Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11]Dziwny dźwięk po uruchomieniu klimatyzacji


gibek1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

 

Proszę was o pomoc forumowicze może ktoś z was juz miał taka przypadłość, ja posiadam już swoja diagnozę usterki ale chciał bym sie was poradzić.Problem polega na tym ze po uruchomieniu klimatyzacji slychać jak by syczący odgłos z wentylatorów tak jak by brakowało już gazu w klimie czy mieliście cos takiego u siebie w swoim j11? Jeśli to odgłos kończącego się gazu to jak nalpiej to ogarnać ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm oby nie, niestety jak w większości nowych samochodów układ klimatyzacji  w QQ J11 napełniony jest czynnikiem roboczym R1234yf, koszt ponownego napełnienia to około 1000 zł  :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napełniają już starym, mają przejściówki w większości stacji. A ten syk to raczej trafnie oceniasz, chyba że dostało się chłodnicy klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja wam powiem że w mojej ( już nie ) nówce - tez słyszę syk po uruchomieniu.

 

Ale to mam od początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm oby nie, niestety jak w większości nowych samochodów układ klimatyzacji w QQ J11 napełniony jest czynnikiem roboczym R1234yf, koszt ponownego napełnienia to około 1000 zł :thumbsdown:

Tak jak kolega Manix napisał , napełniają bez problemu starym czynnikiem. Ja w zeszłym roku jak kupiłem Qashqai j11 ( używanego 2,5 latka ) i zabrałem na przegląd do ASO , to bez problemu napełnili starym czynnikiem.

 

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja podłączę temat z dziwnym dźwiękiem po zgaszeniu klimatyzacji.

 

Wczoraj wyjechałem o 18 do garażu.

A mówię po całym dniu sprawdzę olej po pół godzinie.

Oleju mam na zagięciu. Czyli ok 05 cm powyżej kropki.

Ale nie o tym.

 

Słyszę pisk syk co ok 10 15 minut.

Nasłuchuje i jakby znad alternatora. Ale chwytając za rurkę klimy nad altkiem czuje drgania podczas pisku.

Zobaczcie jak się uda wjliec link

 

https://1drv.ms/v/s!AmZnZD-XQfRbh5Qn1qX2-SYFTphJ1w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Manix napisał , napełniają bez problemu starym czynnikiem. Ja w zeszłym roku jak kupiłem Qashqai j11 ( używanego 2,5 latka ) i zabrałem na przegląd do ASO , to bez problemu napełnili starym czynnikiem.

 

Wysłane z mojego Lenovo A6020a40 przy użyciu Tapatalka

Jeżeli nie wypłukali układu,to po jakimś czasie możesz mieć problemy!.Połączenie tych dwóch czynników daje kwas (chyba siarkowy) Serwisy które zajmują się tym profesjonalnie,demontują kompresor czyszczą z pozostałości oleju,przepłukują układ i montują na nowo.Wszystko po to by nie powstał kwas,który może zniszczyć klimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plaga jakaś ? bo mi też dziś syczy po włączeniu klimatyzacji. Inna sprawa że przez zimę AC było cały czas wyłączone. Może nie było smarowania i coś tam skorodwało i gaz ucieka ? Tylko gdyby była dziura to by sie ulotnił w dwie minuty.

Doszedł ktoś co to może być ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plaga jakaś ? bo mi też dziś syczy po włączeniu klimatyzacji. Inna sprawa że przez zimę AC było cały czas wyłączone. Może nie było smarowania i coś tam skorodwało i gaz ucieka ? Tylko gdyby była dziura to by sie ulotnił w dwie minuty.

Doszedł ktoś co to może być ??

Też mi syczy po włączeniu klimy, ok 2 sekundy syk a potem ok. Klima działa bo sprawdzałem termometrem.

Edytowane przez tomek0102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

 

Proszę was o pomoc forumowicze może ktoś z was juz miał taka przypadłość, ja posiadam już swoja diagnozę usterki ale chciał bym sie was poradzić.Problem polega na tym ze po uruchomieniu klimatyzacji slychać jak by syczący odgłos z wentylatorów tak jak by brakowało już gazu w klimie czy mieliście cos takiego u siebie w swoim j11? Jeśli to odgłos kończącego się gazu to jak nalpiej to ogarnać ? 

W qq w przypadku gdy nie ma czynnika  to klima napewno się nie włączy ze względu na zawór bezpieczeństwa przed zatarciem (ciśnieniowy). Może to kwestia zacinającego się sprzęgiełka na kompresorze klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może to normalne? w aucie mojej zony także po włączeniu klimy jest chwilowy syk, efekt jakby przelewania się...potem takze pojawia się, jak sprezarka znów się złącza... w roznych autach ten odgłos jest mniej lub bardziej slyszalny...w niektórych w ogole...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsłuchalem się w ten dźwięk i wg mnie to nie jest syk tylko jakby tarły o siebie dwie metalowe części, tak jakby jakiś wentylator tarł o metalową obudowę. Trochę podobny to dźwięk jaki wydają zardzewiałe tarcze hamulcowe gdy delikatnie hamujemy.

 

Po włączeniu AC dźwięk stopniowo narasta po czym stabilizuje się, po wyłączeniu AC stopniowo zanika, jakby w rytm zmniejszającej się prędkości obrotowej jakiegoś wirnika (sprężarki ??), intensywność dźwięku nie zależy od siły nawiewu.

Czasem po wyłączeniu AC i ponownym włączeniu dźwięk już się nie pojawia.

 

Może faktycznie brak używania AC zimą spowodował brak smarowania czegoś tam i teraz jakby coś obracało się na sucho ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponował udać się do serwisu klimy,gdzie robią przeglądy i remonty układów,niezależnie od ASO i tam skonfrontować ten dźwięk.Na pewno nie podejdą do tego jak ASO czyli TTTM,a będą szukali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytalem bo mnie to nie interesowalo. Dostalem zastepczy i nastepnego dnia odebralem naprawiony. Chyba malo gazu bylo i syczenie to jest objaw tej malej ilosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm oby nie, niestety jak w większości nowych samochodów układ klimatyzacji w QQ J11 napełniony jest czynnikiem roboczym R1234yf, koszt ponownego napełnienia to około 1000 zł :thumbsdown:

E to chyba urban legends.

 

1. Prawda r1234yf jest od r134 droższy - dużo 3.5 raza (ceny za IC)

2. Nie wiem ile ma QQ pojemności, ale pewnie więcej jak 0.65kg nie ma, zatem tyle czynnika yf1234 kosztuje poniżej 500 zł

3. Wyjąwszy sytuację, w których cały czynnik zniknie przez dziurę (a nie jest to ta omawiana, bo klima u autora I postu działa), płacisz tylko za różnicę w wagach czynnika, w przeciwnym razie warsztat to złodzieje.

4. Ceny r134 ida w górę, a yf w dół, woęc pewnie zaraz się to w ogóle nie opłaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem malej ilosci czynnika (40%) bylo uszkodzenie uszczelki na jakims przewodzie. Musieli dac kontrast i dopiero sie okazalo ze to byla mikro ucieczka gazu. Prawdopodobnie powolutku od poczatku uciekalo ale ja nie szczegolnie mocno korzystam z klimy wiec nie zauwazylem ze slabiej chlodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc u mnie też zapewne gaz spierdzielił bo dziś jak zrobiło sie ciepło okazuje się że klima załącza się ale nie chłodzi.

Chyba więc wyjaśniło się że dziwne syczenie powoduje brak gazu w układzie klimatyzacji. :(

 

Swoją drogą kiedyś w autach jak nie było gazu to AC nie dało się włączyć no ale teraz mamy postęp technologiczny i archeologiczny.

 

 

Pewnie zawór ipustowy został zaprogramowany aby po upływie gwarancji śpuścić gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzis z ciekawości sondą K jaka temperatura powietrza wylatuje z kratek przy włączonej klimie

 

Warunki pomiaru:

-temp ustawiona na LO

- wentylator na 3

- nawiew tylko na kabine (kierowca, pasażer)

- temperatura zewnętrzna ok 20c

 

Po ok 7 min wyszło najmniej 3.9C

Co ciekawe co jakas chwilę temp wzrasta o ok 0.5c do 1c aby potem raptowanie spadać

 

Tak czy owak 3.9c to chyba prawidłowa temperatura...

Edytowane przez Pavllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dziś sprawdzałem temperaturę na wylocie ze środkowych nawiewów.

-klimatyzacja manualna

-wentylator w połowie obrotów

-pomiar na wolnych obrotach

-obieg zewnętrzny

-temp. na zewnątrz 21c

-temp. z nawiewów 2,5c

-też co jakiś czas temp. wzrasta o ok. 1c a potem spada


Nie dało mi spokoju to syczenie... podjechałem dziś do warsztatu który naprawia klimatyzacje. Sprawdzono ciśnienie w układzie, diagnoza-dziurawa chłodnica klimatyzacji. Przyszły tydzień wymiana chłodnicy... :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm..., tak na zdrowy rozum jak jest dziura to czynnika chłodniczego już nie ma.

Jak nie ma, to jakim cudem klima chłodzi ?

Chyba że czynnik ucieka tylko gdy pracuje klimatyzacja ale czy jest go na tyle dużo że wciąż jeszcze jest ?

Będę musiał też z moją podjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...