Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wskaznik temperatury micra k11


Gość kat_zdw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wskaznik temperatury bardzo szybko pokazuje mi maksymalna temperature. latem po jezdzie nawet kilku minutowej jak wylaczylem silnik to taka chyba rura pod autem jest bardzo goraca i przez okolo do 1 min robi mi takie (cyk cyk). wentylator nigdy mi sie nie wlaczal. co moze byc tego przyczyna jak to naprawic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wskaznik temperatury bardzo szybko pokazuje mi maksymalna temperature

U mnie wskażnik zatrzymuje się mniej więcej w połowie skali i nigdy nie doszedł dalej.

wentylator nigdy mi sie nie wlaczal
. Mnie się włączył dwa razy - raz w korku , drugi raz po dłuższej trasie kiedy się zatrzymałem i otwierałem bramę wjazdową , zaraz się wyłączył.

Włączył się też po wymianie płynu chłodzącego - silnik chodził dość długo na wolnych obrotach wskazówka była wychylona lekko poza połowę skali.

Gdzieś wyczytałem, że wentylator się włącza przy temp ok.87-90.

to taka chyba rura pod autem jest bardzo goraca i przez okolo do 1 min robi mi takie (cyk cyk).
To chyba osłona katalizatora jak stygnie to "cyka"

 

Moim zdaniem jeśli wskazówka idzie na maksa to przegrzewasz silnik sprawdź poziom płynu w zbiorniczku i chłodnicy NA ZIMNYM SILNIKU!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa czujniki - jeden do wskażnika, drugi do wentylatora.

bo czasem jak sie zatrzymam to wskazowka potrai szybko zejsc nawet do zera

U mnie wskaźnik schodzi do zera ale po wyłączeniu silnika i zapłonu.

Jeszcze nie wybadałem gdzie są te czujniki - poszukaj wyszukiwarką na forum - wydaje mi się,że coś pisali o tym.

 

[ Dodano: Pon 08 Sty, 2007 11:48 ]

znalazłem:

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=17688

Kliknij i przeczytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo_Snk

wjedź na kanał i zobaczysz jest czuknik biegu jałowego i blisko filtra oleju jest temperatura oleju i od niej czujnik, a wy mówicie chyba o temp. silnika czyli czujnik jest jeden w bloku silnika (od wentylatora) drugi to nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo_Snk
kat_zdw, Ty miałem coś podobnego, przypomniałem sobie :) jade jade a nagle temp wysoko w górze, i skacze coś mi się nie podoba odkręcam licznik dociskam kostke przekręcam kluczyi i już wporządku było :) Sprawedź czy dobrze dopięte kostki, może zaśnieziałe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze to przyczyna wskaznika bo czasem jak pier... w deske rozdzielcza to wskaznik sie obnizal na jakis czas
mam 2 pytanka- czy sprawdzałes olej w silniku??tzn czy czasami woda sie dostaje do silnika?? i drugie ,czy jak silnik sie nagrzeje i wskazowka sie podniesie to czy po wyłaczeniu silnika nie słychac zeby woda w chlodnicy sie gotowała??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś miałem taką sytuację jak opisuje kolega w 1 poście i się okazało, ze nie ma płynu w chłodnicy - sprawdź poziom. Nagrzewa się szybko i szybko stygnie - wg. wskazówki. to był brak chłodziwka w chłodnicy oraz zapowietrzenie układu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest raczej odwrotnie, wolno łapie temperature. Ale chodzi głównie o to że źle pokazuje wartość temperatury na wskaźniku. Wentylator powinien włanczać się przy ok 90 stopni a na wskaźniku jest poniżej połowy skali czyli jakieś 50-60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator powinien włanczać się przy ok 90 stopni a na wskaźniku jest poniżej połowy skali czyli jakieś 50-60

Przy założeniu, że cały zakres to 100 stopni.

Może ktoś wie jaką temperaturę wskazuje przy pełnym wychyleniu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Tak być nie powinno :!:

 

Zrób tak:

- jak pisali koledzy wcześniej sprawdź kostkę w liczniku;

- sprawdź poziom płynu chłodniczego na zimnym silniku i nie tylko w zbiorniczku wyrównawczym ale odkręć też korek chłodnicy i sprawdź czy tam jest płyn - jak nie ma dolej i po jakimś czasie sprawdź ponownie bo mógł się układ zapowietrzyć i teraz będzie się odpowietrzał;

- ewentualnie jak się nagrzeje to sprawdź czy wąż od chłodnicy ten u góry (idący spod korka do bloku silnika) jest ciepły - jeżeli nie to ja obstawiam termostat, wymień go i jeszcze czujnik temperatury silnika, który nie jest strasznie drogi, plus nowy płyn.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem podobnie nagrzewał się szybko i to nie byłą wina termostatu, płynu tylko uszczelki pod głowicą, nikt nie wiedział co to jest temperatura po 10 min jazdy już na maxa no i wkońcu okazało się że uszczelka pod głowicą. Odrazu planowanie zrobiłem no i teraz jest elegandzko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem podobnie nagrzewał się szybko i to nie byłą wina termostatu, płynu tylko uszczelki pod głowicą, nikt nie wiedział co to jest temperatura po 10 min jazdy już na maxa no i wkońcu okazało się że uszczelka pod głowicą. Odrazu planowanie zrobiłem no i teraz jest elegandzko

 

 

A jaką masz teraz normalną temperature w czasie jazdy jak się silnik nagrzeje tzn jak pokazuje na wskaźniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...