Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przewody i świece


Gość NismO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Według instrukcji obsługi: standard BKR5E; zimne BKR6E, BKR7E. Nie pamiętam jakie ja mam zamontowane. Spisują się znakomicie (jazda w cyklu mieszanym trochę miasto trochę trasa). Jak chcesz to po świętach sprawdzę i Ci napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi gaziarzami to co łeb- to opinia. Jeden mi pozmniejszał przerwy "bo tak lepiej dla gazu" (choć usterki nie namierzył- kazał wymieniać przewody, świece, filtry itd.) Drugi- ten który naprawił - kiedy zobaczył przerwę na świecach o mało nie polał się ze śmiechu- "czy gaz czy benzyna- silnik ma pracować na fabrycznych parametrach" zwiększył odstęp do 0,9 i powiedział, że przy stożkowych elektrodach nie może być mniej niż ta wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak myślałem, że są różne szkoły.

Mój tłumaczył to wyższą liczbą oktanową gazu - wydaje się to trzymać kupy. W każdym razie teraz jeżdżę na zmniejszonych.

Dzięki za wyjaśnienie anyway :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówno do gazu jak i pod instalcje trubo zaklada się swiece zimneijsze.

 

Jak bazowo masz sweice BKR5EY (tak jak ja mam) to przy instalacji gazowej powinieneś dać BKR6EY, podobnie zresztą z Trubo z tym że zasada przyjęta jest taka żę na kazde przybyte 50 koni daje sie o stopniej zimniej np. przy zwieskzeniu mocy ze 135koni na 220 powinno się dać BKR7EY

 

Wtedy nei dojrze do czegoś takiego:

http://www3.telus.net/neall/turbo_g20/melted_plugs.jpg

http://www3.telus.net/neall/turbo_g20/melt...lugs_detail.jpg

http://www3.telus.net/neall/turbo_g20/sad_piston.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To i ja się podepnę. Zamierzam wymienić świeczki. Silnik 1,6 GA16DE, ale jak widzę w katalogu NGK są 2 rodzaje świec do tego silnika. Nie wiem jaką ma moc, samochód był sprowadzony z Holandii. Jakie polecacie? Oczywiście silnik benzyna, bez gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do gazu to beirz zimneijsze tzn o wyzesz liczbiem jak normale są 5 to weź te o oznaczeniu 6...

 

np. BKR5EY to normalne a zimneijsze to BKR6EY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to znaczy "zimniejsze"? czym one się różnią od standartowych świeczek?

 

Koło mnie w sklepiku facet ma chyba te standardy po 17 zł/szt. czy to dobra cena?

Zajrzałem wczoraj pod machę do świeczek i okazało się, że są strasznie głęboko. Kurczaki, nie mam klucza do świec, ile takie cudo kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to znaczy "zimniejsze"? czym one się różnią od standartowych świeczek?

 

Koło mnie w sklepiku facet ma chyba te standardy po 17 zł/szt. czy to dobra cena?

 

zimniejsze to znaczy ,że używa sie ich jak jeżdzisz na krotkich dystansach, na niedogrzanym silniku

 

ja kupowałem standardy po 14 zł/szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o dogrzewanie silnika a temperature spalnia która jest uzalerzniona od meiszanki, jak wiadomo w silnikach turbo temperatura "wybuchu" ma nawet do 900stopni w silniku N/A przecietnie 600-650*C na LPG sporo więcej dlatego sie zlaeca swiecie zimneijsze czyli takie ktore sąw stanei odprowadzic wiecej ciepla ze swojej elektordy ktora jak nie bedzie odpowiednio schlodzona to ulegnie zniszczniu i przy okazji jej odpadające elemnty moga narobic bigosu w silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi o dogrzewanie silnika a temperature spalnia która jest uzalerzniona od meiszanki, jak wiadomo w silnikach turbo temperatura "wybuchu" ma nawet do 900stopni w silniku N/A przecietnie 600-650*C na LPG sporo więcej dlatego sie zlaeca swiecie zimneijsze czyli takie ktore sąw stanei odprowadzic wiecej ciepla ze swojej elektordy ktora jak nie bedzie odpowiednio schlodzona to ulegnie zniszczniu i przy okazji jej odpadające elemnty moga narobic bigosu w silniku

 

Coobcio,

 

czy świece zimniejsze dają lepszą iskrę w przypadku gazu, czy to tylko sprawa bezpieczeństwa?(powiem szczerze, ze nie slyszalem,zeby komus przydarzylo sie oberwanie elektrody)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepłota swiecy jest to zdolność do odprowadzania ciepła na zewnąrz z komory spalania albo inaczej szybkość stygnięcia. Dobrze dobrana świeca rozgrzewa się do takiej temperatury że się jeszcze nie żarzy a jednocześnie wypala sie na nich powstający nagar.Świeca zimniejsza szybciej stygnie ,co za tym idzie może pracować w wyższej temperaturze a i tak nie nagrzeje się do temp by się rozżarzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepłota swiecy jest to zdolność do odprowadzania ciepła na zewnąrz z komory spalania albo inaczej szybkość stygnięcia. Dobrze dobrana świeca rozgrzewa się do takiej temperatury że się jeszcze nie żarzy a jednocześnie wypala sie na nich powstający nagar.Świeca zimniejsza szybciej stygnie ,co za tym idzie może pracować w wyższej temperaturze a i tak nie nagrzeje się do temp by się rozżarzyć.

 

Ok, tylko jakie byłyby objawy źle dobranej wartości cieplnej świecy?

Pytam w kontekście LPG, bo tyle słyszałem opinii na temat świec ilu znam mechaników :-)

Faktem jest, że warunki spalania mieszanki są inne, więc logika nakazuje zmianę świec. Ja używam Brisk dobranych wg katalogu, czyli pewnie pod benzynkę, powinienem zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...