Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Wymiana zegarów bez obrotomierza na wersji z.


Gość MeFi_u
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam pytanko odnośnie tego obrotomierza.

 

Czy jeżeli podlacza sie standardowe obrotki (np z allegro) ciagnac sygnal z cewki zaplonowej i stosujac kondensator etc.

 

To czy jest możliwe zrobienie takiego samego triku z obrotomierzem w liczniku np z 100 NX (takowy zakupiłem).

 

Pytam z tego względu iż nie mam kostki diagnostycznej. Tranzystora mocy koło kielicha amorka też nie widze. I przyznam nie wiem jak mam pociągnąć sygnał aby podpiąć ten licznik :|

 

Aby podpiąć obrotek w Micrze wystarczylo zastosowac kondensator, czy to samo przejdzie w Sunny?

 

GA14DS engine....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MaciekQBN

Zgodnie z opisem zamieszczonym tutaj:

 

http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwis/sun_obrot.html

 

możesz podłączyć do odpowiedniego wyprowadzenia cewki, poprzez rezystor i kondensator.

 

Tutaj fragment z serwisówki:

 

zaplon-n14.jpg.xs.jpg

 

Wynika z tego, że mozna się wpiąć w złacze cewki zapłonowej (byle we właściwy pin (G/Y), tzn. ten, który jest połaczony z kolektorem tranzystora mocy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tekst na autocentrum wiele razy już czytałem. Ten tzw Resistor and Condenser to właśnie ta wtyczna diagnostyczna której u mnie nie ma, tak samo brakuje u mnie tranzystora mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli pewnie nie masz tez katalizatora i egr? a zaplon sterowany jedynie podcisnieniowo bez ingerencji kompa... dlatego nie ma tranzystora mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MaciekQBN
Tekst na autocentrum wiele razy już czytałem. Ten tzw Resistor and Condenser to właśnie ta wtyczna diagnostyczna której u mnie nie ma, tak samo brakuje u mnie tranzystora mocy.

 

Ale nie zmienia to faktu, że możesz pociagnąć sygnał bezpośrednio z cewki, wazne by pobierać ten sygnał poprzez rezystor i kondensator (jak w opisie na autocentrum), eksperymentalnie dobrać pod które wyprowadzenie cewki podłączyć - byle nie pod wyjście wysokiego napięcia ;)

 

Szybkość zapłonu poszczególnych świec zawsze będzie proporcjonalna do prędkości obrotowej silnika, niezaleznie od sposobu sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z forda escorta :P ;D

 

No cos musze wykombinowac, ale narazie nie mam czasu :P ciesze sie jazda :P

 

Ps. Tak wogole to dostałem 300zl mandatu :P jak wracałem :P z waszej CZESTOCHOWY ! :P 84km/h na 50 :P i jeszcze mi dowód za opony chciał zabrac :(

 

Pozdroo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ma pytanko dotyczace podpiecia obrotomierza w n13 gaźnikowym.

 

Kupiłem własnie licznik standardowy (nie od Gti) i zabardzo nie wiem jak sie do tego zabrać :(:|

Sa tam styłu 3 wtyczki i mam pytanko w które miejsce przychodza kable odpowiedzialne za podpiecie obrotomierza oraz gdzie sie je wpina (w cewke czy gdzieś indziej).

 

Przeczytałem wszystko co było na tym forum dotyczace obrotomierza na Ac tez (ale tam jest n14 wiec sie za duzo nie dowiedziałem :029: ), wiec prosze o pomoc.

 

Pozdrawiam. I licze na wasza pomoc.

 

tutaj jest zdjecie licznika od tyłu:

http://img20.imageshack.us/my.php?image=09072007jo5.jpg

 

PS nie ma ktos kostek do tego licznika?? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

się na obkładasz tym sprzętem (wskaźnik diodowy , obrotomierz) ze nie będziesz wiedział na co patrzeć w danym momencie czy na drogę czy na gadżety :D czy to tylko chwilowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
Oto fragmenty ze stron el110 i el115:

 

Obrazek

 

Ktoś jest w stanie powiedzieć co powinno byćna przewodzie 11 ?

Domyślam się ze jakieś napięcie 12 V może stałe nawet, ale póki co mam okrągłe 0 [V]

Dodam ze przepinam zegary z prędkościomierzem na linke i obrotomierzem w miejsce zegarów z prędkościomierzem elektronicznym i bez obrotomierza, przy czym zostaje prędkosciomierz elektroniczny :685:

 

EDIT:

Dodam że przewód opisany jest na folii jako "ACC"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przewodzie 11 oczywiscie powinno byc 12V, bo to podswietlenie zegarka. Jesli miales w starych zegarach podswietlenie (tam to byl pin 8) to i teraz muszisz miec :)

 

Może zle przerzucileś przewody (stare 8 = nowe 11) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare 8 ? Niestety nie mam schematu do swoich starych zegarów (stare to bez obrotomierza i z prędkościomierzem elektronicznym ; 4 kostki z tyłu).

 

Kable przerzucałem tak zeby niby wszystko sie zgadzało - w starych zegarach ten przewód też był wpięty pod ACC.(może gdzieś mi jakiś bezpiecznik wywaliło, ale w kabinie wszystkie są ok :(: )

 

EDIT

Widzę ze 8 to faktycznie oswietlenie zegarka w zegarach bez obrotka, tylko że z prędkościomierzem na linke.

Poszukam u siebie jeszcze stałego 12V choć po rozłączeniu starych zegarów takiego nie widziałem.

 

Ale musiałem cośzamieszac, bo nie działą mi jeszcze wskaźnik temp. płynu mimo że sygnał idzie i jest dobrze wpięty, a wątpie żeby były czujniki o różnym przedziale oporności w modelach do '93 i po.

 

Wie ktos może jeszcze gdzie w aucie znajdują się 16 pinowe wtyczki M37 i F33 (str EL114), bo mam nadzieje że będzie do nich lepszy dostep niż do pinu 2 w komputerze (podłączenie obrotomierza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

przepraszam ze zadam pytanie w taki sposób ale ....:

czy w modelu 1.4LX ( bez obrotomierza)

jest jakoś łatwiej czy również trzeba sie tak nakombinowac jak w starszych modelach

(mam 1.4LX '93(listopad) wersja Polska )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

->pako997

Jak ci nie działa i wskaznik paliwa i temp to albo nie ma masy albo pradowego (najlepiej sprawdzic miernikiem).

Ja mialem to samo w n13 nie działały obydwa wskazniki - okazało sie ze akurat masa nie stykała. Co prawda to było na starym liczniku - teraz założyłem z obrotkiem.

A co do pradowego to napewno jest co najmniej jeden (w n13 o ile dobrze pamietam to 2 nawet idą).

 

Najlepiej wziaść miernik i sprawdzać, bardzo to upraszcza sprawe i to nie tylko z prądowym ale z innymi też jeśli sie ma wątpliwości :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Skażony, trochę trzeba się nakombinowac. Nie wiem dokładnie co masz na myśli mówiac o starszych ale podejzewam że dokładnie tak samo trzeba sie nakombinować :) (jeśli myśle o tych kombinacjach co Ty)

 

Kit, co do wskaźników paliwa i temp to wsio jest (podejżewam że termistor może być inny w modelu do 93 i po 93 albo mój Nystang jak go pieszczotliwie nazywam tak wolno sie nagrzewa. Co do prądowego to faktycznie był ale bezpiecznik chyba jakiś wywaliłem (nie pamiętam dokładnie bo miałem małą przerwe w temacie jak widać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam czy ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie jest czujnik do EGR w nissanie 2.0 d i jak ewentualnie podłączyć pod niego obrotomierz :?: w postach wyżej jest opisane ale ja nie wiem gdzie jest ten czujnik i jak do niego się podpiąć :!!: z tego co wiem to mam EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest w tylnej czesci pompy wtryskowej (patrzac na silnik od przedu auta). Jest wkręcony w nia i wychodza z niego 2 przewody. Do tego czujnika podlaczasz obrotomierz. Optymalnie by bylo do kostki (złącza) układu sterowania EGR, ale musialbys znalesc to złącze. Mi jakos sie nie chciało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie patrząc od przodu samochodu jest jakiś czujnik z dwoma kablami znajduje się on z boku pompy koło przewodów wtryskowych .Czy ma znaczenie który kabel do którego ma być podłączony.

(patrząc od przodu czujnik jest na wprost połączony kostką która jest z przodu pompy)

 

[ Dodano: Wto 01 Kwi, 2008 18:57 ]

Kupiłem licznik z obrotkiem do sunny 2.0d i próbowałem podłączyć go do czujnika przy pompie i niema żadnej reakcji tylko że nie wiem czy to ten czujnik,mam jakiś z boku pompy koło wtryskiwaczy i wychodzą z niego 2 kable łączące się z kostką

 

[ Dodano: Wto 01 Kwi, 2008 19:42 ]

bardzo proszę o pomoc do tematu wyżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Czy licznik z obrotomierzem od auta z wersji gaźnikowej podejdzie do auta na wtrysku?

 

 

Czy musze szukac licznika z obrotkiem do auta z wtryskiem?

 

Btw biore pod uwage ze gaznik ma linke..

ale przekrecenie samego predkosciomierza nie powinien stanowic problemu

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam.pisaliście że podłączyliście obrotek do diesla .Robiłem wg.waszych porad i niestety nie działa prawidłowo.wymieniłem nawet czujnik i dalej jest to samo obrotek coś tam pokazuje ale to jest nie to.Prosiłem kilka razy o pomoc,ale nic.Proszę jeszcze raz jak ktoś to podłączył i działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dolacze sie do dyskusji, jesli mi cos umknelo to prosze o poprawienie mnie.

szukam info na temat, jak wymienic niedzialajacy obrotomierz na nowy, nie ze cale zegary, ale sam obrotomierz, bedzie z tym duzo roboty? jesli znajdzie sie ktos cierpliwy, prosilbym o wypisanie w punktach, jak nalezy postepowac kolejno i jakie narzedzia bym musial przygotowac:) dziekuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marecki_1966

Po wyjęciu zestawu zegarów, to chyba ze 3 (słownie trzy) śrubki, więc nie ma co wypisywać w punktach. Te śrubki to również kontakty elektryczne, czyli żadnego problemu z kabelkami. I eto wsio! Thats all!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...