Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

Wymiana płynu chłodniczego w K11. Pomocy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Łepek

Gość_Łepek
  • Goście

Napisano 24 październik 2006, 16:01

Witam mam kilka problemów z wymianą płynu chłodniczego :oops: :
1. Nie wiem gdzie i czy wogóle jest korek spustowy
2. Jak spuszcze płyn to gdzie wlewać nowy do chłodnicy czy do zbiorniczka i jak żeby nie zapowietrzyć
3.Nie wiem gdzie i czy są odpowietrzniki
4.Jak sprawdzić czy wszystko gra po wymianie
Mam Micre K11 1.3 1997
Z góry dziękuje za pomoc
  • 0

Reklama

#2 OFFLINE   Dragomir

Dragomir

    :)

  • Użytkownicy
  • 875 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia
  • Model:P10
  • Nr rejestracyjny:GA .....

Napisano 24 październik 2006, 17:03

1. W moim (r93) nie było korka spustowego więc musiałem zciągać wąż, oczywiście ten na samym spodzie chłodnicy smile.gif
Ważne żeby był zimy silnik bo można się oparzyć smile.gif
2. Wlewamy płyn zawsze najpierw do chłodnicy (do pełna), potem możesz uzupełnić poziom w zbiorniczku smile.gif
Przed wlaniem upewnij się jeszcze że z powrotem zamknąłeś korek spustowy lub założyłeś wężyk na miejsce smile.gif
3.po wymianie płynu odpalasz autko i niech pochodzi sobie na wolnych obrotach do póki nie włączy się termostat, poczekaj aż silnik trochę ochłonie i uzupełnij znowu płyn smile.gif
Dla pewności lepiej przez kolejny tydzień kontrolować stan płynu smile.gif
4. Patrzysz czy nie ma wycieków płynu w miejscach które odkręcałeś, no i czy auto się nie grzeje za mocno (wskażnik temp.) smile.gif

Powodzienia

Jak o czymś zapomniałem to dopiszcie chłopaki :!:
  • 0

#3 Gość_Pablo_Snk

Gość_Pablo_Snk
  • Goście

Napisano 24 październik 2006, 18:46

Dragomir, Chyba wszystko napisał smile.gif Została kwestia jaki płyn wlejesz smile.gif ja mam dynager i jestem zadowolony smile.gif Koncentratów nie polecam smile.gif
  • 0

#4 Gość_Łepek

Gość_Łepek
  • Goście

Napisano 24 październik 2006, 20:04

Ja kupiłem borygo do -35 C Jak możecie to napiszcie czy się nadaje do micrusa
  • 0

#5 OFFLINE   Domiss

Domiss

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1140 postów
  • Skąd:Rybnik

Napisano 24 październik 2006, 20:07

Mogę co najwyżej dodać, że u mnie w K11 '97 1.3 też nie ma specjalnego korka spustowego (albo jest, ale i tak wąż łatwiej schodzi i trudniej coś zepsuć wink.gif ). Po wymianie warto też przez jakiś czas kontrolować wskazówkę temperatury (raczej jako zabezpieczenie przed zapomnieniem kontroli poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym).
Układ odpowietrza się sam poprzez zbiorniczek wyrównawczy - po wymianie płyn w zbiorniczku ma prawo bulgotać, może go też ubywać (a nawet powinno) - oczywiście przez krótki czas - 2-3 uruchomienia do nagrzania silnika (może mniej).
  • 0

#6 OFFLINE   johny_fellow

johny_fellow

    nissan zone

  • nissanzone
  • 2674 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 24 październik 2006, 20:12

Ja mam w Micrze i 100NX'ie Borygo zielone i jest OK.

Jest to naprawdę bardzo dobry płyn.
  • 0

#7 OFFLINE   Dragomir

Dragomir

    :)

  • Użytkownicy
  • 875 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia
  • Model:P10
  • Nr rejestracyjny:GA .....

Napisano 25 październik 2006, 15:15

Polecam ostatni "Auto Świat", jest tam test płynów chłodzących.

A to czy zielone czy różowe to tylko kwestia barwnika panie johny_fellow laugh.gif
  • 0

#8 OFFLINE   johny_fellow

johny_fellow

    nissan zone

  • nissanzone
  • 2674 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 25 październik 2006, 20:38

Oj Dragomir kolor to również kwestia ceny (różowe 5l Borygo kosztuje ok.30zł a zielone 50zł) i zielone jest robione na bazie nieco innego glikolu niż powiedzmy wspomniane różowe. Także to nie tylko kwestia ceny.
  • 0

#9 Gość_czopochrup

Gość_czopochrup
  • Goście

Napisano 25 październik 2006, 20:54

QUOTE (johny_fellow)
i zielone jest robione na bazie nieco innego glikolu niż powiedzmy wspomniane różowe. Także to nie tylko kwestia ceny.
no tak a jakby byly 2 rozowe o tych samych kolorach ?biggrin.gif tez bys tak mowiel... zrobili 2 kolory zeby sie ludziom nie pier.....lo i tyle ;P

ja mam pomieszany zielony z niebieskim... wiekszosc to zielony
  • 0

#10 OFFLINE   johny_fellow

johny_fellow

    nissan zone

  • nissanzone
  • 2674 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 25 październik 2006, 21:15

Zielone BORYGO EKO jest oparte o nietoksyczny glikol propylenowy a różowe BORYGO NOWE o glikol monoetylenowego.

Żrodło: BORYSZEW S.A - producent BORYGO

Szerszy opis:
http://www.impexsaro.com.pl/borygo.htm

Czyli jak widać są jeszcze jakieś różnice prócz koloru, ja nie mówię że są kolosalne ale są.
  • 0