Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Wymiana zegarów bez obrotomierza na wersji z.


Gość MeFi_u
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rybakowy24

Wiatm

 

Mam pytanko,wczesniej wspomniano tu ze sygnał obrotomierza idze do licznika tylko jak niema go to idze i tyle,moje pytanie to czy jak kupie se obrotomierz niekoniecznie z licznikiem i podłącze te kabelki to zadziała:)???? pomocy

 

Mam Nissanka Sunny 1.4 16V rok 92-93 :diabel:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli massz 1.4ds to niedal;eko gaznika masz wyprowadzony przewod zakonczony zaslepiona kostka. to jest wyprowadzenie do obrotomierza ktorego nie ma. do tej kostki ida 4 przewody jak bede mial czas to zrobie fotke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi - gdzie wziąć sygnał z diesla.... gdzie się podpiąć- może jakaś kosta wisi luzem - tylko nie mam pojęcia gdzie jej szukać ... przy alternatorze :?: Mam zegary z obrotkiem od diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc mam problem. Otóż nie mam tej wtyczki diagnostycznej do podłączenia obrotka.

Czy może to być związane z tym że ktoś to przerobił pod alarm który ma odcięcie zapłonu?

 

U mnie to wygląda tak:

dsc00073zm8.th.jpg

Te kable które wchodzą do kabiny: ten z lewej strony leci do syreny, a z prawej strony leci do:

dsc00074dc1.th.jpg

Z kolei ten kabel do cewki zapłonowej, a z cewki zapłonowej jest wyjście do kondensatora.

dsc00075lz3.th.jpg

dsc00076lt6.th.jpg

 

Gdzieś wyczytałem na forum że to ma być właśnie czerwono-czarny kabel. I z tego kondensatora właśnie tego koloru kabel wychodzi.

 

Czy to będzie to?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam postanowilem ze zaloze sobie licznik z obrotomiezrem licznik kupilem od takiego samego autka jak ja mam(moj to nissan sunny 2.0 Diesel 93r) tylko ze z mlodszej wersji bodajze 95r.Niestety niemam czujnika w pompie wtryskowej wiec impulsy pociągnełem z jednego z uzwojeń alternatora odpaliłem wskazówka stoi na 0,65rpm obrotów (czyli prawidłowy bieg jałowy tego sinika ) lecz gdy dodaje gazu dochodzi tak do 1rpm i gwałtownie spada na sam dól jak pusze gaz i dojde tak do ponizej 1rpm to znowu działa ok. I tak w kólko wyglada to tak jakby licznik gubił sie w impulsach. Z góry dzieki za pomoc. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jeśli obrotomierz jest przystosowany do podpięcia pod czujnik w pompie wtryskowej, wydaje mi się że są marne szanse na to, by po podłączeniu pod uzwojenie alternatora pracował poprawnie. Abstrahując już nawet od kształtu tych impulsów i ich liczby w przeliczeniu na obrót pompy, alternatora, trzeba by też wziąć pod uwagę przełożenie między silnikiem a alternatorem. Może być też tak, że to co mierzysz to w istocie nie sygnał związany z prędkością obrotową, ale impulsy generowane przez impulsowo przecież działający regulator napięcia alternatora. Reasumując nie wydaje mi się żeby w prosty sposób dało się w ten sposób wysterować obrotomierz przystosowany oryginalnie do współpracy z czujnikiem w pompie. Ale to teoria, może ktoś ma praktycznie doświadczenia w tym względzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm po chwilowym namyśle postanowiłem poszukać pompy wtryskowej z czujnikiem i akurat znalazłem taka pompe lecz kupilem tylko ten czujnik bo w mojej pompie było orginalne miejsce na niego tylko zaślepione srubką po zamontowaniu go co wymaga zgrabnych rączek. podłaczyłem obrotomierz do niego i cisza z czujnika wychodza 2 kable jeden niebieski drugi niebiesko czerwony sprawdziłem czy jest na nich jakieś napiece ale nie ma jego oporność wynosi 1639 ohm tak wiec niemam zieloego pojecia co amm z nim zrobić te 2 kable co wychodza z czujnika to + i - czy jak bo nie nieweim do czego go podlaczyć :/. Pomocy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na prawde nikt niewie co mam podłaczyć do tych kabli wydaje mi sie ze do jednego plus albo minus a drugi kabel do licznika tylko który do którego. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy na prawde nikt niewie co mam podłaczyć do tych kabli wydaje mi sie ze do jednego plus albo minus a drugi kabel do licznika tylko który do którego. :( dodam ze sa to dwa kable zaden z nich nie jest połaczony z obudowa czujnika a pomiedzy nimi wystepuje 1639 ohm. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MaciekQBN

Też mam N14 2.0dLX i juz jakis czas temu kupiłem liczniki z obrotomierzem do niego. Ciągle mi jednak brakuje czasu by sie wziąć za podmiankę. niemniej jest tylko kwestią czasu, aż problem wrzuce na tapetę.

 

Z tego co zauważyłem, u mnie w pompie jest czujnik prędkości obrotowej, zresztą tak by wynikało ze schematu, bo mam wersję z EGR. a według sch moduł sterujący EGR potrzebuje m.in. informację o obrotach. Planuje więc się wpiąć z obrotomierzem gdzieś w ten obwód.

 

Podejrzewam, że czujnik, który kupiłeś, o ile jest sprawny, może potrzebować jakiegoś zasilania, które w wersji bez niego nie jest podawane gdzies tam na którąś z kostek. Ale to tylko dywagacja. Przy robocie obmierzę ten czujnik i (o ile problemu nie rozwiążesz wcześniej) napiszę jaki przebieg tam powinien być (co jednocześnie wyjaśni kwestię zasilania tego czujnika).

 

Tak realnie chciałbym zamontowac to ustrojstwo jeszcze w czerwcu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam poczytałem troszke ksiązek po ogladałem schemaciki i już coś niecoś wiem ,wiem ze ten czujnik to cewka podłączona do urzadzenia kotrolującego czas podgrzewania tylko niewiem jaki kabelek z tego urządzenia wychodzi na obrotomierz :( moze ktoś pomoze ???

 

[ Dodano: Sro 20 Cze, 2007 17:40 ]

HI HI Poczytałem więcej i to co wcześniej napisałem to prawda ale dla silników CD20 z EGR a mój nie posiada EGR a ten czujnik chyba juz rozpracowałem wychodzi z niego kabelek czarny i niebiesko czarny po schematach doszedłem ze czarny podłaczamy do minusa (D -TAM) sciezka a niebiesko czarny do wolnego wejścia obrotka na schemacie jest jeszcze czarna kropka z napisem 26 i strzałeczkami ale nie potrafie tego rozszyfrować co to jest . moze ktoś wie. autko odbiore za tydzień od lakiernika to sie pobawie i dam znać o wynikach . :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MaciekQBN

Według schematu by się zgadzało - wychodzi na to, ze jest to czujnik indukcyjny, czyli zasilanienie nie jest potrzebne bo sam wytwarza napiecie o częstotliwości proporcjonalnej do obrotów pompy.

 

Ze schematu (strony EL-110 i EL-115 serwisówki) wynika, że obrotomierz podłaczony jest tak:

 

12 - zasilanie 12V (po wł. stacyjki)

19 - w wersji z EGR - do modułu sterowania świec żarowych / bez EGR do jednego z wyprowadzeń czujnika obrotów

20 - w wersji bez EGR - do drugiego z wyprowadzeń czujnika obrotów

21 - masa pojazdu

 

Na folii układu zegarów piny nr 20 i 21 są zwarte (i stanowią masę), zatem, teoretycznie rzecz biorąc powinno wszystko działać po podłaczeniu czujnika to wyprowadzeń 19 i 20/21.

 

P.S. Tej czarnej kropki z napisem 26 i strzełek za diabła nie mogę sie dopatrzyć nigdzie ...

 

Czy ktoś dokopał sie do schematu tego układu kontroli grzania? Na której stronie on sie znajduje? Albo może inaczej, gdzie go fizycznie w samochodzie mozna znaleść i jego złacze (do którego będę musiał się wpiąć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

"MaciekQBN" mam prośbe prześlij mi ten schemacik był bym wdzięczny bo nieweim gdzie są te oznaczenia 19,20,21 i 12

a co do układu kontroli gzania to według ksiązki ktorą posiadam (Sam naprawiam nissana sunny str.285 ) układ ten powinien znajdować sie obok lewej nogi zaraz koło pedała sprzęgła tylko ze w ksiazce pisze ze dotyczy to układów bez EGR a o EGR nie ma ani słowa dziwne ale moze to to samo nie mam zielonego pojecia :?: nio to walczymy dalej :):D napewno to rozpracujemy jakoś razem :) jak tylko autko od lakiernika wezme to dam znać co nowego odkryłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mooshkeen

MaciekQBN widze ze mieszkasz po siasiedzku :D

moze sie orientujeszs gdzie w Trojmiescie moglbym dostac takie zegary z obrotomierzem?

wypatrzylem jakies na allegro za 65pln tylko czy warto je kupic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

"mooshkeen" co do zegarów to nie jest tak prosto ja obdzwoniłem wszystkie złomowiska mi znane i nie mieli tak wiec nie jest zawesoło cięzko dostać zegary z obrotomierzem do sunny 2.0D sterowane elektronicznie szukałem ich z 1,5 miesiaca az wkońcu trafiły sie takie na allegro i bez zastanowienia je kupilem oczywiście można kupić takie w sklepie ale koszt to 700zł przynajmniej tyle mi powiedzieli tak wiec dzwoń po złomowiskach bo niedość ze beda to japońskie zegary to cena wyniesie 100-150zł bo raczej 700zł za zegary to troszke zaduzo :diabel2: tak wiec zycze powodzenia w szukaniu i pamietaj jakiego typu szukasz.

 

P.S "MaciekQBN" dzieki za schemaciki duzo mi wyjasniły teraz tylko trzeba czekać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MaciekQBN

Dokładnie tak - jest ciężko dostać zegary do wersji 2.0 dSLX (diesel z obrotomierzem), ja "polowałem" na te zegary dobre 2 miesiące - na Allegro. Co ciekawe, jak się wreszcie pojawiły, to od razu u dwóch sprzedawców, przy czym jeden wystawił cene licytowana i udało mi sie je kupić za... 50 zł! Ale to była wyjątkowa okazja i jeśli zobaczysz takie zegary za 100 to bierz bez zastanowienia. Drugi miał tylko cenę 'kup teraz' za 150 zł. I właśnie tak te zegary "stoją" między 100 a 150 zł.

 

Właściwie innego żródła poza Allegro (czy innymi serwisami aukcyjnymi, gdzie ludzie wystawiaja samochody na części) to nie widzę, bo płacic 700 zł za nowe to przegięcie :)

 

P.S.

Te za 65 zł to są od Sunny N13, nie nadają się do N14. Ktos w Gdańsku wystawia takie jak są potrzebne:

 

http://moto.allegro.pl/item206096023_nissa..._do_diesla.html

 

ale cena (150 zł) z górnego pułapu, może by się udało utargować parę zł?

 

Znalazłem jeszcze jedno ogłoszenie za 80 zł, ale gość nic nie pisze, czy zegary z obrotkiem czy bez. No i ważny jest też sposób sterowania prędkościomierza, ja mam na linkę (i taki tez jest ten wystawiony za 150 zł) ale np. w benzynowych N14 po 1993 r było sterowanie elektroniczne i juz inne zegary stosowano (wizualnie można je odróznić po tym, że obrotomierz jest po prawej stronie a nie jak wcześniej po lewej). Nie jestem pewien jak to jest z dieslami. Wszystkie N14 diesel jakie widziałem były z 93 lub starsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nio własnie ja jestem szczęśliwym posiadaczem niecodziennych zegarów do nissana sunny 2.0D tylko ze moje sa sterowanie w pełni elektryczne zadnych linek :) tak jak wspomniał już "MaciekQBN" obrotomierz jest po prawej stronie a predkościomierz po lewej i naprawde cięzko upolować takie zegary do dieselka tak wiec luknij jakie ci potrzebne i kupuj dopuki sie da a te 150zł to tak w normie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MaciekQBN

Dzisiaj robiłem pomiary obrotomierza (na stole). Mój egzemplarz działa OK :)

 

Podłączyłem go następująco (nr wg schematu zamieszczonego wcześniej):

 

12 -> +12V

21 -> masa zasilania

19 -> do generatora sygnału

20 -> masa generatora sygnału

 

Wyniki pomiarów:

 

1. Każde 300Hz sygnału na wejściu obrotomierza to 1000 obrotów, przy 600 Hz wskazywał 2000 obr. itd.

 

2. Amplituda sygnału musi być minimum 1,05V (dla pewności zadziałania lepiej dać z 1,5V), przy napięciu 1V i niżej obrotomierz zachowuje się w sposób zblizony jak Masakra opisał jego zachowanie po podłączeniu do alternatora.

Przykład: napięcie wejściowe 0,4V -> obrotomierz wskazuje do ok. 2 tyś obrotów po czym wskazówka gwałtownie spada. Przy sygnale ok. 0,8V obrotek działa do ok. 5 tyś obr. itp.

 

3. Kształt impulsów na wejściu obrotka nie jest istotny, działał zarówno przy sygnale prostokątnym jak i sinusoidalnym. W każdym przypadku był sygnał przemienny (bez składowej stałej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

"MaciekQBN" widać ze doszliśmy do końca :) autko odebrałem od mechanika podłaczyłem obrotomierz według twoich wcześniejszych ustaleń i śmiga jak wściekły teraz tylko trzeba rozebrać deske rozdielcza i wymienić liczniki :) i cieszyć sie obrotkiem :) w razie problemów pisz :D niedługo dodam fotki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...