Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik ZD30 z intercoolerem wodnym


Oskar1974

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów!

 

 

Nosze się z takim pomysłem, ale najpierw popytam. Może ktoś już coś kombinował w tej sprawie, może ktoś inaczej na to spojrzy.

 

Niedługo będę instalował zbiornik wyprawowy na wodę w Patrolu y61 LWB z silnikiem ZD30. Jak kapryśny to silnik, to każdy wie. Sporo się naczytałem na temat tuningu tego silnika robionego przez Australijczyków. Temat w Polsce, z tego co widzę, niedoceniany i omijany. 

Zastanawia mnie jedna rzecz, skoro są problemy ze skutecznym chłodzeniem tego silnika, to może zrobić jeszcze taki patent z intercoolerem, żeby za standardowym iIC fabrycznym zainstalować dodatkowy IC wodny. Skoro ma się na pokładzie zbiornik z woda o pojemności 50L, to żal tego nie wykorzystać. System byłby prosty: pompka wodna, zawór odcinający i intercooler W-A. Dla chętnych jeszcze można byłoby pomyśleć o dodatkowym obwodzie z małą chłodnicą, wymiennikiem ciepła z wentylatorem dla wody, zanim ona trafi IC W-A.

Pomysł jest do zrealizowania i powinien się sprawdzić szczególnie w naszym klimacie. Kosz też nie jest duży. A można uzyskać i lepsze schładzania powietrza do silnika i obniżyć EGT o parę stopni. No i może trochę mocy też przybędzie.

Raczej nie rezygnowałbym ze standardowego IC, ewentualnie updgredowałbym go na większy z wentylatorem. IC typu W-A używany byłby tylko w gorące dni. Zimą i tak wodę powinno się spuszczać ze zbiornika, więc byłby on bezużyteczny.

 

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...