Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

R51 AT 2,5DcI 171KM wyciek pod samochodem


DiakOn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kiepsko to widzę, ale może komuś coś przyjdzie do głowy na pocieszenie?

Dzisiaj pod samochodem znalazłem sporą kałużę .

Kolor jasny, kawa z mlekiem (na zdjęciu).

Osłona pod komorą silnika jest sucha - mokra natomiast i pełna tej cieczy jest osłona pod skrzynią biegów.

 

Nie wspomnę już o tym, że sprawdzając niezwłocznie poziomy płynów - w zbiorniczku wyrównawczym jest ciemno/czarny  kilku milimetrowy kożuszek ://

Płynu chłodzącego dolewałem kilkukrotnie w roku, poziom oleju w silniku stale niezmienny, auto pali na dotyk nawet w mrozach. Na zimnym szarpie przy zmianie biegów z 1/2 i z 2/3 - po nagrzaniu problem nie występuje- jest idealnie.

Zacząć od mechanika od skrzyń, czy silników? Na kołach, czy laweta :> 

post-95133-0-66273300-1518958870_thumb.jpg

post-95133-0-88006900-1518958879_thumb.jpg

post-95133-0-54040100-1518958884_thumb.jpg

post-95133-0-57808600-1518958890_thumb.jpg

post-95133-0-45080500-1518958896_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada jak olej zmieszany z plynem chłodniczym. skrzynia  automatyczna ma wstępne chłodzenie oleju przez przewód na dole głównej chłodnicy i tam to może pękać i mieszać się z plynem,   a olej w silniku czysty? 

 

jeśli to skrzynia to zdecydowanie laweta. moze jeszcze sie uda uratować ale koniecznie rozlozenie wszystkiego i dokladne czyszczenie. albo nowa skrzynia

Edytowane przez camo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak, olej w silniku jest czysty.

Ciekawe tylko skąd to wycieka... no to laweta i do serwisu skrzyń :/

Edytowane przez DiakOn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.youtube.com/watch?v=wd74pJJ5QG8

 

tu jest przykłąd wyłączenia tej chłodnicy z obiegu. w USA wielu użytkowników nissanów to robiło . ja tez mam cos takiego, zrobiłem profilaktycznie gdy dowiedziałem sie że jest ryzyko przecieku. jeśli odepniesz 2 końce przewodu  na tej chłodnicy( te które na filmie sa ślepo zakończone) to mozesz sprawdzić czy z pozostawiaonych otworów wycieknie coś poza czerwonym olejem skrzyni biegów. jeśi pocieknie ta kawa to masz przyczynę. 


 

tu jest to zrobione bez dodawania zaślepek 

Edytowane przez camo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Camo jesteś pewien?? W tej generacji YD25, skrzynia automatyczna ma własny niezależny system chłodzenia oleju nie powiązany w żadnym miejscu z układem chłodzenia silnika. Rozbierałem ten system bo ułamał mi się króciec chłodnicy oleju skrzyni ale nie znalazłem tam żadnego powiązania z chłodzeniem silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem tylko jak jest w benzynie, tam przewód z olejem ze skrzyni przechodzi przez dół chłodnicy silnika i potem dalej w górę do dodatkowej chłodnicy skrzyni biegów. ten odcinek w chłodnicy silnika często koroduje i wpuszcza płyn do oleju. może diesel ma inaczej, tego nie sprawdzałem. 


i jaka była  przyczyna tego wycieku ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety napisze Ci krótko: Masz przechlapane.

Jeżdżę Xterr'ą 2006 i temat długo analizowałem przed zakupem. W poczatkowych latach produkcji R51 i N50 i to co najmniej do 2008 były montowane wadliwe chodnice które korodowały i następowało wymieszane oleju skrzyni AT z płynem chłodniczym. Po różnym przebiegu, po różnym okresie. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz informacje że w Stanach po uznaniu tego jako wady konstrukcyjnej Nissan a nawet dealerzy samochodow używanych pokrywali częściowo naprawę.

Ja prawie miesiąc zastanawiałem się, czy kupić swoją Xterr'ę bo to też jej dotyczyło.

Na szczęście (powiedzmy) kupiłem samochód ze Stanów po wypadku i miałem chłodnicę wymienianą, bóg wie co jeszcze, ale od 5 lat jeżdżę nie odczuwam niczego co mogłoby być następstwem tamtego wypadku.

Jeśli skrzynia będzie do odratowania to koszty może nie będą duże, ale na pewno dotkliwe.

Ja na wszelki wypadek od razu wymieniałem po zakupie olej (ok 66tyś mil) i teraz po 150tyś. też nic nie było w oleju.

Poszukaj informacji pod hasłem "strawberry milkshake nissan"

Jako ciekawostkę podam że specjalnie szukałem Nissana 4.0 w benzynie i tylko różnica 10tyś pomiędzy N50, a R51 spowodowała ze nie kupiłem Pathfindera. Przymierzałem się też do Frontiera z 2006r ale nie wyszło. Wszystkie trzy modele są tym obciążone.

Edytowane przez Manchi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety napisze Ci krótko: Masz przechlapane.

Jeżdżę Xterr'ą 2006 i temat długo analizowałem przed zakupem. W poczatkowych latach produkcji R51 i N50 i to co najmniej do 2008 były montowane wadliwe chodnice które korodowały i następowało wymieszane oleju skrzyni AT z płynem chłodniczym. Po różnym przebiegu, po różnym okresie. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz informacje że w Stanach po uznaniu tego jako wady konstrukcyjnej Nissan a nawet dealerzy samochodow używanych pokrywali częściowo naprawę.

Ja prawie miesiąc zastanawiałem się, czy kupić swoją Xterr'ę bo to też jej dotyczyło.

Na szczęście (powiedzmy) kupiłem samochód ze Stanów po wypadku i miałem chłodnicę wymienianą, bóg wie co jeszcze, ale od 5 lat jeżdżę nie odczuwam niczego co mogłoby być następstwem tamtego wypadku.

Jeśli skrzynia będzie do odratowania to koszty może nie będą duże, ale na pewno dotkliwe.

Ja na wszelki wypadek od razu wymieniałem po zakupie olej (ok 66tyś mil) i teraz po 150tyś. też nic nie było w oleju.

Poszukaj informacji pod hasłem "strawberry milkshake nissan"

Jako ciekawostkę podam że specjalnie szukałem Nissana 4.0 w benzynie i tylko różnica 10tyś pomiędzy N50, a R51 spowodowała ze nie kupiłem Pathfindera. Przymierzałem się też do Frontiera z 2006r ale nie wyszło. Wszystkie trzy modele są tym obciążone.

jaki olej lejesz na wymiane? i ile litrów ?  i czy wymieniasz z miski czy z chłodnicy też ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej z miski aż spłynie do końca. Około 10 litrów bodajże powinno wejść. Wlewanie strzykawką przez bagnet.

Olej czerwony Elfmatic G3 bodajże. Ostatnia wymiana pod koniec zeszłego lata i nie mam pewności ile było dokładnie wlane.

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 l  z lekkim hakiem wchodzi na sucho, na wymianę przewidziane jest 6 l, mi weszło trochę ponad 7 po wydmuchnięciu kompresorem oleju z chłodnicy i przewodów.  płyn powinien spełniać normę nissan matic J, ja zalałem Valvoline ATF. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne że jak silnik pracuje a skrzynia jeat na P to słychać przelewajacy się lub powiedzmy bulgoczacy olej w skrzyni?

Montowałem ostatnio instalację do radia 2din plus kabelki i przekaźnik do oświetlenia na dachu. Żeby ogrzać siebie i plastiki w środku pracował silnik. Wyraźnie słyszałem olej w skrzyni.

Edytowane przez Manchi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic takiego dotąd nie zauważyłem, przy najbliższej okazji sprawdzę.


jesli cos mi  przypomina bulgotanie to tylko dźwięki z tłumika. sprawdzałeś poziom oleju w skrzyni? 

Edytowane przez camo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...