Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

[P10/W10] sonda lambda - co się stanie po odłączeniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_jello

Gość_jello
  • Gość

Napisano 24 listopad 2005, 15:48

Witam,

Mam takowe pytanie: CO sie stanie jesli odlacze sonde lambde ? Czy spalanie wzrosnie? eoretycznie komp powinien obrac opthmalny sklad mieszanki i u mnie (P10 1.6) powinno teoretycznie spac spalanie (teraz bierze 14/100 w miescie - nie mam LPG).
  • 0

Reklama

#2 OFFLINE   sashxxx

sashxxx

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 180 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:lodz
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 24 listopad 2005, 15:51

jak na 1.6 to wydaje mi sie ze to strasznie duze spalanie, mi pali 2,0 na gazie 14l
pozdrawiam
  • 0

#3 Gość_mepszo

Gość_mepszo
  • Gość

Napisano 24 listopad 2005, 17:16

nie powinno auto jeździć bez sondy może ta twoja jest walnięta albo coś innego/a może ciężka noga
  • 0

#4 Gość_jello

Gość_jello
  • Gość

Napisano 24 listopad 2005, 17:25

Nie powinno bo co? Napiszcie cos konkretnego w temacie, bo to dosyc wazne dla mnie. Noge mam lekką :D

A tak serio, to nize zyluje primerki i w sumie dziwne bo w zeszlym tyg. w miejscie wyszlo 14/100. Max 9-10 powinno byc :(
  • 0

#5 Gość_igor

Gość_igor
  • Gość

Napisano 24 listopad 2005, 18:49

witam
W mojej P10 LPG jak byla popsuta sonda to spalanie wzroslo z 8-9 litrow na 100km w trasie na 12l/100km wiec jest roznica czy sonda jest czy jej nie ma.tak mi sie wydaje mechanikiem nie jestem.po wymianie sody a wymienic w moim przypadku bylo ciezko(troche zachodu z mechanikami)spalanie znowu zeszlo do 8-9/100.wiec jak tobie 1.6 pali 14 i to benzyny to zdecydowanie za duzo.
POZDRAWIAM :D
  • 0

#6 Gość_macias-1981

Gość_macias-1981
  • Gość

Napisano 24 listopad 2005, 19:20

Nie powinno bo co? Napiszcie cos konkretnego w temacie, bo to dosyc wazne dla mnie. Noge mam lekką :D

A tak serio, to nize zyluje primerki i w sumie dziwne bo w zeszlym tyg. w miejscie wyszlo 14/100. Max 9-10 powinno byc :(

Tu sie mylisz. Ponad dyche w miescie to norma...Ja na przykład mam 2.0 i pali mi różnie w zaleznosci jak jezdze 12-14.Moja sonda jest walnięta i nie działa poprawnie ale jezdze tak juz 1,5 roku i nie nazekam 1.6 wcale nie pali mniej bo pracuje z wiekszym wysilkiem niz 2.0
  • 0

#7 Gość_macias-1981

Gość_macias-1981
  • Gość

Napisano 24 listopad 2005, 19:23

witam
W mojej P10 LPG jak byla popsuta sonda to spalanie wzroslo z 8-9 litrow na 100km w trasie na 12l/100km wiec jest roznica czy sonda jest czy jej nie ma.tak mi sie wydaje mechanikiem nie jestem.po wymianie sody a wymienic w moim przypadku bylo ciezko(troche zachodu z mechanikami)spalanie znowu zeszlo do 8-9/100.wiec jak tobie 1.6 pali 14 i to benzyny to zdecydowanie za duzo.
POZDRAWIAM :D

Igor on pisze o spalaniu w miescie a nie na trasie.
  • 0

#8 Gość_jello

Gość_jello
  • Gość

Napisano 24 listopad 2005, 22:49

No dobra.... Ale bez przesady, to nie jest normalne zeby tyle wychlala wg. mnie.

BTW: Dzis robilem autodiagnostyka "na druta". Wynik: 55 - brak usterek, wynik testu sondy - duzo mrugniec w ciagu 10 sek., inaczej - im wiecej gazu dawalem tym czesciej mrugala Check Engine.
  • 0

#9 Gość_Brodacz

Gość_Brodacz
  • Gość

Napisano 25 listopad 2005, 01:57

Uszkodzona sonda lambda wpłynie na zanieczyszczenie środowiska, szybkie zużycie katalizatora i szybsze zużycie elementów silnika.
Informacje przez nią przekazywane są istotne dla silnika z punktu widzenia doboru składu mieszanki. W zależności od obciążenia ustala optymalne propocje ilości wtryskiwanego paliwa i powietrza. Jeżeli jej skład będzie nieprawidłowy, może drastycznie wzrosnąć temperatura spalania, będą emitowane toksyczne gazy do atmosfery, a katalizator nietani szybko padnie.
Osobiście nie popieram tego typu oszczędności bez względu na efekt.

8)
  • 0

#10 Gość_piko70

Gość_piko70
  • Gość

Napisano 25 listopad 2005, 09:01

Witam!
Moja sonda na stacji diagnostycznej wyszła jak nowa(przy analizie spalin)jednak spalanie 12l benzyny to jak dla mnie trochę dużo jak na japonczyka więc byłem jeszcze u elektryka i wyszło,że sonda pracuje w niskim zakresie napięć(do 0,4V zdaje się)a standard to 0,9V i elektryk stwierdził,że stąd takie zuzycie bo do silnika przez to idzie cały czas bogata mieszanka.Z autodiagnostyki w sumie wychodzi,że sonda jest sprawna,bo miga dość intensywnie przy obrotach 2200(trochę bez ładu i składu to miganie,ale jest tyle ile ma byc tych mignięć) i w sumie nie wiem co o tym wszystkim mysleć ,a wolę się upewnić co byście proponowali zanim wydam 250zł za nową sondę.A właśnie, jeszcze w tej kwestii, to jak z tymi zamiennikami,bo w sklepie powiedzieli,że orginał nissana to ponad 500zł a 250 to za zamiennik,czy taki można bez problemu wstawić.
Dzięki za wszelkie odpowiedzi
Pozdrawiam
  • 0

#11 Gość_jello

Gość_jello
  • Gość

Napisano 25 listopad 2005, 09:03

Zamienniki chyba nie bardzo, bo szybko siadaja, ale zastanawiam sie nad jednym wyjatkiem - sondy Boscha, moze ktos z tym opcowal?
  • 0

#12 Gość_piko70

Gość_piko70
  • Gość

Napisano 25 listopad 2005, 09:31

Zamienniki chyba nie bardzo, bo szybko siadaja, ale zastanawiam sie nad jednym wyjatkiem - sondy Boscha, moze ktos z tym opcowal?

ja akurat myślałem o NGK
Wróciłem właśnie z wycieczki po sklepach i niestety NGK nie dokupienia,proponują sonde Walker-panowie brać?
  • 0

#13 OFFLINE   robertss

robertss

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 143 postów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 25 listopad 2005, 10:07

Ja mam podobnie jak kolega Piko tzn sonda miga z na woltomierzu i w ogóle nie pokazuje napięcia, spalanie wzrosło jakieś 2 l więcej i mam okopconą rure. Silnik SR20DE, dzwoniłem do przedstawiciela ngk w Polsce i podali mi adresy sklepów w Lublinie warto do nich zadzwonić to pomogą. Proponowali uniwersalna za ok 250 zł z gwintem 12 , 290 zł w innym sklepie z JC (raczej bym nie ryzykował )
  • 0

#14 Gość_rebus

Gość_rebus
  • Gość

Napisano 25 listopad 2005, 23:11

uniwersalne sondy -sa dwa rodzaje,wlasnie roznia sie zakresami- cena jest zblizona ok 180 pln,dlatego rozne odczyty na kompie.bosch?-był dobry kiedys,jak go nie robili na wschodzie,to samo tyczy sie swiec.
  • 0

#15 Gość_holy

Gość_holy
  • Gość

Napisano 26 listopad 2005, 11:20

Zamienniki chyba nie bardzo, bo szybko siadaja, ale zastanawiam sie nad jednym wyjatkiem - sondy Boscha, moze ktos z tym opcowal?

ja akurat myślałem o NGK
Wróciłem właśnie z wycieczki po sklepach i niestety NGK nie dokupienia,proponują sonde Walker-panowie brać?


w opakowaniu Walker znalazłem sondę NTK (to to samo co NGK) :))
  • 0

#16 Gość_jello

Gość_jello
  • Gość

Napisano 26 listopad 2005, 11:42

Dalej nie napisaliscie nic konkretnego na temat teorii, iz w przypadku braku sondy labdy (odlaczona calkowiecie) komp przyjmie jakies domyslne ustawienia. Co o tym sadzicie? Pozdro :)
  • 0

#17 Gość_rebus

Gość_rebus
  • Gość

Napisano 27 listopad 2005, 19:31

po odłaczeniu sondy komputer przejdzie w stan awaryjny-bedzie chodzil,bedzie wiecej palił.historia:miałem kiedys uno turbo(troszke przerobione)auto nie chciało jechac po wymianie układu wydechowego na przelotowy sonda zesfirowała,auto niechciało jechac po odłaczeniu objawy objawy mineły,ale palił 14l na setke przy pojemnosci 1.3 to tyle.
  • 0

#18 OFFLINE   Ostek

Ostek

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 165 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:n14, WP11.144, byl WP10....
  • Nr rejestracyjny:WN
  • Time Online: 24m 16s

Napisano 27 listopad 2005, 20:24

Witam, znalazłem kiedyś taki opis do silnika SR20DE
"Black(out); Red(in) & Heater (+); White Heater (-) "
Symbol 11014T12 Universal Titania Sensor Output 0 to 1 Volt. 12mm
Wiem że uniwersalne 3 żyłowe nie posiadają takich kolorów, tylko dwa białe i jeden czarny, więc się nie nadaje.
NTK i Bosch takie produkują tylko że są w cenie.
  • 0

#19 OFFLINE   p_flori

p_flori

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1159 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 29 listopad 2005, 14:47

czasem sie nadaje, jak 4 żyły - to cztery żyły, no 3 żyły od biedy będa pod warunkiem, że szary jest na masie w oryginalnej (mase wtedy trzeba wziąć z tłumika).
Zmierz oporność grzałki na ciepło i zimno - muszą być podobne - bo to tez ogłupi komp (grzałka to zazwyczaj 2 białe). zakres napięc - to najprawdopodobniej 0-1 V.
  • 0

#20 Gość_piko70

Gość_piko70
  • Gość

Napisano 06 grudzień 2005, 17:45

Panowie jeszcze jedno pytanie w kwestii sondy: czy oryginalna sonda z P12 będzie pasować do P11?
Pozdrawiam
  • 0