Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

[P12/WP12] Problem Nissan primera 2,2 dci


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 krzycho59

krzycho59

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 173 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:JUKE 1.6 DIG-T

Napisano 16 styczeń 2007, 13:38

Witam, chciałbym przywitac się z użytkownikami forum i zwrócić sie o opinie dotyczącą mojego problemu, przy czym nie chodzi mi oczywiście o dogłębna analizę ale o zdanie na temat prawidłowości diagnozy serwisu lub wskazówki co jeszcze mogę zrobić w celu prawidłowej oceny problemu.
Moje auto (nissan 2,2 dci) został sprowadzony w lipcu b.r. poczatkowo nie miałem żadnych problemów. Po m-cu zrobiłem próbe prędkości i okazało się że auto ciągnie max 190 km/h. Badania mocy wykazały moc 123 km zamiast 139. Wykres z hamowni jest "ok" tylko wartości są niskie. Zmieniłem przepływomierz, nic się nie zmieniło jak chodzi o osiągi. Przed 3-miesiącami zauważyłem problem przy odpalaniu a mianowicie falują obroty około 1-2 min w zakresie 550-750 -(dopóki silnik sie podgrzeje- ok 1-2 min). W tej sprawie pojechałem do serwisu, wszystkie parametry są w normie poza ciśnieniem pompy falującym od 24-30MPa tylko w momencie uruchomienia zimnego ( ok. 4-5 godz. postoju) cisnienie na pompie na ciepłym silniku- wolne obroty 26-28MPa zamiast 30-40MPa wg danych techn. a przy 2000 obr. 52MPa zamiast 40-50MPa. Serwis stwierdził konieczność wymiany zaworu pompy- wykluczył wtryskiwacze poprzez wykonanie balansu cylindrów . Moje pytanie czy diagnoza jest poprawna i czy po wymianie zaworu wróca parametry tj. moc silnika, czy błedne cisnienie pompy mogło mieć wpływ na parametry.
Drugie pytanie- na zimnym silniku podczas jazdy wyraźnie słychać gwizd-turbiny? przy każdym dodaniu gazu, zjawisko jest o wiele mniej słyszalne po nagrzaniu motorku, serwis twierdzi że to jakaś nieszczelność układu turbina- intercooler- tylko dlaczego po nagrzaniu słychać mniej?
Pozdrawiam i z góry dziekuję
  • 0

Reklama

#2 B12

B12

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1804 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 16 styczeń 2007, 19:56

W tych autach turbina jest słyszalna, kwestia tylko, czy u ciebie jest to w normie. Proponuję, o ile to nie było robione, sprawdzić dokładnie wszystkie przewody powietrzne turbosprężarki, lubią pękać.
  • 0

#3 Gość_dimas

Gość_dimas
  • Goście

Napisano 16 styczeń 2007, 20:25

190 to troche mala jak dci ja moim di wygarnolem ponad 210 ale to tez kwestia licznika.
ps widze ze B12 masz niezle pojecie o tych motorkach może kiedyś wpadne do ciebie na oględziny mojego silniczka w serwisie nissana powiedzieli ze wszystko ok ale osłuchali tylko przez metalowa rurkę.a i na 100% wykluczyli łańcuch
  • 0

#4 Albin

Albin

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 751 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:W-wa
  • Model:Nissan Pulsar GTI-R

Napisano 16 styczeń 2007, 21:56

sprawdź gumowe przewody do i z intercoolera- swojego czasu była akcja gwarancyjna na nie.
  • 0

#5 krzycho59

krzycho59

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 173 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:JUKE 1.6 DIG-T

Napisano 30 styczeń 2007, 14:36

Wydaje się że po problemie, po wymianie zaworu pompy auto trzyma obroty, subiektywnie wydaje się że autko lepiej się zbiera. Motorek pracuje ciszej, bardziej miękko.
Na komputerze wszystkie ciśnienia są w normie.
Dobrze że nie trzeba wymieniać całej pompy.
Szkoda tylko że po przebiegu 111kkm juz trzeba naprawiać czyżby nasze paliwo?
  • 0

#6 RYBA64

RYBA64

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wielka Brytania
  • Model:nissan

Napisano 28 maj 2009, 19:47

krzycho59, WITAM NAPISZ PROSZE CZY TEN ZAWOR TO JEST NA POMPIE CZY NA LISTWIE BO MAM TAKIE SAME OBJAWY Z UTRATA MOCY I WYMIENILEM TEN NA LISTWIE I NIC PO PODLACZENIU DO KOMPA POKAZUJE BLAD POMPY PALIWA POZDRAWIAM :029:
  • 0

#7 krzycho59

krzycho59

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 173 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:JUKE 1.6 DIG-T

Napisano 28 maj 2009, 20:45

Witam,
Zawór jest w pompie.
Pozdrawiam
  • 0

#8 sofaboss

sofaboss

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 193 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Zielona Góra

Napisano 28 maj 2009, 21:12

Witam!
Po wymianie zaworu V-max 190 sie zmienił??? Robiles drugi pomiar na hamowni??
  • 0

#9 RYBA64

RYBA64

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wielka Brytania
  • Model:nissan

Napisano 04 czerwiec 2009, 21:32

Witam wymienilem ten zawor i nic dalej traci moc po ponownym odpaleniu przez chwile jest ok i dalej traci moc na kompie pokazuje blad pompy paliwa P0089 moze to chodzi o pompe paliwa a nie o pompe wtryskowa,i co oznacza ten kod bledu?
  • 0

#10 Pilot9314

Pilot9314

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 344 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Opatów/k.Kielc
  • Model:Hyundai IX35 2.0 MPI
  • Nr rejestracyjny:TOP

Napisano 04 czerwiec 2009, 22:00

skoro pokazuje bład to a mówisz ze wymieniłes zawór to może którys czujnik sie zabrudził albo cos z nim nie tak....
  • 0

#11 RYBA64

RYBA64

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wielka Brytania
  • Model:nissan

Napisano 05 czerwiec 2009, 21:44

Pilot9314, po prubuje jeszcze z tym na listwie bo to byla uzywka kupie nowy i zobacze bo blad jest czujnika na listwie. :/
  • 0

#12 kg877

kg877

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:warmińsko - mazurskie

Napisano 08 czerwiec 2009, 13:33

ryba64 - niech mechanik sprawdzi ciśnienie na pompie, prawdopodobnie jest za niskie niech ustawi na 30 bar - u mnie pomogło miałem ten sam bład tzn P0089 (objawy brak mocy, zcasm kontolka błedu silnika sie zapalała czasem nie) teraz musze zwalczyn falujace obroty zimnego silnika (500-900) jak sie rozgrzeje to wszystko ok.
Może ktoś to przerabiał i wie jak to usunąć.
pozdrawiam
  • 0

#13 RYBA64

RYBA64

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wielka Brytania
  • Model:nissan

Napisano 08 czerwiec 2009, 17:38

kg877, Kupilem cala listwe u nissana bo czujnika osobno kupic sie nie da jutro montuje i dam znac czy pomoglo cholerka malo czasu w czwartek jade do Polski na urlop strach jechac

[ Dodano: Pon 08 Cze, 2009 18:47 ]
kg877, Ale jak odepne wtyczke od czujnika to wskakuje na obroty to wydaje mi sie ze pompa podaje dobre cisnienie a ja ogranicza uszkodzony czujnik na listwie bo on steruje cisnieniem na listwie.
  • 0

#14 kg877

kg877

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:warmińsko - mazurskie

Napisano 09 czerwiec 2009, 06:57

ja tez wykreciłem czujnik - zaradą kolegi serwis sprawdziłem okazał się szczelny więc zamontowałem ale to nie rozwiązało problemu, dopiero podniesienie cisnienia pomogło, jak masz juz czesci to zamotuj może w Twoim przypadku to jest to. Jak nie pomoże sprubuj z ciśnieniem.
W nissanie juz tak jest przynajmiej w ASO że nie da rady wimienić elementu tylko trzeba cały zespół a to wiaże się z wiekszymi kosztami.
Daj znac jak rozwiążesz problem.
  • 0

#15 RYBA64

RYBA64

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wielka Brytania
  • Model:nissan

Napisano 09 czerwiec 2009, 16:48

ale czym gdzie jest ta regulacja pompy zeby podniesc cisnienie

[ Dodano: Wto 09 Cze, 2009 23:09 ]
kg877, a gdze sie reguluje pompe bo zmienilem listwe i dalej to samo

[ Dodano: Wto 09 Cze, 2009 23:11 ]
kg877, i napiszjak sie do tego zabrac?
  • 0

#16 kg877

kg877

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 28 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:warmińsko - mazurskie

Napisano 10 czerwiec 2009, 06:38

musisz poszukać mechanika z komputerem, tylko żeby miał dobry sprzet i program pod Twój model silnika (ja dopiero u trzeciego załatwiłem temat) gość podłaczył kompa i za jego pomocą zmianił ustawienia ciśnienia na 30 bar, przejażdżka wszystko ok, żadnego błedu, kosztowało mnie to 50 zł i od tego czasu auto lata.
  • 0

#17 radkow

radkow

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 112 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Zgierz

Napisano 01 lipiec 2009, 08:20

Mam ten sam problem co krzycho59 tez niepoprawne cisnienia paliwa i blad czujnik cisnienia paliwa liswtwy wtryskowej, natomiast mechanik powiedzial, ze ten czujnik jest przy pompie. Ile dales za ten czujnik i gdzie go kupiles skoro serwis nie ma??
  • 0

#18 RYBA64

RYBA64

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wielka Brytania
  • Model:nissan

Napisano 23 lipiec 2009, 16:57

bylem w serwisie w polsce i po podlaczeniu do kompa pokazalo ze pompa daje za wysokie cisnienie na wolnych obrotach 50 a powinno 30 niewiem jakis tam jednostek i powiedzial ze pompa nadaje sie tylko do regeneracji .Niewiem czy oznaka zuzycia pompy jest wzrost cisnienia w pompie a co robi zawor reguacji cisnienia w pompie? napiszcie co z tym robic czy pompa jest do wymiany czy to mozna wyregulowac bo jesli mozna podniesc cisnienie to dlaczego nie mozna obnizyc.
  • 0

#19 darekjw77

darekjw77

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 99 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Jarosław
  • Model:tino 2,2 dci
  • Nr rejestracyjny:RJA

Napisano 04 wrzesień 2010, 11:32

NISSAN ALMERA TINO 2,2 dci z 2004 roku Mam tak samo, auto na wolnych obrotach jak postoi chwile zmula się, a po ponownym odpaleniu wraca wszystko do normy do chwili dłuższego postoju, wyskakuję ten nieszczęsny błąd P0098, czasami zapala sie kontrolka CHECK czasami nie, a po paru odpaleniach gaśnie.Już przymierzałem się do kupna pompy , ale widze że to może nie dać rezultatu
W pompie został wymieniony zawór SCV , na nowy i nic to nie dało.
Więc proszę o pomoc bo szkoda kasy na pompe!!!
  • 0

#20 RYBA64

RYBA64

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 49 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wielka Brytania
  • Model:nissan

Napisano 05 wrzesień 2010, 14:09

[quote name='darekjw77' date='04 wrzesień 2010, 12:32' timestamp='1283596335' post='749479']
NISSAN ALMERA TINO 2,2 dci z 2004 roku Mam tak samo, auto na wolnych obrotach jak postoi chwile zmula się, a po ponownym odpaleniu wraca wszystko do normy do chwili dłuższego postoju, wyskakuję ten nieszczęsny błąd P0098, czasami zapala sie kontrolka CHECK czasami nie, a po paru odpaleniach gaśnie.Już przymierzałem się do kupna pompy , ale widze że to może nie dać rezultatu
W pompie został wymieniony zawór SCV , na nowy i nic to nie dało.
Więc proszę o pomoc bo szkoda kasy na pompe!!!
[/
CZESC SZYKUJE SIE DO KUPNA POMPY NA E BAY BO WSZYSTKO WYMIENILEM I NIC NIE DALO ZOSTALA POMPAALE MAM DYLEMAT BO SA 2 RODZAJE POMP W PRIMERKACH I NIEWIEM JAKI MAM TYP SILNIKABO BO KLIENT NAPISAL Proszę sprawdzić numery katalogowe przed zakupem , ponieważ istnieją dwa różne silniki.JAK TO SPRAWDZIC?.A CO DO TWOJEGO AUTKA TO ROZGLADAJ SIE ZA POMPA BO MASZ TE SAME OBJAWY W AUCIE CO W MOIM .POZDRAWIAM
  • 0