Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

[N16] 2,2 diesel ciężko pali z rańca


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
177 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_joker_wks

Gość_joker_wks
  • Goście

Napisano 26 styczeń 2007, 10:02

witam niewiem czy dobrze ze otwieram nowy temat ale sprawa dotyczy mojej almerki dzis było u mnie w nocy -10 i rano niemogłem odpalić auta czy też tak macie czy to normalne wcześniej miałem audi a3 i przy -12 paliło mi na dotyk a almerka jakoś niechce
  • 0

Reklama

#2 Albin

Albin

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 751 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:W-wa
  • Model:Nissan Pulsar GTI-R

Napisano 26 styczeń 2007, 10:15

świece żarowe do wymiany najprawdopodobniej.Temat był juz poruszny- użyj szukajki
  • 0

#3 Gość_joker_wks

Gość_joker_wks
  • Goście

Napisano 26 styczeń 2007, 10:17

oki tak tez myślałem czyli po zmianie śieczek powinno palic na dotym rozumiem??
  • 0

#4 arek N16 22 Di

arek N16 22 Di

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 195 postów

Napisano 26 styczeń 2007, 10:25

Powyżej -6 stopni powinno się podgrzewać świecę dwa razy i powinna odpalać bezproblemowo jak nie to jak Albin, powiedział grzałki do wymiany
  • 0

#5 Gość_joker_wks

Gość_joker_wks
  • Goście

Napisano 26 styczeń 2007, 10:38

ja miałem dzisiaj w aucie na termometrze -9 grzałem chyba z 15 razy i ledwo co odpaliłem ale puzniej jak juz auto rozgrzałem to pali na dotyk
moze ktos zapodać link do świec na allegro chce zobaczyć jakie to powinny być
auto almera n16 2,2 dti 2001 rok
  • 0

#6 SZ3RYF

SZ3RYF

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 185 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Model:byla N16, jest Z19DTH@196
  • Nr rejestracyjny:GD

Napisano 26 styczeń 2007, 11:14

a katalogu NGK to model Y-519J
  • 0

#7 Gość_fredYYY

Gość_fredYYY
  • Goście

Napisano 26 styczeń 2007, 11:33

Prawda jest taka ze 2,2 Di ciezko pala i koniec... co prawda tamtej zimy nawet przy -25 odpalala ale naprawde z wielkimi bolami... i czesto jest tak ze zapali i gasnie wtedy trzeba szybko ale delikatnie depnac na gaz i sie rozkreci :) to moj sposob. Co do swiec to najlepiej wczesniej sprawdzic (wykrecic zobaczyc czy czerwone na przekreconym zaplonie), no chyba ze chyba ze tak kochacie swoje klamery ze mimo wszystko chcecie im sprawic nowy komplet ;)
pozdrowionka
fred
  • 0

#8 Gość_dimas

Gość_dimas
  • Goście

Napisano 26 styczeń 2007, 21:35

i czesto jest tak ze zapali i gasnie

dokladnie tak jest jak mnie to denerwuje ale jak podgrzeje 2x to jest ok
  • 0

#9 Gość_Grzeka53

Gość_Grzeka53
  • Goście

Napisano 04 luty 2007, 18:19

u mnie występuje ten sam problem, przy czym wymieniłem świece na nowe i nic w zasadzie się nie zmieniło. Na ciepłym pali lux, a wystarczy że jest ze 4 stopnie mrozu i kiepsko go odpalić
  • 0

#10 Gość_szym

Gość_szym
  • Goście

Napisano 04 luty 2007, 22:43

Miałem ostatnio podobny problem ale u mnie to aku padł. No ale nie o tym...
Czytałem ostatnio o sposobie na sprawdzenie świeczek żarowych...odkręcasz listwę i końcówkę świecy łączysz poprzez żarówkę np. 5W z "+" akumulatora, jeśli żarówka nie świeci to znaczy że świeczka do d... Poza tym po jasności świecenia można się dowiedzieć, która jest gorsza lub się kończy.
Jak mówiłem o tej metodzie czytałem (forum opel) nie stosowałem i obym w najbliższym czasie nie musiał...ale wydaje się, że jest logiczna. Oczywiście zawsze można sprawdzić miernikiem... :)
Pozdr
  • 0

#11 nissantino

nissantino

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 22 postów

Napisano 04 luty 2007, 22:55

Kolego...podgrzej ze trzy razy świece i zamruczy.
Jeśli nie to jak wcześniej ....świece lub akumulator.
No chyba że paliwko trefne.......
Pozdrowionka
  • 0

#12 memal

memal

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 32 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Gdynia

Napisano 04 luty 2007, 23:16

to musi być coś innego
sporo osób ma ten problem z 2.2Di
u mnie wygląda to tak, że autko odpala bez problemu, tyle że potrafi po ułamku sekundy zgasnąć
ja wymieniłem świeczki, filtry... to musi być coś innego
teraz spróbuję tego preparatu do czyszczenia zaworów, ktoś miał podobne problemy tyle że z benzyną(był na ten temat wątek), też wymaniał różne rzeczy, jeździł po mechanikach i dopiero ten środek rozwiązał sprawę
trzeba sprawdzić
  • 0

#13 dylson

dylson

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1784 postów
  • Płeć:Nie ustawione

Napisano 05 luty 2007, 12:27

Kolego...podgrzej ze trzy razy świece i zamruczy

Po co grzac trzy razy? Przeciez nie ma mrozow po -20. To moze byc powietrze w paliwie. Jesli jest reczna pompka to podpompuj pare razy i wtedy zapal. Jezeli lepeij odpali to znaczy ze to moze byc przyczyna. Ja to przerabiam u siebie w carismie 1.9td. Jak rano podpompuje to odpali bez problemu, tylko na poczatku trochke obroty pofaluja.
  • 0

#14 meridion

meridion

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 357 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:WARSZAWA
  • Model:QQ 1,6 Acenta 117 KM, 2010, Euro 5
  • Nr rejestracyjny:WW

Napisano 13 luty 2007, 14:34

Wiecie co moja N16 ma 35 tys przebiegu, diselek 1500 z 2005. Wszystko było ok ale faktycznie obecnie jest w wawie min. 2-4 stopnie i mam problem z odpaleniem-jakby akumulator, ale czy to mozliwe po 2 latach akumulator juz? :zdziw:
  • 0

#15 Gość_marcos26

Gość_marcos26
  • Goście

Napisano 13 luty 2007, 14:42

po 2 latach aku to arczej za szybko ale nie mozna tego wykluczyc. Wez miernik i pomierz go przed odpaleniem po nocy ile ma i po odpaleniu na klemach i elektrodach aku moze gdzies Ci sie utlenilo i slabo laczy. Aku powinien spokojnie 4 do 5 lat pociagnac
  • 0

#16 Gość_baranec

Gość_baranec
  • Goście

Napisano 16 luty 2007, 19:23

Witam Panów

Mam 2,2 Di 2000 rok i

1. sprawdzali świece spece (mówiliże są ok)
2. Nawet wiem ja Amator że mam dobry akumulator (kreści ile razy mu rozkazje)
3. lałem różne środki czyszczące, Vervy bez przewry i nie wpłyneło to na moje nerwy
- no może troszkę częściej pali za pierwszym razem (ale pewności nie mam) przy temp. poniżej Zera.
Jak jest poniżej 0:
Pali bez kłopotu za drugim razem
a) Wygląda na to że poprostu w na lini dostarczania paliwa do wtrysku odkłada sie w małej ilości woda która musi się "wypalić" i potem już jest dobre paliwo. Byc może jest to nie tylko woda ale i parafina (jednak depresator w zwykłym zimowym nawet dieslu na to nie pozwala).
B) Wiem że jest ostojnik z którego rzekomo można opróżnić wodę i wówczas nie dostaje sie ona dalej. Xeramiks (nie pamietam czy tak to sie pisze) i inne dodatki wiążą wodę jednak nie wybiorą jej z odstojnika. Jednak w odstojniku zawsze woda raczej będzie ... (?)

c) Może po prostu w Almerach / dieslach skrapla się woda w przewodach i zamarza - co nie pozwala zaaplikować za pierwszym razem stosownej mieszanki / musi sie przepalić? Czy to nie wykańcza akumulatora ? (przy benzyniakach woda nie ma szans ...)

Czy to jest trop? (przepraszam sa nieprofesjonalne określenia i ew braki w rozumowaniu)

Pozdrawiam,
  • 0

#17 dylson

dylson

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1784 postów
  • Płeć:Nie ustawione

Napisano 16 luty 2007, 20:17

Ja bym bardziej stawial na powietrze w paliwie. Czy w almerach jest taka reczna pompka? Jesli tak to ona moze gdzies przepuszczac i paliwo sie cofa. Mam taki problem w swoim dieslu. Jak rano podpompuje to zapali a jak nie to musze troszke dluzej pokrecic.
  • 0

#18 Gość_marcos26

Gość_marcos26
  • Goście

Napisano 16 luty 2007, 20:39

Baranec u mnie jest to samo. Jak krece to samochod tak jak by lapal ale nie odpala znow kreci dalej znow lapie i nie odpala kreci dalej i dopiero odpala. Czasem pali od razu a czasem trzeba go pokrecic. Wczesniej tego objawu nie mialem a jak sie zrobilo zimniej to sie pokazal. U mnie zbieglo to sie z wymiana filtra paliwa i podejrzewalem ze to moze byc przyczyna i ze uklad zapowietrzony wiec uklad odpowietrzylem, pompowanie pompka tez nie pomaga, odpowietrzalem uklad przez wtryski i tez nie pomogl. Swiece mam ok. Skonczyly mi sie pomysly co to moze byc. Czasem podczas jazdy zapala mi sie kontrolka check engin a po kilku sekundach gasnie i nie mam jak jej zdiagnozowac. Wszystko to jest [po postoju auta i na zimnym silniku, gdy odpale auto wystarczy ze pochodzi 2 min i moge gasic i odpalac do woli i pali od dotyku bez problemu..... ale zaznaczam swieczki sa ok. MI koncepcje sie skonczyly.
Akumulatora to raczej nie wykancza o ile po odpaleniu przejezdzasz jakis wiekszy kawalek drogi bo przez ten czas podladuje sie i jest ok.
  • 0

#19 Gość_joker_wks

Gość_joker_wks
  • Goście

Napisano 17 luty 2007, 08:59

no wymieniłem akku na nówke ale nadal jak w nocy jest minus 3 to auto zle odpala prosze wiec zatem o namiar gdzie moge kupić świeczki almera 2,2 dti
  • 0

#20 Gość_baranec

Gość_baranec
  • Goście

Napisano 21 luty 2007, 00:29

powiem Wam jedno

Podgrzewacze przepływowe paliwa pomogły by

napaliłem się na coś takiego po zakupie...
Jednak muszą być wyprowadzone złącza aby kupoiony podgrzewacz podpiąć

Okazało sie ze nie jest moja almera przystosowana
Mam almerke 2,2 Di z Włoch i moze z tego powodu nie jest przystosowana?

Może znacie speca który by wiedział jak takie cudo dostać i zainstalować?

Pozdrawiam,
  • 0