Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nagły znaczny wzrost spalania


dedzior
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

 

Nie znalazłem pokrewnego tematu, więc bardzo proszę o pomoc.

 

Jestem w posiadaniu 350tki Zetki od równo roku czasu. W pierwszym sezonie przejechane ok. 10000km, bez JAKIEJKOLWIEK usterki, nawet drobnej awarii. Pod koniec sezonu (koniec października 2017r. zaświeciły się kontrolki sugerujące zmianę klocków hamulcowych z powodu zużycia. Zetka jest w wersji USA - zaciski ATM; klocki które są założone do zacisków, były szlifierką kątową "formowane" do kształtu poprzednich klocków (na wzór), bo inaczej nie mieściły się w zacisku (różnica pomiędzy wersją EU a USA, trzeba klocek troszke poprzycinac żeby wszedł). 

Klocki wulkanizator założył (miał z tym duuuży problem, nie było to założenie na "press-fit" tylko metodą młota i siły...). 

Zmieniany był tylko przód, bo z tyłu stan okładzin był OK.

Po założeniu kontrolki "hamulcowe" na desce zgasły i rozpoczął się problem... :

 

spalanie od czasu wymiany klocków wzrosło o 20-25%. Styl jazdy identyczny. Myślałem że już zima (temp ok 0C) i za zimno i stad to spalanie - zrobiłem ok. 1000 km po wymianie klocków do końca sezonu i auto do garażu na zimę.

 

Od kilku dni temperatury pozwoliły wyjechac na "wiosenne" drogi, jednak spalanie dalej 20-25% wyższe. 

Dzisiaj byłem u kolejnego wulkanizatora - po ściągnięciu kół okazało się, ze klocki dosyc duży opór generują i koła przendie za ciężko się kręcą - zdjął, podocinał klocek szlifierką gdzieniegdzie i założył (po założeniu faktycznie koło o wiele luźniej chodziło). 

Wyjechałem, pojeździłem, i spalanie dalej takie samo :(((((.

 

Odchodzę od zmysłów, nie mam absolutnie koncepcji co może byc przyczyną wzrostu spalania aż o tak drastyczną wartośc. 

Proszę pomóżcie.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I później kup auto od takiej osoby, która robi rzeźbę przy praktycznie najważniejszej rzeczy w aucie - heblach. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - jego auto, to robi z tym co chce. Póki nie sprzedaje ulepa i o tym nie informuje to ok.

 

Czyli jakie spalanie masz teraz?

Edytowane przez extrabot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - jego auto, to robi z tym co chce. Póki nie sprzedaje ulepa i o tym nie informuje to ok.

 

Czyli jakie spalanie masz teraz?

bądź poważny z takim ulepem w zetce to on jest niebezpieczny dla otoczenia nie liczy się tylko kasa, a klocki najtansze do wersji usa to na prawdę koszt 20 litrów PB więc nie szukaj usprawiedliwienia dla takiego czegoś.

 

po jakiej kalkulacji odnotowales wzrost spalania ?

Edytowane przez Cytrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki. Wersja EU też ma wskaźnik zużycia klocków?

 

A co do tematu... jak można szlifować i docinać klocki, skoro są bez problemu dostępne na rynku i o wiele tańsze od tych pod system Brembo?

Edytowane przez patrick1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bądź poważny z takim ulepem w zetce to on jest niebezpieczny dla otoczenia nie liczy się tylko kasa, a klocki najtansze do wersji usa to na prawdę koszt 20 litrów PB więc nie szukaj usprawiedliwienia dla takiego czegoś.

 

po jakiej kalkulacji odnotowales wzrost spalania ?

 

Nie pochwalam takich rzeczy, sam bym tego zrobił. Ale przycięcie klocka po obwodzie nie powoduje, że auto przestanie hamować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pochwalam takich rzeczy, sam bym tego zrobił. Ale przycięcie klocka po obwodzie nie powoduje, że auto przestanie hamować. 

Tak, ale może np klocek się zblokować w pozycji dociskającej do tarczy i spowodować hamowanie tylko jednego koła po odpuszczeniu hamulca co może doprowadzić do nieoczekiwanej zmiany kierunku ruchu pojazdu.

 

bądź poważny z takim ulepem w zetce to on jest niebezpieczny dla otoczenia nie liczy się tylko kasa, a klocki najtansze do wersji usa to na prawdę koszt 20 litrów PB więc nie szukaj usprawiedliwienia dla takiego czegoś.

 

po jakiej kalkulacji odnotowales wzrost spalania ?

Nawet niech kosztuje te 40litrów lpg albo i 100kg węgla, to nie jest miejsce na oszczędności i rzeźbienie...

Edytowane przez elczupakadra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy chyba nie czytają że zrozumieniem - zaciski są ATM a nie brembo, więc klocki o innym formacie tam wchodzą... Zanim zarzucisz mi kolego oszczędzanie na hamulcach zorientuj sie najpierw, że klocków pod w/w zacisk nie ma w ofercie nigdzie więc trzeba kombinować j/w. Myślisz że kombinowalbym w ten sposób mając pod nosem spasowane elementy do kupienia? Chodzi o ok 0,5mm-1mm docięcia na obwodzie , żeby klocek siadł i równolegle się prowadził... Nie wiem czy to maskowanie problemu związanym równocześnie z wymiana klockow i niezależnie od wymiany czynnikiem sprawczym jest co innego, ale spalanie jest 1/4 wyższe praktycznie bezpośrednio po wymianie. Klocki po ściągnięciu kół oddaja rownomiernie. Jeśli ktoś wyżej nazywa w/w ,,zabiegi,, ulepianiem auta to nie komentuje tego nawet. Prosiłem tylko czy ktoś ma jakąś koncepcje skąd ten nagły wzrost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie jest realnie wyższe - pomiar uśrednionego spalania z kompa przekłada się na spalanie na kołach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto gorzej sie odpycha, tzn. ciężej toczy ??

Ps. Może chesz przejść na system hamulcowy brembo :) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto gorzej sie odpycha, tzn. ciężej toczy ??

Ps. Może chesz przejść na system hamulcowy brembo :) ??

 

Jaka cena za brembo? Wliczasz tarcze + klocki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...