Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Jaki objaw uszkodzenia pompy wodnej


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotri

piotri

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 199 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:K11

Napisano 26 styczeń 2006, 10:59

Witam.
Chciałem zapytać jaki jest objaw siadającej pompy wodnej?
Od jakiegoś czasu na wolnych obrotach było słychać jakieś popiskiwanie. Teraz jakoś tego nie słyszę.
Wiem że pompa może ciec ale płynu mi nie ubywa. Czy ona może sie zatrzeć? A jeśli się zatrze to da się rozpoznać? Dodam że wskazówka temperatury(oleju) nie przekraczała i nadal nie przekracza połowy skali.
  • 0

Reklama

#2 Gość_maciejka_sz

Gość_maciejka_sz
  • Goście

Napisano 26 styczeń 2006, 11:11

Witam.
Chciałem zapytać jaki jest objaw siadającej pompy wodnej?
Od jakiegoś czasu na wolnych obrotach było słychać jakieś popiskiwanie. Teraz jakoś tego nie słyszę.
Wiem że pompa może ciec ale płynu mi nie ubywa. Czy ona może sie zatrzeć? A jeśli się zatrze to da się rozpoznać? Dodam że wskazówka temperatury(oleju) nie przekraczała i nadal nie przekracza połowy skali.

Wskazowka temperatury oleju? to jakas ciekawostka dla mnie... jak juz jest wzkaznik ze wskazowka to raczej pokazuje cisnienie oleum ale wydaje mi sie ze chyba jednak masz na mysli wskaznik temperatury plynu chlodzacego.
Jak masz uszkodzona pompe wody to:
1. cieknie i trzeba wymienic
2. pourywane lopatki - silnik sie przegrzewa bo nie ma co wody gonic i wskaznik idzie do gory poza polowe a wentylator chlodnicy sie nie wlacza - do wymiany pompa wody.
wiecej chyba mozliwosci nie ma a jak sa to zaraz chlopaki dopisza.
  • 0

#3 Gość_kakol

Gość_kakol
  • Goście

Napisano 26 styczeń 2006, 11:43

Mi poszła jakieś dwa miechy temu ale było to do przewidzenia, bo kapało na poczatku i płyn ubywał ze zbiornika wyrównawczego.
Jak sie pompa kończy to słychac takie delikatne świszczenie. Mysle że lepiej wymienić, bo jesli Ci gdzieś strzeli i w pore tego nie zauważysz to możesz wtedy silnik przegrzać a nawet zatrzeć...a wtedy d*pa blada!
  • 0

#4 piotri

piotri

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 199 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:K11

Napisano 26 styczeń 2006, 11:50

Wskazowka temperatury oleju? to jakas ciekawostka dla mnie... jak juz jest wzkaznik ze wskazowka to raczej pokazuje cisnienie oleum ale wydaje mi sie ze chyba jednak masz na mysli wskaznik temperatury plynu chlodzacego.


A sorka, naczytałem się jakiegoś wątku o Almerze o wskaźnikach i aż zwątpiłem.
  • 0

#5 Gość_ziomalok

Gość_ziomalok
  • Goście

Napisano 27 styczeń 2006, 08:33

hejas osobiscie sie nie zgadzam ze stwierdzeniam kolegi Kokola aby pompe wymieniac jak swiszczy glownym objawem klasyfuikujacym pompe do wymiany bedzie wyciek plynu z pompy dopuki nie cieknie pompa jest sprawna a odnosnie swiszcze to jestes pewien ze to pompa, moze to swiszczy pasek od alternatora lub cos innego a nie pompa.
  • 0

#6 piotri

piotri

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 199 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:K11

Napisano 27 styczeń 2006, 08:46

Wczoraj znów trochę piszczało. Nie wiem od czego to zależy.
Trochę ponasłuchiwałem i to dochodzi gdzieś od przodu silnika.
  • 0

#7 Gość_ziomalok

Gość_ziomalok
  • Goście

Napisano 27 styczeń 2006, 12:07

Heja a moze masz za slabo pasek od alternatora nacigniety sprawdz najpierw to.
  • 0

#8 bonzo

bonzo

    Nissanmaniak

  • nissanzone
  • 1985 postów
  • Płeć:Nie ustawione

Napisano 27 styczeń 2006, 13:20

jak bedzie swiszczec to siknij wd 40 na paski jak przestanie to pompe masz wyeliminowaną
  • 0

#9 Gość_ziomalok

Gość_ziomalok
  • Goście

Napisano 27 styczeń 2006, 14:40

Zgadzam sie z przedmowca ale ja wole kapnac olejkiem silnikowym na kolo pasowe zamias wd
  • 0

#10 jaca V6

jaca V6

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1862 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2006, 22:35

Witam.
Chciałem zapytać jaki jest objaw siadającej pompy wodnej?

a może poprostu jak przyjedziesz do domu to zobacz po jakimś czasie czy pod autem niema plamy po płynie, bo chyba jak sie wali pompa wody to cieknie z niej, czy tak ?
  • 0

#11 Gość_saki

Gość_saki
  • Goście

Napisano 28 styczeń 2006, 15:29

to piszecznie to prędzej jakiś pasek, pewnie od alternatora. Pompa wody daje o sobie znać, jak zaczyna ubywać płynu. Ale ubywanie płynu nie musi też znowu oznaczać uszkodzonej pompy. Bo to może być zwykła dziura w zbiorniczku, chłodnicy, albo na jakiś wężu, bądź uszczelka pod głowicą.
  • 0

#12 Gość_ziomalok

Gość_ziomalok
  • Goście

Napisano 28 styczeń 2006, 18:37

ano sprawdz najpierw paski a pozniej mysl o pompie wody przynajmiej ja bym tak postapil
  • 0

#13 Pawcior

Pawcior

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 353 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łowicz
  • Model:Micra 1.3 GX ;99
  • Nr rejestracyjny:ELC

Napisano 30 styczeń 2006, 16:46

Jak ubywa płynu w zbiorniczku, to może być gdzieś problem z jakaś usczelką, ja tak miałem, po poprawieniu plyn sie trzyma
  • 0

#14 Gość_psujaut

Gość_psujaut
  • Goście

Napisano 30 styczeń 2006, 19:26

:lol: fajnie piszecie-wd 40 :lol: olejek silikonowy :lol: pomyślcie przecież to są tłuszcze i pasek dędzie się ślizgał nadal ale bezgłośnie :lol:
zawsze należy polać wodą i to właśnie woda niweluje piski w poślizgach paska i natyuchmiast odparowuje nie wnosząc komplikacji 8)
zdaża się przy uszkodzonej pompie wodnej po za wyciekami , piszczeniem ,przegrzewaniem silnika -brak ogrzewania :evil:
popiskuje czasem z alternatora-łożyska :!:
  • 0

#15 Gość_saki

Gość_saki
  • Goście

Napisano 30 styczeń 2006, 20:12

:lol: fajnie piszecie-wd 40 :lol: olejek silikonowy :lol: pomyślcie przecież to są tłuszcze i pasek dędzie się ślizgał nadal ale bezgłośnie :lol:
zawsze należy polać wodą i to właśnie woda niweluje piski w poślizgach paska i natyuchmiast odparowuje nie wnosząc komplikacji 8)
zdaża się przy uszkodzonej pompie wodnej po za wyciekami , piszczeniem ,przegrzewaniem silnika -brak ogrzewania :evil:
popiskuje czasem z alternatora-łożyska :!:

wd 40 to nie jest żaden tłuszcz.
  • 0

#16 Gość_onegog

Gość_onegog
  • Goście

Napisano 30 styczeń 2006, 23:35

z pompą wody miałem dwie historię. piszczał mi pasek od pompy, no i strasznie mnie to wkurzało, więc poprosiłem znajomego mechanika żeby mi podciągnął. Następnego dnia miałem wielkie bum (pasek się rozerwał) na szęście byłem nie daleko od domu i wezwałem pomoc.

innym razem wjechałem na podnośnik, do sprawdzenia stanu zawieszenia, a tu panowie mnie wołają i pokazują plamkę pod pompą wody -> do wymiany.

i tu morale :D

1. jak ci piszczy pasek to lepiej od razu wymień, bo koszt samego paska to kilkadziesiąt złotych, a wymiana z tego co pamiętam też podobnie.
2. jeśli pompa wody jest uszkodzona to nie zawsze widać plamkę pod samochodem, szczególnie jeśli jest ciepło na dworzu.

3. dodatkowe. ktoś mi mówił, że pompa wody w micrze jest smarowana poprzez płyn chłodniczy i zaleca się wymianę max co 2 lata, bo traci swoje właściwości "smarowalne"

pozdro
  • 0

#17 piotri

piotri

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 199 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:K11

Napisano 31 styczeń 2006, 08:14

Dzięki panowie za odpowiedź,

Póki co diagnoza:
- pompa nie piszczy i nie cieknie
- paski sprawdzone i to też nie one

Na razie daje chyba sobie spokój :?
  • 0

#18 Gość_maciejka_sz

Gość_maciejka_sz
  • Goście

Napisano 31 styczeń 2006, 10:17

3. dodatkowe. ktoś mi mówił, że pompa wody w micrze jest smarowana poprzez płyn chłodniczy i zaleca się wymianę max co 2 lata, bo traci swoje właściwości "smarowalne"

pozdro

To raczej jest niemozliwe gdyz lozysko pompy wodnej nie ma styku z plynem chlodzacym.. zazwyczaj jest to lozysko kulkow kryte do ktorego nie ma dostepu z zewnatrz gdzyz jest zainstalowane w obudowie pompy. Jezeli uszkodzi sie tzw reperaturka (uszczelka) to popma przecieka, plyn przelewa sie przez lozysko i ucieka na zewnatrz - pompa jest wtedy do wymiany.
Druga sprawa jest to ze jak pasek jest zle zalozony (zbyt mocno naprezony) to lozysko dostaje wtedy po kuleczkach i zaczyna piszczec dostajac luzow... wtedy takze pompe trzeba wymienic.
Wszysktkie lozyska leca jak pasek jest zbyt mocno naciagniety.. widac tu jak wazne jest by odpowiednio naciagnac ten pasek zeby nie bylo pozniej klopotu.
  • 0

#19 Gość_onegog

Gość_onegog
  • Goście

Napisano 31 styczeń 2006, 18:16

To raczej jest niemozliwe gdyz


raczej czy na pewno, bo chciałbym wiedzieć.
a przekazałem informację którą uzyskałem z kilku źródeł :arrow:
  • 0

#20 Gość_psujaut

Gość_psujaut
  • Goście

Napisano 31 styczeń 2006, 19:22

a co :?: przecież jest tłuste -popryskaj sobie na palce i sam się przekonaj :shock: - podobne ma parametry jak olej maszynowy 8) taki np. jak do smarowania maszyn do szycia 8)
dotyczy:

--------------------------------------------------------------------------------

psujaut napisał:
fajnie piszecie-wd 40 olejek silikonowy pomyślcie przecież to są tłuszcze i pasek dędzie się ślizgał nadal ale bezgłośnie
zawsze należy polać wodą i to właśnie woda niweluje piski w poślizgach paska i natyuchmiast odparowuje nie wnosząc komplikacji
zdaża się przy uszkodzonej pompie wodnej po za wyciekami , piszczeniem ,przegrzewaniem silnika -brak ogrzewania
popiskuje czasem z alternatora-łożyska

wd 40 to nie jest żaden tłuszcz.


  • 0