Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Paski klinowe


Gość brysik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Albo cuda, albo mechaniory krecą! U mnie (WP 11 2,0TD 1999), jak zakładam sam, to pasują takie paski jak podawał gusta. Jak robią to mechaniory ( czasem się zdarza), to zawsze na wspomaganiu jest zadługi i zaraz piszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Bart-qlka2: co do długości pasków to w dalszym ciągu pozostaję przy swoim bo takie u mnie po prostu chodzą.

Mogę jedynie dodać, że rozbieżności wynikają prawdopodobnie z tolerancji możliwych do zastosowania rozmiarów. Dotyczy to głównie paska do alternatora, gdzie rzeczywiście pasek 13x850 wchodził z pewnymi oporami, ale: po pierwsze były to opory spokojnie do przyjęcia, a po drugie dawało większy zakres regulacji paska w przyszłości. Jeśli zastosowałeś pasek 13x865 i jest wystarczający zakres ewentualnej regulacji to wszystko jest OK.

Natomiast co do paska do wspomagania - to u mnie 13x840 powodował to, że już naciągnięcie nowego paska wyczerpywało całkowicie możliwość regulacji, a o regulacjach w przyszłości nie było mowy.

 

Co do oznaczenia SLX. Mam po prostu takie oznaczenie w dowodzie rejestracyjnym. Nie będę się na ten temat wymądrzał, bo się na tym nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jak wymienię to dam znać jak sytuacja się przedstawia.

Ja wymieniłem właśnie dzisiaj oba paski na Gates. Auto z klimą.

1 - PK 4 850 szer. 13 mm

2 - PK 6 1113 szer. 21 mm

Edytowane przez Audik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Ja jestem świeżo po wymianie takiego paska klinowego do alternatora, zdecydowałem się na firmę Gates i zdecydowanie polecam, nie wiem jak będzie później, ale jak na razie wszystko pracuje jak w zegarku;)

 

Czołem wszystkim :-)

Kupiłem dopiero primerkę i chcę wymienić WSZYSTKIE paski, bez względu na to czy trzeba czy nie. Gąszcz informacji i rodzajów jest ogromny (każdy podaje inną długość:)) więc mam prośbę. Czy jakaś pomocna dusza mogłaby mi powiedzieć jakie i gdzie (Wawa, internet) kupić dobre np Contitech paski? Na allegro są jakieś pojedyńcze sztuki...być może jestem ślepy ? :-)

moje autko to 2001 primera p11 kombi, silnik 2.0 16v 140KM z klimą.

 

dzięki z góry!

Edytowane przez qbator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

No i ja musiałem wymieniać paski :(

A dokładnie strzelił mi w trasie pasek ładowania.

I jak wymieniałem to też miałem kongo z wymiarami. W katalogu piszą 3 takie same a w rzeczywistości całkiem co innego.

A więc na

klimie mam boscha 13*875

na wspomaganiu mam 13*825 contitech

a na ładowaniu mam 13*850 contitech

 

 

ale jak kolega Bart-qlka2 pisze następnym razem założę takie wymiary jak on pisze.

 

1. Do klimy 13x875 - ten pasował

2. Alternator 13x850 - za krótki(jest możliwość założenie ale ciężko ) - zamontowali 13x865

3. Pompa wspomagania 13x825 - za krótki(też jest możliwość ale ciężko) - zamontowali 13x840 czyli taki jak był.

 

Na klimie i ładowaniu pasuje 13*875 i na ładowaniu może być ten 13*865 zawsze regulacja jest .Chociaż ten 13*875 też ma regulacje na ładowaniu . A ten co mam 13*850 bardzo ciasno wchodził na kółka. Nie chciało mi się już jeździć i czekać na inne paski kolejny dzień.

A na wspomaganiu też bardzo ciasno wchodził na kółkach13*825 i 13*850 co miałem to próbowałem sprawdzić ile luzu będzie to 13*830-840 bedzie dobry z możliwością regulacji .

Nie wiem czemu koledze Gusta takie pasowału,może miał wcześniej robione coś z regulacją.

 

Teraz mam spokój na jakiś czas. A mam już auto prawie 3 lata i pękł mi tylko klimy no i teraz te wymieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak t jest z tą regulacją ? Wymieniłem paski na jakieś powszechne i grzeją się kółka oraz czuć gumę. Zmniejszam i zwiększam naciąg ele nic się nie zmienia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

I ja się podzielę swoim doświadczeniem,

co by komuś oszczędzić czasu.

Oto moja histroia:

 

Bohater: Nissan Primera P11 98r. 2.0TD (klima)

 

Fabuła:

Trochę szukałem dobrego rozmiaru pasków, na forum

i w dwóch punktach sprzedaży. Wszędzie informacje

o długości różniły się. Z braku cierpliwości

kupiłem na Pradze (z tego co pamiętam) taki zestaw za 48,89zł:

- alternator: 13 x 850

- wspomaganie 13 x 825

- klima 13 x 875

Uradowany wizją odzyskania ciszy

i wspomagania, pomknąłem do mechanika.

 

ALE, co się okazało

po zdjęciu pasków i zmierzeniu ich:

- pasuje jeden z nich.

- złożone były 3 takie same paski:

6464 MC 7K Gates Auto Master (Made in Spain)

..tyle informacji znalazłem na paskach.

 

Akcja:

Mechanik dopasował kupione przeze mnie paski,

odpowiednio, do miejsc gdzie miał zapas regulacji.

Wypaliłem przy tym 3 papierosy..

pogawędziłem trochę

i zapłaciłem 100zł.

 

Miejsce akcji Warszawa, ul. Garażowa

Edytowane przez Krokopiesokot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do PRIMERY P10 1.6 90KM wchodzą trzy paski Contitecha 4PK815 - na alternator, pompe wspomagania i wody oraz na sprężarkę klimy.

Koszt wymiany u mojego mechanika 40zł i pół godziny czekania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Mateusz_P11_144

To ja Wam opisze dziwna sytuacje jaka miałem z moim paskiem klinowym z alternatora ;)

Po wymianie rozrządu i zrobieniu ok 40 km przy,jechałem przy bardzo silnych opadach deszczu - tuż przy wjeżdżaniu do garażu poczułem straszny smród palonej gumy. Szybko wyłączyłem silnik podniosłem maske i moim oczom prócz siwego dymu ukazał się co najmniej zaskakujący widok-okręcony pasek klinowy na alternatorze,stożkami do góry. Próbowałem to jakoś wyprostowac lecz po wielu próbach postanowiłem go przeciąć(napędzał on jedynie alternator) i tu kolejne zaskoczenie. Pasek wyglądał jakby się odkształcił w druga stronę. Pojazd do mechanika który mi wymieniał rozrząd na nastepny dzień i widok-6 innych samochodów z identyczną awarią wink.gif

Przypadek?? Podobno wada produkcyjna. Mechanik sprawdzony bo naprawia moje rodzinne samochody od ponad 20 lat i nigdy nie było zadnych problemów. Gratisowa wymiana na inny i jak na razie wszystko ok a było to we wrześniu :)

Co ciekawe na portalu auto centrum odezwał się do mnie inny użytkownik primery który miał identyczna przygodę także z paskiem SKF'u ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak mi znajomy robił głowicę, też zmieniał paski, i zakładał jeden nowy - kilka sekund i spadał. Założył inny pasek, chodzi do dziś, z jednym napięciem po drodze bop zaczął piszczeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak to czytam to aż sam się boje o mój pasek od wspomagania, lata nie byl wymieniany a sprawdzałem już numerów na nim brak. No cóż widzę że i ja będę musiał kombinować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

W związku z tym, że powstał tu niezły bajzel napiszę jak to jest u mnie. Paski w CD20T wymieniałem 2 tygodnie temu (samodzielnie, pierwszy raz) więc jestem na bieżąco. Szukałem na forum, ale w tym temacie wszędzie jest zamieszanie. Pierwsze podejście do wymiany było nieudane (w sklepie wcisnęli mi wszystkie paski 13x850). Byłem nieźnie wk...... i dlatego też musiałem zastosować plan B. Wiedziałem, że każdy z tych pasków jest inny więc poszedłem do sklepu i kupiłem po jednym pasku w rozmiarach od 13x800 do 13x900 z zastrzeżeniem, że część z nich zwrócę.

Ostatecznie u mnie pasują następujące rozmiary: klima - 13x875, alternator - 13x850, wspomaganie - 13x825 (wszystkie Contitech).

Oczywiście można jeszcze wciskać rozmiary +-5, ale po co?

 

 

A co do szerokości 14, o której wcześnie wspomniano: u mnie paski w rozmiarze 13 albo są na równi z krawędzią koła albo delikatnie (0,5 - 1 mm) wystają ponad tę krawędź. Nie jestem specjalistą po paskach, ale wg mnie (a chyba mogę mieć własne zdanie) jest to, jak kiedyś z ironią mawiał mój wykładowca statystyki, "najbardziej optymalny" rozmiar.

 

Pozdrawiam

jestem po wymianie paseczków i po pierwszym błędnym zakupie , sugerowałam sie Twoją pomocą i musze podziękować , bo w mojej Nince paseczki pasują rozmiarowo jak u cb ;) , a też sugerowano sie książką lecz przy drugim zakupie postawiłam na ten post ;))) , Więc wielkie dzieny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odświeże temat...proszę mi powiedzieć jak poluzować pompę wspomagania???pompę wody??zeby ściągnąć pasek...??Primera p11 144. 2.0 16v cvt.

Edytowane przez ADal1985
Uzupełnienie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W P11.144 SR20DE masz dwa paski wielorowkowe: zewnętrzny 6PK1033 (klima, alternator) oraz wewnetrzny 4PK845 (wspomaganie, pompa wody). Aby zdemontować pasek od wspomagania i pompy wody (wewnętrzny) trzeba wpierw poluźnić i zdjąć pasek na alternatorze. Opis masz w tym temacie:

https://forum.nissanklub.pl/topic/41452-p11144w11144-paski-klinowe/

Pamiętaj, że każdy napinacz jednego i drugiego paska (=śruba regulująca u góry), ma śrubę blokującą (z boku), którą należy w pierwszej kolejności poluźnić, przed poluzowaniem śruby regulującej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.dziękuję za odpowiedz..tylko gdzie znajduje się śruba blokujaca na pompie?strasznie słaby dostęp. Może jakaś fotka??

 

20150403_132956.jpg

Na forum znalazłem tylko takie zdjęcie na którym i tak nic nie widać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie mówił, że będzie łatwo:). Szukaj takiego gadżetu: https://allegro.pl/41-15-primera-p11-1-6-napinacz-paska-alternatora-i7749586152.html. Luzujesz wpierw krótszą, boczną śrubę, a następnie dłuższą regulacyjną. Następnie luzujesz śrubę obudowy alternatora na dole i przechylasz alternator do tyłu (zdejmujesz pasek), uzyskując dostęp do paska pompy wody i pompy wspomagania (z podobnym napinaczem). Trochę gimnastyki będzie przy powtórnym napinaniu pompy wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...