Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z odpalaniem (nowe świece żarowe) 2.2 di 126km


Matijus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w trakcie zimy miałem problemy z odpaleniem mojej primery musiałem kręcić z 10 razy żeby odpalił. Wymieniłem świece na nowe pomogło lecz nie do końca, sprawa wygląda tak że przy zerowej lub niżej temperaturze dalej ma lekkie problemy, zrobiłem mały teścik gdy raz podgrzewałem świece miał lekki problem, gdy podgrzałem dwa trzy razy świece przed odpaleniem to odpalał od strzała, co może być przyczyną? Przekaźnik świec, pompa w baku (o ile taka w nim istnieje) ? Był bym bardzo wdzięczny o podpowiedzi co mogę sprawdzić.

PS. szukałem podobnego tematu lecz albo jestem ślepy albo nie wiem. 

Pozdrawiam. 

Edytowane przez Matijus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi czy wymieniałeś wszystkie naraz, albo uzupełniałeś dobrymi te wadliwe? Mam podobnie ale od -10 C .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dobieraliście świece wg VIN?

Czas grzania też jest ważny, nie tylko czy gwint pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem wszystkie na raz, niestety nie dobierałem przez vin, mieszkam w Niemczech teraz a jeszcze nie znam dobrze języka i ciężko było mi te kupić (facet sprawdzał z mojego dowodu model itp, ale nie wiem czy akurat vin też). Primera nawet dziś przy +5 się jąkała przy odpalaniu (podobnie było już na starych) 

Zauważyłem apropo czasu grzania że na starych czy nowych -10 czy +5 grzeje tak samo tzn taki sam czas, dodam że jeszcze zimę temu na starych dobrze odpalał. 

Edytowane przez Matijus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampka gaśnie a świece jeszcze grzeją. Czas grzania jest ustawiony w sterowniku. Jak świece mają dłuższy czas grzania niż ustawiono w sterowniku to zwyczajnie nie osiągną swojej temperatury roboczej. Pisałeś że podgrzewasz dwa/trzy razy i zapala od strzała. Czyli jaki wniosek?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, no nic w takim razie muszę się przemęczyć z tym autem jeszcze z rok może mniej i wymieniam niestety go na coś innego, i tak już ma za duży przebieg żeby cokolwiek w niego pakować. Szkoda ale bez sensu już wydawać pieniądze na nowe świece itp. Dziękuje za pomoc i rozjaśnienie sprawy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz nr. tych świec co kupiłeś?

Jeśli tak to podaj i wpisz VIN. Wieczorem looknę czy faktycznie pasują do Twojego silnika. Bo jeśli tak to problem jest gdzie indziej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne był bym wdzięczny, świece Beru GN109 i jeszcze jest jakiś pod nim nr 0100 800 031 a vin to SJNFEAP12U0068507 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ale to później jak dorwę kompa.

========================================

Świece są dobrane prawidłowo.

Nr oryginału wg VIN 11065AD200

Twoje Beru są w grupie zamienników:

https://www.czesciauto24.pl/oen/11065ad200

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3118203317321-GN_109_________0100800031-swieca-zarowa,scr_dItems.html

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ok dziękuje za poświęcony czas. Czyli świece ok, kompresja też ok (sprawdzana jakoś na początku zeszłego roku a dużo nim nie zrobiłem, swoją drogą dalej na na 5w40 oleju śmigam i nie zjada mi ani grama praktycznie) akku też sprawdzany dobrą ładowarką (jestem modelarzem to ładowarka nie byle jaka, pokazuje ile naładował i ogólny stan) zajrzę jutro do przekaźnika świec chyba.  

Ps. filtry wymienione też.

jestem otwarty na propozycje co mogę sprawdzić, jak narazie domowymi sposobami. (mechanika wolał bym unikać, tu w Niemczech narazie)

Edytowane przez Matijus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli diesel słabo pali to też może być problem z wtryskami. 

Przekaźnik świec żarowych do twojego motoru kosztuje 55 zł używany na allegro, szczerzę to wątpię, że mógł się zepsuć

Edytowane przez michaell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli diesel słabo pali to też może być problem z wtryskami. 

Przekaźnik świec żarowych do twojego motoru kosztuje 55 zł używany na allegro, szczerzę to wątpię, że mógł się zepsuć

No tak, bo złe rozpylenie, zgadza się. Tylko dlaczego po kilku zagrzaniach pali od kopa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku było tak.

Plus 10 nissan 1,9 dci potrafił zapalić na jednej sprawnej świecy żarowej ;) po zapaleniu auta świecił się żółty check engine 

W styczniu miałem problemy z paleniem na zimnym silniku, nie zaświecał się check engine. Po sprawdzeniu wtrysków okazało się że jeden wtrysk był zepsuty. 

Problem z paleniem się rozwiązał auto pali przy minus 21 

Z mojego punktu widzenia gdy jest problem z elektryką bądź świecami to powinien się zaświecić check engine. W tymprzypadku musi być problem z dawką paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michaell jasne nie wykluczam tego, ale regeneracja wtrysków to już gra nie warta świeczki w tym aucie, zwłaszcza że mechanicy w Niemczech średnio chcą cokolwiek naprawiać/regenerować a tylko wymieniać na nowe, a to już nie opłacalne. Sprawdzę wszystko co się da sam, jak pomoże to pomoże jak nie to trudno, raczej i tak na koniec roku lub na początku nowego bym wymieniał auto (bardziej z myślą o tym że muszę mieć auto na niemieckich blachach, a żeby tego przerejestrować to nie ma szans, nie przeszedł by szczegółowego przeglądu niemieckiego) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. W Krakowie za sprawdzenie 4 szt oraz regeneracje 1 wtrysku płaciłem 500 zł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. W Krakowie za sprawdzenie 4 szt oraz regeneracje 1 wtrysku płaciłem 500 zł 

Weź pod uwagę że Ty masz inny silnik. Mało kto regeneruje Denso, a jak już to trza słono płacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, wyczyściłem wszystko co ma wspólnego ze świecami, klamry (czy jak to się zwie) tą alu listwę i auto odpala normalnie. Nie muszę grzać już dwa razy. Wczoraj trochę w nocy przymroziło było -1 z rana dziś trochę cieplej i wszystko jest ok. Zauważyłem że kultura pracy silnika na zimnym troszkę się poprawiła nawet. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...