Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

podłączenie przekaźnika - brzęczenie


DINO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

quwa niby banalna sprawa :D ale coś brzęczy :D po przez przekaźnik zasilenie młynka od kibla i zaworu puszczającego wodę, po podłączeniu + do cewki przekaźnik brzęczy :D do tego młynek ledwo działa i ez od wody się nie otwiera, jak oddzielnie będzie zasilone to jest w miarę OK, ktoś ma pomysł co i jak się dzieje?? pierwszy taki przypadek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przekaźnik ma cewkę na napięcie stałe czy przemienne? Bo jest różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz na forum karawaniarzy :) np. http://forum.karawaning.pl/topic/11249-awaria-sp%C5%82uczki-w-wc-thetford/ odnośnie złego działania WC.

Co do brzęczenia przekaźnika, sprawdź masę i zasilania, najlepiej żarówką 21W/12V, bo miernik może Cię oszukać (śniedź na stykach albo luźne połączenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze rozumiem, to podłączenie któregokolwiek z tych urządzeń oddzielnie do tego przekaźnika nie powoduje żadnego brzęczenia i działa ono poprawnie!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączenie każdego z osobna bez przekaźnika działa jak podłączymy razem to tylko młynek działa a ez na wodzie już nie, tak jak by za mało prundu było :D tylko dziwna sprawa, bo cały czas działało w tamtym roku aż do wiosny :D 


dlatego wpadłem na pomysł aby dać grube przewody i przekaźnik a tu znowu coś nie tak bo brzęczy :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie możesz mieć kilka problemów w tej sytuacji, po pierwsze to za słaby przekaźnik, czyli warto by sprawdzić jaki masz pobór prądu przy pracy obu tych urządzeń (chociaż nie sądzę żeby to było około 20A), druga sprawa to jedno z urządzeń ma "słabą" masę co powoduje że prąd zaczyna płynąć w niewłaściwą stronę, trzecia sprawa to jedno z urządzeń może powodować zakłócenia w instalacji i styki przekaźnika nie są w stanie tego wytrzymać, więc w tym wypadku można by odseparować je od siebie diodami prostowniczymi odpowiedniej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie możesz mieć kilka problemów w tej sytuacji, po pierwsze to za słaby przekaźnik, 

bez przekaźnika działało na cienkim kabelku przez włącznik 

 

 

 druga sprawa to jedno z urządzeń ma "słabą" masę co powoduje że prąd zaczyna płynąć w niewłaściwą stronę,

sprawdzę tylko jeszcze nie wiem jak :D bo pochowane wszytko :D 

 

 

 trzecia sprawa to jedno z urządzeń może powodować zakłócenia w instalacji i styki przekaźnika nie są w stanie tego wytrzymać, więc w tym wypadku można by odseparować je od siebie diodami prostowniczymi odpowiedniej mocy.

 

wszystko działało aż do teraz, zastanawiam się czy w przełączniku nie wypaliły się styki, tylko z drugiej strony jak łączę pomijając przełącznik jest to samo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może zamiast sprawdzać i szukać gdzie jest problem, to podłącz te dwa urządzenia przez oddzielne przekaźniki pytanie tylko czy jest sens w taki sposób to rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie  czy jest sens, jak działało bez przekaźnika a teraz tak jak było to nie działa, do tego wszystkie łącza od nowa porobiłem do tego polutowałem aby nie było żadnych skrętek itd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podanie zasilania grubszym przewodem z pominięciem przełącznika dla jego ochrony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wspólna, wc.jpg czarne to grubsze kable czerwony to cienki i wszystko było OK, przecież to żaden jakiś wymyślny schemat zasilania :D a działać nie chce :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek tuż za przekaźnikiem, strona zaporowa podłączona do urządzeń.

Generalnie podejrzewam że podczas rozruchu obu tych silników przez ułamek sekundy pobierany jest bardzo duży prąd (może nawet prąd zwarciowy) co powoduje drganie styków roboczych przekaźnika, a co za tym idzie znaczne zmniejszenie przepływu prądu a to z kolei uniemożliwia ich pracę. Jeżeli mam rację to możesz zewrzeć na chwilę styki robocze przekaźnika jakimś śrubokrętem, jak już się wszystko rozkręci to go zabierz i zobacz czy wszystko będzie dalej działać i czy będzie brzęczał przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam jest tylko silnik na kiblu, a to drugie to elektrozawór do puszczania wody 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jak możesz, to będzie wiadomo czy dobrze sobie to wydedukowałem, jak nie to w innym miejscu trzeba będzie spróbować diodę zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe też, że nie jest to taki "zwykły" przekaźnik:

samochodowy do samochodu :D

a jedynie jego obudowa to sugeruje (ma jakieś oznaczenie, schemat na obudowie?).

Przy deficycie wody (i energii) w przyczepie, może mieć układ zwłoczny (wpierw uruchamia elektrozawór, a następnie młynek lub odwrotnie) np.: http://www.ase.hoste.pl/images/5ts5.jpg

ewentualnie inne kombinacje realizowane poprzez wewnętrzny układ elektroniczny, lub też poprzez sterowanie przekaźnika z zewnątrz. 

Jeśli przekaźnik steruje obciążeniem indukcyjnym (tu: silnik i ez), to dioda prostownicza spolaryzowana w kierunku zaporowym na wyjściu przekaźnika jest niezbędna (zabezpiecza przed przepięciami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na TIR-ach to ja się nie znam   :D. Z pewnością elektroblok ma bardziej rozbudowany, a tym samym może mieć złożone sterowanie przekaźnikiem (którego nie widzę). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e no co Ty :D to dołożony zestaw i działał :D tam dochodzi tylko jeden przewód 12V i nic więcej, firma, która to robiła na więcej się nie porywała jak w wielu innych sprawach w tym aucie np. połączenie szeregowe żarówek itd :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przekaźnik, to faktycznie zwykły 4-pinowy, i w środku nie ma nic dodatkowego? Jeśli usterka pojawiła się po zimie, przeczyścił bym elektrozawór i silnik młynka, bo może one stawiają zbyt duże obciążenie dla styków przekaźnika? Tym bardziej, że jak piszesz - po spięciu na krótko ustrojstwa pracują (pobierając większy prąd). Dodatkowo wymieniłbym przekaźnik na większy prąd przełączający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywkę z bateri prysznicowej widzę w tym zestawie na zdjęciu :D

Przeczyścić by pasowało jak Polo pisał, bo jak wszystko działa na jednym kanelku to przekaźnikowemu prądu brakuje i działa jak oscylator ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...