Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Diagnostyka i naprawa rozrządu


kuchar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mariusek

moze z tym czasem przesadzilem,ale tak jak powiedzialem, jeszcze nie rozbieralem nissana.narazie mialem do czynienia z paskami.napewno jezeli rozbiore swoja to napisze ile mniej wiecej czasu potrzeba na wymiane rozrzadu. p.s korcze wcale mi sie nie podoba ze trzeba wyciagac silnik,jak go wyciagne i bede mial na wierzchu to zaraz zaczne poprawiac fabryke ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka.mam rok'95.gdy go kupowałam nie było słychac nic złego ale po kilku dniach pojawiło się ,,zarzucanie,, i wyszło-rozrząd.wymieniono mi łańcuchy i napinacze i coś tam jeszcze oprócz kół zębatych bo to już byłoby ponad 2tys.zł a tak na razie wyszło 600zł z robocizną.auto pracuje ładnie choć jakby ciężej :) jednak te luźne łańcuchy chodziły lżej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak myslicie,czy przez zurzyty rozrząd,micra moze stracic na mocy,lub miec wachania przy przyspieszaniu??u mnie takie zjawisko występuje!!i wydaje mi sie ze to przez rozrząd,zapłon sie przestawia i auto raz ciągnie ładnie,a raz przyspieszenie jest gorsze :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym raczej obstawiał, że to sprzęgło się ślizga... Chyba, że masz jakieś inne objawy (silnik wyraźnie się dusi lub kaszle?). Ewentualnie może to też być odczucie subiektywne - ja też mam czasem gorsze dni kiedy to mam wrażenie, że auto mi strasznie muli.... a potem okazuje się np., że usiłuję przyśpieszać od 30km/h na czwórce i się dziwię, że coś słabo ciągnie... ;D.

Może to też być kwestia tego, gdzie tankuje się paliwo (lepsze lub gorsze). Obciążenie auta też ma duży wpływ na przyspieszanie - po zabraniu ok. 200kg pasażerów na tył auto mi odczuwalnie zmuliło. Nie żeby jakoś bardzo bardzo, ale odczuwałem różnicę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość johny_fellow

Zobaczysz, bedzie dobrze. U mnie w Micrze zauważyłem znaczącą poprawę kultury pracy silnika. No i uniknąłem kosztów związanych z naprawą, która czekałaby mnie w przypadku zerwania łańcuszka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wmieniłem rozrząd w K11 po 170kkm. Powodem podjęcia decyzji o wymiane było wyraźne "klekotanie" podczas pracy zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Co ciekawe części kupiłem w dwu różnych miejscach ze względu na znaczne róznice w cenie. Komplet naprawczy (2 łańcuchy, bodajże górny napinacz, kilka uszczelek i silikon) kupiłem w ASO za około 300pln - w JCAuto tylko dwa łańcuchy i ten sam napinacz były droższe o jakieś 20 pln. Natomiast drugi napinacz w ASO kosztował około 300PLN a w JC - coś koło 120 pln. Jeśli będziecie chcieli mogę sprawdzić ceny co do złotówki.

BTW, po wymianie rozrządu ciągłe "klekotanie" ustało, ale pojawił się po każdym dłuższym wyłączeniu silnika, natychmiast po jego uruchomieniu, kilkusekundowy głośny stukot, tak jakby silnik pracował bez oleju. Po kilku sekundach dźwięk znika i Micra pracuje jak pszczółka. Mechanik, który wymieniał rozrząd twierdzi, że to normalne. A co Wy na to?

 

pzdrw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Te kilka sekund, to trochę za długo. Zazwyczaj ten okres hałasu trwa około sekundy. Ten dolny napinacz to dałeś oryginał, czy ten za 120 PLN? Dla mnie to tak jakby ciśnienie oleju się w porę nie robiło, albo ten olej gdzieś ucieka. A mamy tutaj doczynienia z kilkoma punktami które były rozkręcane - pompa oleju, napinacze. Chociaż ciśnienie oleju bym zmierzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomocy-bo juz zglupiałem :? z tego co sie dowiedzialem to rozrzad sklada sie z 2 lancuszkow,2 napinaczy i jakiegos uszczelniacza.na forum wyczytalem ze dochodza jeszcze jakies prowadnice??zadzwonilem do serwisu Nissana a tam mi powiedzieli ze jeszcze sie wymienia 4 kola zębate,ktore kosztuja" ok 2000 zł" (same czesci) czy moze ktos wie co w koncu sie wymienia?? bo chodza teorie ze "same napinacze" lub "napinacze+ łancuszki" jak to jest?? p.s chce wymienic rozrzad bo w silniku slychac jak by jakas rolka juz powoli sie przycierała,albo jakis łancuch byl rozciagniety. pozdrawiam i czekam na rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomocy-bo juz zglupiałem

 

Nie martw się... nie Ty jeden. Temat rozrządu to mój ulubiony :D

Z mojego doświadczenia wynika, że ilu mechaników tyle teorii.

Jest frakcja - "rozrząd? tego się nie robi. wytrzyma tyle co silnik"

Druga opcja - "jeśli słyszysz grzechotanie rozrządu, no to trzeba robić".

I było by piknie gdyby nie podział zwolenników naprawiania na tych co chcą wymieniać napinacz ("wymienimy i będzie rozrząd jak nowy") i na tych co chcą wymienić całość ("oszalałaś? wymienić tylko napinacz? wszystko trzeba - części muszą być na tym samym stopniu zużycia bo i naczej tylko sobie pogorszysz...")

 

Im więcej osób pytałam tym bardziej byłam skołowana...

 

Ponieważ większość osób na forum wybrało opcję napinacza i raczej to sobie chwalą ja też zamierzam tylko to wymienić.

Po zakupie micry dzwoniłam do ASO w tej sprawie (mówię, że to mój temat ulubiony :D) i tam na pytanie o koszt wymiany rozrządu usłyszałam: "Ale po co? całości się nie wymienia, no chyba że naprawdę w wyjątkowych sytuacjach..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe... w ciegu tego tygodnia to byl moj jedyny temat.wybrałem sie do JC auto,zeby zamowic rozrzad.w katalogu sa tylko lancuszki,prowadnice, napinacze i jakies uszczelaniacze.poczytalem na forum,dowiedzialem sie jeszcze o jakis kolach zebatych ktore wystepuja w ilosci 4 szt.zadzwoniloem do ASO.tam uslyszalem ze cena tych kol to jedyne 2 tys.zł.zlapalem sie za glowe.odwiedzilem mechanika,osłuchal fure i doszedl do wniosku ze u mnie slychac lancuszek.i stwierdzil ze kol sie nie wymienia bo one maja taka zywotnosc jak reszta elementow silnika,czyli jezdzi sie do konca.sprawa stanela na tym ze wymieniam napinacze i lancuszki.z tego co wiem to Mikrolot jest w trakcie wymiany rozrzadu wiec bede go musial dzisiaj pomeczyc ;) p.s duzo osob na forum pisze ze wymieniaja rozrzady,ale jakos malo opisuje co wymienili.jak to zrobili i jakie byly obiawy itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikrolot jest w trakcie wymiany rozrzadu wiec bede go musial

dzisiaj pomeczyc

 

To ja się dołączę do meczenia :D A potem (uprzedzam) będę Ciebie męczyła bo pewnie szybciej niż ja podstawisz samochód do mechanika.

 

duzo osob na forum pisze ze wymieniaja rozrzady,ale jakos malo opisuje co wymienili.jak to zrobili i jakie byly obiawy itd.

 

Wydaje mi się że mało kto sam wymienia rozrząd (chociaż tacy też byli) i stąd mała ilość opisów praktycznych w tym temacie. Poczytaj sobie jeszcze o rozrządzie (chyba) w primerkach. Z tego co pamietam tam też jest sporo napisane.

A sztanadarowy objaw rozrzadu to słychać. Ja od nasłuchiwania popadłam już w jakąś paranoje i każdy dzwięk wydaje mi się podejrzany (ale dopóki głosy do mnie nie mówią zakładam że nie jest ze mna aż tak źle :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja sie zobowiazuje przerwac cisze i zaczac o tym glosno mowic ;) na dzisiejszym spocie jestem w stanie zaprezentowac,jak wygladaja "słynne łancuszki i napinacze" ;) a po wymianie jak wygladaja zuzyte :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos chce moge wrzucic fotki zurzytych napinaczy i łancuchów :lol: pozdr.!!
pewnie ze chce!!!!dawaj bo to jest niezla zagadka ;) i jak mozesz to napisz cos ,jakie byly objawy itd. pozdrowionka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec napisze wszystkie potrzebne czesci do wymiany rozrządu:

 

-2 koła zebate wałków rozrządu

-1koło posrednie 2 rzedowe

-1 dolne koło napedzające jak sie nie myle pompe wody

-2 łancuszki(dolny-dłuzszy,gorny-krutszy)

-2 napinacze

-2 slizgi

-zimering przedni wału,uczelka pokrywy zaworów i uszczelka w płynie

 

 

http://i7.tinypic.com/24o0o42.jpg

 

http://i8.tinypic.com/24o0ly0.jpg

 

http://i8.tinypic.com/24o0rjo.jpg

 

http://i7.tinypic.com/24o0sps.jpg

 

http://i8.tinypic.com/24o0ugh.jpg

 

u mnie padł gorny napinacz,chodz oba slizgi napinaczy były tez wytarte co widac na foto.,stwierdziłem ze znajomym mechanikiem ze koła są w dobrym stanie i nie trezba ich wymieniac,slizgi dolnego łancucha rowniez były nie naruszone,wiec wymiana: 2 łancuchy,2 napinacze,przy okazji filtry,paski :lol: koszt:800zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za fotki 5+ :) wkoncu wiem jak to wyglada.czyli to co sie mowi ze jak rozrzad zaczyna dzwonic w Micrach to sie sprawdza.albo dzwoni ktorys lancuszek,albo napinacz.a jakie byly objawy brzed naprawa??czy nie bylo slychac czegos takiego jak by sie lancuszek przycinal??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ozywiscie ze oryginalne,z tym ze dolny napinacz kupiłem taniej od kolesia ktory pracuje w ASO :lol: ,reszte czesci zakupiłem w ASO,napinacz nie moze dzwonic,moze sie zatrzec hydraulika w nim,albo wytrzec okładzina,tak jak u mnie.objawy są rozne,jak nie wiecie czy to napewno rozrząd ,to proponuje zrzucic paski pompy i altern. i zapalic na 5 sec.silnik,wtedy bedziesz wszystko wiedział,a jak nie to ASO,sprawdzenie osłuchowe czy rozrząd jest zurzyty nic nie kosztuje!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...