Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wszystko o EGR -Zaślepienie,czyszczenie i nie tylko...


mind
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy można w Almerze N16 zaślepić zawór EGR tak żeby się nie zapaliła kontrolka check engine? Czy rzecz jest opłacalna tzn czy przyrost mocy jest odczuwalny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywalaj śmiało to paskudztwo, jest pare N16 z QD18 z wywalonym zasyfiaczem i odczówalna jest poprawa osiągów - moze niech się wypowie jakiś zadowolony właściciel :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadna kontrolka się niezapala ja zaślepiłem w 1.5 i jest bardzo duża różnica.

Wywalaj śmiało.

co zaslepiles? EGR w n16 15 ? toz to go tam nawet nie ma! tj w QG15 jest wyjscie z kolektoroa i jest wejscie w glowice ale polaczenia nie ma! albo ja slepy jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Kolego vqsoft - EGR w N16 jest - to taki zawór do którego dochodzi miedziany (lub o kolorze miedzi) przwód z kolektora - zobacz w manualu. Proszę jeszcze o podpowiedź jak się pozbyć tego EGR tzn jak zaślepić. Czy zrobić zaślepkę przed zaworem EGR (słynny tuning za 2 złote) czy zrobić to za zaworem EGR - tam gdzie idą takie dwa wężyki? Pytam bo wyczytałem że zawór EGR ma czujnik temperatury spalin i jak się go zaślepi to głupieje i zapala check engine. Proszę o odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zatkać odrazu przy koeltkorze - wtedy zostanie przywrócona rownowaga miedzy pojemnościami kanałów w kolektorze wydechowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Kolego vqsoft - EGR w N16 jest - to taki zawór do którego dochodzi miedziany (lub o kolorze miedzi) przwód z kolektora - zobacz w manualu. Proszę jeszcze o podpowiedź jak się pozbyć tego EGR tzn jak zaślepić. Czy zrobić zaślepkę przed zaworem EGR (słynny tuning za 2 złote) czy zrobić to za zaworem EGR - tam gdzie idą takie dwa wężyki? Pytam bo wyczytałem że zawór EGR ma czujnik temperatury spalin i jak się go zaślepi to głupieje i zapala check engine. Proszę o odpowiedzi.

no wlasnie patrze w manuala i w QG 15 nie ma tego na schemacie - i tak jest u mnie ( alma przed liftem) a jak to ma wygladac to ja dokladnie wiem

a i przestrzegam przed tunem za 2 zlote. IMO lepiej zaslepic przy zaworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde albo ja glupieje albo cos. egr jest brany z kol wydechowego i idzie to do zaworu EGR. Moze ktos ma zdjecie miejsca gdzie wychodzi ( z kol wydechowego)doprowadzenie spalin do egr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vqsoft1 zobacz proszę w instrukcji serwisowej na stronie EC343 tam jest początek opisu EGR.

nie badz taki kozak!:)) to ze w serwisowce to jest to ok ale pod macha tego nie ma. Pozatym w serwisowce nigdzie nie ma napisane ze to dotyczy QG15.

Chodzi dokladnie o to ze u mnie pod macha przy kolektorze jest wyjscie na kanal EGR ale jest ZASLEPIONE i zadna miedziana rorka nigdzie nie biegnie. Z tych dupiatych rysunkow nissana nie mozna sie polapac.

u mnie z glowicy spaliny wala do kolektora a z tamtad prosto do kata!

rano zrobie zdjecie i zapodam kolo 8.30

w serwisowce gw... jest napisane i pokazane. Nigdzie wzmianki o QG15 czy QG18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru się wymądrzać na tym forum tym bardziej że żadnym ekspertem nie jestem. Swoją drogą to dziwne co piszesz vqsoft1 - że nie masz EGR - nie będę się sprzeczał bo z N16 znam w miarę tylko swoją.

Czekam na opinię właścicieli N16-ek z zaślepionym EGR. Cenne wskazówki w dalszym ciągu mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru się wymądrzać na tym forum tym bardziej że żadnym ekspertem nie jestem. Swoją drogą to dziwne co piszesz vqsoft1 - że nie masz EGR - nie będę się sprzeczał bo z N16 znam w miarę tylko swoją.

Czekam na opinię właścicieli N16-ek z zaślepionym EGR. Cenne wskazówki w dalszym ciągu mile widziane.

wiesz troche zbiles mnie z tropu! do tej pory jak zauwazylem ze mam wkrecona zaslepke w kol wydechowym to odpuscilem temat. Zadnych rurek nie znalazlem. Przeciez rurka gumowa to isc nie moze.

nic rano walne foty!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wprawdzie jestem tylko posiadaczem primerki więc co ja moge wiedzieć o almerze

ale od niedawna poruszam się na zaślepionym EGR (przewód zaślepiony 20groszy przy zaworze EGR), efekt jest odczuwalny w pozytywnym znaczeniu i żadna kontrolka mi sie nie zapaliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK interesuje mnie z której strony zaślepić EGR. Z jednej strony Coobcio twierdzi że przed zaworem, czyli na odcinku między kolektorem a zaworem EGR, z drugiej gdzieś wyczytałem, że w N16 jest jeszcze czujnik temperatury spalin i jak się zrobi odcięcie przed EGR to komputer wywali błąd. To drugie daje mi do myślenia bo u mnie z EGR wychodzą w kierunku układu dolotu powietrza dwa gumowe wężyki - z tego jeden jak przypuszczem do czujnika temperatury spalin, drugi to powrót spalin do kolektora ssącego. W dalszym ciągu temat otwarty - czekam na opinie z której strony zaślepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadna kontrolka się niezapala ja zaślepiłem w 1.5 i jest bardzo duża różnica.

Wywalaj śmiało.

co zaslepiles? EGR w n16 15 ? toz to go tam nawet nie ma! tj w QG15 jest wyjscie z kolektoroa i jest wejscie w glowice ale polaczenia nie ma! albo ja slepy jestem

 

Potwierdzam moja Alma 2001 1.5 benz tez nie ma EGR-a, jest zaslepiony fabrycznie otwor w kolekt wydech i nic innego z niego nie wychodzi. Jak co to prosze o zdjecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadna kontrolka się niezapala ja zaślepiłem w 1.5 i jest bardzo duża różnica.

Wywalaj śmiało.

co zaslepiles? EGR w n16 15 ? toz to go tam nawet nie ma! tj w QG15 jest wyjscie z kolektoroa i jest wejscie w glowice ale polaczenia nie ma! albo ja slepy jestem

 

Potwierdzam moja Alma 2001 1.5 benz tez nie ma EGR-a, jest zaslepiony fabrycznie otwor w kolekt wydech i nic innego z niego nie wychodzi. Jak co to prosze o zdjecie.

dzieki za poparcie mojej wypowiedzi .Przynajmniej jestem pewien tego co widze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widcznie porzyej 2003 roku czy tam jeszcze troche wczesniej nissan troche zmondrzał i wywałi to świństwo :D

Tak swoja droga czy ktoś hamował z was seryjna Almere 1,8 N16 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz EGR to zobaczymy jakądysponujesz mocą - producent podaje ze chyba 116km masz tak ??

 

NO zamelduj sie w Nissan Pwoer Teamie ze jesteś chętny na pomiar :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak z sedna tematu zbaczamy na: masz lub nie masz EGR i ile mocy ma twoja N16. Jeśli można proszę o opinię tych co zaślepili EGR w N16 bo na razie są opinie Coobcia żeby zaślepić przed zaworem na kolektorze, Vqsoft1 żeby to zrobić tuż przed zaworem i jeszcze wątek wyczytany przeze mnie żeby nie zasklepiać po zgłupieje czujnik temperatury spalin i zapali się check engine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elcoruso
eśli można proszę o opinię tych co zaślepili EGR w N16

Ja zaślepiałem, nawet sa moje fotki jak to zrobić w temacie o EGR. Nie zapaliła sie żadna kontrolka, efekt niewielki ale juz odczuwalny! (tak jakby się lepiej zbierała po tym od niższych obrotów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak z sedna tematu zbaczamy na: masz lub nie masz EGR i ile mocy ma twoja N16. Jeśli można proszę o opinię tych co zaślepili EGR w N16 bo na razie są opinie Coobcia żeby zaślepić przed zaworem na kolektorze, Vqsoft1 żeby to zrobić tuż przed zaworem i jeszcze wątek wyczytany przeze mnie żeby nie zasklepiać po zgłupieje czujnik temperatury spalin i zapali się check engine.

to zeby zaslepic egr przy zaworze poieram tylko swoim niemilym doswiadczeniem jak to w furze kumpla ( wprawdzie nie nismo) zaslepilismy egr na kolektorze 2zlotowka. Fajnie bylo puki kumpel nie dal w palnik i srodek 2 zlotowki ( ktora sie troche zdeformowala przy dociagani (srubunku) nie wpadl do kolektora ssacego. Od tamtego czasu nie ufam 2 zlotowkom!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt vqsoft1 - dzięki za cenną uwagę to prawda że uszczelka może polecieć do kolektora. Ryzyk - fizyk w weekend jak będę miał chwilę czasu to zaślepię EGR przed zaworem. Najwyżej będę 50 PLN w plecy za kasowanie błędów w kompie. O efektach napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...