Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej rzepakowy jako alternatywa


Gość raveland
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Lal moze ktos juz z was do swojego slonka rzepak??

Jezeli tak to jak sie zachowuje silnik bo sa przypadki ze na rzepaku niektore maszyny odmawiaja posluszenstwa.

Ja wczoraj w biedronce kupilem wieksza buteleczke rzepaku i mam zamiar jutro zalac zwiekszajac z czasem dawke do 50/50( o ile bedzie palil bezproblemowo ).

Jezeli juz ktos eksperymentowal ze swoim slonkiem niech napisze swoje spostrzezenia inne samochody mnie nie interesuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam poczytać o skutkach stoswania tego typu domieszek na koszty eksploatacji samochodu w dłuższym okresie czasu. Swego czasu w motorze był taki artykuł, niestety mam benzyniaka i głównie czytałem go pod tym kątem i powiem że mnie zraził ten artykuł do stosowania biokomponentów i pozornego oszczędzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia z nissanem na rzepaklu ale testowaliśmy citroena berlingo - jest to jakas alternatywa tylko że trzeba mieć profesjonalna instalacje do tego - lanie do baku 50/50 to zadne wyjście . Instalacja kosztuje ok 3000 zł auto jeżdzi swietnie nie traci na osiągach a nawet zyskuje potwierdzone na hamowni , silnik pracuje równo - trzeba tylko pamietac w zimie że nalezy przełanczać na rzepak przyu dobrze rozgrzanym silniku i gasić na ropie uprzdnio przepalając z układu rzepak bo inaczej wtryski i pompa padną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam poczytać o skutkach stoswania tego typu domieszek na koszty eksploatacji samochodu w dłuższym okresie czasu. Swego czasu w motorze był taki artykuł, niestety mam benzyniaka i głównie czytałem go pod tym kątem i powiem że mnie zraził ten artykuł do stosowania biokomponentów i pozornego oszczędzania.

 

co do biokomponentow dodawanych do biopaliw to masz racje sa niezdrowe dla starszych samochodow rozpuszczaja uszczeliki i doprowadzaja je do szybszego zuzycia dopiero po roku 95 zaczeto stosowac uszczelki odporne na biopaliwo a ww bodajze rzadal za to doplaty(tylko nei wiem czy po 95 czy przed )

 

jezeli chodzi o mieszanie 50/50 to jest to jak najbardziej oplacalne ale tym co jezdza samochodem a nie waza dupska 1km do pracy bo im sie przejsc nie chce

 

jezeli chodzi o instalacje w niemcach sa dostepne pelne instalacje profesjonalne za okolo 1300zl z wszelkimi atestami i certyfikatami ktore maja wznaosc na przegladzie

w polsce niestety nie ma zadnej instalacji godnej uwagi a ceny za te ktore sa w sprzedazy sa smiesznie wysokie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupujesz w biedronce rzepak ??? ile cie wynosi? z tego co pamietam my kupowalismy po 1.60 za litr ale w beczkach bodajrze 200 litrowych.

A co do bawienia sie w takie rzeczy jak rzepak jasne jest że trzeba pokonywac długie trasy a nie wozic sie do pracy i spowrotem bo to sie mija z celem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy ktos z Was na rzepakowym oleju najeździ tyle co ja na ropie ;-))

powiem wam jedno polak to taki gośc co sie zesra i zje to za chwilę

mój sunny pali 5 l/100km uwazam ze to malo i nie bede sie blaźnił pod biedronką wlewając olej rzepakowy

poza tym jak mam poźniej w remont wsadzić wtrysków kupe kasy to dziekuję

pozdrawiam wszystkich oszczędnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja jestem ciekawy jak to sie bedzie sprawowalo i ile silniczek wytrzyma

u siebie testowac nie bede bo troche mi chyba bylo by szkoda jak by sie cos sypnelo

zgodze sie rowniez z kolega Edenem ze sunny w dieslu pali wystarczajaco malo i nie trzeba takich cudow wymyslac

ale nie da sie ukryc ze bede sie przygldal temu watkowi i mam nadzieje ze kolega raveland bedzie co jakic czas pisal jak mu sie auto sprawuje

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

1. Ja pomykam nissanem w proporcji 50/50 i wszystko ok. Ale trestuję to dopiero od 10 tys km.

 

2. Natomiast mam jeszcze Omege 2. 3 TD i tam machłem juz 50 tys km na mieszance z OR. I tak zima to leje 50OR/50ON + litr benzyny. Lato 90 OR / 10 ON

 

Wnioski:

 

1. Samochody ciszej pracują.

2. Osiągi te same co na ON.

3. Przy 100% OR w omedze musiałem grzać 2 razy świece.

 

RZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w innych samochodach(ale na 99% odwrotnie niz w sunny) ale w sunny swiece grzeje nawet po odpaleniu samochodu az do uzyskania odpowiedniej temperatury wiec mysle ze moze byc duzo latwiej jezdzic w lecie bez dodatkowego ogrzewania OR bez obawy o uszkodzenie czegos w silniku niz w innych samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem wam jedno polak to taki gośc co sie zesra i zje to za chwilę

 

Muszę Ci powiedziec że mocno jesteś niesprawiedliwy w ocenach.

Poszukaj w sieci ale moda na jeżdzenie na oleju jadalnym przyszła do nas z Wielkiej Brytanii i jest to tam dosyć popularne - nie można powiedziec że to biedny kraj prawda ? Powiem więcej, po odpowiednim przygotowaniu goście jeżdzą na oleju przepracowanym , np ze smażalni

Poza tym co jest złego w dążeniu do obniżania kosztów eksploatacji, dopóki będą takie możliwości ludzie będą to robić.

Ja chciałem tylko dodać że pierwszy silnik diesla palił nie rope naftową a olej jadalny pozyskiwany z orzeszków ziemnych, więc to nie jest jakaś wielka rewolucja, a raczej powrót do korzeni.

 

Sławek

 

http://www.biodieselnow.com/

http://www.caranddriver.com/article.asp?se...p;page_number=1

 

P.S. Temat myślę jest ogólny, przenoszę do działu eksploatacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram wypowiedź velociraptor.

Ostatnio oglądalem Zientarskich. Robili wywiad z gosciem, który na Trasicie zrobił 250kkm jeżdżąc wyłącznie na rzepaku. Przeprowadzono analizę spalin, która wyszła nadzwyczaj dobrze ! Próby w hamowni nie wykazały żadnego spadku mocy. Smród jaki wydziela jest (podobno) nieporównywalnie przyjemniejszy od ON.

Konstrukcja silnika Transita nie wymagała przeróbek - przynajmniej tak twierdził użytkownik.

Sam się po tym programie zastanawaiałem czy nie kupić starszego Audika czy VW i nie przejśc na rzepak ale mieszkając w blokhauze nie mam do tego warunków.

 

Ciekaw jestem jak u was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat już jest od jakiegoś czasu jak przedmówcy pisali ciągnie w Antyradiu i na TVN w audycjach Rodziny Zientarskich. I faktycznie gość leje olej przepracowany 0,50 za litr płaci w smażalniach, silnik nie wymagał żadnych przeróbek. Ciekawe jak faktycznie jest z zużyciem tego silnika. Najzabawniejsze jak starszy Zientarski pytał w ministerstwie na policji w skarbowym i nikt nic nie mógł mu powiedzieć czy to legalne. Jak się temat rozwinie to nasi politycy już odpowiednio sobie przepisy zmienią jak znam życie, żeby nie było za dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się temat rozwinie to nasi politycy już odpowiednio sobie przepisy zmienią

Zanim się rozwinie, będzie można chyba parę latek pośmigać .. zobacz jak długo trwało zanim się dobrali do LPG, efekt skali się liczy.. paru setek gości śmigających na rzepaku nie będzie się opłacało ścigać. Jeśli bedą ich miliony 8) no to wtedy..

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej kupić sobie normalną rope od ruskich, albo od jakiegoś ziomka co wozi się tirami? Wychodzi 2,8 - 3zł za litr a jeździ się na ropie. Gdyby ten olej roślinny kosztował 1,5zł za litr to można kombinować a jak kosztuje 2,7zł to wg.mnie nie warto się w to bawić, ale to tylko moje zdanie. Znam jednego kolesia co sobie silnik rozwalił lejąc roślinny tylko że on miał jakieś stare reno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro są na to jakieś przepisy jak wyczytałem w tym artykule to dlaczego nikt nie chciał a w zasadzie nie poptrafił nic powiedzieć Zientarskiemu jak łaził po wszystkich instytucjach i pytał o olej lany do baku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

W samochodach posiadających wstępna komorę spalania (tzw komora wirowa) nie trzeba bawić się w podgrzewanie. Ale przy 100% OR pojawią się problemy z rozruchem silnika np. trzeba go 2 razy podgrzać, ponieważ temp zapłonu OR jest wyższa. Ale wystarczy, że zmieszamy z ON. Z moich badań wynika że przy 10%ON i 90% OR do temp 10 C odpala bez problemu. Biorąc pod uwagę aspekt ekonomiczny to nowoczesne diesle są dla mnie bezwartościowe. Dodam, że dwoma moimi dieselkami robię rocznie około 35 tys.

Zauważyłem także, że w omedze gdzie mam turbinke samochodzik się zrobił żwawszy.

 

Na zakończenie jeszcze dodam, co ustaliłem rozmawiając z pompiarzami i innymi specjalistami popierającymi OR:

 

1. OR poprwwia właściwości smarne mieszanki. Wlanie tylko 1 litra OR na bak powoduje zwiększenie właściwości smarnych 10 razy! Tak więc gadanie że pompa jest nie smarowana to bzdura.

2. OR jest czysty więc olej silnikowy nie zużywa sie tak szybko.

3. Nowe dieselki mają problem ponieważ zainstalowane mają przepływomierze elektroniczne. Przy innej lepkości OR dane przekazywane do sterownika są zafałszowane i sterownik źle dawkuje paliwo. tzn. Za dużo go pcha na wtryski co wiąże się z jego niespalaniem i tworzeniem nagaru. Dlatego tutaj jak podgrzejemy i wyrównamy lapkości z ON to będzie OK.

 

RZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Robię tak:

 

leje sobie np. 10 lit ON na Stacji. Przyjeżdżam do domu i leje full bak OR. tj 60 litrów bo to do Omegi.

W przypadku Sunnego to samo tylko 50/50 do tej pory bo badałem czy mu nie zaszkodzi i od wczoraj leje juz 1:3. Sunny nie ma problemu z rozruchem bo stopień kompresji jest lepszy oraz nie ma turbiny co wpływa dobrze na rozruch zimnego silnika. Tak nieśmiało twierdzę że do temp 10 C Sunny pojedzie na 99% domieszce OR.

 

Jeszcze jedna ważna informacja OR jest agresywny i rozpuszcza uszczelki gumowe. Ale doczytałem w "Service Book", że po 92r można lać domieszkę Biopaliw w ilości 30% bo są już odporne. Piszą tam 30% bo to była i w niektórych krajach nadal jest górna granica wielkości domieszki biopaliwa. Np. w SZwecji jest rodzaj paliwa o nazwie E90 i tam jest 90% domieszki i wszystko śmiga.

 

Dodam jeszcze na zakończenie, że OR jest bardzo popularny w Niemczech. 80% eksportu Polskiego idzie właśnie tam. Akcyza i VAT wynoszą tam 0% na OR.

 

 

 

RZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Jeszcze jedna ważna informacja OR jest agresywny i rozpuszcza uszczelki gumowe. Ale doczytałem w "Service Book", że po 92r można lać domieszkę Biopaliw w ilości 30% bo są już odporne. Piszą tam 30% bo to była i w niektórych krajach nadal jest górna granica wielkości domieszki biopaliwa. Np. w SZwecji jest rodzaj paliwa o nazwie E90 i tam jest 90% domieszki i wszystko śmiga.

 

RZ.

 

tez o tym slyszalem ale w troszke innej wersji

sam OR w nijaki sposob nie zachodzi w reakcje z uszczelkami jest bezpieczniejszy niz ON jednak jako biopaliwo ktore kupujemy na stacjach paliwowych ma takie wlasciwosci dlatego tez narazie gorna granica dodatkow do ON jest taka niska(nie pamietam ale chyba 20%) w celu wyparcia starszych pojazdow ktore maja uszczelki nieodporne na to paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...