Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] SR20DE + BRC problem z optymalnym ustawieniem


Grimis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
świeżutko założyłem instalację BRC.
Samochod na gazie i na benzynie był słaby, szarpał przy przyspieszaniu, na biegu jałowym falował, miał zbyt niskie obroty nawet 725, jadąc przy wysprzęgleniu gasł, przy przełączeniu na benzynę gasł również, na jałowym dodając gazu i puszczając gaz obroty spadały z wysokich tak nisko ze gasł.
Przed założeniem, obroty na jałowym fabryczne 750, brak falowania, równiutko, przepustnica czysta, silniczek krokowy i czujnik ok, przepływke własnoręcznie mierzylem, tez ok.

Wymnieniłem kopułkę i oczywiście świece.
Troche tak pojeździłem, wywalił błedy:
P0134 - grzałka pierwszej sondy lambda
P0171 - zbyt uboga mieszanka.

Pojechałem do gazownika, skorygował mapy gazu. Jakoś sie dało jeździć ale wciąż niedobrze.
Wyskoczyły te same błędy.
Wymnieniłem sondę lambda, skasowałem błędy.

Jeżdzę teraz tylko na benzynie zeby mapy się poprawiły.

Na Torque widze ze obie sondy falują prawidłowo.
Poprawiło się, jest moc, nic nie szarpie, ale mam duże spalanie. Niestety na wolnych obrotach bez obciążenia, obroty potrafia spadac nawet do 680, wtedy ECU koryguje i podskakują i tak w kółko.
Widze tez ze poprawki krótkoterminowe sięgają nawet -25% na wolnych obrotach, akurat na to zwrocilem szczególną uwagę. w Zakresie 2000-3000 obrotów sa niewielkie, tylko długoterminowe potrafia siegac okolo 20%.

Mam 2 pytania do was doświadczonych z gazem.
1. Czy teraz jak zrobie kilkanascie cykli od zimnego do rozgrzanego w miescie/trasie to mapy benzyny wrócą do optymalnych ustawięń? powiedzmy ok 300km.
2. czy warto zrobić mu na benzynie naukę wolnych obrotów? Moze to pomoze z niskimi obrotami na jałowym biegu bez obciążenia? Z obciążeniem typu światła i inne, obroty trzyma okolo 900.

Jeśli mapy benzyny ustawią się jak należy, dopiero wtedy chce jechać do gazownika zeby skalibrował mapy gazu.

Prosze o pomoc doświadczonych kolegów.
Z góry dzieki!
pozdrawiam

 

p.s. przeczytałem podobne tematy związane z moim problemem na forum, niemniej wciąż nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.

Edytowane przez Grimis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie, skoro korekta jest -25% to mogą lać wtryski pb lub lpg, puszczać reduktor, przepływka niedomagać itp. Trzeba wszystko po kolei wykluczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę tylko na pb zeby mapy wróciły do normy.

Przepływka była sprawdzana. Jesli chodzi o instalacje gazowa, to tak jak pisalem,  jest świeżutko założona.

Aktualnie faluje mi troche na wolnych obrotach bez obciążenia (wszystko wyłączone).

Oscyluje wokół 750, spada do 680, koryguje podnosi do 800, i tak w kółko. Tylko na wolnych ma tak dużą korektę.

 

Potrzebuje sie dowiedziec czy komputer optymalizuje mapy na podstawie odczytów, czy jak to wygląda? Jesli tak jest to powinien w końcu wypracować optimum.

Niedługo jadę w dłuższa trasę na poludnie Polski, stąd mój pospiech zeby doprowadzic na benzynie do ładu, i zeby gazownik ostatecznie skalibrował mapy na gazie, no i zeby autko śmigało nareszcie :)

Z góry dzięki Ulisses za wszelkie wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popsika plakiem czy czymś podobnym koło wkrętek w kolektorze, może masz lewe powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wcześniej pisałeś, że od 2k do 3k rpm długoterminowa jest +20? To jak dokładnie to wygląda? U kogo zakładałeś instalację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dino, przed zalozeniem gazu mial stale obroty na 750, przepustnica czyszczona, sam wszystko regulowalem. Byla igla. Dopiero po zalozeniu wyszly kwiatki.

 

@Ulisses Od 2k do 3k poprawki są niskie, nie zwracałem duzej uwagi bo czuć ze ma moc, nic nie rwie i byly mniej wiecej ponizej 10%.

Powyzej 3k juz nie zwracalem uwagi bo idzie bez szarpniec i jest ok.

Najbardziej skupilem sie na wolnych obrotach, bo tam zauwazylem falowanie i opadanie do nawet 680.

Dzisiaj rowniez obserwowalem jak to wyglada:

obroty okolo 780 i pojawiaja sie poprawki -7%, -14%, -21%, obroty spadaja 750, 730 az spadnie do 680, i obroty znowu podskakują do mniej wiecej 780.

I tak w kolko.

Instalacje zakładałem u Sławomira Barabasza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dino, przed zalozeniem gazu mial stale obroty na 750, przepustnica czyszczona, sam wszystko regulowalem. Byla igla. Dopiero po zalozeniu wyszly kwiatki.

 

dlatego napisałem abyś psiknął na kolektor, bo jak to tak działa po założeniu gazu to podejrzewam, że nie zdejmowali kolektora do wiercenia lub nie założyli nowych uszczelek jeżeli zdjęli i dlatego możesz mieć lewe powietrze, pokaż zdjęcie z ciekawości 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

psiknij koło wkrętek, bo jeżeli wiercony tak jak myślę, to w tym miejscu jest cienka ścianka, ten wkręt :D z blachą, wkręcony w kolektor czy tam było miejsce do przykręcenia?? :D, do tego jak nie udało się wszystkiego wyssać :D to może coś poleciało w cylinder :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacje zakładałem u Sławomira Barabasza.

To na niezłego papraka trafiłeś. Odstaw mu auto niech szuka, skoro przed założeniem instalacji było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie dobrze to wygląda. Mialem nadzieje ze cos sam moge zrobic.

A wiec lewe powietrze moze łapac i to jest przyczyną. Da sie to jakoś uszczelnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem co jest przyczyną, ja tylko sugeruję co można sprawdzić a z drugiej strony najlepiej zrobić jak pisał Adam :D niech walczy 


z ciekawości gdzie masz filtr oleju?? pod kolektorem czy z boku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na niezłego papraka trafiłeś. Odstaw mu auto niech szuka, skoro przed założeniem instalacji było ok.

 

Instalacje zakładałem u Sławomira Barabasza.

 

Aż tak źle nie zakłada, nie przesadzaj :)

Ja u niego zakładałem 6 lat temu w takiej samej primerce i nie miałem problemów, miejsca wierceń przy zbiorniku dobrze zabezpieczone, prowadzenie przewodów itp. też ok. Minusem to brak ustawiania gazu z sondą AFR i efektem tego przelane, co potem skorygował co nieco ulisses, na ile brc pozwala :)

Możliwe, że już sam nie robi tylko syn, to może mieć znaczenie :) 

Mam wrażenie, że miałem krótsze wężyki od wtrysków i bardziej schowane. 

 

Tak miałem zamontowane:

post-11065-0-79092300-1521108210_thumb.jpg

 

Odnośnie problemu:

Ja bym odpiął sondę lambda i zobaczył czy wtedy lepiej pracuje na jałowych - przynajmniej równo. Może jej się coś się stało. Jak wykres pracy sondy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ciekawa historię z ostatniego roku, jak to barabasze robią klientów w *uja więc totalnie ich nie polecam.

Trzeba posprawdzac wszystkie miejsca gdzie była ingerencja, czy to elektryczna (wpięcie wiązki gazowej) czy to mechaniczna (wkrętki wtrysków, podciśnienia itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja bym odpiął sondę lambda i zobaczył czy wtedy lepiej pracuje na jałowych - przynajmniej równo. Może jej się coś się stało. Jak wykres pracy sondy? 

ale tu problem występuje tylko na LPG i zaczął się po montażu :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dino po powrocie do domu sprawdze gdzie jest u mnie fltr.

 

Tak problem zaczal sie po zamontowaniu LPG. Sonda lambda jest nowa. Jak podlądam na Torque to widze ze pracuje i faluje prawie w pelnym zakresie do 0.9v.

W poniedzialek pojade na regulacje, porozmawiam jak chce ten problem rozwiazać.

Napisze po wizycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tu problem występuje tylko na LPG i zaczął się po montażu :D

 

To że po montażu problem to zajarzyłem :) ale coś zrozumiałem że na benzynie też problem jest (że był słaby zarówno na gazie i na benzynie). 

W takim układzie jak tylko na LPG jest problem to do gazownika uderzyć! Albo może do innego... BRC ma gwarancję 2 lata i z tego co wiem na zasadzie sieci serwisów...

 

Mam ciekawa historię z ostatniego roku, jak to barabasze robią klientów w *uja więc totalnie ich nie polecam.

Trzeba posprawdzac wszystkie miejsca gdzie była ingerencja, czy to elektryczna (wpięcie wiązki gazowej) czy to mechaniczna (wkrętki wtrysków, podciśnienia itp.).

 

To mi opowiesz jak już wrócisz z ciepłych krajów po zimie :) W kwietniu uderzę do Ciebie w sprawie tego tip-in tip-out w Velu, chcę mieć jednak aksamitnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr oleju jest nisko pod kolektorem.

 

@ulisses to jak p. Barabasz nie poradzi sobie z problemem, to z checia do Ciebie sie zgłosze.

Chce auto wyregulowac i zeby smigalo. Jakos polubilem moja Primerke i szkoda mi by bylo sie z nia rozstawac.


Pod poniższym linkiem jest krótki filmik. Silnik pracuje na wolnych obrotach bez obciążenia, falują obroty, a co jakis czas spadają do okolo 600obr.

na 20s widac jak opadają.

Tak poza tym to wygląda na to ze wszystko gra.

Na jutro jestem umówiony do p. Barabasza. Zobaczymy co z tym zrobi.

Edytowane przez Grimis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedno cyknięcie w 20s to jest to falowanie obrotów? 

Nie wiem czy można nazwać to falowaniem... 

Na moje to jakby na chwilę wypadł zapłon...

Z rzeczy których jeszcze nie wymieniłeś to ewentualnie zostały kable wysokiego napięcia :) 

Czy był zmieniany kąt wyprzedzenia zapłonu? Na jakiej benzynie jeździł gdy poszedł na zrobienie LPG 95/98?

 

Jestem ciekaw co na to powie gazownik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, takie cykniecie i spadaja obroty nagle, pozniej w koncowce filmu jest nastepne.

Chcialem do tego nagrac co pokazuje torque ale nie mam drugiego telefonu :)

Ale mnie wiecej to wyglada tak, obroty na jałowym okolo 760, pojawia sie poprawka krótkoterminowa -7%

obroty leciutko spadaja, pojawia sie poprawka -15% , obroty jeszcze spadaja i pozniej pojawia sie poprawka okolo -21% i wtedy nastepuje tąpniecie w obrotach do okolo 620 i natychmiast korekta i obroty sie podnoszą, i tak dalej w cyklach.

 

Falowanie jest non stop, takie leciutkie, i co pewien czas następuje tąpnięcie w obrotach.

Wczesniej, przed zainstalowaniem gazu, po ty, jak zrobilem mu nauke wolnych obrotów, to caly czas trzymal 750. Zadnego falowania.

 

No moze wypada jakis zapłon, ale na wyzszych obrotach tego nie czuc, nic nie faluje. Na zimnym tez nie ma falowania, nie czuc zeby jakis zapłon wypadal. Obserwuje problem tylko na cieplym.

 

No tak, kable wysokiego napiecia moglbym wymienic, ale wydaje mi sie ze one sa ok.

 

Kąt wyprzedzenia zapłonu nie był zmieniany. Jeżdżę na Pb95.

 

Filtr paliwa wymieniałem jakieś 30k km temu, chyba nie jest problemem. No nie wiem co z tym zrobic.

Tez jestem ciekaw co gazownik na to powie. Nie spodziewam się zbyt wiele, w szczególności po tym jak mi doradził zeby podłożyc papierek pod srubke ograniczająca dolne położenie przepustnicy.

Potraktowałem to jako żart :)


@Dino co to za plak do sprawdzania szczelnosci? co to za srodek i gdzie moge go dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...