Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[p11 p11.144] Rdza przy wlewie paliwa.


kamilmag1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Ogólnie nie mam problemu z rdzą u siebie oprócz jednego miejsca, a dokładniej wlew paliwa.

Przerdzewiałe mam ten "kołnierz" (nie wiem jak to nazwać) od rury wlewu.

Można to wymienić

post-110546-0-20511600-1521108383_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to wymienieć. Numeru części bez VIN Ci nie podam.

post-106750-0-92604900-1521126465_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie taki dramat to stary pojazd gdzie większość z braci już przerobiona na żyletki. Nissan lubi korodować :) ... a te nowe raczej to tego wieku nie dadzą rady wytrzymać. 

Tak stare pojazdy to zazwyczaj brak serwisu, konserwacji tip.. bo się nie opłaci dodawać do pojazdu który kosztuje 150-300 euro.. I tak jest w tym przypadku.. zdjęcie pokazjuje brud , suf itp ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sky rocznik 2000, wszystko jest całe oprócz tego elementu. Podwozie się trzyma, jedynie malutkie ognisko rdzy na nadkolu, które zrobię na lato.
@OsobaNN Podeślę Ci VIN, może coś znajdziesz :)

Specjalnie, żeby odpowiedzieć na post musiałem Firefoxa instalować...

Opera pokazuje, że adblock działa chociaż jest wyłączony, Internet explorer nie wykrywa treści posta, albo wysyła cytat..

Edytowane przez kamilmag1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie taki dramat to stary pojazd gdzie większość z braci już przerobiona na żyletki. Nissan lubi korodować :) ... a te nowe raczej to tego wieku nie dadzą rady wytrzymać. 

Tak stare pojazdy to zazwyczaj brak serwisu, konserwacji tip.. bo się nie opłaci dodawać do pojazdu który kosztuje 150-300 euro.. I tak jest w tym przypadku.. zdjęcie pokazjuje brud , suf itp ..

 

Mam Primerę od 17 lat - więc nie musisz mi opisywać co ją lubi :P lub czego ona nie lubi...

 

Zszokował mnie ten wlew , bo u mnie jest elegancki - choć nigdy , przenigdy nie myłam tam (za klapką) auta , ani nie wycierałam do sucha , itp.

Ot , miejsce otwierane tylko podczas tankowania :)

 

 

@Sky rocznik 2000, wszystko jest całe oprócz tego elementu. Podwozie się trzyma, jedynie malutkie ognisko rdzy na nadkolu, które zrobię na lato.

 

 

(...)

Opera pokazuje, że adblock działa chociaż jest wyłączony, Internet explorer nie wykrywa treści posta, albo wysyła cytat..

 

No to fajnie, bo wlew mnie przeraził u Ciebie.

Nadkole, to beznadziejny temat...Ponoć cienka blacha czy coś...U mnie raz były robione purchelki, a teraz po zimie znów wyłażą bąbelki na  przednich :/

A tak trzyma się też dobrze.

 

Operze musisz ręcznie odblokować daną stronę i będzie hulać (u góry , po prawej stronie, na pasku , obok serduszka jest symbol tarczy z x w środku)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerdzewiał "dzwon" okalający wejście rury wlewu paliwa:

b165cea9421cff180513600412ee6e83.jpg

 Wystarczy wymienić całą metalową rurę wlewową jak na foto - trochę gimnastyki ale wykonalne  :)

Może być tylko problem z odkręceniem zardzewiałych śrub mocujących rurę (lubią się urywać nawet po zaaplikowaniu WD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Prawdopodobnie jest tak jak piszesz (inna gardziel rury). Różnica jest też na stacji paliwowej w średnicy wylewki pistoletu dystrybutora (aby do benzyniaka omyłkowo nie wlać ON).

W katalogu Nissana (tu dla P11 r. od 06.1999 r.) występują inne numery katalogowe rury wlewowej (172219F800 dla CD20T i 172219F500 dla SR20/QG18):

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/2000_1/type_91/fuel_and_engine_control/fuel_tank_and_fuel_piping/illustration_2/

benzyna:

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/2000_1/type_87/fuel_and_engine_control/fuel_tank_and_fuel_piping/illustration_1/


...

Zszokował mnie ten wlew , bo u mnie jest elegancki - choć nigdy , przenigdy nie myłam tam (za klapką) auta , ani nie wycierałam do sucha , itp.

Ot , miejsce otwierane tylko podczas tankowania :)

...

Sky, nie życzę nikomu przerdzewienia nadwozia, rury czy czegokolwiek innego w samochodach, ale niestety nasze pojazdy nie są odporne na rdzę.

W opisywanym przypadku, ruda atakuje w miejscu "gdzie wzrok nie sięga"  :) (ale błoto i wilgoć jak najbardziej) - czyli od wnętrza nadkola. Dodatkowo, powłoka pokrywająca m.in. gardziel rury wlewowej, prawdopodobnie pokryta jest grubą warstwą termoutwardzalnej farby proszkowej (stąd taki efekt wizualny). Wystarczy jednak, że wilgoć dostanie się pod tą powłokę, (podobnie jest w podwoziu w przypadku masy wygłuszającej tzw. baranka), a ruda szybko poczyni spustoszenia. 

Niestety (czego efekt widzimy na foto), potrzeba czasami karcherem sięgnąć nieco głębiej i z kanału (nie mówiąc o późniejszym czyszczeniu z rudej i konserwacji farbą). 

Jest wiele takich miejsc w Primerach, które są bardzo podatne na rdzę (oprócz opisanego przypadku) np. plastikowe osłony progów zewnętrznych - wystarczy je odchylić, nie mówiąc o zdjęciu  :icon_cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

:bezradny:

(...)

Jest wiele takich miejsc w Primerach, które są bardzo podatne na rdzę (oprócz opisanego przypadku) np. plastikowe osłony progów zewnętrznych - wystarczy je odchylić, nie mówiąc o zdjęciu  :icon_cry:

Dziś na parkingu widziałam Almerę w HB - progów praktycznie nie miała, podobnie z tylną klapą...jak przeszła przegląd?  :bezradny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak znam życie, nic się nie zmieni w podejściu diagnostów w trakcie badań technicznych pomimo monitoringu, dodatkowych kontroli itd. Tym bardziej, że ostatnimi czasy namnożyło się SKP, niczym grzyby po deszczu. Po prostu, stacje zbyt rygorystycznie (przepisowo) wykonujące przeglądy - nie będą mieć klientów. Konkurencja jest zbyt duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wymienione, ładnie pasuje. Ten "nowy" wlew odświeżyłem trochę i posprejowałem na czarno i polakierowałem bezbarwnym.

Oczywiście jedna śruba mocująca się urwała. Zamiast tych nissanowych zacisków na gumowy wąż użyłem zwykłej opaski na śrubę, bo tamte pordzewiałe już strasznie były.

Myślę, że ten wytrzyma kolejne 20 lat. )

 

Stara rura wlewu wygląda jak widać na zdjęciu. Czyli po wygięciu pękła po prostu.

post-110546-0-44916500-1524289802_thumb.jpg

post-110546-0-76183700-1524289829_thumb.jpg

Edytowane przez kamilmag1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plusik. Na wszelki wypadek oznacz, że to Pb. Ty o tym wiesz, ale pompiarz lub pożyczający samochód (ewent. przyszły właściciel) niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plusik. Na wszelki wypadek oznacz, że to Pb. Ty o tym wiesz, ale pompiarz lub pożyczający samochód (ewent. przyszły właściciel) niekoniecznie.

 

Właśnie zastanawiam się czy nie można wyjąć tego zwężenia z tej starej rury, bo ono jest tam wsadzone i ewentualnie mógłbym je wyciąć.

A rury chyba różnią się tylko tym, że w tamtej jest wsadzona taka redukcja jakby.

Spróbuję to ogarnąć w wolnej chwili.

Tak czy inaczej jestem zadowolony z tego co zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...