Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Navara D40 - podłączenie kamery cofania


mrozilla

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę zamontować kamerę cofania i ogólnie nie ma z tym problemu poza tym, że używam do tego bezprzewodowego nadajnika i odbiornika 2.4GHz i niestety gdy jest podpięty tylko odbiornik pod ekran ten ciągle miga (wygląda jakby odświeżał ekran w poszukiwaniu sygnału z nadajnika) do czasu aż wrzucę wsteczny, wtedy zasilanie dostanie nadajnik i kamera, pojawia się obraz i wszystko działa, po wyłączeniu świateł cofania nadajnik i kamera się wyłącza, a ekran zaczyna migać. Sprawdziłem 2 takie zestawy i oba działają tak samo więc chyba jest to działanie zamierzone przez producenta, chociaż ekran powinien zapalać się dopiero po znalezieniu sygnału, a nie w czasie wyszukiwania...


Rozwiązaniem, które by zadziałało jest podłączenie pod światło cofania również ekranu i odbiornika, czas uruchamiania jest identyczny bez względu czy ekran jest w stanie czuwania i dostaje sygnał czy wszystko w tym samym czasie dostaje napięcie tylko teraz pozostaje kwestia dociągnięcia przewodu do kabiny od świateł cofania. Niestety bezpiecznik znajduje się aż pod maską, a wszędzie jest bardzo szczelnie aby doprowadzić i ukryć przewód, a dodatkowo dlatego brałem bezprzewodowy zestaw aby właśnie w jak najmniejszym stopniu przeciągać przewody.


Może gdzieś w kabinie jest jakiś bezpiecznik/przewód, który odpowiada za światła cofania (z tego co się orientuję czujnik znajduje się na zewnątrz)m, byłoby to o wiele prostsze niż doprowadzanie dodatkowego przewodu ze skrzynki bezpieczników pod maską.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzuć ten bezprzewodowy szpargał. Tematu nie zdaje wcale. Z czasem przestaniesz odbierać sygnał z kamery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw ten sprawdzałem w różnych warunkach i odległościach i na razie dawał radę, chodzi tylko o podłączenie w D40. Jak padnie puszczę wtedy przewód przez całość ale w danej chwili chciałbym z tego skorzystać. Tylko kwestia czy gdzieś w środku jest przewód od świateł czy bez prowadzenia spod maski się nie obędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydawało mi się, że właśnie nie jest dostępny przy lewarku ale tego nie sprawdziłem. W takim razie jeżeli od środa będzie dostęp to problem powinien się rozwiązać tylko czy ECU nie będzie widziało żadnego błędu jeżeli podepnę się pod przewód czujnika? Służy on tylko do włączania/wyłączanie wstecznego czy robi coś jeszcze? Jeżeli będą zakłócenia, a wiem, że np. podgrzewanie silnika działa tylko na biegu jałowym i ECU wychwyci jakiś inny sygnał to może wyskoczy CHECK lub niektóre funkcje nie będą działały prawidłowo, czy wybiegłem za daleko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam   czy  udało  Ci  się wydobyć   ten sygnał z  czujnika przy skrzyni  i  czy na pewno  jest on sterowany  plusem.  Ja  również  potrzebuje  plus ze  wstecznego , prowadzenie  przewodu  dodatkowego przez  cały  samochód  może  i  szybciej  ale  wydaje mi  się  zbędną  dodatkową  plątaniną ,  chciałem polepszyć  i  utknąłem   drugi  dzień.  

Dekiel pod  lewarkiem  już  odkręciłem ale  jest  tam  tak ciasno  ze nie  bardzo mogę  coś ustalić. 

Z  góry  dzięki za  odpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...