Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

SR20 DE na VE


Zell
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A gdzie kupić tkie SR20VE?

Cały motor za 1200-1300$$ na ebay można kupić... NA forach sprzedają same głowki za ok 800$... i jakoś bardzo negatywnie się wypowiadają co do tych głowek w zstaosowaniu turbo bo po przełączeniu faz zbyt długi czas współotwacia się robi, jedyne co to zdobycie wałków z SR20VET albo całej głowki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tu kwintesencja tego co powinno byc

All 'SR' series gearboxes for the FWD & AWD applications bolt up together.

 

The SR16VE & SR20DE & SR20VE all use the same size clutch.

 

The SR16VE flywheel will fit the SR20VE & SR20DE crank.

 

The only issue is that some of the SR16VE gearboxes use a cable operated clutch and some are hydraulically operated clutch.

 

You will obvisuoly have to rectify this if you plan on using it in a different car with the different setup.

 

The clutch operation conversion can be done quite easily, from both hydraulic to cable & vice versa.

 

The 'SR' series engine didn't come with an oil temp. sensor from the factory, but the oil pressure sensor should be matched to the cluster gauge, not the ECU. The ECU & oil pressure sensor are not connected.

 

There are 2 water temperature sensors, one for the gauge cluster and one for the ECU to control the fan relay. The one for the gauge should be matched and the one for the ECU should also be matched, but has quite a bit of play for readings...i.e. I use a P10 Primera eGT water temp. sensor & a Mine's ECU for the GTiR and it is fine.

 

There are several options for the bottom end. The P10 eGT had the 8 counterweight crankshaft (heavier option) but had a crank girdle to increase rigidity.

 

The Almera GTi bottom end uses the same bottom end as the early SR16VE engine, albeit with the longer stroke crank & rods and no VVL oil feed to the cylinder head. It also has the same uprated (larger) oil pump as the VE engines.

 

Best option overall for strength, durability & response IMO is what I have used.

 

Almera GTi block & crank & oil pump.

Eagle SR20DE rods.

ARP Mains long studs & nuts.

P10 eGT crank girdle.

 

This will give you a long life engine, with excellent response and has a high tolerance for high RPM applications.

 

I rev to 8200 rpm everytime I use my car, and never have an issue with either bearing wear or oil useage.

 

The ports of the SR20VE & SR16VE are the exact same.

 

However the SR20DE & SR16/20VE exhaust ports are not the same, although they can be port matched to avoid flow issues.

 

As for rev limit on the 2 litre conversion...if you use my setup, then no, there will be no issues. If you use the stock setup, you may eventually have issues with the rod bolts. What you can do is use the ARP rods bolts and it will be better than stock.

 

Compression will drop significantly if you use the SR20VE pistons as opposed to the SR16VE pistons. The SR16VE psitons have a large dome to increase compression.

 

The Greddy emanage will give you good options to fine tune the ECU.

 

Fitting lightweight pullies will give you an increase in throttle response, reduced bearing wear and a slight increase in horsepower.

 

Any more questions???

dawaj ZELL POCHWAłKE :one:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich! Wlasnie zapisalem sie do klubu chociaz posiadam juz swoja p11 sr20de od jakiegos roku. Juz na poczatku myslalem o swapie na sr20ve i rozpoczalem nawet poszukiwania. Jednak jest to bardzo ciezki temat szczegolnie w europie. W usa jest troche tych silnikow bo chlopaki maja zajawke na infiniti g20 duzo wieksza niz w eu, no ale co tam dla chcacego nic trudnego, mozna sciagnac taki silnik z kompletnym osprzetem np z miami za niecale 3000$ http://www.automotiveforums.com/vbulletin/t19271.html tutaj macie namiary na typka jak by ktos sie zdecydowal. Generalnie ceny oscyluja w przedziale 1600$ nawet do 4000$ wiec jest to raczej droga zabawa. Czytalem rowniez ze trzeba troszke ogarnac elektronike i zrobic pare mykow z ecu ale generalnie da sie.

Nie wiem czy nie prosciej bylo by zrobic swap na sr20det

 

Pozdro dla wszystkich!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich! Wlasnie zapisalem sie do klubu chociaz posiadam juz swoja p11 sr20de od jakiegos roku. Juz na poczatku myslalem o swapie na sr20ve i rozpoczalem nawet poszukiwania. Jednak jest to bardzo ciezki temat szczegolnie w europie. W usa jest troche tych silnikow bo chlopaki maja zajawke na infiniti g20 duzo wieksza niz w eu, no ale co tam dla chcacego nic trudnego, mozna sciagnac taki silnik z kompletnym osprzetem np z miami za niecale 3000$ http://www.automotiveforums.com/vbulletin/t19271.html tutaj macie namiary na typka jak by ktos sie zdecydowal. Generalnie ceny oscyluja w przedziale 1600$ nawet do 4000$ wiec jest to raczej droga zabawa. Czytalem rowniez ze trzeba troszke ogarnac elektronike i zrobic pare mykow z ecu ale generalnie da sie.

Nie wiem czy nie prosciej bylo by zrobic swap na sr20det

 

Pozdro dla wszystkich!

 

ale na ktory sr20det :?: jakie sa ceny to wystarczy zapaic ebaja i kazdy wie ile silnik stoi. jesli chodzi o ecu to tez temat byl przerabiany. jesli komus malo to jeden angol dobrze odrobil lekcje i wszystko opisal. google tez daja rade. twoj post nic nie wnosi do tej dyskusji.

 

milego dnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DET FWD/AWD jest tańszy od SR16/20VE

 

za VE trzeba u źródła dać najbiedniej ok 6000zł, DETa można 1000zł taniej kupić (piszę o long blocku)

VE są również mniej dostępne, cholerni amerykanie taką zajawkę mieli i wszystko wykupili, na dniach VE sporo zdrożeją, w tej chwili dostać taki silnik w Japonii jest dużym problemem

 

jeśli ktoś lubi łupać Hondy to dobry silnik, ale z DETem można objeżdżać nawet Subarynki i podobne wynalazki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie sądzisz ze wieksza radocha jest modyfikować N/A wtedy mozna pokazać co sie w tej branży potrafi a wieksze turbo wstawić to nie sztuka najwyżej będzie za duże i usłyszysz wielkie bummm bo dół zajechany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość andy_czarny

mam pewnie glupie pytania ale co tam:)

w nissanach byl montowany silnik 16ve tak? i z tego co wiem to jest to w pewnym stopniu kopia v teca hondy?(ktory jest w miare dostepny), czy nie dalo by rady czegos z silnika hondy zaszczepic??pewnie nie ja pierwszy na to wpadlem ale czy ktos sprawdzal??

 

juz wiem nie da rady sorry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Tomasz_Primera

Odgrzewam kotleta :P

Znalazlem ciekawostke, zobaczcie ile jest SRxxVE na sprzedaz w Irlandii :)

LINK

Import z Japonii o wiele latwiejszy bo kiery nie trzeba zmieniac :)

Ten mi sie podoba -> Wersja N1 :diabel2:

 

[ Dodano: Pon 04 Cze, 2007 08:51 ]

Na temat cen lepiej sie nie wypowiadac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

JA już targam SR20VE tego słabszego 189Konnego z Japoni, przewidywana dostawa za 5 tygodni, ale prezent na zimę będę mieć :D

Jak przybędzie odrazu rozbieram go na części pierwsze - trzeba siępouczyć co i jak a przy okazji zapodać płaskie tłoki z SR20DE żęby zrobić z niego pełnowartościowego 204Konego SR20VE + jakieś drobne mody typu: wydech, kolekotr, dolot no i strojenie - Może przebiję wreszcie 211KM co ma Kivi w Sunnym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czerwonej wiedźmy rzecz jasna - VVL ustawie tak od 4500 obr.min zresztą zobaczmy na hamowni jak będize optymalnie... i akurat to będzie granica podziału - LPG/PB :D

Już się nie mogę doczekać - czy rzeczywiście to takie męskie motory...

 

Tylko jedno może być utrudnienie bo np. w Hondach V-TEC załancza się odrazu na obu wałkach a w Nissanowskim VVL najpierw wałek ssący a 300 obr.min wydechowy... nie wiem czy to jest spowodowane tym żeby nie było nagłego spadku ciśnienia oleju czy czymś innym ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny

Coobcio jak mozesz to napisz tu albo na pw ile placiles za silniczek i przez jaka firme sciagasz...

ja tez planuje sciagnac cos do swojej almery ale zastanawiam sie pomiedzy sr20det a sr20ve... :diabel2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty byś potrzebował cały Zestaw na SWAPA do tego z alemry GTI skrzynia, napęd, zwrotnice oj jest trochę tego :D

Na allegro była ostatnio almera GTi za 4000zł trup blacharsko straszny... ale motor okey - brać !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odgrzebię trochę...A jeśli chodzi o SR16VE do Almery 1.6, co trzeba by przerabiać, silnik miałbym właśnie z Irlandii, znajomy tam dobrze ogarnia, czy tez jak w przypadku SR20VE trzeba zmieniać skrzynkę, zawias, napęd????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tez jak w przypadku SR20VE trzeba zmieniać skrzynkę, zawias, napęd????

Tak trzeba i tak się składa że Albin ma większość gratów które ci potrzeba :)

 

Ps. za ok 3 tygodnie spodziewajcie się Sunnego GTi z SR20Ve on board - ciekawe ile z takie seryjnego motoru idzie wygrzebać bez ściągania pokrywy zaworowej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość andy_czarny

coobcio skoro juz obejrzales dwa silniczki SR20VE to moze napiszesz konkretnie czy mozna DE->VE, co trzeba podmienic??i czy sie opłaca czy lepiej odrazu wsadzic VE.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie oplaca się dużo taniej i pewniej wychodzi cały SR20VE, zresztą żeby mieć głowicę z VE trzeba kupić cały silnik i sobie go rozkręcić :D

a tak naprawdę VE jest o tyle lepsze ze ma natryski oleju na denko tloka, ma dodatkowy kanalik w bloku z doprowadzeniem oleju do zmeinnych faz w glowicy, no i z rególy te silniki mają małe przebiegi i kosztują 4000zł - odbiór u mnie spod garażu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andy_czarny
a tak naprawdę VE jest o tyle lepsze ze ma natryski oleju na denko tloka
tzn tak jak sr20det?? tzn ze ewentualny soft do tego silnika te wchodzi w gre :diabe
i z rególy te silniki mają małe przebiegi i kosztują 4000zł - odbiór u mnie spod garażu
l2:

4 tysie powiadasz :D ehehe fajnie gdyby to sie ograniczalo tylko do tych 4... a w moim przypadku to jest od cholery roboty:/ i pewnei by sie w 10 zamknelo a tak wogole to co ja bym mu isla tam jeszcze wsadzic...

Ehhh pomysle jeszcze moze narazie sie ogranicze do sr20de a z czasem sie zakupi VE

 

sorry za OT ale czy jak kupie 100nxgti albo sunny gti to tez podejdzie do almery?? bo widzialem kilka rozbitych-tzn walnietych w bok albo tyl za grosze... :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie SR20VE ma wszystko takie same jak w P11 i N15 z 2.0 silnikami więc można wchodzić bez najmniejszych modyfikacji w okablunku... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czerwona się załapała na ostatni VE !!!

Zobaczymy co Coobcio zmajstruje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Filipin555

Tak z ciekawości,trafiła mi się P11.144 z padnietym silnikiem 2.0 za śmieszne pieniądze.Czy do P11.144 też podejdzie ten VE?

I wogole jak to się ma do tych bajerów w P11 ,sa 4 poduszki ,ABS ,Klima itd,wiadomo. Chciałbym sobie tym latac na codzień a nie na wyścigi ,wiec dobrze byloby zeby to wszytsko dzialalo normalnie tak jak seria,jak wyglada tutaj sytuacja?

Do tej pory swapowaliscie autka które nie maja zbyt duzo elektroniki ,wiec chcialbym sie dowiedziec jak wyglada sprawa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...