Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wybieranie głosowe z kierownicy - 2 sek. przytrzymanie przycisku


Jakub_J
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 

Idę na oficjalną potyczkę z "Nissan Polska" w sprawie reklamacji wybierania głosowego z kierownicy po 2 sekundowym przytrzymaniu przycisku [podniesiona słuchawka z ikoną mówiącej twarzy].

Reklamacja  została odrzucona "w pierwszym czytaniu".

Mam napisane w instrukcji użytkownika:

"Rozpocznij aktywną sesję głosową z urządzeniem, naciskając przycisk [na kierownicy] i przytrzymując go przez ponad 2 sekundy"

 

Dlatego też muszę się do tej potyczki przygotować. Wiem, że w moim modelu J11B ta funkcja nie działa choć na kierownicy jest przycisk.

 

Pytanie do forumowiczów:

 - czy w modelu J11 z 2017 roku [przed liftingiem] ta funkcja działała prawidłowo?

 - czy w modelu z 2016 roku ta funkcja działała prawidłowo?

 

Czy jest ktoś w Poznaniu komu ta funkcja działa poprawnie (rocznik, wersja)?

 

 

Pozdrawiam,

 

Jakub

J11B Tekna

Edytowane przez Jakub_J
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W J11 sprzed lifta niektórzy też mieli problem. Dużo zależy od modelu telefonu i jego domyślnych ustawień. W takim wypadku podaj jaki masz telefon oraz wersję systemu, czy używasz na nim jakichś apek od nissana. Zobaczymy, czy da się rozwiązać ten problem. Jaki powód odrzuconej reklamacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie powód odrzucenia reklamacji jest skandaliczny dlatego chciałbym się dowiedzieć jak wyglądało to w QQ wcześniej.

 

Załączam odpowiedź od Nissan'a:

 

===============

"Szanowny Panie,

W celu rozpatrzenia Pana reklamacji kontaktowaliśmy się z naszym Autoryzowanym Dealer’em NISSAN, jak również konsultowaliśmy Pańskie zgłoszenie z naszym Działem Technicznym, którzy udzielili nam informacji, iż w zgłoszonym przez Pana przypadku nie można mówić o występowaniu usterki.

W modelach samochodu Qashqai funkcja sterowania głosem nie jest przewidziana, gdyż nie działa ona z systemem Nissan Connect.

Natomiast przycisk z ikoną znajdujący się na kierownicy jest wielofunkcyjny i uniwersalny, jako podzespół może być wykorzystywany do odbierania połączenia telefonicznego w przypadku zestawu głośnomówiącego lub aktywacji SIRI i wybierania głosowego dla aplikacji Apple Car Play i Android Auto w innych modelach samochodów, wyposażonych w tą funkcję.

W związku z powyższym nie można mówić w tym przypadku o występowaniu usterki oraz  braku funkcjonalności danego elementu. Dlatego nie możemy uznać Pańskiej reklamacji za uzasadnioną.

Z poważaniem,"

=================

 

 

U mnie wersja Android 7.1.2 N2G47H [Redmi 4A].

Telefon mogę zmienić w każdej chwili na taki aby wszystko działało. Dealer sprawdzał z innymi markami telefonów i też bez powodzenia.

Z aplikacją "Nissan Connect" mogę wybierać głosowo w aplikacjach przez "Search" - dlatego uważam, że telefon jest dobrze sparowany.

Edytowane przez Jakub_J
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy coś wskurasz. Sam system NCII nie ma wybierania głosowego. Wklejony przez Ciebie fragment instrukcji też cwano nie mówi o wybieraniu głosowym tylko "aktywnej sesji głosowej".

Ja np. specjalnie kupiłem Iphone - bo działało wybieranie głosowe... do czasu... aż Apple zmieniło system na IOS 11.X

Na iOS 10 - wszystko działało IDEALNIE. Po aktualizacji na iOS 11 - przytrzymanie przycisku powoduje coś tam coś tam... słychać Ding - jako sygnał nasłuchiwania komendy głosowej, ale nie jak przy iOS 10 - w głośnikach samochodu - a w samym telefonie. Więc jakaś reakcja jest.

To dotyczy j11 przed liftem.

 

Bo tak jak pisałem w innym wątku, oddając Qashqaia na usługę serwisową - dostałem Qashqaia po liftingu. I tu tak jak pisałem - jest jeszcze gorzej - naciśnięcie przycisku na kierownicy nie dawało żadnego efektu.

Mając polifta - już na dzień dobry masz gorzej - nie ma żadnej reakcji na trzymanie guzika.

 

Więc mogą zwalać, że u nich wszystko OK - a to systemy operacyjne telefonu są nie dostosowane.

Edytowane przez Karminadel
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej instrukcji samochodu jest napisane:

 

"Rozpocznij aktywną sesję głosową z urządzeniem, naciskając "ikona przycisku na kierownicy" i przytrzymując go przez 2 sekundy"

 

 

Nie ma mowy o marce telefonu, systemie operacyjnym itp.

Ja wybieram sposób reklamacji jako - Niezgodność towaru z umową.

Niezgodność towaru z umową jest pojęciem niezwykle szerokim i nie dotyczy jedynie wad towaru, ale także braku cech, które występowały w jego opisie.

I właśnie te cechy są kluczowe.

 

Czy wiecie może gdzie szukać rzeczoznawcy w tym temacie? Czy zwykły prawnik wystarczy?

 

Odpowiedź Nissana jest skandaliczna bo w ten sposób można wyłgać się z każdej wady "firmware'u".

Mam auto z prawie wszystkimi systemami bezpieczeństwa i brakiem wybierania - to jest idiotyzm.

Bo gdyby ten przycisk chociaż wyciszał wszystko to można byłoby podeprzeć się "OK, Google" - a teraz ten przycisk jest po prostu prawie bezużyteczny.

 

Na teraz szukam rzeczoznawcy z Poznania lub okolic.

 

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Samochód jak nazwa wskazuje, ma służyć do samochodzenia, a nie z nim gadania. :D

A to po co producenci się chwała multimediami!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znak czasu, ot co

 Nie tylko znak czasu ale i dowód że można olać klientów bo 99% siedzi cicho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...