Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Objawy "kończącej się" skrzyni biegów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bombel

Bombel

    Nissanmaniak

  • nissanzone
  • 7714 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Myślibórz/Sz-n/ Wawa
  • Model:N13, K11, P11.144
  • Nr rejestracyjny:ZMY

Napisano 29 czerwiec 2006, 10:53

Zauważyłem, że wiele osób z nas ma problemy ze skrzyniami, zatem zakładam wątek "wczesnego ostrzegania". Jeżeli się przyjmie to przykleję :)

Na początek moje doświadczenie:

Podczas jazdy słychać było jakby tarcie, które zanikało podczas wciskania sprzęgła. Ponieważ myslałem, że to sprzęgło to postanowiłem to zlekceważyć.

Finał taki, że stanęłem na trasie.

Objawy: Tarcie znikające podczas wciśnięcia sprzęgła
Przyczyna: Uszkodzone łozysko w skrzyni
Rozwiązanie: Wymiana łożyska / wymiana skrzyni biegów
  • 0

Reklama

#2 bonzo

bonzo

    Nissanmaniak

  • nissanzone
  • 1985 postów
  • Płeć:Nie ustawione

Napisano 29 czerwiec 2006, 10:56

Podczas jazdy słychać było jakby tarcie, które zanikało podczas wciskania sprzęgła

oczywiste wciskając sprzęgło rozłączasz skrzynie, wtedy skrzyna cichnie
  • 0

#3 VQPower

VQPower

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 3070 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Kraków-Chicago [USA]

Napisano 29 czerwiec 2006, 11:48

jak ktos daje w p.zde to skrzynia pada hehehe.
no ale konkretnie i na serjo. Glowna przyczyna "padania" skrzyni biegow jest: psucie sie lozysk to raz, a dwa to wycieranie synchronizatorow. Ja mialem oba te przypadki. W tym pierwszym lozysko bylo kompletnie rozwalone, kulki zmielone na mak :shock:
Przyczyna padania lozysk jest najczesciej uzycie nieodpowiedniego oleju do przedladni przez co nie ma wlasciwego smarowania
  • 0

#4 Bombel

Bombel

    Nissanmaniak

  • nissanzone
  • 7714 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Myślibórz/Sz-n/ Wawa
  • Model:N13, K11, P11.144
  • Nr rejestracyjny:ZMY

Napisano 29 czerwiec 2006, 12:54

No tak Wacu, ale chodzi o objawy, aby ktoś mógł wiedzieć, że to już koniec :D

Co do Bonza. Objawy też są podobne przy zużyciu łożyska dociskowego w sprzęgle :)
  • 0

#5 VQPower

VQPower

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 3070 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Kraków-Chicago [USA]

Napisano 29 czerwiec 2006, 15:13

To ja moze jeszcze troszku tu dorzuce :D

To jak sie moga objawiac problemy z ukladem przenoszenia napedu:

1. klikanie przy niskich predkosciach
- uszkodzone przeguby

2. halas przy wykonywaniu skretow
- uszkodzona przekladnia na dyferencjale

3. halas w trakcie przyspieszania badz hamowania
- poluzowane poduszki silnika badz skrzyni biegow
- uszkodzony uklad dyferencjalu
- uszkodzona poloska (przegub)

4. klikanie w czasie skretu
- uszkodzona poloska (przegub)

5. wibracje
- uszkodzone lozysko kola
- uszkodzne poloski
- brak rownowagi kol

6. halas na luzie w trakcie pracy silnika
- uszkodzone lozysko na walku wejsciowym
- uszkodzone lozysko na docisku sprzegla

7. halas na danym biegu
- uszkodzone zeby przekladni
- uszkodzone synchronizatory
- uszkodzony widelec

8. halas na wszystkich biegach
- brak oleju
- uszkodzone lozyska skrzynie
- uszkodzony walek wejsciowy

Mam nadziej ze sie przyda
  • 0

#6 bonzo

bonzo

    Nissanmaniak

  • nissanzone
  • 1985 postów
  • Płeć:Nie ustawione

Napisano 29 czerwiec 2006, 15:20

Objawy też są podobne przy zużyciu łożyska dociskowego w sprzęgle

tylko w tedy nieżęzi na niewciśniętym sprzęgle tylko dopiero jak wciśniesz
  • 0

#7 wojciul

wojciul

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 90 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Jalenia Góra

Napisano 29 czerwiec 2006, 21:14

Podstawa jeśli chodzi o nasze maleństwa to co 30000km wymiana oleju w skrzyni... Wtedy się nic nie psuje... Też już wymieniałem... ale u mnie po kolei biegi znikały i to w krótkim czasie...
  • 0

#8 dylson

dylson

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1784 postów
  • Płeć:Nie ustawione

Napisano 29 czerwiec 2006, 21:24

Tarcie znikające podczas wciśnięcia sprzęgła


A co jak jednym razem po puszczeniu sprzegla to tarcie jest a innym razem nie ma?
  • 0

#9 Bombel

Bombel

    Nissanmaniak

  • nissanzone
  • 7714 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Myślibórz/Sz-n/ Wawa
  • Model:N13, K11, P11.144
  • Nr rejestracyjny:ZMY

Napisano 29 czerwiec 2006, 21:52

A co jak jednym razem po puszczeniu sprzegla to tarcie jest a innym razem nie ma?


Na moje to dopiero poczatek. Sprawdz plyn w skrzyni :)
  • 0

#10 dylson

dylson

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1784 postów
  • Płeć:Nie ustawione

Napisano 29 czerwiec 2006, 22:08

Heh no nie poczatek bo tak juz mam od ok 35tys km :oops: Oby misiek dojechal do borek :P
  • 0

#11 Gość_erbe

Gość_erbe
  • Goście

Napisano 04 lipiec 2006, 09:18

U mnie objawem kończšcej się skrzyni było "rzężenie" przy hamowaniu silnikiem. Ponadto hałas ten powstawał w chwili puszczenia sprzęgła przy zmianie biegów. Nic nie sgrzytało przy ruchach lewarka, nic nie hałasowało podczas jazdy. W ostatnim etapie nie mogłem "do końca" wrzucić wstecznego.
Przyczynš awarii były uszkodzone łożyska w skrzyni (które? - nie wiem).
W efekcie końcowym, podczas jazdy na 5 biegu, rozsypały się łożyska uszkadzajšc "tryby" i obudowę skrzyni (a można było wymienić same łożyska (w porę ;-)))
Po takich uszkodzeniach konieczna była wymiana skrzyni.
Pozdrawiam i uczulam na dziwne hałasy ;-)
  • 0

#12 Hoover

Hoover

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 216 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Leszno Wlkp.

Napisano 04 lipiec 2006, 16:11

Ja już wymianę jednej skrzyni mam za sobą. Jednym z objawów był wyraźny hałas spod maski słyszalny szczególnie na postoju, cichnący po wciśnięciu sprzęgła. No i biegi też wchodziły dosyć opornie.
Miałem prawie wszystkie łożyska do wymiany, więc zdecydowałem się na kupno używanej skrzyni.

Ale teraz na luzie coś mi znowu "terkocze" i cichnie po wciśnięciu sprzęgła.
Nie będę się rozwodził, dodam tylko, że w międzyczasie było wymieniane sprzęgło (i to nie raz a 3 razy w ciągu pół roku !!!). A nie jestem jakimś 'wariatem drogowym", tym bardziej że jeżdżę P10 GA16DS... :?

Przypuszczam, że coś nie tak chyba z kołem zamachowym jest.
A czy ktoś zna oznaki jego zużycia?
  • 0

#13 n15_krk

n15_krk

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 100 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Kraków

Napisano 05 lipiec 2006, 19:04

skrzynia u mnie: halas na wszystkich biegach w calym zakresie predkosci obrotowej (szczegolnie pod obciazeniem) + na luzie (lozysko oporowe)

wymienione wszystkie lozyska skrzyni i sprzeglo 1000zl :?

Hoover na wysprzeglonym halasuje Ci lozysko oporowe sprzegla, a z ta wymiana 3x sprzegla to dziwna sprawa :roll:
  • 0

#14 Gość_bart76

Gość_bart76
  • Goście

Napisano 07 lipiec 2006, 11:10

u mnie pół roku po gwarancji i początki skrzynki
ktoś może polecić mechanika z wawy - centrum lub bemowo?
  • 0

#15 mario_k3

mario_k3

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 160 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:SZCZECIN

Napisano 30 lipiec 2006, 21:28

Witam!!!
W mojej skrzynce od jakiegoś czasu coś rzęzi zwłaszcza na 1 i 2 biegu. Czasami zdarza się że ruszam bez rzężenia.
Chyba będę musiał zajrzeć do skrzyni. Macie może jakiegoś fachowca od skrzyń ze Szczecina?

[ Dodano: Czw 17 Sie, 2006 ]
Po zdalnej diagnozie przez chwalony już na tym forum warsztat z Siedlec - padły łożyska, głównie łożysko kulkowe 6305 C3 zamontowane na wałku wejściowym (cena w serwisie 200 zł, w hurtowni 11-20 zł).
Samochód ma 137 tys. km, chyba musiał być ostro jeżdżony przez szwaba.

Objawy aktualnie coraz wyraźniejsze żężenie na 1 biegu trochę cichsze na 2 i jeszcze cichsze na 3 biegu. 4 i 5 bez szumów. Skrzynie zaczęła też ostatnio lekko szumieć na luzie przy urucnomionym silniku.
Stwierdziłem, że nie ma co czekać na rozsypanie łożysk.

Tak na marginesie skrzynka chyba za delikatna w tych autach.
Zjeździłem 2 polonezy do 250 tys. każdy i nie robiłem w nich skrzyni.

pozdrawiam
  • 0

#16 so.mar

so.mar

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 36 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Rzeszów city

Napisano 27 lipiec 2008, 08:11

Witam po dłuższej przerwie
moja skrzynia do wczoraj była super - aż tu nagle posypał się 3 i 4 bieg
po prostu nie ma i tyle
miał ktoś podobny objaw w primerze P10 1,6 ???
nie mam pojęcia co to może być - synchronizatory czy cały wałek???
dzisiaj niedziela nie chcę macherów męczyć
może ktoś z forumowiczów przeżył taki klops?
  • 0

#17 Darek_2208

Darek_2208

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 23 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Podlaskie

Napisano 07 listopad 2008, 10:31

mam pytanko. u mnie też coś sie dzieje ponieważ ostatnio zaczął mi latac drążek stkrzyni biegów. jest na to jakaś rada??
  • 0

#18 farba

farba

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 16 postów

Napisano 17 listopad 2008, 20:59

tydzien temu miałam regenerowana skrzynie, czyli wymiana łozysk itp, ponoc miala dzialac jak nowa a tu po tygodniu klops, wydaje mi sie ze znowu słychac wycie na pierwszych biegach...( a jak czytalam watek, to objawy poczatka konca łozyska ) czy to mozliwe ze tak szybko?
macie jakiegos speca z wawy? ta cala regeneracja robiona byla w Pruszkowie, ponoc u goscia co sie na nissanie zna..ale teraz to ja nie wim co sadzic:(

help!!!!!!!!!!!!!
  • 0

#19 nice-wawa

nice-wawa

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1152 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pruszków
  • Model:WP11 2,0 16v i WP11.144 2,0 16v

Napisano 17 listopad 2008, 21:13

o mechaniku z Pruszkowa to jest wątek dobrze opisany , (szkoda słów) było jechać z tym do Siedlec .
  • 0

#20 farba

farba

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 16 postów

Napisano 18 listopad 2008, 15:54

ojej, a mozesz mi pomoc w znalezieniu tego watku, jakos jeszce nie bardzo sie odnalazlam na tym forum. bardzo mnie zmatwiles
  • 0