwile obroty utrzymują sie na poziomie 1500 a dopiero po dluzszej chwili spadają na 1000. Do tej pory w każdym aucie jakie miałem wolne obroty po rozgrzaniu utrzymywaly sie poniżej 1000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą tak bywa. U mnie też. Spróbuj wyłączyć klimę, puść hamulec i zobacz czy nie wyrównał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly czas tak samo. Testowałem na różne sposby. I to że wolno opadają czu to po wysprzegleniu czy wrzuceniu na luz. Spafsja na 1500 i dopiero po dłuższej chwili spadają na 1000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpada. Otatnio wymieniana uszczelka. Glowica sprawdzona na 100% po kompleksowym serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly czas tak samo. Testowałem na różne sposby. I to że wolno opadają czu to po wysprzegleniu czy wrzuceniu na luz. Spafsja na 1500 i dopiero po dłuższej chwili spadają na 1000

 

Na 100% to nie jest normalne,obroty powinny spaść poniżej 1000. Tak mnie to zaciekawiło , że aż poszedłem sprawdzić.Odpaliłem samochód przy -1 stopniu i na pierwszym zdjęciu widać obroty.Ja liczę , że jest to w granicach 1200 obrotów. Po chwili gdy silnik się trochę rozgrzał obroty spadły na 1000.Dałem mu jeszcze chwilę i na 2 zdjęciu widać jak temperatura silnika się podniosła i obroty spadły sporo poniżej 1000.Szacuję na 850, bo silnik na pewno nie był jeszcze nagrzany do maximum. Także nie wierzę, że jest to normalne w zimę , że silnik rozgrzany chodzi na 1000 obrotów.Nigdy tego u mnie nie było. Te silniki mają taką kulturę pracy, że jak spadnie na wolne obroty po rozgrzaniu to w ogóle ich nie słychać wewnątrz i praktycznie z zewnątrz też. Jednym słowem - jeżeli wolne obroty trzymają się w granicy 1000 to nie jest to normalne.

U mnie przy wysprzęgleniu czy na skrzyżowaniu, obroty spadają do 800 praktycznie natychmiast.

post-101243-0-37547100-1519130863_thumb.jpg

post-101243-0-26025000-1519131064_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i na lpg i na bp. Jutro zrobie zdjecie u siebie. Jak dlugo Twoje auto chodzi na ssaniu? U mnie dość dlugo.wg mnie za dlugo. A i obroty na ssaniu mam 1500 a nie 1200 jal u Ciebie.

Ale jest jeszcze jedna ciekawostka gdy podlacze fejsa i program torqe na telefonie to pokazuje mi wolne obroty w granicach 850. Coś mam nie tak z ładowaniem mam 15.2V może te obroty mają z tym coś wspólnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzony regulator alternatora. Sprawdź pomiar na obciążeniu światłami albo szyba grzaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i na lpg i na bp. Jutro zrobie zdjecie u siebie. Jak dlugo Twoje auto chodzi na ssaniu? U mnie dość dlugo.wg mnie za dlugo. A i obroty na ssaniu mam 1500 a nie 1200 jal u Ciebie.

Ale jest jeszcze jedna ciekawostka gdy podlacze fejsa i program torqe na telefonie to pokazuje mi wolne obroty w granicach 850. Coś mam nie tak z ładowaniem mam 15.2V może te obroty mają z tym coś wspólnego?

 

U mnie auto chodzi niezbyt długo, zależy od obciążenia silnika i oczywiście temperatury na zewnątrz. Mam trzy auta i z tego co wyczułem to chyba wszystkie rozgrzewają się dość szybko i jednakowo długo.Oczywiście z zegarkiem na ręku nie mierzyłem.Wydaje mi się , że to akurat zależy od sprawności termostatu, jeżeli jest ok to silnik powinien się stosunkowo szybko nagrzewać, a tym samym szybciej spadnie z ssania. Ale ładowanie 15,2V to stanowczo za dużo i też jestem zdania, że regulator siadł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik OR20DE z manualna skrzynia powinien mieć wolne obroty w granicach 650 +/-50, automat w okolicach 700 +/-50. 1000 to zdecydowanie za dużo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie 15 nawet z grzaniem szyby swiatlami i dmuchawa. A gdzie w xtrailu jest regulator? Chyba nie na wierzchu alternatora tak jak w innych autach? Bo patrzyłem i nie widzialem nic takiego co by wyglądało na regulator. A jeżeli chodzi o te obroty to gdzie mam zacząć szukać usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tylko gdzie szukac usterki? Czujnik ten przy głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 A gdzie w xtrailu jest regulator? Chyba nie na wierzchu alternatora tak jak w innych autach? Bo patrzyłem i nie widzialem nic takiego co by wyglądało na regulator

 

Regulator jest w alternatorze, teraz już nie robią regulatorów napięcia osobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś podrzucić jakiś link to regulatora? Nigdzie nie mogę znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś podrzucić jakiś link to regulatora? Nigdzie nie mogę znaleźć.

 

http://allegro.pl/regulator-alternatora-nissan-primera-x-trail-i6649311874.html

 

Tylko pewnie cały alternator używkę dostaniesz taniej jak ten regulator :)  Choćby ten:

 

http://allegro.pl/alternator-2-0-16v-nissan-x-trail-t30-01-07-i7155009938.html

 

albo jeszcze tańszy"

 

http://allegro.pl/alternator-nissan-x-trail-t30-2-0-16v-i6755537450.html

Edytowane przez Kalapan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w zaprzyjaźnionym warsztacie elektromechanicznym i regulator został zamówiony. Bedzie kosztowal ok 100 zl. Z używką różnie bywa może sie okazać że jest taki sam albo i gorszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro bede naprawial alternator zobaczę być może to zwiększone ładowanie ma wplyw na obroty. Być może obroty są ok tylko wskaźnik swiruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KAlapan: oryginalny silnik tak, ale nie w gazie...

 

Ale o co chodzi, bo nie za bardzo kumam do czego się odnosisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o co chodzi, bo nie za bardzo kumam do czego się odnosisz :)

U mnie sprawa obrotow wyglada nastepujaco. Zdjecie 1 zaraz po odpaleniu temp. zewnetrzna -5°,zdjecie 2 temp silnika 87°e73883bbf03573e5e262a3dddfcfc640.jpg5f46bf5852a0802c3b5e94fe07ef1eeb.jpg

 

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...