Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Wszystko o EGR -Zaślepienie,czyszczenie i nie tylko...


mind
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciężko było po operacji zapalić. Kulał na 2 cylindry trząs się i kichał w kolektor ssący. Pryskałem w kolektor sprejem do czyszczenia EGR i powoli, powoli przetrawił miodek na zaworach. Po podpięcie EGR i nagraniu silnika praca i dźwięk są jak by miększę, jak by krok w kierunku silnika benzynowego. Diagnostyka pokazuje zmniejszenie przepływu powietrza na jałowym do 7-8 g/s. No i spalanie w czasie, obliczane w oparciu o przepływkę obniżył z 5l/h do 2l/h, ale tym nie ma się co sugerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat posiadam takowy i jest dla mnie zupełnie wystarczający - co ma pokazywać pokazuje. Z resztą najważniejsze jest oprogramowanie, które z niego korzysta, bo sam interfejs jest tylko konwerterem pomiędzy interfejsem OBD a RS232 (czy to fizycznie czy wirtualnie np. USB/BT). Jego zadaniem jest tylko przekonwertować dane z OBD tak aby można je było przesłać do komputera w zrozumiały dla niego sposób - resztę czyli interpretację tych danych wykonuje oprogramowanie i to ono może tyle kosztować.

pare lat wczesniej żadne z dostepnych nie mogło sie połaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBD2 Car Doctor i Torque Pro

Testy z jazdy.

Przy 140km/h, utrzymanie 93 gr/s, przyspieszanie 130gr/s, hamowanie silnikiem 50gr/s. Podobne różnice przy 100km/h, 43, 85, 20 gr/s. Przy 160km/h podczas przyspieszania już nie ma tak dużego przyrostu, przepływ ok 130gr/s. Czyli podmieszania już brak, ale przy całowanie silnikiem nadal występuje.

No i wrażenie szybszego rozgrzewania silnika.

Generalnie moim zdaniem narzekania na dynamikę bardziej są skutkiem niedomagania EGR, czyli niemożliwości jego szczelnego zamknięcia, niż samym faktem jego występowania.

Kolejne "wrażenja" z jazdy. Zauważyłem, że ucichł ostatni świerszcz w lampce podsufitki. Wcześniejsze były w kierownicy i centralnym schowku na konsoli. Zniknął też charakterystyczny i uciażliwy dzięk dudnienia diesla na niskich częstotliwościach. Po przyłożenie dłoni do wydechu nie czuć pulsowania spalin. Silnik pracuje lekko, bo przez otwarty EGR dostaje ok 50% gorących gazów, które znacznie łatwiej sprężyć. Pewnie stąd też niższę spalanie, bo mniej ropy potrzeba do utrzymania tych samych obrotów.

Edytowane przez vlad24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

czesc czy egr wydaje dzwieki (cyganie podzczas dodawania lekko gazu  oraz zaraz przy odpalenia silnika)

P90312-201755.jpg

Edytowane przez wiruwaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...