Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

[K11] INSTRUKCJA REGENERACJI PRZEPŁYWOMIERZA


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
118 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   maciej78

maciej78

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Skąd:głogów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 07 październik 2006, 19:26


Regeneracja przepływomierza



Nissan Micra K11 – Odlutowanie przepływomierza


Może poprawić:
-pracę wolnych obrotów
-reakcję silnika na pedał gazu
-ekonomikę spalania

Najpierw upewnij się, że masz silikon samochodowy i coś do przeczyszczenia powierzchni w miejscu, gdzie kiedyś była stara guma (ja używam terpentyny).
Pozwól silnikowi ostygnąć.
Przeczytaj, jaki jest czas stygnięcia silikonu, żeby się upewnić, że wyschnie zanim będziesz chciał uruchomić samochód.
Podnieś maskę i usuń przewód wciągający z obudowy filtra powietrza, jest na wcisk więc można podważyć (być może trzeba będzie poluzować opaskę – zob. zdjęcie)

Zobaczysz, że obudowa filtra jest silnie przymocowany do przepływomierza.
Pochyl głowę z przodu silnika (obok pasków napędu) i spójrz pod obudowę, jest tam coś w rodzaju gumowego zacisku, przymocowującego go silnie do wlotu przepływomierza – poluźnij ten zacisk (zob. zdjęcie).

Następnie usuń tę śrubę (zob. zdjęcie) i usuń pokrywę i filtr powietrza, aby ułatwić pracę.

Następnie ciągniemy przekręcając obudowę w lewo i w prawo, aby wyciągnąć go poziomo z przepływomierza, jest mocno wciśnięty, aby zapobiec wnikaniu brudu. W trakcie wyciągania uważaj, aby nie uderzyć się w głowę. Jeśli przewód odpowietrznika nie wyszedł, usuń go (zob. zdjęcie) i przenieś w bezpieczne miejsce.

Usuń potencjometr i elektryczne wtyczki miernika powietrza, aby ułatwić dostęp do płytki, która jest przymocowana silikonem (moja była czarna)

Nie znam się na potencjometrach, więc nie usuwałem mojego, wygląda na to, że dwie śrubki umożliwiają na dostosowywanie potencjometra, więc go zostawiłem.

Aktualnie nie znam lepszego sposobu, aby pozbyć się starego silikonu niż pociąć go na kawałki nową żyletką. Po usunięciu większości silikonu podważyłem płytkę (potrzebne jest coś zaostrzonego, ja użyłem żyletki, przy pierwszej próbie złamałem ostrze, potem użyłem szerszej części żyletki, która została po złamaniu do podważenia płytki. Następnie ukazał się obwód elektryczny i trzy punkty lutowania (zob. zdjęcia)

Rozgrzałem ostrożnie dwa rzędy złączeń (zob. zdjęcie), nie byłem pewien, który rząd powinien być rozgrzany.

Wyczyść gumę z przepływomierza i płytki (zob. zdjęcie).

Teraz przetrzyj brzeg przepływomierza i płytkę substancją odtłuszczającą.

Umieść silikon na wewnętrznym brzegu przepływomierza, umieść płytkę i nanieś kolejną warstwę silikonu po wewnętrznej stronie, aby upewnić się, że jest dobrze przymocowane.
Staraj się nie nanosić warstwy grubszej niż 4 mm. W przeciwnym razie więcej czasu minie, zanim wszystko wyschnie i zacznie działać.

Złóż wszystko w odwrotnej kolejności



[ Dodano: Sob 07 Paź, 2006 20:29 ]
zapomniałem dodać, że zdjęcia są dostępne pod następującym linkiem:
http://www.micra.com...ering-guide.pdf
  • 3

#2 Gość_ABT

Gość_ABT
  • Gość

Napisano 17 październik 2006, 23:15

dziękujemy :) tyle wyswietlen a nikt nie podziekowal :)
  • 0

#3 Gość_johny_fellow

Gość_johny_fellow
  • Gość

Napisano 18 październik 2006, 07:01

Wiem, że już gdzieś to było.

Z powodu wagi tej instrukcji wnioskuję do moderatora o przyklejenie tematu.
  • 0

#4 OFFLINE   dinodino

dinodino

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 236 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 1h 54m 26s

Napisano 25 październik 2006, 12:26

Witam. Mam pytanie, co daje taka regeneracja? I czy w Primerce też mozna to zrobic? :roll:
  • 0

#5 Gość_stypcio

Gość_stypcio
  • Gość

Napisano 19 styczeń 2007, 21:18

na czym polega ta regeneracja?? rozebranie wyczyszczenie i zlozenie?? o co chodzi z tym rozgrzewaniem stykow??
  • 0

#6 Gość_KaDziesiątka

Gość_KaDziesiątka
  • Gość

Napisano 20 styczeń 2007, 17:28

Może i w tym coś jest - płytki moga mieć tzw. "zimne luty", które są, ale nie zawsze kontakują swoim pełnym przekrojem, a przy zmiennej temperaturze i drganiach, szczególnie wadliwie kontaktują i negatywnie wpływają na prawidłową pracy silnika.
  • 0

#7 OFFLINE   maciej78

maciej78

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Skąd:głogów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 23 styczeń 2007, 22:28

u mnie pomogło lecz przyznaję się, że nie robiłem tego sam tylko asystowałem przy regeneracji :one:
  • 0

#8 Gość_robert_fk

Gość_robert_fk
  • Gość

Napisano 09 marzec 2007, 00:40

maciej78, k...a mam nadzieje ze mój diagnosta cię posłuchał , i zrobił to co mówisz w przeciwnym razie łeb mu spadnie . Płacę do ch....y żeby nie czkał. P.S jestem z Poznania. :027:
  • 0

#9 Gość_KaDziesiątka

Gość_KaDziesiątka
  • Gość

Napisano 05 kwiecień 2007, 18:42

U mnie równeż pomogło. Silniczek uspokił swoje obroty - pracuje ciszej i równiutko. Cały proces regeneracji to 30 - 40 minut, a tyle pozytywnych efektów. Cieszę się, że się udało. Podejrzewałem, że przyczyną mogą być te luty w przepływomierzu. W chwili kiedy silnik tracił obroty i zaczynała się pierdziawka z rury wydechowej wraz z czarnym dymem otwieralem maskę i wystarczyło lekko dotknąć złącza przy tej zasilikonowanej blaszcze, a silnik momentalnie wracał do normalnej pracy. Kiedy pogoda pozwoliła na grzebanie przy autko rozprawiłem się z przepływomierzem. Mam nadzieję, że będzie to efekt długotrwały :-)
Pozdrawiam wszystkich i życzę zdrowych spokojnych Świąt Wielkanocnych.
  • 0

#10 OFFLINE   maciej78

maciej78

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Skąd:głogów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 05 kwiecień 2007, 23:00

cieszę się, że ktoś jeszcze skorzystał z tej instrukcji ( tłumaczonej nie przeze mnie lecz przez moją małżowinkę :D) ja śmigam na zregenerowanym w ten sposób przepływomierzu od października 2006r. i wszystko jest ok. Lepiej spróbować regenarcji, niż z miejsca wydawać kilka setek zł. pozdrawiam
  • 0

#11 Gość_KaDziesiątka

Gość_KaDziesiątka
  • Gość

Napisano 06 kwiecień 2007, 19:26

Dodam jeszcze, że odkręcałem ten potencjometr, ale przed poluzowaniem śrub zaznaczyłem położenie względem przepływomierza wspólną kreską dla obu części (obudowa i potencjometr). Dziękuję za włożony wkład pracy przy tłumaczeniu w imieniu własnym i kolejnych "regeneratorów" ;)
  • 0

#12 Gość_drkowal

Gość_drkowal
  • Gość

Napisano 21 kwiecień 2007, 10:41

cieszę się, że ktoś jeszcze skorzystał z tej instrukcji ( tłumaczonej nie przeze mnie lecz przez moją małżowinkę :D) ja śmigam na zregenerowanym w ten sposób przepływomierzu od października 2006r. i wszystko jest ok. Lepiej spróbować regen
arcji, niż z miejsca wydawać kilka setek zł. pozdrawiam

witam mam jedno pytanie. W srodku w przeplywomierzu jest jakis czujnik polaczony z ta plytka o ktorej mowa,na tym czujniku jest cos jakby bimetal -i tu pytanie, wiesz moze czy ten bimetal to jest jedna czesc czy dwie?U mnie sa dwie i albo jest pekniety albo tak ma byc.?Auto mi smoli z wydechu,pali 1litr na 5km olej zrobil sie czarny,no to korzystam z tej rady o przeplywomierzu,tylko co z tym bimetalem???Pozdrawiam i dzieki micra 93 1.0 16v

[ Dodano: Sob 21 Kwi, 2007 14:50 ]
dobra kupilem "nowy"(na szrocie) przeplywomierz i dalej jest lipa tzn dumi mi z rury jak z jakiejs kotlowni .ktos moze pomoc????micra 1.0 16v r.93
  • 0

#13 Gość_troll

Gość_troll
  • Gość

Napisano 25 kwiecień 2007, 20:39

mam pytanie.
Posiadam nissana sunny 1.4 16v z 91r na gazniku. U mnie też samochód tak pierdzi powietrzem i nie wiem co jest przyczyną. czy ja posiadam tą przepływke i gdzie ewentualnie sie ona znajduje. prosze pomóżcie mi
  • 0

#14 OFFLINE   soul

soul

    Mazdonissanmaniak

  • Użytkownik
  • 569 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Łęczna | Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Mazda 323F
  • Nr rejestracyjny:LLE
  • :

Napisano 26 kwiecień 2007, 10:21

nie posiadasz, przeplywke maja tylko auta na wtrysku
  • 0

#15 Gość_troll

Gość_troll
  • Gość

Napisano 26 kwiecień 2007, 20:25

Dzięki. Pozdrawiam.
  • 0

#16 OFFLINE   wiech

wiech

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Kalisz
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 26 lipiec 2007, 18:11

Dzięki za instrukcję, ja poszedłem troszkę dalej odkręcając jeszcze dalsze cztery śruby i wymontowując cały zespół dolotowy. Po poprawieniu lutowania przepływomierz zaczął pracować prawidłowo. Dzięki tej wskazówce zaoszczędziłem kilkaset złotych za używany przepływomierz (nowy w serwisie Nissana oferowano mi za 3500 PLN)
  • 0

#17 OFFLINE   maciej78

maciej78

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 51 postów
  • Skąd:głogów
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 07 sierpień 2007, 00:37

Dzięki za instrukcję, ja poszedłem troszkę dalej odkręcając jeszcze dalsze cztery śruby i wymontowując cały zespół dolotowy. Po poprawieniu lutowania przepływomierz zaczął pracować prawidłowo. Dzięki tej wskazówce zaoszczędziłem kilkaset złotych za używany przepływomierz (nowy w serwisie Nissana oferowano mi za 3500 PLN)



Jak możesz to opisz co jeszcze robiłeś ( krok po kroku ) będzie to można potraktować jako ciąg dalszy regeneracji i może przyda się to innym forumowiczom mającym problemy z przepływkami :one:
  • 0

#18 Gość_Latarnik

Gość_Latarnik
  • Gość

Napisano 11 sierpień 2007, 20:58

Witam kolegów potrzebuje od was rady mam problemy z mikrą chodzi o legendarny przepływomierz standartowe objawy (pali jak smok i falują obroty) zajechałem do nissana a oni potwierdzili to i krzyknęli 3200zł za nowy. Cena jest kosmiczna wiec skorzystałem z rad regeneracji przepływomierza zawartego na forum.
Wiozłem się do rozbiórki na początek okazało się, że jest inny niż opisywany, nowszy składa się z silniczka krokowego potencjometru i jakiegoś czujnika na górze, na którym jest dioda, która pewnie mierzy temperaturę. Dziwi minie jedna rzecz przepływomierz jest pokryty nagarem bardzo dużo go jest a na dole korektora ssącego jest nagar zmieszany z paliwem w postaci płynnej. Wiecie skąd on się bierz i jak się fachowo nazywa się ten czujnik na górze.
  • 0

#19 Gość_ABT

Gość_ABT
  • Gość

Napisano 12 sierpień 2007, 09:26

to dlaczego nowszy ? Przecież w starszych K11 tez przepływomierz to jeden zespolony moduł razem z silniczkiem krokowym. Czujnik w środku czyli przepływka albo przepływomierz (jak kto woli) i elektronika do niego pod ta metalowa płytka otoczona silikonem, potencjometr to czujnik położenia przepustnicy

Zrób tak wogóle jakie foto i będzie coś wiecej do powiedzenia
A tak wogóle to jesteś rzut beretem ode mnie ;)

pzdr
  • 0

#20 Gość_Latarnik

Gość_Latarnik
  • Gość

Napisano 12 sierpień 2007, 10:23

ten u mnie nie ma metalowej płytki w mikrze z 97r bo posiadam taką jeszcze mam z metalową płytką ten z tej nowszej micry jest juz plastikowy wsunięty w górną gardziel przepływomierza razem z elektroniką
  • 0




 
x

Reklama

OK Wyjdź