Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Jakie są objawy zrypanego sprzęgła?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Maciek78

Gość_Maciek78
  • Goście

Napisano 01 grudzień 2005, 07:42

Witam
Mam ostatnio spory problemik ze swoim N14. Otóż przykładowo jadę na 2 biegu 20 kmh (załóżmy za traktorkiem :D ), chcę wyprzedić, więc kierunek, lewy pas, gaz, i... efekt taki, jakbym na chwilę wcisnął hamulec. Potem dopiero zaczyna się rozpędzać. I na 3 biegu to samo. Nie dzieje się tak na wysokich obrotach, jedynie w niskim przedziale.
Do dzisiaj tak się tym nie przejmowałem, ale jadąc do pracy dojechałem do osiedlowej krzyżówki, zwalniam, rozglądam się i jadę. Na 2 biegu ja mu w gaz a on przez 3-4 sekundy nie reaguje zupelnie na wciśnięty pedał. Potem poszedł normalnie. Zaznaczam, że z rana był cały w szronie, w nocy był mróz, stał na parkingu, benzyny mam 3/4 baku.
A obawiam się z tego powodu, że w sobotę mamy bawić się G-techem i szkoda by mi było ominąć taką frajdę.

Pozdrawiam
Maciek
  • 0

Reklama

#2 Gość_Zetek

Gość_Zetek
  • Goście

Napisano 01 grudzień 2005, 08:48

ale silnik podnosi obroty i samochód stoi tzn. nie przyspiesza czy silnik nie zwiększa obrotów po tym dodaniu gazu??????
  • 0

#3 raveland

raveland

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 221 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Polska

Napisano 01 grudzień 2005, 08:57

gdy sie sprzeglo slizga to czuc to dosyc wyraznie
samochod tak jakby podskakiwal leciutko do gory np
a tak naprawde to nie wiem co to mzoe byc u ciebie nie jestem mechanikiem i nie stwierdze tego
moze poszedl ci jakis olej na sprzeglo albo cos choc watpie
a moze poprostu zawsze trafiasz na oblodzona nawierzchnie :D
  • 0

#4 Gość_maciejka_sz

Gość_maciejka_sz
  • Goście

Napisano 01 grudzień 2005, 09:00

Efekt zrypanego sprzegla to slizganie... dajesz gazu silnik wyje a samochod stoi. Nie ma mozliwosci zamielenia mimo wysokich obrotow silnika... najczesciej smierdzi przy tm spalonymi okladzinami tarczy sprzeglowej... o ile okladziny jeszcze masz.
To co piszesz to co innego... cos z paliwem albo z zasilaniem silnika (pompa, wtryskiwacze)... a moze przypchany filtr paliwa?
  • 0

#5 Gość_Maciek78

Gość_Maciek78
  • Goście

Napisano 01 grudzień 2005, 09:05

Też się początkowo skłaniałem ku filtrowi dopóki znajomy mi nie powiedział o objawach spalonego sprzęgła.
Co do obrotów to nie skojarzyłem czy się podniosły, ale chyba wyglądało to jakby go zmuliło. Nie pamiętam dokładnie bo byłem w małym szoku, że mi się autko psuje.Maciejka - a jak mam sprawdzić, czy mam jeszcze okładziny? Mogę to sam zrobić?
  • 0

#6 Gość_morbid

Gość_morbid
  • Goście

Napisano 01 grudzień 2005, 10:18

Efekt zrypanego sprzegla to slizganie... dajesz gazu silnik wyje a samochod stoi. Nie ma mozliwosci zamielenia mimo wysokich obrotow silnika... najczesciej smierdzi przy tm spalonymi okladzinami tarczy sprzeglowej... o ile okladziny jeszcze masz.
To co piszesz to co innego... cos z paliwem albo z zasilaniem silnika (pompa, wtryskiwacze)... a moze przypchany filtr paliwa?


Witam też mam problem z sprzęgłem,jak puszcam powoli to nissan rusza równo -jak puszcze sprzęgło szybciej to zaczyna drgać cały samochód :shock: czyżby do wymiany :?
  • 0

#7 Gość_maciejka_sz

Gość_maciejka_sz
  • Goście

Napisano 01 grudzień 2005, 10:31

Maciejka - a jak mam sprawdzić, czy mam jeszcze okładziny? Mogę to sam zrobić?

Bez zdjecia skrzyni i rozebrania sprzegla tego nie stwierdzisz... ale w dieslu to raczej malopawdopodobne zeby spalic sprzeglo... moglo jedynie umrzec smiercia naturalna czyli poprostu skonczylo sie ale mialbys efekt silzgania - silnik wyje i wkreca sie na obroty normalnie a autko ledwo jedzie... cos jakobys jezdzil automatem.
  • 0

#8 Gość_maciejka_sz

Gość_maciejka_sz
  • Goście

Napisano 01 grudzień 2005, 10:34

Witam też mam problem z sprzęgłem,jak puszcam powoli to nissan rusza równo -jak puszcze sprzęgło szybciej to zaczyna drgać cały samochód :shock: czyżby do wymiany :?


II efekt zrypanego sprzegla to objawy drgania silnika przenoszone na nadwozie.. wszystko sie trzesie i rusza zaleznie od obrotow silnika i wystepuje to tylko przy ruszaniu z miejsca na I-szym biegu. To nic innego jak krzywa tarcza sprzegla lub docisk lub wyrabane lozysko oporowe sprzegla... jedyna rada ruszac na polsprzegle albo wymienic na nowe kompletne.
  • 0

#9 Gość_jacekb3

Gość_jacekb3
  • Goście

Napisano 01 grudzień 2005, 11:53

mialem podobny problem w almerze 1.8 benzyna- spadek obrotów przy nierozgrzanym silniku.
okazalo sie ze potrzebna jest wymiana filtru powietrza i zawór EGR (lub EGF nie pamietam) - bierze on udzial w recyrkulacji mieszanki paliwowej - silnik sie dzieki temu szybciej nagrzewa
w sumie to nawet nie wiedzialem ze cos takiego moja almera posiada myslalem ze takie rzeczy sa tylko w dieslach
ale nie jestem mechanikiem i moge sie mylic
  • 0

#10 Gość_jacekb3

Gość_jacekb3
  • Goście

Napisano 01 grudzień 2005, 11:55

ewentualnie zrob ten tuning za 2 zl;)
http://www.nissanklu...highlight=zlote
  • 0

#11 Gość_Maciek78

Gość_Maciek78
  • Goście

Napisano 01 grudzień 2005, 12:25

JEstem ponownie.
Sprzęgło mam akurat dobre. Wsiadł koleś ze mną do samochodu i powiedział, że sprzęgło jest OK, trzeba zrobić regulację (tylko zapomniałem czego, ale umiem pokazać palcem)
Do tego radził wymienić filt paliwa.
Jakby się dalej powtarzały te dziwne szarpania to wtedy szukać innych przyczyn
Maciejka - mam benzyniaka
  • 0

#12 Ryath

Ryath

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 833 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Londyn
  • Model:Almera GTi
  • Nr rejestracyjny:PZ****

Napisano 01 grudzień 2005, 12:30

Wsiadł koleś ze mną do samochodu i powiedział, że sprzęgło jest OK, trzeba zrobić regulację (tylko zapomniałem czego, ale umiem pokazać palcem)


Najlepsze haslo jakie ostatnio slyszalem :) :) :) :) :) :)
  • 0

#13 Gość_maciejka_sz

Gość_maciejka_sz
  • Goście

Napisano 01 grudzień 2005, 13:54

Wsiadł koleś ze mną do samochodu i powiedział, że sprzęgło jest OK, trzeba zrobić regulację (tylko zapomniałem czego, ale umiem pokazać palcem)


Najlepsze haslo jakie ostatnio slyszalem :) :) :) :) :) :)

Rzeczywiscie dobre.. co masz wyregulowac? Karburator?
  • 0

#14 Gość_Maciek78

Gość_Maciek78
  • Goście

Napisano 01 grudzień 2005, 13:57

Hehe, łobuzy :D
Od świec po prawej stronie takie coś jak rura, srebrne. :D
Nie znam się na tym, ale wiem co mam wyregulować :D
Ale jak mi napiszecie co to jest to mi się zapewne przypomni.
Aaa, i tak przy okazji - jakiej firmy kupić filtr paliwa? Wiem, że pewnie było, ale nie mam jak teraz poszukać.

Pozdrawiam
  • 0

#15 Gość_Maciek78

Gość_Maciek78
  • Goście

Napisano 02 grudzień 2005, 10:09

Witam po poprawkach

No więc to, co pokazałem palcem to był zapłon. Gość mi go wyregulował i teraz nie ma już efektu stawania w miejscu. Wszystko świetnie i cichutko pracuje. Ja miałem obawy, że czeka mnie poważny wydatek a tu dokręcenie 2 śrubek rozwiązuje cały problem.
I znowu jestem happy z mojej nyseczki :D

Pozdrawiam
  • 0

#16 Gość_KeriSR

Gość_KeriSR
  • Goście

Napisano 04 grudzień 2005, 10:33

morbidsprawdź poduszki ,ostatnio wymieniałem w cieńko cieńko pod skrzynką ,tyle że tam autko drgało na wolnych/niskich obrotach jak sie rozkręciło wyżej to było oki,a tak swoją drogą poduszka do tego gówienka ponad 100pl., wcale nie mało
  • 0