Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zbiornik paliwa


Daniel_I

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

rozszczelnił mi się zbiornik paliwa w miejscu łączenia górnej połówki z dolną. Już jestem po wymianie. 

 

Problem podobno zdarza się w przypadku AWD dość często - FWD ma inny zbiornik i temat (chyba) go nie dotyczy. W serwisie słyszałem, że Juke AWD z rozszczelnionym zbiornikiem mieli już kilka, a FWD jeszcze żadnego, w każdym razie zaskoczeni nie byli. 

 

Piszę to jako ostrzeżenie - sprawdźcie dobrze, jak to wygląda u Was, bo problem może się dość przykro skończyć.  U mnie wyciek pojawiał się gdy stan paliwa był powyżej 2/3 na wskaźniku. W zasadzie defekt był łatwy do przeoczenia, bo paliwo szybko odparowuje, a sama nieszczelność była w miejscu zgrzewania połówek zbiornika, więc też nie było tego uszkodzenia widać.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na to wpadłeś i jak zweryfikowałeś. U mnie rzeczywiste spalanie jest zawsze o 0,5 litra wyższe od tego, które podaje komputer. Cholera, może też mam problem ze zbiornikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na to wpadłeś i jak zweryfikowałeś. 

 

Od jakiegoś czasu po zatankowaniu pod korek śmierdziało benzyną z tyłu auta. Myślałem że to coś z wlewem i zacząłem oglądać jego okolice, ale nic nie znalazłem. No ale jak samochód był już na podnosniku i bez tylnych kół, to zauwazyłem wilgotną plamę na zbiorniku - dokładnie na jego przedniej ścianie, na łączeniu górnej i dolnej połowy, po lewej stronie auta. Po naciśnięciu w tym miejscu palcami poleciała benzyna. Samo pęknięcie nie było widoczne, plastik też nie uginał sie w tym miejscu na tyle, żeby było widać dziurę na przykład - gdyby zbiornik nie był pełen, to nic bym nie znalazł. 

 

Zakleiłem to miejsce tymczasowo Poxiliną  :D żeby jakoś dotrzeć do serwisu. Jak tylko opisałem im problem przez telefon, to od razu wiedzieli że to AWD, więc coś musi być na rzeczy z powtarzalnością tego defektu. 

 

U mnie rzeczywiste spalanie jest zawsze o 0,5 litra wyższe od tego, które podaje komputer. Cholera, może też mam problem ze zbiornikiem.

 

Niekoniecznie  ;) - nie ma co panikować na podstawie samych wskazań komputera, ale sprawdzić warto. Coś takiego może się skończyć pożarem, więc lepiej dmuchać na zimne. Zbiornik jest dość drogi, ale jakoś mam wątpliwości co do klejenia czegoś takiego czy nawet spawania na gorąco...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F15 z 1,6 turbo i bez oraz 1,2 mają ten sam numer części więc to ten sam zbiornik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F15 z 1,6 turbo i bez oraz 1,2 mają ten sam numer części więc to ten sam zbiornik. 

 

Mnie w serwisie powiedzieli, że w AWD jest 172023KM0A, w FWD - 172021KM0A. Ten pierwszy numer mam z resztą na fakturze. 

 

Nie wiem, czy ten numer jest do namierzenia gdzieś na samym zbiorniku - od spodu auta widać tylko etykietę producenta (Kautex) z jakimś ich własnym kodem, naklejka jeszcze nie zdążyła się zabrudzić.  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w serwisie powiedzieli, że w AWD jest 172023KM0A, w FWD - 172021KM0A. Ten pierwszy numer mam z resztą na fakturze. 

 

Nie wiem, czy ten numer jest do namierzenia gdzieś na samym zbiorniku - od spodu auta widać tylko etykietę producenta (Kautex) z jakimś ich własnym kodem, naklejka jeszcze nie zdążyła się zabrudzić.  :rolleyes:

To nie są numery cześci Nissana... nie występują w katalogu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Korek jest trajkotany po to by nie można było go dokręcić zbyt mocno. W zbiorniku masz podciśnienie i on zapada się do środka.

Ze względu na ekologię układ paliwowy jest całkowicie zamknięty. Poszukaj gdzie się znajduje zawór jedno kierunkowy.

W innym temacie opisałem swoje doświadczenie.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...