Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tarcie w tylnim kole


Gość Ivo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Od kiedy zmieniłem opony na zimowe daje się słyszeć lekkie tarcie z tylniego koła. Dziej się tak przy hamowaniu. W warsztacie otworzyli mi bęben i stwierdzili, że to cylinderki hamulcowe bo są już nieszczelne, przeciekają i stąd te dźwięki. Wymieniłem cylinderki w Feu Vercie( tak przy okazji ostatni raz u nich jestem, mechanicy w porządku ale kierownik straszny naciągacz, nieważne ) zapłaciłem 280 zł i...i dalej trze. Jeżeli macie jakieś sugestie to bardzo proszę.

 

Pozdrawiam

 

Ivo

Primera P11, 1.6, 99 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość IRENEUSZKA

Spróbuj zamienić koła.Powiedzmy przednie załóż na tył i odwrotnie.Jesli to nie pomoże to wjedź na kanał podnieś tył na lewarku i zdejmij koło i dokładnie obejrzyj czy nic nie obciera podczas obracania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Możliwe że poprostu korozja i inne zanieczyszczenia się zbierają na elementach hamujących.

W przypadku ham. bębnowych często brudy i korozja zalegają wewnątrz bębna. Przyczyna szumienia przy tarciu może być też odklejenie okładzin od szczęk.

W ham. tarczowych zdarza się, że prowadnice klocków są zanieczyszczone i klocki nie cofają się do końca trąc po tarczy nieustannie. Identyczne objawy pojawiają się przy zapieczonych cylinderkach, no chyba że stanęły w pozycji "do jazdy" to wówczas takie koło nie hamuje wcale i auto ściąga przy hamowaniu.

Mój typ: dokładnie wyczyścić hamulce i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...

Możliwe że poprostu korozja i inne zanieczyszczenia się zbierają na elementach hamujących.

W przypadku ham. bębnowych często brudy i korozja zalegają wewnątrz bębna. Przyczyna szumienia przy tarciu może być też odklejenie okładzin od szczęk.

W ham. tarczowych zdarza się, że prowadnice klocków są zanieczyszczone i klocki nie cofają się do końca trąc po tarczy nieustannie. Identyczne objawy pojawiają się przy zapieczonych cylinderkach, no chyba że stanęły w pozycji "do jazdy" to wówczas takie koło nie hamuje wcale i auto ściąga przy hamowaniu.

Mój typ: dokładnie wyczyścić hamulce i będzie ok.

Cześć mam Primere 1,8 benzyna P12.v  2002 r.

Czułem opór przy cofaniu rozebrałem lewy tylny zacisk, klocki na prowadnicach ok, ale zablokowany jest tłoczek...

 

w tej chwili zacisk jest połączony tylko z autem przewodem doprowadzającym płyn hamulcowy.

zaciskiem stolarskim nie da się wcisnąć tłoczka ani drgnie, tym samym nie założę zacisku z powrotem.

Pryskałem WD40, tłoczek mam prawie cały na wierzchu, nie jest skorodowany.

Jaka jest przyczyna\a ze tłoczek się zablokował ?

Będę wdzięczny za poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Zgadzam się z innymi, że powinieneś jechać do tego warsztatu gdzie było to naprawiane. Oni powinni Ci to zrobić od ręki i nie brać za to żadnych pieniędzy. Ja ostatnio sam wymieniałem sobie hamulce tarczowe oraz klocki i wszystko pracuje bardzo dobrze. Jeśli ktoś chciałby samemu wykonać takie prace to polecam przeczytać najpierw artykuł na iparts http://www.iparts.pl/artykuly/jak-wymienic-tarcze-hamulcowe,82.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...